Nekem meg az a kedvenc részem mikor a szervízben egy rahedli pénz után széttárják a kezüket és a motor egy öreg szakihoz kerül ! Tudok olyan BMW szalonról ahol a tulaj motorjához nem engedi hozzányúlni a saját szerelőit ! És tudok olyan motorról ami innen jött ki garanciális javításról és tökéletesen el lett baszva , 8 millás motorról van szó ! Csak így tovább !
kb. de a sor döntöttsége sokat számít, sokan ott hibáznak, hogy nem úgy áll a karbi ellenőrzéskor, ahogyan a manualban meg van adva az adat. Ez ugye a BENZINSZINT
aztán a hanyatt borított karbiban az úszó tömege elég nagy ahhoz, hogy összenyomja a tűszelepben lévő rugót (az rugózik egyáltalán, vagy be van ragadva?), így már nem az érintési ponton méred az ÚSZÓSZINTET, tehát becsapod magad. Benzinszint, és úszószint nem ugyanaz, még ha az utóbbitól (IS!) függ az előbbi.
a "B" verziódat nem tudom megérteni.
most már felülről lefelá haladok üzemanyagszinten. 10 éves motor, ártani nem árt, ha kiveszem a tankból a szűrőt, kimosom a tankot is és megyek lefelé. airboxot mindenképpen ki kell vennem ha karbihoz el akarok jutni...
Mert szerettel nyúlok hozzá. Meg tudok őrülni, amikor összekarcolva, levert felnivel, hiányzó vagy beletört pattentekkel kapok vissza autót vagy motort.
Amikor céges autóba a márkaszerviszben (krémszínű szőnyeg, krémszínő alcantara betétes bőrülés) a faszi beült olajos overálban akkor megkérdeztem: ugya az autó tisztításon kívül az öltöny tiszítása is belefér?
Jó. Akkor most idéznél pár személyeskedést a másik oldalról is? Vagy az nem is az? Belefér? Jogos? Leteszed a garast oda, akkor már lehet? Ki terelte el az egyébként segíteni igyekvő hozzászólásokat rossz irányba? Megint.. Megkeresnéd a kedvemért azt a hozzászólást, ahonnan megint borult a bili? Feltűnik neked egyáltalán?
Ha jól gondolom benzinszintet az alábbi módokon tudok ellenőrizni:
a) a karbi leeresztőre ráhúzúzok műanyag csöveket és beindítom ha a karbi a helyén van, vagy feltöltöm üzemanyaggal, ha ki van szedve
b) leveszem a karbi csészéket, miközben a fejem felett tartom és ügyelek arra, hogy nem billenjen meg
c) leveszem a csészéket és fejjel lefelé fordítva megnézem melyik úszó mennyire áll ki (feltéve ha nem üt bele a karbiba fent - igaz akkor véhetőleg nem is zár el). És ha valamelyik nagyon kíáll, akkor ott eltérő a benzint szint.
Pl: ezek az oreg szakik akik fulre, szagra diagnosztizaltak, ugyanis en mertem mindent. Nem az erzekszerveimre hagyatkoztam. Meg kezdo letemre is jobb volt a hibafeltarasom, mint a klasszik oreg szakiknak, akik mast nem tudnak, csak elkuldenek a picsaba, ha fenyegetve erzik magukat szakmailag.
De szerintem hagyjuk ! Felesleges , a szart fésülgetjük ! Inkább a CBR-re hegyezzük magunkat ! Hogy megygógyuljon a ríder paripája !
Vidom!
Szívesen segítünk!
Keresd nyugodtan Lecsót, vagy engem!
Többet ide nem írok, mert HÁNYINGEREM van attól, hogy itt mindenki profi és rajta kívül mindenki kutyaütő rajta kívül.
Kutrik Zsombor vagyok. Mamiban dolgozom
Nem értek a motorhoz, de tanulom.
A lényeg!
Van telj.mérő padunk, ahol terhelésen meg tudjuk mérni a lamdbát. Abból legalább el tudunk indulni.
Nem mondom, hogy a jövőhéten, de ha nem érsz a végére, ingyen segítünk. Legalábbis próbálunk.
Dehogy küldelek ! Sok sikert neked , csak magamat tartom távol az ilyen tapasztalt hirtelen avanzsált szerelőtől ! De ha már érdekel szerintem te pont az a szerelő vagy aki faszán megtanult mindent , jön a motor , diagnosztika minden számítógép stb, hátranyul a polcra , kicserél , jó , nem az a baj , kicserél mást és ez így megy a tulaj pénztárcája rovására ! Szóval így is lehet tudásra szert tenni , csak nem mindenkinek szimpatikus ! Főleg nem annak aki kifizet egy rahedli manit a semmiért , a te tandíjadra !
nem örülök neki, hogy megint át ment személyeskedésbe.
Igen laikus vagyok, nem is állítottam mást.
Ugyanakkor ha bárkihez (akár szerelő, akát itt valaki) elviszem, akkor ugyanezeket tudnám elmondani amit leírtam.
(Gondolom, kevés olyan eset van, hogy bevisznek egy motort és a mi van vele kérdésre azt mondják, hogy rossz. Oké, de mi a baja? Hát te vagy a szerelő, találd ki. Ugye ez nem életszerű.)
Lehet vannak ellentmondások a leírásomban (ugye három életfázis után más-mást tapasztaltam.) De egyszerűen megfogalmazva a motor nem megy 160-nal többet és kész.
Pesze kitanulhatnám, csak nem éri meg. Hobbi szinten szerelek, ami meghaladja a tudásomat, szerzámozottságomat vagy szabadidőmet azt nem csinálom. Nem akarok festő lenni és orvos sem. És még van néhány szakma ami jól jönne.
Azert mert anno a wartburgban szabadon futót cseréltem vagy kuplungtárcsát még nem mondom magam autószerelőnek. Amikor ugyanebben az autóban logott a kuplung és fekpedal és esztergáltam a tengelyre perselyt akkor sem mondtam, hogy esztergályos vagyok.
És ne felejtsük el az alapfelvetést. Hivatásszerűen ebből élő szerelőnél volt (tehát nem én szedtem szét és nem birtam összerakni), hanem aki ért hozzá.
És igen. Ha elém raktok egy karburátort darabokban, valószínüleg nem biztos, hogy össze birom rakni. De ha én szedem szét akkor talán igen..
Legyen béke. Ha meg lesz a hiba (mindegy ki találja ki) le fogom irni.
aztán a hanyatt borított karbiban az úszó tömege elég nagy ahhoz, hogy összenyomja a tűszelepben lévő rugót (az rugózik egyáltalán, vagy be van ragadva?), így már nem az érintési ponton méred az ÚSZÓSZINTET, tehát becsapod magad. Benzinszint, és úszószint nem ugyanaz, még ha az utóbbitól (IS!) függ az előbbi.
a "B" verziódat nem tudom megérteni.
de komolyra. Attól, hogy még egyforma a benzintszint nem biztos, hogy jó is. Ezért kerestem valami rerencia értéket.
most már felülről lefelá haladok üzemanyagszinten. 10 éves motor, ártani nem árt, ha kiveszem a tankból a szűrőt, kimosom a tankot is és megyek lefelé. airboxot mindenképpen ki kell vennem ha karbihoz el akarok jutni...
A gyár az általa leírt szerelési utasításban mérőeszközöket használ, követel. Vajon miért?
Mert szerettel nyúlok hozzá. Meg tudok őrülni, amikor összekarcolva, levert felnivel, hiányzó vagy beletört pattentekkel kapok vissza autót vagy motort.
Amikor céges autóba a márkaszerviszben (krémszínű szőnyeg, krémszínő alcantara betétes bőrülés) a faszi beült olajos overálban akkor megkérdeztem: ugya az autó tisztításon kívül az öltöny tiszítása is belefér?
Nem hajt a tatár. Mivel nagy szervizen van igy kicserélem a gyertyát (19 ekm van benne), levegőszűrőt és olajat, stb.
Igy apránként haladok.
Ha jól gondolom benzinszintet az alábbi módokon tudok ellenőrizni:
a) a karbi leeresztőre ráhúzúzok műanyag csöveket és beindítom ha a karbi a helyén van, vagy feltöltöm üzemanyaggal, ha ki van szedve
b) leveszem a karbi csészéket, miközben a fejem felett tartom és ügyelek arra, hogy nem billenjen meg
c) leveszem a csészéket és fejjel lefelé fordítva megnézem melyik úszó mennyire áll ki (feltéve ha nem üt bele a karbiba fent - igaz akkor véhetőleg nem is zár el). És ha valamelyik nagyon kíáll, akkor ott eltérő a benzint szint.
Vagy megmérem
De szerintem hagyjuk ! Felesleges , a szart fésülgetjük ! Inkább a CBR-re hegyezzük magunkat ! Hogy megygógyuljon a ríder paripája !
Szívesen segítünk!
Keresd nyugodtan Lecsót, vagy engem!
Többet ide nem írok, mert HÁNYINGEREM van attól, hogy itt mindenki profi és rajta kívül mindenki kutyaütő rajta kívül.
Kutrik Zsombor vagyok. Mamiban dolgozom
Nem értek a motorhoz, de tanulom.
A lényeg!
Van telj.mérő padunk, ahol terhelésen meg tudjuk mérni a lamdbát. Abból legalább el tudunk indulni.
Nem mondom, hogy a jövőhéten, de ha nem érsz a végére, ingyen segítünk. Legalábbis próbálunk.
22 millió lájk. Ennyien nem tévedhetnek, ez akkor biztosan jó...nézegessétek
nem örülök neki, hogy megint át ment személyeskedésbe.
Igen laikus vagyok, nem is állítottam mást.
Ugyanakkor ha bárkihez (akár szerelő, akát itt valaki) elviszem, akkor ugyanezeket tudnám elmondani amit leírtam.
(Gondolom, kevés olyan eset van, hogy bevisznek egy motort és a mi van vele kérdésre azt mondják, hogy rossz. Oké, de mi a baja? Hát te vagy a szerelő, találd ki. Ugye ez nem életszerű.)
Lehet vannak ellentmondások a leírásomban (ugye három életfázis után más-mást tapasztaltam.) De egyszerűen megfogalmazva a motor nem megy 160-nal többet és kész.
Pesze kitanulhatnám, csak nem éri meg. Hobbi szinten szerelek, ami meghaladja a tudásomat, szerzámozottságomat vagy szabadidőmet azt nem csinálom. Nem akarok festő lenni és orvos sem. És még van néhány szakma ami jól jönne.
Azert mert anno a wartburgban szabadon futót cseréltem vagy kuplungtárcsát még nem mondom magam autószerelőnek. Amikor ugyanebben az autóban logott a kuplung és fekpedal és esztergáltam a tengelyre perselyt akkor sem mondtam, hogy esztergályos vagyok.
És ne felejtsük el az alapfelvetést. Hivatásszerűen ebből élő szerelőnél volt (tehát nem én szedtem szét és nem birtam összerakni), hanem aki ért hozzá.
És igen. Ha elém raktok egy karburátort darabokban, valószínüleg nem biztos, hogy össze birom rakni. De ha én szedem szét akkor talán igen..
Legyen béke. Ha meg lesz a hiba (mindegy ki találja ki) le fogom irni.
Addig is majd még kérdezek.