Ne komplikald. Kompresszor eloszor. Ez kihozza a nagyobb maradvanyokat, majd aztasd vagyis fujd be rovar eltavolitval. Sima csapi nyomassal oblites majd meg parszor megismetel.
Nagynyomasu mosot felejtsd el
A legnagyobb retek forrás nekem már régeől van akkor térdig érő hömpölygő vízen jöttünk át és telehordta a hűtőt mindennel. Meg nekem ott van első kerék mögött. És tavaly nem volt fent az idom így mindent a kerék közvetlenül a hűtőre dobott fel.
opelból ki lehet fújni
motorból én a mosóval szoktam, de nekem 2 oldalt van és ott nincs sok minden egyéb kacat, bár a motornál inkább sár van mint szitakötő
Azért akarom levenni a hűtőt hogy hátról előre tudjam ki mosni a lamellák közét. Sajna több olyan bogárdög van már beragadva a lamellák közé ami már gátolja az áramlást. Viszont akkor úgy időzítém a dolgot hogy max szombaton szétszedem. Vasárnap meg összerakom.
Lenne egy kérdésem. Lehet hogy nagyon nagy butaság de inkább megkérdezem. Szóval ki szeretném mosni a hűtőt a motoron. Nem belülről hanem a lamellák közötti részt. Ehhez ugye le kell vennem a hűtőt ahhoz pedig le kell engednem a vizet róla (nem víz csak mobilon könnyebb azt pötyögni). Azonban tartok attól hogy ha nem lesz víz a rendszeren elkezd majd erősen és gyorsan berozsdálni. 1-2 hétig lenne így. Lehet ennyi idő alatt rozsdavirágtás vagy valami hasonló. Nem a hűtőben az Alu azzal nem lesz gond hanem a blokkban tartok ettől a jelenségtől. Szóval van félni valóm? Esetleg valami hasznos tanács?
érdekességképp
az opelon volt némi olaj utánpótlási anomália, emiatt kiolvadt 2 hajtókar csapágy egyik nagyon durván a másik csak kicsit, a maradék kettő meg némileg karcos lett, gondolom a főtengely csapágy is ilyesmi állapotú de azt nem volt kedvem megnézni
elég jól kopogott a hajtókar, olyan egyesgolf hangja volt vagy kicsit durvább
vettem 5 ezerért egy valamilyen noname gyári méretű hajtókar csapágy szettet (akkor a gyári opel 44 lett volna) szikével lekapargattam a nagyja ráolvadt fémet a főtengelyről, olajos smirglivel addig sikamikáltam amíg nem akadt a köröm
összeszereléskor ami nagyon ki volt olvadva picit moccant a hajtókar a többinél nem, de úgy gondoltam ha 2-3 évente kell egy új csapágy bele ami mozog akkor a plusz szett 10évig is kitart.....5 ezerért.....
na azóta ment a kocsi vagy 150 ezret és hibátlan igaz nem 10+ ezres fordulatokon de néha meg van kergetve 5-6 ezren is
én úgy gondolom az ilyen vénebb lomokon nem feltétlen kell ezredekben mérni......
A csapágyszíneket egy kód alapján nem tudod megállapítani, minden csapágyhelynek két kódja van, egy csapkód, és egy furatkód. Értelemszerűen a csapkódok a főtengelyen vannak, neked 9 db, a furatkódok meg a blokkon 5 db, és a hajtókarokon 4 db. Ezeket a kódokat kell a manual táblázatai alapján összefésülni, így adódik a kívánt csapágyszín.
Az, hogy nincs kedved levenni egy lendkerereket, senkit nem érdekel. Mint ahogy az sem, hogyan vered szét a mágneseket fasza lehúzó nélkül.
Nagynyomasu mosot felejtsd el
motorból én a mosóval szoktam, de nekem 2 oldalt van és ott nincs sok minden egyéb kacat, bár a motornál inkább sár van mint szitakötő
nem tudom milyen burkolt a motor de szerintem idomostól is hozzá lehet annyira férni hogy kivigye a száraz dögöket
Ertem en hogy precizitas, de jo nagy hulyeseg ha nincs mas ok levenni a hutot
Akkor csináld, ha készre fel is tudod tölteni. Szerintem.
szóval nem 150+ ezret fog elmenni hanem mondjuk negyedét
aztán amennyit használja ez a zolinak kb 15 év
az opelon volt némi olaj utánpótlási anomália, emiatt kiolvadt 2 hajtókar csapágy egyik nagyon durván a másik csak kicsit, a maradék kettő meg némileg karcos lett, gondolom a főtengely csapágy is ilyesmi állapotú de azt nem volt kedvem megnézni
elég jól kopogott a hajtókar, olyan egyesgolf hangja volt vagy kicsit durvább
vettem 5 ezerért egy valamilyen noname gyári méretű hajtókar csapágy szettet (akkor a gyári opel 44 lett volna) szikével lekapargattam a nagyja ráolvadt fémet a főtengelyről, olajos smirglivel addig sikamikáltam amíg nem akadt a köröm
összeszereléskor ami nagyon ki volt olvadva picit moccant a hajtókar a többinél nem, de úgy gondoltam ha 2-3 évente kell egy új csapágy bele ami mozog akkor a plusz szett 10évig is kitart.....5 ezerért.....
na azóta ment a kocsi vagy 150 ezret és hibátlan igaz nem 10+ ezres fordulatokon de néha meg van kergetve 5-6 ezren is
én úgy gondolom az ilyen vénebb lomokon nem feltétlen kell ezredekben mérni......
Az, hogy nincs kedved levenni egy lendkerereket, senkit nem érdekel. Mint ahogy az sem, hogyan vered szét a mágneseket fasza lehúzó nélkül.