A szívótorkon lévő csonkra (ha van). A szívó ütemben létrejövő nyomás csökkenés ( gyengébbek kedvéért vákuum) nyitja a csapot, így csak járó motornál engedi át a benzint.
Sziasztok,
Hibát (nem tom hiba e) találtam. A szeleprugó eltérő menetemelkedésű, és a kipufogó szelepnél fordítva van berakva. Ez okozhat problémát? Minden manualban a sűrű van alul.
(Bocs a hülye kérdésért)
Ha felfekszik a szelep a szelepfészekre, nincs ami eltartsa, nincs rés, sincs átégés, vagy sérülés akkor tömítenie kell.
Esetleg ha nem bízol a szemmértékben, akkor megfordítod, és megtöltöd az égésteret benzinnel, és ha nem szivárog feltűnően akkor jó.
De a kompresszió mérésből az is kiderül ha nem zár a szelep.
Benzinnel vagy petróleummal. Patyolattisztára és szárazra törlöd a hengerfejet, felfelé fordítod az égéstérrel és benzint / petróleumot öntesz bele, vagy félig. Semennyi nem szivároghat a szívó / kipufogó csonknál.
Köszi szépen a válaszokat, főtengely a jelen van a vezérműtengely is jó volt, tehát vezérlés pipa.A dugattyút nem tudom összehasonlítani, mert darabokra tört, és nem lehet összelegózni. Tegnap levettem mindent a dugattyúig. Hibátlannak tűnik, gyűrűk rendben. ehhez a típushoz csak 1 féle gyári dugattyú rendelhető. A szelepeket letudom ellenőrizni hogy jól zárnak e szétszedett állapotban? (Hengerfej egyben, semmi nincs kiszedve)
Én is csak olyat láttam ami egybe esik, de ettől még nem muszáj így lennie.
Főleg ha eddig ment.
Régi henger, dugó megvan?
Lehet össze kéne hasonlítani, hátha más méretű.
Meg egy sűrítési végnyomást is érdemes lenne nézni, mert ha túl alacsony a túl nagy égéstér miatt akkor nem csoda hogy nem akar menni, bár indulni attól még tudna szerintem, meg durrognia sem kéne.
Nahát szerinted így ránézésre látja bárki is hogy egy foggal odébb van a lánc?
Általában van jelölés ahova oda kell állítani a főtengelyt, és a vezérműtengelyt. Ha nem esik egybe, akkor lehet tudni hogy odébb van.
Ha ilyen szinten szétszedted, akkor már be is tudod állítani, de legalább ellenőrizni. Viszont erősen ajánlott rendes szerelési dokumentációt szerezni hozzá, amiben le van írva hogy milyen jelölést hova kell állítani, és hogyan.
Szerintem nincs baj az ötleteléssel amíg nem gondolnak bele rosszindulatból mást.
Ha van egy olyan probléma amit már körüljártam, de nem találok rá megoldást, fel szoktam dobni a megfelelő fórumban. Sok hülyeséget is kapok, de nem ritka amikor egy kívülálló tud új ötletet adni. Ha meg nem is oldják távolról, de segíthet.
Köszi a választ, sajnos nem találok rendes szerelőt itt a környéken. Bepróbálkoztam Kecskeméten egy márkaszervizben. Cseréltek benzin csapot, meg gyertát, tisztitás, olajozás 24 000Ft. Mikor kész lett, el akartam hozni, de nem indult. Annyit mondott az ürge nagyon főfúvokát elbírna. Aztán addig szívatóztuk, hogy haza tudtam vele menni. Volt egy autószerelő ismerősnél is megnézte összerakta és semmi változás. Szerinte a szelepek rosszul lettek becsiszolva, becsiszolta és ugyanolyan. Úgyhogy 3 helyen járt a motor eredménytelenül.
Ma nekiálltam hengerfej le, henger le. Első ami furcsa, hogy a dugattyú a felső holtponton nem a henger-el esik egy sikba, hanem 3-4mm-el lejebb van. Márpedig én eddig csak olyat láttam, hogy a dugó a felső ponton kb.: egy sikban van. Vélemény?
Pont ez a bajom, hogy a környékünkön senkit nem találtam eddig, pedig ez egy Suzuki DR-Z125 koppintás. A jövőre nézve megvan a tanulság a Kínai motorokkal kapcsolatban.
Annyi csak a baj, hogy a környékünkön nem találtam rendes szerelőt fél éve. Most levettem a szelepfedelet a lendkereket jel-re raktam a vezérlés vonalban, viszont a vezérműtengelyem így áll, és néztem videót, ahol a lyukak felül vannak. Nem akarok gányolni, mókolni, szerelőt játszani. (Bár Simson S50-et raktam már össze, és 2 éve rendben megy..)Szerintetek?
Magas fordulaton....talán, de ez szerintem nem forog annyit, hogy bármi gondot okozzon.
Hibát (nem tom hiba e) találtam. A szeleprugó eltérő menetemelkedésű, és a kipufogó szelepnél fordítva van berakva. Ez okozhat problémát? Minden manualban a sűrű van alul.
(Bocs a hülye kérdésért)
Esetleg ha nem bízol a szemmértékben, akkor megfordítod, és megtöltöd az égésteret benzinnel, és ha nem szivárog feltűnően akkor jó.
De a kompresszió mérésből az is kiderül ha nem zár a szelep.
Köszi szépen a válaszokat, főtengely a jelen van a vezérműtengely is jó volt, tehát vezérlés pipa.A dugattyút nem tudom összehasonlítani, mert darabokra tört, és nem lehet összelegózni. Tegnap levettem mindent a dugattyúig. Hibátlannak tűnik, gyűrűk rendben. ehhez a típushoz csak 1 féle gyári dugattyú rendelhető. A szelepeket letudom ellenőrizni hogy jól zárnak e szétszedett állapotban? (Hengerfej egyben, semmi nincs kiszedve)
"Meg egy sűrítési végnyomást is érdemes lenne nézni"
Főleg ha eddig ment.
Régi henger, dugó megvan?
Lehet össze kéne hasonlítani, hátha más méretű.
Meg egy sűrítési végnyomást is érdemes lenne nézni, mert ha túl alacsony a túl nagy égéstér miatt akkor nem csoda hogy nem akar menni, bár indulni attól még tudna szerintem, meg durrognia sem kéne.
Általában van jelölés ahova oda kell állítani a főtengelyt, és a vezérműtengelyt. Ha nem esik egybe, akkor lehet tudni hogy odébb van.
Ha ilyen szinten szétszedted, akkor már be is tudod állítani, de legalább ellenőrizni. Viszont erősen ajánlott rendes szerelési dokumentációt szerezni hozzá, amiben le van írva hogy milyen jelölést hova kell állítani, és hogyan.
Ha van egy olyan probléma amit már körüljártam, de nem találok rá megoldást, fel szoktam dobni a megfelelő fórumban. Sok hülyeséget is kapok, de nem ritka amikor egy kívülálló tud új ötletet adni. Ha meg nem is oldják távolról, de segíthet.
Köszi a választ, sajnos nem találok rendes szerelőt itt a környéken. Bepróbálkoztam Kecskeméten egy márkaszervizben. Cseréltek benzin csapot, meg gyertát, tisztitás, olajozás 24 000Ft. Mikor kész lett, el akartam hozni, de nem indult. Annyit mondott az ürge nagyon főfúvokát elbírna. Aztán addig szívatóztuk, hogy haza tudtam vele menni. Volt egy autószerelő ismerősnél is megnézte összerakta és semmi változás. Szerinte a szelepek rosszul lettek becsiszolva, becsiszolta és ugyanolyan. Úgyhogy 3 helyen járt a motor eredménytelenül.
Ma nekiálltam hengerfej le, henger le. Első ami furcsa, hogy a dugattyú a felső holtponton nem a henger-el esik egy sikba, hanem 3-4mm-el lejebb van. Márpedig én eddig csak olyat láttam, hogy a dugó a felső ponton kb.: egy sikban van. Vélemény?
Pont ez a bajom, hogy a környékünkön senkit nem találtam eddig, pedig ez egy Suzuki DR-Z125 koppintás. A jövőre nézve megvan a tanulság a Kínai motorokkal kapcsolatban.
Annyi csak a baj, hogy a környékünkön nem találtam rendes szerelőt fél éve. Most levettem a szelepfedelet a lendkereket jel-re raktam a vezérlés vonalban, viszont a vezérműtengelyem így áll, és néztem videót, ahol a lyukak felül vannak. Nem akarok gányolni, mókolni, szerelőt játszani. (Bár Simson S50-et raktam már össze, és 2 éve rendben megy..)Szerintetek?