Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nekem is ciripel, 3500 körül, szerintem a hátsó automata deco szopat. Vezláncfeszítő patent, lánc is, szelepek is, más meg nagyon nem lehet. Jövő hétvégén már szétszedem mert több olajat eszik mint benzint, úgyhogy meglesem mi a gond. Írj rám egy PÜ-t aztán ha találok valamit akkor rádírok.
Sziasztok! Érdekelne a véleményetek hátra valaki tud valami ujjat mondani!!!
Terhelés alatt 4000 fordulattol elkezd ciripelni a motor. SV 650S 2005
Szelepek meg nézve pont méreten van!
A lánc is jó!!
szinkron...
Ha megszorult volna azt ez is jelzi, mivel a túláramra van hibakód.
Legtöbb szarról ebben is van fordulatszám visszajelzés, de ez gondolom ON/OFF, dolog, ezért szükségtelen.
Sziasztok !
Karbi problémám akadt tudna e valaki segíteni ?
A szindróma az hogy húzom neki menet közben belassítok kuplung be húzva és nem ejti vissza alapjártara hanem felpörög húzok neki még eggy gázt és akkor tér magához hogy van rendes alapjárat . Ez eggy keihin fcr 39 es karbi . Kipucoltam mar stb . De van miikor csak simán beindítom hidegen jár rendesen és egyszer csak szintén felpörög akkor húzok eggy gázt és vissza áll az alapjárat !
Mármint a lyukas membrán zárt fojtószelepnél a hidegindító rendszer működését. Akkor ki is veheted a karbiból...
Komoly egy cég, hogy ha már csinált egy bldc keringetőt, nem tesz bele sensor-t, hogy nézze egyáltalán forog-e. Nekem 2003-as C220, a kommutátoroson is van, beírja hibának ha megszorult. Sajna meg is szorult egyszer, annyi kefepor volt benne, hogy már nem tudott forogni :)
hát igen. 10-ből 10-en ezeket mondták volna...
Erre akartam én is kilyukadni.
Nem befolyásolja.
Ja és ugye az volt a szívatás, hogy mivel a Prius motorja gazdaságos és ritkán indul el, ezért a hűtővíz így sem melegedett normális fölé a legtöbb esetben.
fűtés miatt az "air mix servo" hibára gyanakodtam, de miután derékig bemásztam a műszerfalba kiderült, hogy az kifogástalanul reagál a fűtés vezérlésre.
A forralás miatt meg termosztátot cseréltem, meg hűtővizet. Tiszta volt és átjárható minden. Vízpumpa is jónak tűnt.

..tűnt, mert végül ez volt a probléma. BLDC motoros vízpumpa. Elméletileg nem tud elromlani. Nincs se kommutátor, se csapágy, a rotor a hűtővízben forog a mágneses térben.
De elszállhatott a meghajtó elektronikában a 3 fázisú FET hídból az egyik FET. Ha épp úgy kapta el a fázist, nem indult el, vagy ha ment is akkor is csak fele akkora teljesítménnyel hajtotta a vizet.
na és mi volt?
mondjuk annak örülök - hogy eddig - nem ment át a korábban tapasztalható, személyeskedésbe...

De ha már igy adódott: Heves megyében (környékén) tudtok jó szerelőt (mert időm még továbbra sincs).

A korábbi hozzászólásból azt felejtettem el, hogy nekem több időbe telik mint a szerelőnek (letakargatom, vigyázok rá, stb....)

És most még nincs erre időm, télen lehet, hogy lesz....
Toyota Prius szopatott be engem egyszer.
Releváns jelenségek (persze ez már nagy könnyítés)
Fűtés néha csak akkor indult el, ha újra indítottam az autót, vagy felment 85fok fölé a víz hőmérséklete.
Nagyobb, folyamatos terhelésnél, pl autópályán néha, véletlenszerűen túlmelegedést jelzett. Ilyenkor egy pillanatra meg is forrt a víz, de ez sem mindig.
Forrás után magától helyreállt, terhelés csökkentésre, és utána ment is.
ODB hibajelzés nem volt.
A kocsi ezeket a ritkán előforduló hibákat leszámítva teljesen jól működött.
"Nem azt bonyolítod túl, hogy meg akarod javíttatni a rosszul működő motort, csak azt hogy írsz 6 A4-es oldalt és azt hiszed attól majd megjavul a fórumon keresztül."

No igen. De a legkézenfekvőbb, hogy kifizettem, elhoztam, nem jó csinálja meg.

Ha nem tudja akkor ezt a részre jutó dijat adja vissza. Ha meg mért kárt okozhott akkor azt is.

Utána ha itthon van a motor akkor más tészta, de addig az marad. :(
és még egy szösszenet. Megkérdezem a szerelőt, hogy mit csinált. El mondja - ami eszébe jut. De lehet, hogy pont azt nem mondja el ami nem jut eszébe:

- ezért nem is fogom ott keresni a hibát
- ha eszébe jutott volna akkor már ő is kereste volna.

Egyszerű példa:

Ki kereste már otthon órákig a lakáskulcsot vagy az autó kulcsait?
nem, nem. Félre értetek. Alapvetően magam szerelek (sőt a barátomnak is). Kellő utánajárás nélkül hözzásem fogok (service manual, esetleg youtube, stb),

Viszont nem mindig van erre idő vagy olyan szerszám kell ami nincs itthon (és nem is veszek, mert ritkán kell). Most ilyen volt az ultrahangos tiszítító, szinkron beállító, de még hézagmérőm sincs csak gyertyához.

Szóval abszolóte nem kizárt, hogy én rakom össze. Csak ha annyira egyértelmű, ordító hiba lenne akkor már a szerelő is rájött volna.

Példa erre apósom skoda feliciája, ahol a központi injektoros motor befecskendezője random módon megszorult néha-náha egy-két másodperce, majd utána működott napokig.Itt ugye olyas valami szorul meg ami akár másopercenként 50-szer lépett működésbe. Az 5-ig szerelő jött rá.

Szerintem meg igen is jó az ötletelés, mert ha rutinból szerelsz (vagy közlekedsz) akkor néha fontos dolgok maradnak ki.

Ugyanakkor egy teljes szétborítás és összerakás után se fog kiderülni, hogy mi okozta (vagy nem biztos), hiszen ha kiveszed már teljesen szétszeded és nem lépésenként teszteled, mert ahhoz ugye mindig fel kell rakni a karbisort...
Autónál fordult elő, hogy féknyerget leszedték valami miatt és mikor visszarakták elfelejtették meghúzni a csavart, csak kézzel amennyire be volt tekerve kb annyira volt meghúzva, ezek után, hogy engednék valakit fékemhez vagy hasonlókhoz hozzá nyúlni. Egyszer hoztak hozzám egy féktárcsát is, hogy szabályozzam le mert üt, mikor akartam felfogni tokmányba, akkor láttam, hogy egy papírdarab volt a felfekvő felületen és az miatt ütött mikor a helyén volt.
Ezért kő zsidRó szerellő!
Ezt most nem értem ! Már hogy a szerelőket fitymaszűkülettel ekecselték ? Vagy milyen fékkel készültek ?
Nem is kötekedtem
Teljesen azonos okból szerelem én is a gépeimet magam ha van időm.
Viszont ezek a felvetések tök jó rejtvények, és piszkálják a kíváncsiságomat. Végiggondolom, próbálok rájönni a rendelkezésre álló információból.
Persze sok értelme nincs, mert kevés az infó, de azért szórakoztató, mint egy krimi regény, és talán a kérdezőnek is lehet segíteni.
szivató nélküli indítást okozhat az is hogy kiganéztátok ultrahanggal a karbit
aztán kipucolta a kis fiszfasz járatokból a retket ami eddigre már részlegesen eltömődött és csak mindig utána volt állítva, most meg egy kicsit sokall a gép de nem annyira hogy befulladjon
ezért is gyorsulhat faszábban
Igazából ezt a szerelőnek kéne valahogy megoldani, mivel ő tudja, hogy mihez nyúlt mikor szét szedte és összerakta. Mivel a motor még jó volt mikor oda vitték, ezért valószínűleg ott történt vele valami. Kérdés az, hogy mit hagyott ki, tört el, tekergetett el. Lehet simán nem ért hozzá, lehet csak rossz napja volt és valamint félre nézett. Érdemes lenne előröl kezdenie hátha rájön mit hibázott. Mivel itt csak találgatunk, a tulajnál meg nincs a motor, hogy megtudja azokat nézni a gyakorlatban, azt, amit itt elmélkedünk, ezért ennek így nem sok értelme van.
KériLaci, ezért szerelem én is magamnak a motorom, egyrészt mert szeretem csinálni és érdekel, másrészt, ha valamit elrontok akkor nem másra kell köpkölődnöm. Arról nem beszélve, hogy láttam olyat szakszerviztől, amit fékkel csináltak, hogy azok után nem is bízok meg másokban.
Az önmagában valóban nem, de halmazati problémának lehet a része.