évente hányszor fordul elő hogy komplett kipárolognak a karbik és előjön ez az írtózatos probléma ami miatt még beraknál egy hibaforrást ... tegyél a vákumcsőbe egy T-t egy ledugózott darab csővel amit megszívol hogy kinyíljon a csap csak a karbitorok felé menőt szorítsd össze és megoldottad a nagy problémát
A karbis teli inditasi problemak miatt el kezdtem azon agyalni, hogy kiveszem a vakumos csapot es helyette berakok egy elektromosat ami gyujtasra nyit. Butasag?
Víz.
Most már csak az a kérdés hogy került oda. Ha csak betöltéskor vagy páralecsapódás miatt az nem gond, ha jársz vele kimelegíti magából, és letisztul.
Ha valemelyik víz-olaj közötti tömítés sérült, jellemzően hengerfej repedés, vagy tömítés átégés miatt, akkor szívás.
Indul a motor könnyen? Nem ereget fehér gőzfelhőket közvetlenül indítás után?
Kisebb valószínűséggel a beletöltött olaj nem kompatibilis a régivel, és azét keletkezett a csapadék, de az én életemben még soha nem láttam olyan motorolajat, ami nem keverhető a másikkal, de a 90-es években még volt olyan tanács, hogy kupakban keverjen ki az ember a régi és az új olajból egy keveset, hogy bírják-e egymást.
Távgyógyítással csak annyi a baj, hogy ötleteket, eljárásokat el lehet mondani, de képtelenség átadni a gyakorlati tapasztalatot. Azt a helyszínen lévő embernek meg kell szerezni, így vagy úgy. A műszaki érzék és háttér tudás meg akkor is elengedhetetlen, ha adott géphez nem is ért az illető.
Szóval a sült galamb nem fog senki szájába repülni, a tanulási folyamaton mindenképpen végig kell menni.
Néhányan ezt nem látják be. Azt hiszik hogy majd valami zseni beböfögi hogy fordítsd el kettővel a pilot csavart, és minden helyrejön, de az ilyen egyszerű megoldás a legritkább.
Persze a jelenlévők között nincs egy ilyen sem...általában ezek az emberek akik hamar rájönnek hogy jobb ha nem nyúlnak a géphez :D
Köszönöm szépen, kicsit jobban utánanéztem ez normális lehet ebben a hidegben, elvileg páralecsapódás, majd ha megyek vele rendesen és bemelegszik újra megnézem.
Sziasztok!
Olajat cseréltem a motorban, szűrővel. Az olajfigyelő kis ablakon előjött valami fehér cucc. Mi lehet az? Olajcsere előtt nem volt ott semmi , csak a szép tiszta olaj.
Igen. Bar az en velemenyem az, hogy a helyszini szereles es a tavgyogyitas - bizonyos ertelemben - hasonlo. Van egy hiba es annak lehetnek okai. Ezert azt a profi vagy amator szerelo a sajat tapasztalatai alapjan (ez lehet forumos info is) megprobalja sorban kizarni.
Gond akkor van, ha
- valamit ellenorzott es erril nincs visszajelzes
- egyszerre sok dolgon valtoztat es kesobb nem dontheto el a hiba oka
- rosszul diagnosztizal.
Most a tudas es szerszanozottsag kerdesebe nem mennek bele.
Nem gondolom hogy ez a lenyeg. Marmint a koszongetes. Inkabb ugy mondanam hogy az a tisztelet, amivel valaki veszi a faradsagot, segit es talan jogosan elvarja, hogy ertelme legye a hozzaszolasanak. Vagyis hasznaljak amit ir, vagy egy egeszseges vita alakuljon ki belole amivel az illeto is tud tanulni ill. mindenki aki olvassa.
Ez ami hianyzik sokszor. En is mar csak par szoba irok valaszt altalaban, mert 99%ban arra sem meltatnak hogy "ja akkor megnezem" vagy " hulye vagy vazze nem igy van hanem...".
Ez demotivalja az embereket. Itt latszik az kerdezo empatikus keszsege, vagyis legtobbszor annak hianya. 21. Szd, new generation
Most már csak az a kérdés hogy került oda. Ha csak betöltéskor vagy páralecsapódás miatt az nem gond, ha jársz vele kimelegíti magából, és letisztul.
Ha valemelyik víz-olaj közötti tömítés sérült, jellemzően hengerfej repedés, vagy tömítés átégés miatt, akkor szívás.
Indul a motor könnyen? Nem ereget fehér gőzfelhőket közvetlenül indítás után?
Kisebb valószínűséggel a beletöltött olaj nem kompatibilis a régivel, és azét keletkezett a csapadék, de az én életemben még soha nem láttam olyan motorolajat, ami nem keverhető a másikkal, de a 90-es években még volt olyan tanács, hogy kupakban keverjen ki az ember a régi és az új olajból egy keveset, hogy bírják-e egymást.
Szóval a sült galamb nem fog senki szájába repülni, a tanulási folyamaton mindenképpen végig kell menni.
Néhányan ezt nem látják be. Azt hiszik hogy majd valami zseni beböfögi hogy fordítsd el kettővel a pilot csavart, és minden helyrejön, de az ilyen egyszerű megoldás a legritkább.
Persze a jelenlévők között nincs egy ilyen sem...általában ezek az emberek akik hamar rájönnek hogy jobb ha nem nyúlnak a géphez :D
Szval: melegitsd be rendesen utana nezd meg milyen az olaj.
Olajat cseréltem a motorban, szűrővel. Az olajfigyelő kis ablakon előjött valami fehér cucc. Mi lehet az? Olajcsere előtt nem volt ott semmi , csak a szép tiszta olaj.
Gond akkor van, ha
- valamit ellenorzott es erril nincs visszajelzes
- egyszerre sok dolgon valtoztat es kesobb nem dontheto el a hiba oka
- rosszul diagnosztizal.
Most a tudas es szerszanozottsag kerdesebe nem mennek bele.
Mondjuk a "hülye dilettáns minek okoskodsz bele, nekem sokkal több követőm van" jellegű reakció elég gyakori
Ez ami hianyzik sokszor. En is mar csak par szoba irok valaszt altalaban, mert 99%ban arra sem meltatnak hogy "ja akkor megnezem" vagy " hulye vagy vazze nem igy van hanem...".
Ez demotivalja az embereket. Itt latszik az kerdezo empatikus keszsege, vagyis legtobbszor annak hianya. 21. Szd, new generation
nézz bele a kérdez-felelekbe. Sokra válasz sincs ,ahol meg van nagyon kevés helyen köszönik meg..