Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A regebbi Ktmek,bergek hiresek arrol hogy mindent(idom csavarok, vaz csavarok stb) rogzitozni kell,de ott sem a blokk alkatreszeket (a szokasosokkn kivul). Egy utcai gepnel sokszor tobbet art,mint hasznal.
De hogy minek iron ezt le amikor mindenki tudja? Ja megsem mindenki talan☺️
Akko ennyi...
Összerohadás ellen grafitos zsír a tuti.
Ettől még hülyeség, hogy csináltak videót róla.
Menetre kell tenni egy keveset.
Fejnél sokat nem ér.
Van hogy egy cseppel leragasztják a fejnél, de az csak azért van, hogy lássák ha megbontották a csavart.
Pl.olajteknő.
Akkor biztosan be tudod nekünk másolni a szervízkönyv ide vonatkozó részét.
Biztos hatékony volt. Legalább könnyű volt kitekerni.
Én 7 db csavarról tudok a GS-en, ahová nem kell (nem szabad) kenni: a kipufogókönyökök csavarjaira a hengerfejben, valamint az olajszűrő fedelének 3 anyája alá. Én 2-féle LOCTITE-ot használok, és még soha, egyetlen csavarom sem lazult meg magától, viszont ha kellett, bármikor gond nélkül ki bírtam tekerni őket.
Ahová sikerül, ha mélyen van a csavar ahová nem tudod becsepegtetni akkor az anya menetére cseppentheted bár ugye a cél, hogy ott legyen belőle ahol a csavarnak fognia kell az meg belül van.
Háááát az összesre nem gondolnám, hogy elő lenne írva, de ahová igen oda én is teszek. Amúgy összerohadás ellen is véd valamelyest.
Csakmer láttam videon az ellenkezőjét.
Menetre. Menetrögzítő. Különben csavarfejrögzitő lenne :))
No és a verdikt mi,a menetre kell a löttyöt tenni vagy elég a csavar feje alá?
Lehet hogy hülyeség, de a szervizkönyv ezt írja elő. Ennyi.
Ezt már az indexen is írtad, és akkor is válaszoltam, hogy hülyeség...
Esetleg (bár tűgörgősnél még nem láttam) a görgőkosár műanyag mint nekem a kamion kerékcsapágyainál, épp egy hete cseréltem a bal elsőt és műanyag kosara volt ami széthullott, nem én tettem fel két éve és megzsírozták mint az látszott a porvédőben pedig az újra rá volt írva, hogy nem kell zsírozni mert hát van benne, de ha mégis akkor szilkonzsírral, ahogy feltettem az egyik oldalán szabadon volt és látszott, hogy fehér zsírral volt megtömve, van itthon egy új kereszt, ha nem felejtem el akkor hétvégén szétszedem ha nincs össze préselve és meglesem a belsejét.
Így igaz! A GS500 szervizkönyve szerint is MINDEN csavart menetrögzítővel (2-féle "erősségűvel" az egyes helyektől függően) ÉS nyomatékkulccsal kell meghúzni.
A menetrögzítőtől nem lesz nehezebb kitekerni csak végig kell hajtani, az csak annyit tesz hozzá mintha önzáró anyát hajtanál le egy csavarról meghúzni viszont célszerű nyomatékkulccsal mert ilyenkor nem csak a csavar nyúlik hanem a belső menet is sérül.
Itt is észrevettem amúgy, hogy aki csinálta erős ember és imádja a menet rögzítőt. Haragszom mert az olajszűrőt úgy vettem le anno, hogy fogták a motort, beleszurtam egy hosszú vastag csavarhúzót és ráléptem. Itt is annyira meg volt húzva minden, hogy az anyagok belemartak egymásba.
Az első lényegesen nagyobb igénybevételnek van kitéve. Szertintem akár attól is.
Üdv! Csak a miértje érdekel a dolgoknak. Szóval. 3 éves fékrendszer ami ez idő alatt semmi nem látott csak húztam a kart. Idővel észrevettem, hogy nő a láb és az első fék útja is. Most leültem mellé és kapott új folyadékokat. Az első Barnabába hajló színű volt, a hátsó opálos, kissé tejes feelingű. Mindkettő durván levegős volt, mindkettő csere és normál határokon belüli takarítás után drasztikusan kemény lett, a karok útja harmad annyi. A kérdés, ekkora difi van az első és hátsó között elhasználódás téren vagy anno 3 éve a márkaszerviz úgy gondolta valamelyikre, hogy jó az még? A hátsó annyira levegős volt h spicceltem mire fogni kezdett akkor útja volt.

https://drive.google.com/file/...
Molibden diszulfid
Figyelek piszkosul ! Ezt definiáld pontosan : " Mos2t "
figyeled a kérdést? :-)