Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ER6 mióta szoci motor?
Er6-ról van szó, nem mz-ről...
Na de mindegy is. Lényeg hogy még vannak lötyögősök, szükség is van rájuk, mert nem mindenkinek van új motorja, szóval az elektrolit pótlás hasznos tanács volt.
Akinek meg nem inge az ne vegye magára, Levitől meg megszoktuk hogy annyira egoista, hogy eszébe sem jut az hogy nem neki szólt a tanács
MZ-nél nekem is szétrohadt a tálca, de azért mert 1 év után bekeményedett a cső és leesett magától, nem szorult rá.
Plusz volt egy kis szellőző a kupakokon is, szóval nesze semmi fogd meg jól
Mostaniaknál nincs ilyen gond, alapvetően azok is zártak csak a csövön tud távozni a túlnyomás.
Bár az is igaz, hogy az MZ-be már én sem savast használok, de ott meg nincsenek nagy áramok, nem kell drága indító akku.
AGM teljesen zárt ha túlterheled durranógáz keletkezik és szétnyomjha az akkut.
Savasnál távozik a szellőzőn, és némileg fogy a víz belőle.

Indító áramban lehet hogy igazad van, régebben nem bírták.

Zselés akku nem nagyon létezik és az is rohadt drága. Amit annak mondanak rossz paraméterű riasztó akkut, az is AGM.

Pl ez zselés akku:
http://tech-mobile.hu/termekek...
Mondjuk ebbe igazad van
Hát a a motor fejre állt, akkor az akku a legkisebb bajom
De a Varta aksimból úgy sem jön ki. Próbáltam.
A csövet tudom, volt olyan akkus motorom de valahogy mindig rozsdásabb volt a környezete. Hiába vezeted alulra, felfelé száll a savgöz
Egyébként a tultöltési toleranciája nem marad el az agm- nek sem illetve a rövidzárási árama is hasonló. A zselés ami érzékeny a,töltöáramra és feszültségre.
Alapból nem jön ki a lötyögősből sem. Olyan szelep rendszere van.
Ezen felül azok a motorok amiket ehhez találtak ki, egy csövön kivezetik a szellőzőt a szabadba.
Hát mivel nem zárt rendszerü igen nagy körültekintést igényel hogy ne legxen korrodált a környezete. Forditsd fejre, ki fog jönni a sav:) a technologia miatt nem lehet teljesen zárt.
Miért balgaság?
Nagyobb áramot bír, jobban bírja a túltöltést, olcsóbb, és a mostaniakból nem jön a sav sem.
Mindazonáltal normális töltővel abból sem fogy az elektrolit. Amikor elkezd fogyni az már olyan hiba ami miatt hiába töltögetik.
Nem mert kimérte és kevesebb volt a súlya. Meg felvezette a garancia jegyre is.... (És vállalta, hogy nem csökken a gari ideje)
Nem csaptad nyakon? :))
A savgözök meg az esetleges kikerülö sav a problémás (különösen eldöléskor) nem a paraméterei. Az agm akkut pont a motorkerékpárok miatt fejlesztették ki. Ez ugyanolyan savas, csak sav fel van itatva üvegszálas anyagba. Egyébként ebayen találni gs-be agm akkut, itthon nem tom van e, motobatt gyártja.
ezen meglepődnél. Nekem garanciális yuassa akksit nyitott fel az importőr....

És rá is töltött desztvizet....
Két és fél éve (kb. 20e km) óta nyúzom, és semmi baja, pedig ridegtartásban van. A motorból nem veszem ki télen sem, fűtetlen sufniban áll, két-három hetente rátöltök egy negyedórát az Aldis automata töltővel. Mindig pöcc-röff, bár a motor is rendben van tartva, könnyen indul.
Szerintem biztos kapni belevalót, ha meg elfér akkor ha nagyobb picit se baj.
A GS500-amban is sima van - szívesen vettem volna AGM-et, csak éppen a mérete nem stimmelt bele, így lett egy sima savas Yuasa (pont mint a gyári volt előtte).
Nagyon kevés motorba van már savas akku, agm helyett meg azt berakni nem sporolás hanem balgaság.
Nem tudom :))))a szoci motorokon túl már nem nagyon találkozni lötyögös aksival, de nem is ajánlott.
Nem mindenkinek van AGM akksija...
Hogyan ?! Hogyan nézzem a savazintet egy agm akksin? Hogyan?! Azt írja rajta hogy nem szabad kinyitni, le is szokták hegeszteni akkor ahogyan ellenőrizzem ?!
A savszintet azért ne felejtsétek el időnként ellenőrizni !