Mondjuk érdekelne a működési elve. Mert ez ugye a szelepfedélre van rákötve, ami elég jól elkülönül a hengerfejtől. Hogy jut be a levegő onnan a kipufogóba?
Ja, végül is ha felhígítja a kipufogógázt, akkor tényleg kevesebb lesz a káros anyagok aránya
Először valami amcsi teherautóban láttam ilyet, hogy külön kompresszor nyomta be a levegőt a kipufogóba.
Ugyan azt, csak nem a katalizátornak segít be, hanem csak simán a kipuffban ég el a károsanyag egy része, csökkentve az emissziót. Mindenhol máshogy hívják, de a lényeg nem változik, levegő megy a kipuff csatornába.
PAIR szelep, legalábbis a Suzuki így hívja.
Levegőt pumpál a hengerfejen keresztül a kipufogóba, ezáltal a bejuttatott friss oxigén segíti a katalizátor működését.
Szekunder levegő rendszer vezérlője, a vakumcső működteti, semmi köze a benzin problémádhoz, ha csak nem közös a vákumcsövük. Torpanáshoz lehet köze ha falsot szív ennek a csövén keresztül. Minden motorból kibasztam, sehol sem hiányzik, csak útban van szerelésnél. Környezetvédelmi szarakodás csak.
Ja. Először azt gondoltam valami bemelegszik és melegen nem működik. DE tegnap kb 8 km után állt meg, ma 50 km. Ráadásul tegnap egyenletes, magasabb tempónál (gondolom termikusan kiegyenlítettebb a hőmérséklet) mint ma az 5 km-enkénti forgolódással.
De egyértelmű benzin utánpótlásnak tűnik. Amit nem értek, hogy miért akkor és ott fogy el és miért töltődik utána. Akkora szűrő van a tankban, hogy ihaj. A membránon lévő luk meg a szűrőn belül van, a tank meg majdnem teli.
Ezt így jó olvasgatni és elmorfondírozgat rajta az ember....,de mit írjon rá? Aki erre bármilyen diagnózist így látatlanban felállít az csak egy madár.....
Nos már csak magamnak irok. Hogy legyen hol visszakeresni.
Avagy ahogy egy paródiában volt:
Vers, mindegy kinek.
Szóval ma elővettem.
- Pöccre indul, szivatóval szépen melegszik.
- Lerohanok a pincébe csizmát felvenni, közben hallom hogy ahogy a szivató szépen visszamegy magától lassul a motor járása majd meg is áll.
- Indítom persze semmi.
- Valaki azt tanácsolta, hogy nézzem meg a csészékben van-e benzin. Volt.
- Semmi gond, vákumcsapról a vákum csövet lehúzom, tartalék vákumcsövet felrakom.
- Megszívom és indul.
-Hajrá ma okosabb vagyok. Nem megyek messzire és nem olyan emelkedős útra ahol nehéz (és messze van) visszatolni.
- Szóval egy soha el nem készült elkerülő úton (éppen emiatt jó állapotban van - ki gondolta volna) motorozgattam oda-vissza. Ez kb 5-5 km egy-egy kanyar.
- Semmi hiba. Illetve tesztelgettem a 8-9 közötti torpanásokat.
+ 2 és 3-ban teljes gázon gyorsítva 8-9 között jelentkezik a torpanás, tart kb 3-4 másodpercet és tovább forog 11-ig.
+ No kifogog rajta. :) Szépen óvatosan gyorsítok másodikban 8 ezerig és nagyon finom húzom tovább a gázt. Ekkor is jelentkezik a torpanás.
- Igy telt múlt az idő, oda-vissza motorozgattam már 50 km-et főként 100-120 között. Na nagy gond már nem lehet, megcéloztam a közeli falut.
- Oda is értem és annak és rendje módja szerint el kezdett lassulni a motor, megfordulva egy kereszteződésben leállt és persze nem is indul. Se szivatólva (sicc meleg) se anélkül.
- No tartalék vákum cső fel (valaki azt mondta hogy ez jó - de már tudom hogy nem mindegy, hogy csinálod vagy csinálják ) és megszívtam a vákumcsövet. 1-szer, 2-szer, sokszor. Persze beindult és simán jött hazáig.
Hogy mi az anyja kínja lehet, hogy 50 km után fogy ki a karbiból a benzin fogalmam sincs.
Arra gondoltam, hogy szétkapom a vákum csapot és direktben (membrán nélkül) rákötöm a karbikra. Ha igy probléma mentesen működik (kiváncsi vagyok a torpanásra) akkor egy hiba lehetőséggel és 7-8.000 Ft-al kevesebb.
Először valami amcsi teherautóban láttam ilyet, hogy külön kompresszor nyomta be a levegőt a kipufogóba.
Levegőt pumpál a hengerfejen keresztül a kipufogóba, ezáltal a bejuttatott friss oxigén segíti a katalizátor működését.
Lánc nittelőt tudna esetleg valaki kölcsönözni egy alkalomra nekem? Hálám örökkè üldöz majd..
Egy próbát megér .
Nem közös a vákum cső. A karbisor egyik ága ehhez csatlakozik vákumcsővel, a másik meg a vákumcsaphoz. Két totál külön cső.
https://www.bike-parts-honda.c...
Viszont a lenti ábrán a 4-es az micsoda és mi a szerepe?
https://www.bike-parts-honda.c...
De egyértelmű benzin utánpótlásnak tűnik. Amit nem értek, hogy miért akkor és ott fogy el és miért töltődik utána. Akkora szűrő van a tankban, hogy ihaj. A membránon lévő luk meg a szűrőn belül van, a tank meg majdnem teli.
Avagy ahogy egy paródiában volt:
Vers, mindegy kinek.
Szóval ma elővettem.
- Pöccre indul, szivatóval szépen melegszik.
- Lerohanok a pincébe csizmát felvenni, közben hallom hogy ahogy a szivató szépen visszamegy magától lassul a motor járása majd meg is áll.
- Indítom persze semmi.
- Valaki azt tanácsolta, hogy nézzem meg a csészékben van-e benzin. Volt.
- Semmi gond, vákumcsapról a vákum csövet lehúzom, tartalék vákumcsövet felrakom.
- Megszívom és indul.
-Hajrá ma okosabb vagyok. Nem megyek messzire és nem olyan emelkedős útra ahol nehéz (és messze van) visszatolni.
- Szóval egy soha el nem készült elkerülő úton (éppen emiatt jó állapotban van - ki gondolta volna) motorozgattam oda-vissza. Ez kb 5-5 km egy-egy kanyar.
- Semmi hiba. Illetve tesztelgettem a 8-9 közötti torpanásokat.
+ 2 és 3-ban teljes gázon gyorsítva 8-9 között jelentkezik a torpanás, tart kb 3-4 másodpercet és tovább forog 11-ig.
+ No kifogog rajta. :) Szépen óvatosan gyorsítok másodikban 8 ezerig és nagyon finom húzom tovább a gázt. Ekkor is jelentkezik a torpanás.
- Igy telt múlt az idő, oda-vissza motorozgattam már 50 km-et főként 100-120 között. Na nagy gond már nem lehet, megcéloztam a közeli falut.
- Oda is értem és annak és rendje módja szerint el kezdett lassulni a motor, megfordulva egy kereszteződésben leállt és persze nem is indul. Se szivatólva (sicc meleg) se anélkül.
- No tartalék vákum cső fel (valaki azt mondta hogy ez jó - de már tudom hogy nem mindegy, hogy csinálod vagy csinálják ) és megszívtam a vákumcsövet. 1-szer, 2-szer, sokszor. Persze beindult és simán jött hazáig.
Hogy mi az anyja kínja lehet, hogy 50 km után fogy ki a karbiból a benzin fogalmam sincs.
Arra gondoltam, hogy szétkapom a vákum csapot és direktben (membrán nélkül) rákötöm a karbikra. Ha igy probléma mentesen működik (kiváncsi vagyok a torpanásra) akkor egy hiba lehetőséggel és 7-8.000 Ft-al kevesebb.