Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát ha görbül a hajtókar az nem szokott nyúlani jártam már én is igy,gyertya csere,a kompresszió nyomja össze felmelegszik annyira az elektroda,hogy össze tudja nyomni(ha nem akkor hengerfej le)
De sajnos az emberek pénztárcájával is baj van és ez miatt van,hogy nemgondozák majd leromlik az útszélén.
Elég sokszor volt,hogy szigszalagot tekertem stabrúdra kocsin,hogy ne kopogjon a kikopott stabrúd szilent,mert a 2-3e ft alkatrészre nemvolt pénzük.
Multkor házilag kuplungoztak egy kocsit aztán hívtak,hogy kuplungozás után beindult és leállt,nem e elrontotak valamit,hiba oka üres volt a tank :(((( siralmas mikor 1-2litereket tankolnak kocsikba,mert nem tellik többre....
Nem kawa, illetve nem csak az és a törés persze más tészta.....
Úgyérted sok kawa romlott le? :))))
És most ne olyan mentésről beszélj amikor öszetörték a gépet.
Ha elmondanám kik és milyen gépekhez hívtak lenne sértődés Egyébként a motormentést már csak ismerősöknek és ingyen végzek(egyébként fuvarozó vagyok), ismeretlenekkel volt pár rossz tapasztalat.
A vastagabb tömités meg a te esetedben szakszerű megoldás,ha lenne pénzed is azt javasolnám rakd össze síkolás után vastagabb tömitéssel.

Kiváncsiságból akár magánba is nem írnál milyen tipusu gépek szoktak lerobban japnok közül?
Kiváncsi lennék mik mennyire megbízhatók mások tapasztalatai szerint.Bár a statisztika csalós lenne,mert ugye öreg gépet a csorók vesznek azoknak meg nincs pénze motormentőt hívni.
Honnan tudod,hogy az belpiacos kawa!
Z400 ból én 3félét ismerek és lehet van több is,ebből kettő EUROPAI model!Alkatrész meg újba is van hozzá kedvező áron.Én tanácsom se kötelező megfogadni de az a Z400 tartós 110es tempóra alkalmas,ha rendbe van rakva gond nélkül elmegy hozzányulás nélkül többszörösét amit az mz.Tény ha hulladék pénztemető,tehát két véglet lehet a Z nél vagy pénztemető mert hulladék vagy egy megbízható megkimélt darab.MZ re akárhogy vigyázol 125ös max 70 a 250es max 90 de akkor is gondok bajok lesznek vele.MZ -n a kawához képest se fék,se futomű,se erő,se semmi.Nagyon jó gépek voltak AKKOR az AKKORI KINÁLATBÓL,mert kedvenc keleti márkám,de ég és föld egy preciz japánhoz képest!

Nem tudálékoskodtam de lehet a 7,5 nem kevés hanem pont a gyári,mert ha hosszú a cső és a csőnek müszer felöli végén van a szelep akkor a gyári 11nél fog 7,5 t mérni a müszer.Azért írtam le,mert nemszeretném,hogy szájról szájra terjedne ez a 7,5kevés mint a tripper meg kankó :)
Aki nem ért hozzá és csak azt olvasa kevés a 7,5 közbe vett a piacon 2e ért olyan kompresszió mérőt aminek az oránál a szelep lehet 7,5 t mér és a motorban 11van!

Hengerfej téma:ha megvan fözve tény repedést kell vizsgálni és síkba szedni,de mai kis hazánkban sajnos ha leszednek egy hengerfejet már akkor is sikolják sokfelé ha csak szimeringet cserélnek vagy szeleprugót.
Szeleprugók állapotát is megtudom számolni két kezemen hány helyen ellenörzik egy esetleges szelepfészek javítás után.Sajnos ez a ha már levan véve a hengerfej kötelező síkolni is úgy terjed mint a tripper :(
Tehát nem a megfözés és vetemedés javításáról beszéltem,arra tény más megoldás nincs.
Lehet tudálékoskodni, de egy fórumon ahol a látogatók 1%-a hozzáértő egyszerübb megfogalmazás is elég(szerintem), tudom, hogy nem kompresszió, de mivel még a szervízben is ezt mondják én is ezt használom, a 7.5 pedig a 11-hez képest kevés. Az ominózus MZ vs Kawa ügyet pontosan idézd. Az kérdés volt egy kezdőtől mit érdemes venni, 1 jó MZ-t vagy egy 20 éves belpiacos 400-as Kawát. 1 kezdőmotornak ha járni is akar vele inkább egy MZ, ez a véleményem volt és nem kötelező megfogadni. A hengerfej dolgot pedig megválaszoltad és azt viszont nem írtad, hogy nem lehetséges. Nekem sikerült tgk-n megfőzni úgy motort, hogy a hengerfej szemmel láthatóan elvetemedett és annak nincs más gyógymódja mint síkba hozni, de te mint szerelő ezt is tudod. Olyan is volt, hogy már annyiszor történt a művelet, hogy nagyobb fordulaton a szelepek hozzáértek a dugóhoz és csilingelő hangot hallattak. Ezt tömítéskészítőnél gyártott vastagabb tömítéssel orvosoltam. A pénztelenség nagy úr, ha nincs új dolgokra lé.
7.5 kevés?Mihez képest?
Inkább azt kellene megkérdezni ezt a 7,5 -t mire mérte?Mert nem mind1,hogy a nyomástárolószelep az a hengerfejnél van vagy a müszernél.Nekem olyan müszerem van ahol a müszernél és a mért értéknél ugye az égéstér+nyomásmérőm csöve együtes térfogatára vonatkozik ami nem a motoré,ezért kisebb értéket mérek mint a valós.

Másik nemértem miért kell egy hengerfejből levenni ha felújítják?Jó lenne ha egy hengerfejet olyan újítana fel aki ért is hozzá.

Harmadik eltünt a jelszavam egy másik forumra de asszem te voltál aki ott egy mz etz -t többre tart mint egy kawa Z -t.Te mint motormentős miből látsz többet lerobani az utakon öreg kawából vagy mz ből?
Aról nembeszélve van mz -m is igaz öregebb mint egy tz pontosan egy es125/1 és mentem már 400-500km utakra is vele gond nélkül de tudom,hogy az mz vel kinszenvedés van,mert:
1.nincs hozzá rendes alkatrész,hiába 400ft egy mekszakító bele ha 2km után szétlazul a szegecselése,vagy már a boltba nem is veszem meg az adot példányt mert gyárilag ferdén érintkezik.De sorolhatnám a berta által gyártott mocskot ami nem dugattyú hanem egy mocsok szarkupac és ha érdekel eltudom mondnai mi a baj a dugattyúknak nevezett szarjaival technikailag.Meg a többi utánhányott pontatlan cuccot.
2.egyik ismerősömnek van egy öreg Z je amit néha szoktam szerelni és még sose robbant le vele pedig nagytávokra turázni használja!


Dugattyú és gyertya esete:Bírom mikor forumon át ilyen komoly gondot "távgyógyítanak",de a többi ezer okot miért nem írtátok?Mert mi van ha egyszer már leszakadt egy szelep a mocin és csak hengerfejet cseréltek bontottra jó magyar szokás szerint azt a görbe főtengelyt nem egyengették ki.Ezekután abban a hengerben megeshet,hogy a dugó fentebb ér felsőholtponton mint kellene.
nekem a dt 3 hónap állás után 2 rúgásra indult
ráadásul a benzincsap sem volt zárva....
az xt-n sincs sosem elzárva fél perc indítgatás és röffen még mínuszokban is
de a simson sosem szerette a nyitott csappal való állást
Akkor ha jól tévedek, a kettes számú műveletet kell elkövetnem. Még jó hogy van itthon egy nagyobb aksi, akkor majd arról kap kraftot, aztán ha beindult, akkor szépen bemelegítem, és még megyek is vele pár karikát - egyhelyben nem szabad járatni ugye. Aztán a végén elzárom a benzincsapot, hadd szippantsa ki az utolsó cseppeket is, és nyel.... ööö szóval kiszárítja a karbikat, aztán jóéjtpuszi. Nagy hidegekben már nem megyek vele, mert a térdeim már így is odavannak a téli endurózásoktól az erdőn.
Köszi a segitséget
Igen, erre írtam hogy ahhoz h ilyen értékekkel induljon, kivételesen jó karburálás, porlasztás kell - és még úgy sem biztos hogy menni fog.
Nekem a GPZ400 úgy, hogy csak 2 hengerben volt 8 másik kettőben 10 körül már nem indult.
A kompresszió egyértelműen kevés - szerencséd van, ha egyáltalán jól indul ilyen értékekkel.
A gyertya nem egy nagy pénz, vegyél újat helyette - az nem fog összenyomódni.
A 7.5 nekem kevésnek tűnik. Azt hiszem a gyári 11 és 9-nél érdemes újítani.(legalábbis általában így van). A gyertyahézagot pedig lehet, hogy mégis a dugó nyomja össze, nagyobb fordulatnál ha a hengerfejből sokat vettek le felújításnál beleérhet.(nekem szelepek értek bele) A kompresziócsökkenést a szelepek is okozhatják, egy rossz hézagállítás.
Teljesen más a baj.

ZZR-en gyakorlatilag kínszenvedés a hosszú ( 2-3 vagy több hónapos ) állás után az indítózás. A karbik vagy üresek, vagy a kicsapódott vízzel teltek, hiába tekerteted, csak lemeríted az akksit.

A tippek:

1, amikor lerakod hosszú időre, csapod elzárod, a karbiból leengeded az benzint - így "csak" feltelnie kell majd tavasszal friss üzemanyaggal, a vizes-koszos lét nem kell átnyomnia + mivel fajsúly gondok is vannak, nem lesz benzinszegény a keveréked az első körökben.
2, Szivatóval, gáz nélkül indítózol röviden ( 6-8 mp ) többször, 4-5 alkalommal. Utána hagyod "pihenni" pár órát, lehetőleg meleg ( 15 fok+) helyen, vagy a Ram-Air-en keresztül hajszárítóval átmelegíted, és újra próbálod. Elsőre indulni fog.
3, Nem teszed le, minden hétvégén motorozol egyet télen is: nem lesznek elvonási tüneteid, és a motorod is érzi hogy nem felejtetted el...
Én szilikonost vettem már 2mm! -ben is,nem kis lové volt és centire kellett fizetni,elöször mondom kérek 1métert és közlik nagyondrága mondom nevicclejenek már azt télleg drága volt.
Olajpumpa és karbi közé kellett,mert a 3mm lógott már a karbin amit szereltem.
Ugyan, jó nekem a Kawa, imádom ezt a kis dögöt . Amúgy ez csak feltételezés, állt már egy ideje a vas, és a napokban akartam elindítani, de a gyenge aksi miatt nem sikeredett. Már egyszer alkotott ilyent, akkor teljesen nyitott gázállásnál indítóztam párszor, majd beindult - ez lenne az átszellőztetése a rendszernek? No és akkor ha nincs szívás, a benzin akkor is csordogálhat a hengerbe? ja, Benzincsapot télire el kellene zárni, mi? (nem vákuumos a tank).
Legközelebb majd RENDES, IGAZI Hondát veszel, nem ilyen kimondhatatlan nevű csörgő-zörgő hülyeséget, oszt' az majd elindul!

Egyébként igen: a tűszelep feladata a benzin mennyiségének szabályozása, ergo ha rossz, akkor kaphat sok benzint.
Más kérdés, hogy ettől még indulnia kéne, 2-3 hengerrel is.

A nagyobb baj: ha a henger FELTELIK BENZINNEL, ELTÖRHETI A DUGÓT/HAJTÓKART, mivel nem összenyomható ! Óvatosan az indítással !
Sziasztok!

Adott egy sornégyes motor, az egyik karbiban a tűszelep nem zár tökéletesen, előfordulhat-e hogy emiatt a benzin belefolyik a hengerbe? És hogy nem sikerül beindítani emiatt?
Köszi.
elvileg semmi,DE meg kell nézni(mérni) a gyürü hornyot(nem "lötyög" e a gyürühoronyban a gyürü) dugót,hengert megmérni(nem "kalimpál-e") de mindez semmit sem ér a perselyes
szernitem a többi a tartályban maradt
Próba szerencse. Takarítsd ki a levegőszűrőt, nézd meg a főfúvókát és próbáld meg beállítani a karbit. Aztán a gyertyakép elárulja, hogy mi újság. Abban már csak reménykedhetsz, hogy jól van hangolva, és nem együtt kell megoldanod a karburálást és a hajtás hangolását. Mert a kettő együtt nem picit cumi.
Helló! Hát benne voltpakliban, de amgy minden oks vele. Mármint elsö rugásra elindult, minden működik rajta, erö is érezni van benne rendesen, csak hát szivató nélkül max 20 km/h. Szerintem nem lesz vele problémám ha egyszer sikerül rendesen belöni a karbit. :)
Sziasztok nem régen vettem egy Kawasaki KZ 250 -est! es lenne 1 ojan problémám hogy beindult nagy nehézségekre mentem vele nagyot ment és kifogy ott a benzin és 4 nepja nem birom beinditani vettem bele gyertyákat kipucoltam a karbit de még mindig nem indul szikra is van de mégse HA VALAKI TUD TIPET ADNI AKKOR MEGKÖSZÖNNÉM C ELÖREIS KÖSZI