ja, nem egy nagy téma, csak jó kemény és lehetőleg finom menetes csavarokat kell használni, mert a sima 8as keménységű nem bírja sokáig, az edzett csavarhoz meg nem árt jó fajta kobaltos fúró, ami viszi is.
Én is a saját motorjaimon tanultam meg szerelni. Igaz nekem úgy volt, hogy általában rontani már nem tudtam rajta, így bátran tévedhettem
Szóval én sem ítélem el az autodidakta szerelőket, csak nekem nem egy eleve gányolt motorom volt, sokkal felkészültebb voltam amikor szétszedtem, volt hozzáértő segítségem, és még így is követtem el hibákat.
Remélem sikerül, mert kell célszerszám amivel kinyomod a csapszeget a láncból , majd befűzve újra össze-teszed szegecseled . Meg aztán szerintem a régi tönkrement azért lazult fel a vezérműlánc, kell egy új lánc-feszítő is ! De majd meglátod amikor széjjelszeded. Ha van türelmed, eszed, és elég precízen tudsz dolgozni akkor semmi sincs veszve! Én is magam csinálom a saját motoromat van nyomatékkulcsom kettő is , egy kisebb és egy nagyobb.
Nem kókányba csinálom a dolgaimat, nem a suttyó vagyok aki taknyol össze vissza, szeretem magam csinálni a dolgokat úgy és abban a minőségben ahogy nekem tetszik, serviz manual van a motorhoz, de ennyire nem írja le részletesen a cseréjét vagy a feszítőt, ez téli projekt lesz amíg áll a motor ha kell megveszek hozzá mindent, rendelkezem minden szerszámmal, legyen nyomaték kulcs vagy hézagmérő, egyedül egy ember van az országba akihez el vinném a motoromat sajnos szinte lehetetlen hozzá időpontot kérni, eddig ahol voltam szerviz legyen autó, motor olyan minőségben dolgoznak ami nem ez én elvárásomnak megfelelő. Nem amint látom nem ez a forum az ahol lehetne valami fajta segítséget kérni.
Bocs ha kemény voltam, de nekem 82-es CB750-esem van és elég sok munkát adott az előző tulaj aki ilyen ügyes volt mint te.
Alapvető hogy egy ismeretlen géphez szerzel doksit. Kb. 10ezer forintért van Haynes manual. Azzal már el lehet indulni.
Lánchoz spéci láncbontó szerszám kell. Drágább mint a szerelő és jó esetben 1* használod egy életben egy motoron.
Nekem a feszítő a blokk közepén van. Neked nem tudom, de nekem le kell lazítani két 10-es csavart a karbisor között nőgyógyász mozdulatokkal, és direkt ide kialakított csillagkulccsal. Utána úgy tekerem a főtengelyt hogy a vezérműlánc lelazuljon a feszítő oldalán és egy rugó behúzza. Csavar vissza és egy darabig megint jó.
És ha már úgy is szétszedte az ember akkor szelephézag, karbi szinkron is esedékes.
Nem tudod hogy kell láncot cserélni, hol van benne a feszítő, azt sem tudod mennyire kell feszesnek lennie, mennyire nyúlhat meg a lánc, vagy hogy működik a motorod, de belenyúlnál?
Hidd el nem a végső lehetőség, hanem az egyetlen lehetőséged hogy szerelőhöz viszed. Olcsóbb lesz mintha te piszkálod.
Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni sajnos egy elég nagy problémával állok szemben.
A motorom előtörténete: Egy idősebb úrtól vásároltam Honda CB 750 seven fifty (1992) 53200KM-el. A motort 0 km vásárolta 93-ban és csak ő használta, az utolsó 2 évben egyáltalán nem volt használva de előtte rendszeresen volt karban tartva, minden egyes alkatrész ami volt benne cserélve arról számla van, amikor megvettem nem indult a sok állás miatt, de elhoztam mivel látszódott rajta, hogy szinte semmi baja, új aksi, karbi felújító készlet, biztonság kedvért 3x volt benne olaj cserélve 1000km alatt, hibátlan volt a gép.
Sajnos két héttel ezelőtt elkezdett benne csörögni a lánc, szelepfedél le, vezérműlánc nagyon mozog, nem tudom elképzelni, hogy 50ezer km alatt megnyúlna annyit a lánc, hogy 20-30mm tudom fel le mozgatni és legalább 5mm oldalra. A feszítőjét sajnos nem értem, hogy működik vagy, hogy lehet e rajta húzni, nem e a feszítő esett szét vagy ott valami.
De ha meg is nyúlt a lánc amit nem hiszem oké kicserélem, de a gyári lánc van benne amin nincs nittelés, így nem igazán tudom, hogy is kéne szét szedni csak nem kell hozzá széthúzni a blokkot egy lánc cseréhez. Van aki tudna ebben segíteni? Csak végső esetben szeretném szerelőhöz vinni a gépet.
Köszönöm a segítséget.
Azért azt megtekinteném egy sör és némi pogácsa mellett, hogy a valóságban találkozva is így beszélne az itt egymást gyalázó ember a másikkal. Ugye az internet néha túlzottan szabaddá teszi a vélemény formálást. Itt most nem a vérszívásra gondolok hanem amikor már átmegy alpári módba az egyoldalú társalgás. Viszonylag az idősebb korosztályhoz tartozok és nekem is vannak gyengébb pillanataim, de ez ami itt folyik néha, hát hagy kívánnivalót maga után. Már rég nem az egymás segítéséről szól ez a fórum..... Próbáljon meg mindenki ha nem esik nehezére változtatni. Ez csak egy kérés felétek, jobb lenne olvasgatni az okosságokat. Köszönöm.
Rendkivul megtisztelo velemeny formalas!...... Koszonjuk......
Mindig minden forumon lesz par ember, aki az alpha hypothesis szerinti populaciobol par szazalekos valoszinuseggel barmelyik iranyba kivul esik :-)
Megfeleloen kell kezelni, ennyi a kulcsa szerintem.
Van azert eleg sok okos ember itt akitol lehet tanulni! Nem szabad egy vita, vagy szemelyek miatt ezt a forrast feladni amig van ertekes informacio forras. Persze amikor ez elfogy akkor "waste of time" mondana a muvelt orosz
És ha az a kérdés, akkor munkát nem vállalok másnak, mert saját szarjaimra sincs időm
Szóval én sem ítélem el az autodidakta szerelőket, csak nekem nem egy eleve gányolt motorom volt, sokkal felkészültebb voltam amikor szétszedtem, volt hozzáértő segítségem, és még így is követtem el hibákat.
Amúgy láncbontót én csináltam magamnak esztergán.
http://youtu.be/XHx2eH3byis
Alapvető hogy egy ismeretlen géphez szerzel doksit. Kb. 10ezer forintért van Haynes manual. Azzal már el lehet indulni.
Lánchoz spéci láncbontó szerszám kell. Drágább mint a szerelő és jó esetben 1* használod egy életben egy motoron.
Nekem a feszítő a blokk közepén van. Neked nem tudom, de nekem le kell lazítani két 10-es csavart a karbisor között nőgyógyász mozdulatokkal, és direkt ide kialakított csillagkulccsal. Utána úgy tekerem a főtengelyt hogy a vezérműlánc lelazuljon a feszítő oldalán és egy rugó behúzza. Csavar vissza és egy darabig megint jó.
És ha már úgy is szétszedte az ember akkor szelephézag, karbi szinkron is esedékes.
Komolyan, ha bármit elcseszel a csere közben,
akkor javíthatatlanul tönkremegy, végleg.
Hidd el nem a végső lehetőség, hanem az egyetlen lehetőséged hogy szerelőhöz viszed. Olcsóbb lesz mintha te piszkálod.
Segítséget szeretnék kérni sajnos egy elég nagy problémával állok szemben.
A motorom előtörténete: Egy idősebb úrtól vásároltam Honda CB 750 seven fifty (1992) 53200KM-el. A motort 0 km vásárolta 93-ban és csak ő használta, az utolsó 2 évben egyáltalán nem volt használva de előtte rendszeresen volt karban tartva, minden egyes alkatrész ami volt benne cserélve arról számla van, amikor megvettem nem indult a sok állás miatt, de elhoztam mivel látszódott rajta, hogy szinte semmi baja, új aksi, karbi felújító készlet, biztonság kedvért 3x volt benne olaj cserélve 1000km alatt, hibátlan volt a gép.
Sajnos két héttel ezelőtt elkezdett benne csörögni a lánc, szelepfedél le, vezérműlánc nagyon mozog, nem tudom elképzelni, hogy 50ezer km alatt megnyúlna annyit a lánc, hogy 20-30mm tudom fel le mozgatni és legalább 5mm oldalra. A feszítőjét sajnos nem értem, hogy működik vagy, hogy lehet e rajta húzni, nem e a feszítő esett szét vagy ott valami.
De ha meg is nyúlt a lánc amit nem hiszem oké kicserélem, de a gyári lánc van benne amin nincs nittelés, így nem igazán tudom, hogy is kéne szét szedni csak nem kell hozzá széthúzni a blokkot egy lánc cseréhez. Van aki tudna ebben segíteni? Csak végső esetben szeretném szerelőhöz vinni a gépet.
Köszönöm a segítséget.
Mindig minden forumon lesz par ember, aki az alpha hypothesis szerinti populaciobol par szazalekos valoszinuseggel barmelyik iranyba kivul esik :-)
Megfeleloen kell kezelni, ennyi a kulcsa szerintem.
Van azert eleg sok okos ember itt akitol lehet tanulni! Nem szabad egy vita, vagy szemelyek miatt ezt a forrast feladni amig van ertekes informacio forras. Persze amikor ez elfogy akkor "waste of time" mondana a muvelt orosz