még egy dolog ........... a hozá értésetek és a ngyot mondásotokhozz .... jövöhéten nyitok igy nem lesz időm röhögni az ovodás szinten .. gyertya a te motorodba cr9 eia gyertya valo enek megfelelöje denso iu 27 d vagy chanpion és bosch van még pl te irod hogy mekora olcson veted 5 körül .... a nagy vasba az ára 3180 ft ami nem olcso ... ugyanakkor pár katintás a beszerzési helyeimen .... katalogus ára 2750 ft .... ebböl 45 % kedvezmény 1510 ft .. ergó megint mosojt csaltatok az arcomra oriási tudásotokal .. minden rosz indulat nélkül ....pl hokusz pok is pao . ultra vékony olajakat favorizál ...kéntelenitet .. multi hokusz .... ugyan akkor ... az országban találhato motorok 80 % száz ezres futás közelében és nagyob hányaduk 200 ezres közelében jár a kb amibe 0w pao .. ester vagy full szinti ester teknologiás olaj kell az kb 2012.-2014 töl gyártot motor de ezzek nek is nagyobb hányada meg elékszik a sima 5w 40 fél szintivel .... arrol viszont sosincs vélemény hogy mi a jo olaj csere intervalum ... ..
mi teszteltük az xl600ba, semmi eltérést nem vettünk észre
tökéletesen egyforma volt mindhét gyertyával
amúgy én még mindig a hondásoktól vett(ott van ismerős) sima densoban hiszek
Abban a szerencsés helyzetben vagyok az oldskul iskoláknak és tapasztalatainak köszönhetően. ..hogy nekem már csak nagyon ritkán kell ilyen szerelős , celszerszamos , alkatrész hogyan és milyen ....kérdéseket feltenem
..úgy van hogy a feszbuk oldalamon napi. lyen kérdéseket kapok ...és telóm is zaklatnak..... Pedig. 3 hónapja zárva vagyok ... Gyertya ... Iridiumosat pl 1300- 1900 / db .... Dupla elektródát. 700- 1400/db .... Sima 10..12 menetu egy elektródát ... 380-670 Ft .. tudod. Jó 45- 55 százalékos engedmény ...
Kitől kérdezted ?? .... Tsanyi ... Na aztán ő meg egy mágus ... Nem kevés szar tankolt munkalyat hoztam rendbe. ..ergo ne. Néztem be semmit .. ugyanakkor ki derült számomra ..hogy a saját motorod tulajdonságait sem ismered .. mégis. Te is ötleteket osztod ...
Anno kitaláltam magamnak egy elméletet, hogy miért nem jó ahhoz amibe nem ez kell, eleinte úgy reklámozták az iridiumot (10-12 éve), hogy + 2-3 LE-t ad a gépnek viszont ahogy akkoriban tapasztaltuk a járása a régi injektorosoknak amibe a normál elektródás kell az kopogósabb lett amit a vájtfülü felhasználók nem díjaztak. Én csövesség okán a békába beletettem a sima kételektródásat az iridium helyett és más lett, mintha elveszett volna egy kis energia és puhábban járt vagy a fene tudja. Minden esetre én azt teszem bele egy járműbe ami bele való és nem variálok egy ideje, régebben sokat szórakoztam mindennel ma már kevésbé.
Amibe a könyve azt írja hogy jó a sima abba az kell és amibe azt írja hogy irrídiumos abba meg az. Ilyen egyszerű ez, nemár hogy egy fél-1-3-5 milliós motornál akkora tétel az hogy 2000vagy 4000ft egy gyertya 12-30ezrenként...
Irídiumos hegyes elektródás, alacsonyabb szikraenergiára van kialakítva. Ennél fogva ha egy hagyományos helyére teszed, legjobb esetben is csak azonos élettartamú lesz.
De legalább tuti lesz a gyújtás, már ha szükséged van ilyesmire, mert azért a sima gyertyával sem hagy ki a gyújtás jó esetben.
Tuningnál lehet szükség ilyenre, amikor nem optimális a keverék a gyújtás szempontjából.
Szerintem ezért is tesznek a mai nagy teljesítményű motorokba ilyet.
Szóval elmegy 100ezreket, mint ahogy én is 120-nál cseréltem, de ehhez olyan autó is kell amit erre terveztek.
Azért ebben sem lennék biztos. Karbis 850 yamahába tettem iridium gyertyát, mondván a kocsimban is 100.000-enként kell csak cserélni, majd biztos elmegy motorban is vagy 50-et. Hát lófaxt, 12.000-nél megdöglött, miközben a sima ngk-t csak rutinból szoktam 10-nél cserélni, nem azért mert megdöglik. Szóval egy dekával se bírta tovább, de legalább 4x annyiba került. El is felejtettem gyorsan ezt a dolgot.
Azt értem hogy előírás a szervízkönyv szerint.Viszont mi változik az előírt km alatt?
Sok gyertyát vettem ki és dobtam ki szemre mind tök egészséges volt.
Inkább csak megszokás,ha már letelt a 20e vagy x km és benn kotorászok a légszűrő miatt kivágom.
Már csak azért is mert ha rohadt sokáig benn marad a jóminőségű gyertya lehet kivételkor belereccsen.
De akkoris mindig tök jól kinéző gyertya ment a levesbe.
Szervízkönyv szerint.
Én nem értek ehhez ... De ez halál egyszerü .... Ilyet hozzá ertönek. Nem szabad kerdeznie .... Föleg attól aki menet rőgzitövel teszi be a menetes fék szöget a munkahengerbe ...
Az mitöl lehet, hogy az xx-be 48 ezer volt a csere periodusa az iridiumos gyertyának (és ott még kutyabaja), a kawánál meg 12 ezer és szintén iridiumos. A régi 1100ben a simát 24 ezernél kellett cserélni. Elvileg az iridiumos joval többet bir.
Nem, ha az iridiumost írják elő akkor ahhoz van állítva a "térkép" és akkor mükszik jól, viszont tényleg felesleges néha kissé rossz is lehet ha nem ahhoz optimalizált rendszerbe kerül bele. Van róla tapasztalat.
Sikerült szereznem egy 8-as hajlított csillagkulcsot, ami szépen meg tudta indítani az alsó légtelenítő csavart, így már ott is le tudom majd légteleníteni az újratöltés után. Értem, amit írsz, de akkor jó kérdés, hogy miért raktak rá két légtelenítő csavart... Biztos, ami biztos, mindkettővel légtelenítek.
Hideg időbe a digó fattya is először finom tüsszögéssel adja tudtomra, hogy kihűlt az égéstér mert sok a hideg levegő, ugye majd beköpné a gyertyát. Nem kínozzuk tapadni sem tapad, marad a nyenyőce annak baszatom!
tökéletesen egyforma volt mindhét gyertyával
amúgy én még mindig a hondásoktól vett(ott van ismerős) sima densoban hiszek
..úgy van hogy a feszbuk oldalamon napi. lyen kérdéseket kapok ...és telóm is zaklatnak..... Pedig. 3 hónapja zárva vagyok ... Gyertya ... Iridiumosat pl 1300- 1900 / db .... Dupla elektródát. 700- 1400/db .... Sima 10..12 menetu egy elektródát ... 380-670 Ft .. tudod. Jó 45- 55 százalékos engedmény ...
Hengerenkenti trafonal van ertelme, nem keerekkepzes fuggvenye.
De legalább tuti lesz a gyújtás, már ha szükséged van ilyesmire, mert azért a sima gyertyával sem hagy ki a gyújtás jó esetben.
Tuningnál lehet szükség ilyenre, amikor nem optimális a keverék a gyújtás szempontjából.
Szerintem ezért is tesznek a mai nagy teljesítményű motorokba ilyet.
Szóval elmegy 100ezreket, mint ahogy én is 120-nál cseréltem, de ehhez olyan autó is kell amit erre terveztek.
Sok gyertyát vettem ki és dobtam ki szemre mind tök egészséges volt.
Inkább csak megszokás,ha már letelt a 20e vagy x km és benn kotorászok a légszűrő miatt kivágom.
Már csak azért is mert ha rohadt sokáig benn marad a jóminőségű gyertya lehet kivételkor belereccsen.
De akkoris mindig tök jól kinéző gyertya ment a levesbe.
Szervízkönyv szerint.
Kerdezni mindig szabad. Barkinek. Meg neked is.
Valaszt mar megint nem kaptam.