Persze hogy nem tudják. A rendelkezésre álló információkból, táv diagnosztikával, soha nem is fogja senki 100%-ra megmondani.
Az adatokból több lehetséges ok következhet, aminek jó részét ellenőrizte már. Jól, rosszul, azt nem tudjuk, de el kell hinni hogy jól.
Ennek következtében ez a lehetőség maradt hátra. Illetve mert elvileg tapasztalatból tudja, hogy ez is tud ilyen jelenséget okozni.
Aztán lehet hogy egészen más hiba lesz az oka, ami egyáltalán nem valószínű, és ezért nem gondolt rá senki.
Fizikai találgatás:
Elhangolódik a szívókör rezonanciája, és bizonyos fordulatokon ellene dolgozhat a szívási ütemeknek, vagy olyan gázlengések alakulnak ki a karburátorban, ami elrontja a keverék arányát, a kaotikus áramlás miatt. Én személy szerint csak kétütemű motoron találkoztam ilyen problémával, de 4T motoron sem zárom ki a lehetőséget.
Pl. érdekes lenne megvizsgálni hogy milyen fordulaton van a probléma, és összevetni ezt a frekvenciát a szívókör hullámhosszával.
"Tehát elviekben előfurdulhat, hogy nagy fordulaton összeszívja a vákumkábelt, ezért néhány másodpercre leáll a vákumcsap általi üzemanyag szállítás. Mivel nincs benzin, csökken a fordulat, csokken a vákum igy a cső összeszívódás megszűnik és újból lesz üzemanyag."
Én ugyan egy hülye fotelszerelő vagyok, de a benzincsap vákuumcsöve nem így működik. A cső benzincsap felőli vége egy membránhoz csatlakozik, zárt, a membrán elmozdításával engedi át a benzint, onnan jó esetben nem kap levegőt, ha kap, nem működik a csap sem, se kis se nagy fordulaton mert nincs vákuum ami megszívná a membránt. Mikor elindítod, a szívócsonk felől a szívócső depresszió "csinál" vákuumot a csőben, nyitja a csapot és ez így is marad míg jár a motor, tökmindegy lenne hogy közben a csövet összeszívná-e vagy sem, attól a vákuum nem szűnik meg míg levegőt nem kap a cső a szívócsonk felőli végén(vagy egy szakadáson, lyukon), mikor leáll a motor. Ha meg ez a cső lyukas, repedt, lötyög a csöcsökön, akkor az a legkisebb baj hogy nem müxik rendesen a csap, sokkal nagyobb baj, hogy a karbi után, a keverékbe tud olyan fals levegőt szívni a szívócsonkon át a motor, amiben nincs benzin, és így jelentősen befolyásolja a beszívott keveréket, elszegényedést okozva. De mondom, én ehhez tök hülye kell hogy legyek.....
Ha ennyit számítana, akkor arra is rá lehet fogni hogy túl nagy az áteresztő képessége az utángyártott légszűrőnek. Lehet rossz fúvóka került vissza, vagy valami ilyesmi lehet a probléma, de itt a nálam tapasztaltabbak biztosan jobban tudják, viszont távsegítségben sajnos ők sem fogják megjavítani
Piros pont, ez már válasznak tűnik. Egy szemmel talán nem is látható repedés az airboxon okoz akkora nyomáskülönbséget a gyárilag tervezetthez képest hogy az már komolyan beleszól a motor működésébe? Annyi plusz levegőt tudna ott beszívni? Tárva nyitva az ajtó meg az ablak, szellőzik a lakás, számít számottevően az ha még egy kis ablakot is kinyitok résnyire?
CV karbinak a tolattyúja a levegő sebességét használja ki, amiatt emelkedik fel. Van egy bizonoyos Bernoulli egyenlet: ((C^2)/2)+(h*g)+(P/ró) = állandó. Amiből következik hogy az a közeg aminek sebessége van kisebb nyomású. ezért van a tolattyúk alján a furat, ott egyenlítődik ki a nyomás azzal hogy felemelkedik a membrán az egész súberrel. Azért érzékenyebb néhány motor a légszűrőre, mert maga a légszűrőház és a légszűrő ellenállást kelt, és emiatt a nyomás külömbség nagyobb, nem kell olyan gyorsan mennie a közegnek hogy kisebb nyomás legyen, kisebb fordulat elég a nagyobb nyomáskülömbségnek, és előbb emelkedik meg az egész cucli a karbiban. Ez az én elméletem.
Valahogy azt látom hogy se a megbecsült sokpapíros, se a 40.000-es rajongótáborral rendelkező szerelő nem nagyon tud azzal mit kezdeni, amikor valaki nem elégszik meg egy ex katedra kijelentéssel hogy "azért mert csak" hanem szeretné tudni, hogy mire fel mondjátok azt hogy az airbox falsol esetleg és az okozza a hibát, A válaszokból egyáltalán nem az jön le, hogy bármelyiktek tudna bármi elfogadható magyarázatot arra, hogy mit változtat meg az, hogy nem a gyári helyen jön be a levegő, hanem valahol máshol, mindketten csak tereltek, semmiféle magyarázatot nem tudtatok adni a dologra, perpill azt gondolom, fogalmatok sincs róla.
Azt megtudtuk hogy szinkronnál más, ott nem számít, megtudtuk hogy amit én csinálok az nem szinkron, megtudtuk hogy sokezer elégedett ügyfél van, hogy egy proptech szinkron többet mutat mint 1 olajjal töltött cső, meg egy csomó egyéb terelést is megtudtunk. De mi a válasz az eredeti kérdésre, tudja bármelyiktek?
Tanulni szeretnék, elvileg a nálam okosabbtól, ezért még egyszer megkérdem ugyan azt, hátha most sikerül megérteni a kérdést, és arra válaszolni:
Engem az érdekel, hogy mi az ami ilyenkor hibát csinál egy kis repedésből? Miért nem mindegy annak a levegőnek, hogy nem jobb oldalról érkezik egy féltenyérnyi direkt neki készült lyukon az airboxba, hanem egy hangyafasznyi jön mondjuk balról is egy kis repedésből. Örvényt kelt és azzal rontja a szívást vagy mi? Mi a fizikája?
Hogy segítsek kicsit, felteszek egy egyszerű kérdést és a választ is, valami ilyesmi megoldásra lennék kíváncsi, nem faszméregetésre hogy kinek van nagyobb gyakorlata meg rajongótábora.
Miért baj az ha defektes a gumim, van rajta egy lyuk?
Azért mert a gumi a profilját a benne lévő túlnyomás hatására veszi fel, ha lyukas a gumi, akkor a nyomás kiszökik, a gumi nem képes tovább megtartani a profilját, az oldalfal összelapul és lefordul a peremről.
Erre a kérdésre ez egy válasz, nem pedig az, hogy álló helyben más, ott szinte alig számít, és az sem válasz mekkora király vagy, hány éves a gyakorlatod, hány rajongót vélsz látni magadnak. Kérdés-válasz. Menni fog? Bármelyikteknek?
Az igénybevételt fene tudja, soros egyenáramú motor..........Terhelés nélkül túlpörgésre képes, amit nem mindig szeret, de ez nem egy-egy ráinditáskor fog bekövetkezni az biztos.
Elvileg szabadonfutó van, aminek nem lesz baja, és a villanymotor igénybevétele sem nagyobb mint szabályos indításkor, de nem tartós üzemre van kitalálva.
Ha véletlenül ráindítasz, nem kell parázni, de direkt ne szórakozz vele.
Egy normális szinkronnal.... Látom ha el van dugulva egy pilót fúvóka.. Látom ha nagyobb a két belső henger fő fuvokalya... Látom.. Illetve kővetkező etnikai tudok. A motor vegnyomasara... Ha nincs benne egy fő fúvóka az adott henger fuldokló a benzinbe... Ez úgy jelenik meg.. Hogy a mellette lévő henger kér több anyagot
Na ... Felyezűk be a kísérletet.. Előszőr is alapjaraton hott felesleges fujkalni a legszűrőt.. De ha nincs rés és tuti... Próbáld pergetni összekötő állapotban.. És próbáld be fogni kicsit a legszűrő be menő legtorkat... Ha jobban veszi és pereg... Ergo simán megy fel a cv... Meg van a hiba kopott a cv tolanyu... 2 meg nyúlt a cv membrán... 3 hiba az air box ki zárva... Ugye lehet még egy hiba... Nem a motor kopotsaganak megfelelő helyen van a tű... Ilyenkor is van egy fordulat tartomány ami nehezen ugrik át... De ugye ezt ki zarhatjuk... Mert eben a karbiban fix a tú helye... Amúgy egy ilyen hibát.. KB 10 perc meg alapítani ... Lehet segíteni... Ha tolanyu kopott . A tű változtatasaval.... Esetleg a cv rugó változtatásaval... De ez ki kell kísérletezni...
A probléma itt van ilyen videóból oktatjáktok magatokat... Ez minden csak nem szinkron... Nem egy tag van itt aki ezeken nőt fel... És szentűl hiszi hogy ő tudja jól .. Ezek miatt van itt a rengeteg vita.... Pl te is...... Van olyan karbi aminek nem kell szívó folytas.... De itt szóban forgó karbinak kell... És mivel minden esetben karbi tisztogatás után jőn meg a hiba... Ezért gondolom evvel lesz a gond... De lehet tévedek..... Minden esetre nálam javított 100 motorból 1 év garival KB 1.... 2 motornál szokott probléma lenni... Ebből ki folyolag..... Gondolom hogy ertűnk a motor szereleshez...... Nem biztos.... De tőbb ezer elégedett . Vissza járó motoros véleménye is ez.... Szóval... Nem őssze tévesztő a hobbi monitor szerelők tudásával. Tapasztalatával...... Persze lehet megint nincs igazam...
Kőszőnőm........ Sajnos az itt szereplők tudasa nem 30. 40 éves saját tapasztalat... Csak okoskodás... Tervezem 2 ember alkalmazását... KB nettó 350 000 450 000 fizetéssel .. De szerelőt szeretnék fel venni... Aki érti is a szerelést..... És tudja is... Nem a yutubrol leste el... Meg a furum vitában szerezte..
Urak! Ha járó motornál ráinditok a vasra nem történik semmi ugye? Nem kéne károsnak lenni. Mert a főtengi gyorsabb forog mint az indító kör. Csak fütyül, forog ennyi.
És végül egy kérdés mindekihez (Taschihoz is) aki karbi szinkronnal foglalkozik.
Szerintetek egy sor 4-es motor esetén, ha a szokásos karbi szinkron beállítást végzitek fel tűnnek, hogy az egyik főfúvóka kehelyben nincs benne a főfúvóka?
Mert alapjárat lenne, és nagyobb fordulaton kapcsol be a főfúvóka hatása. Vagyis mire szétesne a szinkron addigra el is veszed a gázt nem?
Van egy jól működő motor, ami kötelező szervizre megy. És utána nem jó.
Mihez nyúltaK.
Airbox: Ha tíz éve nem volt levéve és levételnél elválik az illesztés, esetleg törik akkor szívhat falsot. Szerintem kitesztelve.
Karburátor: kopásik hibák kizárva, hiszen előtte jól ment. Legfeljebb rosszul lehet összerakni, vagy dugulása van. Ezt a többszöri szétszedés lehet orvoslta. A kimaradt főfúvókát visszatettem..
Gyertya csere. a kötelező szerviz után nem ment (ki volt csavarodva a főfúvóka) a tisztitás után meg új gyertyákat kapott. Ekkor már ment, de megjelent a dadogás.
És most jon Taschi:
azt mondja kábel megtörik. Nos az üzemanyag kábel az nem, de új vákum kábeleket kapott. Ahogy hézem a külső átmérője egy kicsit kisebb és ruganyosabb anyagból van. Tehát elviekben előfurdulhat, hogy nagy fordulaton összeszívja a vákumkábelt, ezért néhány másodpercre leáll a vákumcsap általi üzemanyag szállítás. Mivel nincs benzin, csökken a fordulat, csokken a vákum igy a cső összeszívódás megszűnik és újból lesz üzemanyag.
Akkor csoportosítsuk a híbákat (általában nem csak az én motoromra vetítve):
Mechanikai hibák:
- törés:
Valami eltörik. Pl eltörik a hajtókar, főtengely. stb. KIalakulhat fokozotosan és hirtelen is. Lényeg, hogy a bekövetkezése után már nem működik.
- kopás:
fokozatosan alakul ki. Lehet fel se tűnik a felhasználónak, de egyszer el jut arra a krtikus szintre, hogy már nem fog működni. Addig is egyre gyakrabban és egyre többen jelentkezhet a hiba jelenség. Pl. kompresszió hiánya, kidobálja a váltót, stb.
Elektronikai hibák:
- szakadás:
egyik pillanatról a másikra nem működik. Pl égiő kiég, vezeték elszakad.
- szigetelési hibák:
néha-néha előjön, majd egyre gyakrabban. Pl szigetlés hiánya miatt kiveri a biztosítékot, tölrtési hibák, stb
Felrakott állapotban körbe fújtam az airboxot féktisztítóval. Mindenholnem csak a csatlakozásoknál. Semmi alapjárat változás.
Majd levettem, kivettem belőle a légszűrőt és összeraktam levegőszűrő nélkül. A nyílásokat letakartam fóliával és befőttels gumival rögzítettem a fóliát. Beleraktam egy vödör vizbe. SEhol semmi buborék.
Hát azért álló helyzetben nyélgázon járatni tényleg nem szoktam, de a gáz húzogatásra tisztán reagál akkor is, felpörög ahogy kell. https://videa.hu/videok/jarmuv...
Engem az érdekel, hogy mi az ami ilyenkor hibát csinál egy kis repedésből? Miért nem mindegy annak a levegőnek, hogy nem jobb oldalról érkezik egy féltenyérnyi direkt neki készült lyukon, hanem egy hangyafasznyi jön mondjuk balról is egy kis repedésből. Örvényt kelt és azzal rontja a szívást vagy mi? Mi a fizikája?
Az adatokból több lehetséges ok következhet, aminek jó részét ellenőrizte már. Jól, rosszul, azt nem tudjuk, de el kell hinni hogy jól.
Ennek következtében ez a lehetőség maradt hátra. Illetve mert elvileg tapasztalatból tudja, hogy ez is tud ilyen jelenséget okozni.
Aztán lehet hogy egészen más hiba lesz az oka, ami egyáltalán nem valószínű, és ezért nem gondolt rá senki.
Fizikai találgatás:
Elhangolódik a szívókör rezonanciája, és bizonyos fordulatokon ellene dolgozhat a szívási ütemeknek, vagy olyan gázlengések alakulnak ki a karburátorban, ami elrontja a keverék arányát, a kaotikus áramlás miatt. Én személy szerint csak kétütemű motoron találkoztam ilyen problémával, de 4T motoron sem zárom ki a lehetőséget.
Pl. érdekes lenne megvizsgálni hogy milyen fordulaton van a probléma, és összevetni ezt a frekvenciát a szívókör hullámhosszával.