Nem belefolyva a mocskolódásba(pedig mindkét oldalnak tudnék keményen osztani) inkább próbálnám magam is azt a vonalat követni, hogy szájtépésre ott van pl az üzenőfal, ez meg itt legyen szereléses.
Tasi ötletéből indulva, tényleg okozhat ekkora problémát ha az airbox nem csak a légszűrőbetéten keresztül tud szívni? De akkor mijjafaxom van pl olyankor, mint az én motoromon, ahol a jelentős létszámú amcsi zrxoa több ezres létszámú tagjainál szinte elvétve akad csak airbox, szinte mind utólag ráaggatott direktszűrőkkel használják, tehát nem hogy falsol, de hogy nincs is airbox, és mégis jól működnek. Akkor ez most hogy van?
Ha olyan a karbi mint a cbr F3 e akkor gumicsovek voltak vezetve a CV membranokhoz,nagyobb sebességnél az tolta jobban fel valani ilyesmi,ha ez olyan,lehet ott nincs jól összerakva.Ha nem akkor csak dumálok.
Csak forumos ötletelés egy amatortol.
szerintem (ahogy olvasom) ő arra gondolt, hogy nem épül fel elég vákum a karbiban, hogy felhúzza a tolattyúkat.. "miért történik ez ... egyszer a cv kopot nagyokat bileg a házban igy a levegő .. vákum .. meg szökik mellete"
a légszűrő melletti fals szerintem mindegy. Lényegtelen, hogy honnan szívja a levegőt a karbi sor előtt. Ha nem kap eleget az már más kérdés.
Persze fogalmam sincs, hogy egy karbi szinkron mi a fenétől tömit el a légszűrőt. Hacsak benne nem maradt valami rongy...
Miert basznalak le????? Ez mind igaz es amig az ember probal jobbra balra addig tanul es erzi mit miert csinal mi miert tortenik. De ma nincs ido erre. Szerencsere mar tudok annyit hogy rutinbol csinalok sok mindent de mar felek az utcan motorozni. Plane ha a tulaj azt mondja hogy 90-nel szar a motor mikor 70 a sebesseg korlat autopalyan is . Bocs merfoldben beszelek (100mph az 160kmph). A pad azonnal adja az ertekeket es nyomtatva. Latod azonnal hol mennyit kell modositanod. Ja es nem kell a motort osszerakni ha teszteled a padon. Na ez az ami nekunk nincs.
De amit Jani muvel az mar verlazito. A motor nem indul (R1 volt azthiszem) szal inditozik inditozik inditozik mar vagy egy perce forgatja. A masik helyisegbol hallom hogy forog szepen az onindito egeszsegesen de nem kapja el. Megyek oda hogy csapjak a kezere mikor ram nez kerdon es mondja: "lehet akkumulator". Basszus ilyenkor legszivesebben lecsavarnek neki egy budos nagy pofont. Ez van. Es sok ilyen van.
Dehogy baszlak le. Csak azért kicsit, mert kezdőnek tartasz. Tudom. Nem ma kezdtem, és is fúfókáztam eleget, még akkoriban, mikor nem úgy volt, hogy bemegyek a bótba, oszt 96-os helyett kérek 94-est.
De egy kipufogó-légszűrő csere sokszor nem csak egyszerű fúvóka csere. Fúvókákból van 3-4, vagy még több is. Benzin, és levegő. Úszószint, úszó tömeg, tűszelep mérete, tűkód, tűállás, kehelycső, kehelycső profil... és még solrolhatnám. Aztán meg, mikor jó lesz végre, még fogyaszthat ökör módon, vagy esetleg ami jó most 10 fokban, az majd elsokall 30-ban... szóval mire tökéletesen beállítod, sokszor napok...
türelem
több órát reszelgettem a fúvókát amikor egy kicsit"becsuktam" a kipufogót
amikor van dörzsár akkor az még jó dolog, de köszörültem már másfeles fúróból 1,4mm-est
Elég elkeserítő az ami ebben a topicban zajlik.
Nem vagyok régi tag, és eleinte jóváhagyásra kellett várnom minden hozzászólásnál.
Emiatt én komoly moderációra számítottam, de ez a topic nem ezt mutatja.
Érdekel a téma és szívesen olvasnám, több másik részleget évekre visszamenőleg elolvastam, de itt csak egymás szidása és a mocskolódás megy.
Visszalapozok oldalakat és a hozzászólások 70%+ nem motorszerelés, hanem veszekedés. Olvashatatlan a topic, nem lehet belőle tanulni, annyira sok az OFF.
Ha le nem baszol érte megjegyezném hogy a PC-s padolás elött csak ez létezett , se számítógép , se internet , fül , szem , qrva sok türelem . Még a V8 asomhoz is volt egy marék fuvóka amit osztrák amerikai autó szervíz szemetes kontínerében turkáltam !
Dynojet szerintem jo. Kell ha mas a kipufogo es a ha mar a legszurot is cserelik. Nagy multu ceg es jol kiprobalt alkatreszek. folyamatosan tesztelik palyan es Dyno padon. Van ezen kivul az Ivan jet kit a Sigma jet kit es a Factory jet kit amik mar kerdesesek. Azokat en sem szeretem mert a vegeredmeny nem 100%.
Tevedtem mar en is. Nem is kicsit. Rohogtem magamon. Legujabb sztory ha elmondhatom.
Ez egy Yamaha 1600 Roadstar. Nos a motor megy de tusszog es a tulaj inkabb a kisebb tuning fele hajlik ami nem csak karbi tisztitast lejent hanem a Dynojet beepiteset is. Ha mar lud legyen kover alapon. Szal a dyno stage 1 (3-ik klip felulrol es 165 fofuvoka) es 2 fokozatot (4-ik klip es 190 fofuvoka) ad a dobozba ami mas subertu beallitast es mas fofuvoka meretet ad. A stage 2 K&N szurot ker a levegovetelhez es nyitott kipufogot. Nos a fonokom nem a K&N szurot rendelte hanem a Bikemaster tipust ami tok ugyanugy nez ki es a katalogus szerint fuvokazni kell a motort. Nos en beraktam a stage 2-ot mert nyitott kipufogo es "nyitott" legszuro. Rutinbol jartam el es a probakor jonak tunt. Persze en nalam a finom motorozasnal es a fonokom probakorenel sem jott elo semmi. A tulaj jon vissza 2 het mulva hogy nem fasza. Ujra atnezem, probakor de minden fasza. Hozza vissza megint mar a hajam tepem. Hat nagy nehezen vallato lampaval kiboki hogy kb 90-nel hirtelen gazra kezd el torpangatni es feketen fustol. Na itt mar ereztem hogy valami nem kerek. Visszavettem Stage 1-re es jo lett. Kiderult hogy a Bikemaster levegoszuro korantsem enged at annyi levegot mint amennyi a hirdetesukben. Azaz jol megfolytotta a motort.
Persze mi nem teszteltuk a motort ilyen korulmenyek kozott varoson belul nem kockaztatom az eletem es jogsim. De maskepp meg nem jon elo a baj.
Tasi ötletéből indulva, tényleg okozhat ekkora problémát ha az airbox nem csak a légszűrőbetéten keresztül tud szívni? De akkor mijjafaxom van pl olyankor, mint az én motoromon, ahol a jelentős létszámú amcsi zrxoa több ezres létszámú tagjainál szinte elvétve akad csak airbox, szinte mind utólag ráaggatott direktszűrőkkel használják, tehát nem hogy falsol, de hogy nincs is airbox, és mégis jól működnek. Akkor ez most hogy van?