De a Motul alap olaja sem a földből származik hanem valamiféle növényi cucc, nem ? Talán észternek hívja. Amiben jóval kevesebb szennyeződés van mint egy a finomítás során keletkezett alapolajban amiből majd lesz motorolaj.
Javítsatok ki ha tévedek, de ezen elven a motul “ásványi “ olaja sokkal jobb mint azonos besorolású más gyártók olaja.
Vegyunk ketfele olajat, aminek ugyanolyan sfi es dfi szamai vannak, hogy lehet hogy az asvanyival nem fog csuszni, a szintetikussal meg igen?
Raadasul ez igy leirva egy gyarto honlapjan, ennyire homalyosan, hogy a" gyartok" nem javasoljak a szintetikus hasznalatat. Kik ezek a gyartok? Mert egy japan manualban a robbantott abran annyi lesz irva a kopolamellahoz, hogy engine oil, es kesz.
Hát szerintem ez ott hülyeség hogy a legtöbb motorba manapság szintetikus kell, akkor tényleg semmi értelme ásványi olajban áztatni. Nem fog jobban csúszni mint amúgy üzemszerűen.
Én mindig azzal az olajjal rakom össze ami adott szerkezetbe véglegesen kerül, azzal nehéz mellélőni.
Én is úgy vagyok vele, hogy ártani nem árt. Előző nap beledobom az olajba a lamellákat, szimeringet, meg tömítéseket, biztosan ne szárazon kapja az ívet, de azért túlproblémázni sem kell nagyon.
Na és akkor a Motul 5100 az most ásványi vagy nem ? illetve ugye a full szintetikus kivéve a gázból előállitott olajok nagyrésze is ásványi vázus olaj, akkor most mi van ?
lehet azért mondják mert extrém esetben megéghet ha pl nem eresztem le az olajat féloldalra döntöm a motort kuplungcseréhez aztán összerakás után mindjárt indulok és trabantokat akarok legyorsúlni 10000 es fordulaton stb ... de a valóságban míg bemelegszik a motor a váltótengelyen amin a kuplung van belefolyik az olaj a centrifugális erő meg szépen rácsapja a lamellákra de lehet tévedek
Nem ertem pontosan a bemutatos emberek gondolatmenetet, mert azt az asvanyi olaj eleg hamar leazik ha egyfolytaban szintetikusban forog. Illetve maga a szintetikussag nem teszi csuszossa, hanem a DFI es SFI szama az olajnak, ami alapjan jaso ma, ma2, ma1 es mb kategoriaba soroljak az olajokat. Ilyebkor olyan szivesen tennek fel millio kerdest, hogy mit miert tanacsolnak...
Oké. Anno tudod volt fent lamellacserés galerim még a 620-asnál (ferodo) ott csak annyi olajat kapott ami a fém lamellákon meg a kosáron volt. De jó lett azóta is teszi a dolgát az új gazdijánál. 10mm feletti lett az új szettel pluszban.
Lehet tul csuszossa teszi. Kerdeztem kupplung gyartokat (EBC, Barnett) egy alaktresz bemutaton es ott ezt montak a szakemberek. Ott azt tanacsoltak hogy asvanyi olajban aztassam a lamellakat. Szarazon megeghet mert ezek a kupplungok olajra vannak tervezve.
Javítsatok ki ha tévedek, de ezen elven a motul “ásványi “ olaja sokkal jobb mint azonos besorolású más gyártók olaja.
Raadasul ez igy leirva egy gyarto honlapjan, ennyire homalyosan, hogy a" gyartok" nem javasoljak a szintetikus hasznalatat. Kik ezek a gyartok? Mert egy japan manualban a robbantott abran annyi lesz irva a kopolamellahoz, hogy engine oil, es kesz.
Én mindig azzal az olajjal rakom össze ami adott szerkezetbe véglegesen kerül, azzal nehéz mellélőni.