Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

sok szerelő a gyári specifikot felül birálja .... sokan a tol - ig határok közepéra álitják a hézagot ha csavaros ... ugyan is ezt hivjuk szelep hézag állitásnak .. a korongok cserélye nem szelep állitás ... Korongozás ..... ugye eből is 4 félét külömböztetűnk meg 1. a hinbás segégtengelyes el tolhato ... pl zzr 1100 .gsx r 1100 itt a korong a himba eltolásával cserélhető és a szelep rugó tányérba foglal helyett .. zzr 7.48 mm gigszer 9.2 .. mm korongozáskor nem kell bontani v tengelyeket
2 .. ugyan ez csak nem el tolható ..igy bontani kell pl yamaha fredi 7,48
3 nincs segéd tengely a v tengely bütyke direkt modon egy tökét mozgat aminek a tetelyén 25 mm korong pl gs 500 vagy ilyenek a yamaha xj sorozatai
4 nincs segéd tengely a töke és a szelep rogo tányér közt van a korong pl zxr 7 7.48 mm .. az ujabb motorokon a korong még kisebb lett . 4. 8 mm 5. 3 ..mm stbstb ma ez ez a leg elterjetebb egy két nagyobb csoper és komolyabb olasz , német motorokon van hidrotökés hidralikus szelep hézagolo töke .. pl drag star .. HD .. BMW .. Ducgati ... ezekhez a hézagokhozz felesleges hozzá nyulni ... ugyanakor saját tapasztalat .. nem hokuszpok netről össze bányászot .... ha utcai normál használatra van a gép maradhat a hézag ............. ha viszont van sok pálya nap nagyobb temposabb egyenesekell .. akkor minden kép a kipu oldalt a maximumra kell korongozni és a szivó oldal is a nagyobb hézaghozz közelitsen ......... mindezt csak a az unatkozo trollok kedvéert véstem ide ... és a magukat mágusoknak képzelök .. kedvéért ...........
Helló
valakinek tapasztalata vagy valamilye hogy mit produkál az R1 vagy bármilyen más gép ha kivesszük belőle az Exupot?
Nem tudunk rájönni hogy mi a baj vele és felmerült ez a megoldás is...
előre is köszi ^_^
Ha esetleg szukseg van linkre, azt is berakjam? Angol nyelvut tudok csak, valami ismeretlen csokatol. Legalabbis nem szerepelt itthon a dallasban.
Barcsak veget erne. :D
Eeegen, en azt mereszeltem megemliteni, hogy a hengerenkenti trafonal nem lesz baj. A parazitagyujtasnal meg van hogy a kozepelektrodarol megy a szikra testre es forditva. Igy az irridiumos gyertyanak ott nem sok ertelme van.

Udv:
A bohoc a remalmaidbol.
Cimbi szánalmas vagy tolod itt a parazita gyujtast ...és úgy gondolod magyarul miért m írod le
Igen is az

Még mondom ... Egy trafó két hengernel ad szikrát az pl egy bandita hogy értsék az olvasók is ... Az egyik trafó adja a gyujtast az ,1. És a 4 hengernek. Ha az egyes henger a surites végére ér normál szikra ugrik a gyertya testén ..ugyan akkor 4 henger alsó holdpontom van és ott is szikra teszel csak hasznavehetettlen ..... Ezt hívják parazita gyujtasnak .. semmi köze a gyertya tonkremenetelehez .... Ugyan akkor. Tolod hogy a hengereketi trafo miatt van a baj ... Nos. Pl zxr 7. Karbis. Hengereketi trafos mégis ki nyitja a gyertyát .. de nézuk a fordított helyzetet inyektor. Zxr 9. 12000 km cserét ír a normál. 24000 az iridiumosra. És két trafos ..parazita gyujtasos ..ahogy te hivod ... Szerintem. Egy kicsit hozzá értő ezt végig olvassa .gondolja máris ki derül hogy bohóc vagy ... Evvel véget is ért a mi tarsalgasumk ...minden hozzászólásokban. Valakivel ..valamivel ..linkel takarozol ... Bohóc
Ha már a szelephézagról is szó van :D
2002 Yamaha R1, 83.000 km (óra szerint) aztán ki tudja.....
Ezek az értékek (kipuf oldaliakra ráfér a korong csere):
Koszonom az elismero szavakat. Bar egy kicsit olyan erzesem van, mint amikor rendszeresen orrbavagjak az embert, majd egyik nap kap egy szimpla kurvaanyanadat.

Nos, akkor a sajat boromon tapasztalat...
Egy olaj eseteben, ezt hogy vitelezed ki? Nincsenek semmifele eszkozeid, amivel barmilyen tulajdonsagat vizsgalni, merni tudnad. Megis milyen tapasztalatokra hagyatkozol? Megszagoltad, megdorzsolted? Erre mondtam azt, hogy amig nem kuldod laborba, te is ugyanolyan hulye vagy a temahoz, mint aki bemegy hozzad motort javittatni.

Szamomra ismeretlen emberek irasaira hagyatkozom...
Keresek egy dukai regina cikket, az a csaj annyira ismert, biztos lehet tamaszkodni a velemenyere olajok teren is akar. Meg nalad is tobb kovetoje van. Azaz a velemenye a te skaladon a biztonsaggal hiheto besorolasu.
Amugy te ugyanugy a neten irkalsz. Azaz netes tartalom, amit itt homalykodsz a gyertyakrol.

Namost akkor mar megint sok kerdesem lenne.
Szoval irridiumos gyertya. Egyszer az az allitas, hogy keverekkepzestol fugg, hogy mukodik-e. Karbis-injektoros. Most meg mar kiderul, hogy injektorosnal sem stimmel a hozza a keverekkepzes mindig.
Sot mar vezerlestol is fugg.

Habar megemlitetted azt is, hogy mi szakit ki micsodat, honnan a gyertyabol. Es parazita gyujtas eseten mi is tortenik? Mi a kulonbseg a szikraban egy hengerenkenti trafo eseten? Es ennek ellenere inkabb a keverekkepzest hozzuk fel.
Gyarilag hegyezett motorok - ha egy belyeget elnyalek sem talalnek ki ilyen gyonyorusegeket. Jah. A legjobb. Dohc nagy fordulatu motorok szelephezaga altalaban csokken. Nem csak a kawake. Ezert szoktam rohogni, amikor meghallod a hezagot pl.
Azonkivul egy magyar nyelvu manual tud duplaannyi km-t irni szelephezag ellenorzesre es gyertyacserere egy angol nyelvuvel ellentetben.
Tobb ilyet olvastam, ahol az angol nyelvu egesz egyszeruen lefelez mindent.
Szo volt itt mindenrol, keverekkepzesrol, szeleprol, gyertyamelegedesrol. Valasznak valasz, de ez jo nagy katyvasz volt.

Hat persze, hisz ezt is a neten talaltam.
Kösz. Elsöre is megirhattad volna igy. A navot meg nem én küldtem, én se szeretem.
neked is csak jo kivánságaim tudom küldeni .. talán még te vagy az akinek hozzá szolásaiban van igazság ... a probléma nálad a saját sok rétü tapasztalat .. amit a saját börödön kéne erezned ... ehelyett .. a net ..... számodra ismeretlen irásaira hagyatkozva ..állitasz dolgokat ..... amik számodra tényként könyvelsz el és itt hirdeted ... ugyan ezt teszem én is ..... anyi a kettönk közt a külömbség .. hogy te valamilyen szinten hozzá konyito felhasználo vagy pár motoros cimborádal ... ugyan akkor mögöttem ott áll 4

közel 40 000 vélemény ..el ismerés és 5000 elégedet motoros ..... .. széles utat üdv .. sajnos nincs rátok több idöm
az xx 1100 első generácioja karbis volt ... a tovább fejjesztett hengerenkénti egy fuvokás befecskendezöje a kor teknikálya csicsa volt .. de megkerülös bi.pasz rendszer volt rajta .. és a viz hömérséklet jeladó is rossz helyre került .. ,, csalt gyári beállitásal vékony volt ..ráadásul a a 4 hengerböl a 1 henger a " 2 henger állandó értékre van téve gyárilag igy ezzen a bipass szelepen nem lehet állitani .. ezzen problémákbol adodoan a dusitás tul hamar ér véget ugyanakkor a szelep váltás és a szelep szögek .. nyitás lehetővé teszik a gyertya hamarabb valo felmelegedését .. igy a gyertyák tovább birják .. kawa 1400 ez a moror a 1200 át dolgozot változata már szabályozot katalizátoral .. de mint minden kawa zzr ..zxr gyárilag hegyezet picit .. adot hasolo társainál mindig erösebb pergösebb ... sajnos a kawa betgség hogy a szelepek és az égéstér a hegyes szelepváltás miatt hajlamos tul melegedésre ... Mi történik ilyenkor ? ..... ugye a szelep záro felülete a fészek záro felületétt egy idő után ki kezdi ... ugye a szelep forog és terhelés allatt esztem modon tul melegszik ilyenkor néha a forgás miatt olyan helyen zár kipufogo szelep . hogy a ki kráterezések egymásra zárása nem tökéletes .. ugye sok kawasakinál a szelep hézagok mindig csökenek ..... ergó .. maga a gyertya nagyobb hö terhelés kap .. igy a gyár is aszelep hézag elenörzést és agyertya cserét is süröbre veszi .. mint pl ... egy pan j hondánál ott 60 000 kell szelep elenörzést csinálni .... remélem meg kaptad akielégitö választ .. és a nav már rám van szálva .... ugyan is a jo indulatu tudatlan ész osztok ,, már rám küldik ugy 5 éve .... és persze megyek mert meg nyitottam jo kábitást egymásnak mint amikor a vakkok beszélgetnek a szinekről ... üdv széles utat
Apa kezdődik Apa kezdődik!
Sziasztok! Keresek szabadonfutót fzr1000-hez. Indításkor felpörög az indítómotor. Javítószettet érdemes beletenni vagy bontottat? Esetleg volna valakinek bontva?
Szia!

Az NGK CR9EIA-9 néztem a kovács autonál.....van szórás 2750-től 5000-ig......ugyan az a gyertyatipus. Nem is értem mi a különbség köztük.... esetleg a beszerzési helyek?
Suzuki Gsx 750F-hez keresek a fotón látható DNA sport légszűrőhöz gyári szűkítőt, vagy érdeklődőn annak méretei iránt.
Akkor, ha így normális, akkor rendben van. Köszi!
A blokkból nem fog az összes kifolyni mint ahogy olajcserénél sem fog az utolsó csöppig kifolyni az olaj
Sziasztok! Lecseréltem a hűtőfolyadékot a DRZ400S motoromban, úgy ahogy a service manualban meg volt írva. A teljes feltöltési mennyiség 1,25 liter, azonban csak kb. 0,8 liter jött ki belőle és értelemszerűen ennyi is folyt vissza. A motor járatása, majd lehűlése után a hiányzó minimális mennyiséget utántöltöttem. Nem túl kevés ez? Állítólag sosem lehet teljesen leengedni a hűtőfolyadékot, mindig marad valamennyi itt/ott. Köszi!
Akkor meg mindig nem sikerult kideritened, mi az a hidegoldali viszkozitas, joooolvan, a mosoly az szerintem mondenki arcan ott van, ugyanugy. :D

Javaslom hogy ne kuldj el ertelmetlenul minden embert a halal kenkoves faszara egy topicban, mert meg leszel dobalva nagyon hamar fagyott kutyaszarral.
Hagyd rá. Ritkák a tiszta pillanatai.
Az apádfaszát osztom, most kérdeztem itt elöször valamit.
Huzzál má a picsába. Nem okoskodtam, kérdeztem mert kiváncsi vagyok. Ráadásul nem is töled, de szivesen fogadnék töled is választ még egy ilyen bárgyu kérdésre is. Valóban az a gyertya kell bele, megnéztem 3850ért vettem, bocs ebben tévedtem, de nem gondoltam hogy van jelentösége. Az XX-be valami 10ezerkörülvettem darabját ellenben elment manual szerint is 48 ezret. Mindkettö iridiumos mi az eltérés oka - ez érdekelt volna. Veletek ellentétben nem szerelek motort, max karbantartok. Gyertya olaj szürö fékbetét cseréken nem nagyon lépek tul ha nem muszáj, de had kérdezzek már ha érdekel valami az általam használt motorral kapcsolatban. Nem volt kiírva hogy belépés csak szakembereknek. Bár ahogy utánna nézek meg saját tudásanyagomból van rálátásom, Te se vagy mindenben tévedhetetlen. Bár itt szerinted mindenki hülye. Sajnos mi átlag felhasználók meg ha keresünk egy JÓ szakembert a féltett motorunkhoz ezekből az önmaguktól elszállt mindent jobban tudó nagy szakikból válogathatunk, aztán meg ha valamit elbasztok akkor meg mert már akkor is szar volt mikor idehoztad ezt a másik szart a duma.
Az olaj kérdéskörbe se szóltam bele, most ezzel is nekem jössz, meg valami menetrögzítös fékszeggel. Valahol nagyon eltévedtél, aztán csodálkozol ha rádszáll a NAV.
Hááát, én igyekszem elkerülni a felesleges cicaharcokat főleg a neten no meg sajnos volt a családban sérült rokon akivel csínján kellett bánni és én csak miután meghalt jöttem rá, hogy mennyire szerettem Őt és az iránta érzett tiszteletből nem szívesen bonyolódnék értelmetlen és sehová sem vivő vitába veled, mi egyszer találkoztunk és ott lejött, hogy igazából segíteni kéne neked és továbbra is értelmetlennek tartom a vitát, elég megnézni a videóidat és az sokat elmond. Ha jól gondolom tudom miért van benned ekkora kisebbségi érzés és támadási szándék mindenki iránt, de hidd el jobb lenne ha segítséget kérnél olyanoktól akik a mentális zavarokkal foglalkoznak.
megint fél gazságott tolsz ............. és okoskodsz ... az iridiumos .. nem tü elektrodás .. van iridiumos ..... és van tü elekrtodás ... a gyujtás mitöl lesz tuti , ???? szerintem a gyujtásért a jo jeladó és a jo trafo .. meg a fasza kábel tesz .... ugyanakkor pl egy gyári 13 bár nyomásu motor hengerfely felujitunk ... köszörü és barátai .. a robano tér kisebb lesz ilyenkor a vég nyomás fel mehet ... és a gyári elöirásu gyertya a megnövekedett nyomás miatt nem képes át ugrani .. na ekkor jönn képbe hogy erösebb trafo ,, vagy tü elektrodás gyertya ami lehet sima platina ... vagy sima nikel .. esetleg denso tt... minel a szikra át ugrása nem a hengerfelyben lévő áramlatoktol függ mint egy hagyományos gyertyánál mert ugye a tü elektrodás már szabájozott igy ,, valoszinü hogy ugyan olyan trafoval át ugrik a szikra .... az iridium egy anyag a szikra áturo felületén található a szeg és a fely közzöt .. ugye minden szikra átt ugrásnál egy hagyományos gyertya valamenyi nikelt visz magával .. ettől kopik a szikra köz .. az iridiumosnál a maga az iridiumot nem képes magával ragadni igy az iridiumos kevésbé kopik használat közben az ütöszeg hézak nem változik ..... csak hogy ragadjon rátok valami
vitázunk mi már vagy 6-7 éve mert okska vagy .. azt gondolod hogy ha már menet irány ülsz a motorodon akkor mindent tudsz ...... de 100% ig ebben igazat adok .... elöször is egy iridiumos gyertya min obd 1 szabályozot katalizátoros motorba való a karbisban hideg inditásnál a dusitás nem szabályozot ,, söt az igazán hozzá értök ,,, azt mondják ,, hogy csak másodlagos .. sekundel levegő töltésü motorban megy el 100 000 - 120 000 km .. szerintem már jol viseli a 3- ... 4 .. 5 fuvokás befecskendező szabályozot dusitását is teljesen felesleges .. a karbisba sima gyertya valo .. ott a max kényeztetés a TT gyertya .. ugye ott szabályozott a szikra át ugrás és kevesebb áram felvétel van .. igy jobban indul ...