Hiaba cv karbi, nem uzemmeleg allapotban nagyobb gazra lefullad - szerviz előtt ez volt, után a már nem fulladt..
Ha nem melegited be rendesen, es ugy leallitod, siman bekopi a gyertyat legkozelebb - 50 km forszírozott próbálkozás után volt sötét az 1-es gyertya beállítás után..
A haromhengerezesnel, amit irtal, ezt vedd figyelembe - ez csak hidegen volt 10-20 sec-ig
Aztan valszeg alapjarati csavar ossze-vissza lett allitva - soha nem nyúltam hozzá, csak a szerelő most.
Kopogo hanggal kezdeni nem tudunk semmit forumrol. - ez egy koppanás amikor hideg és rárántom a gázt. Valszeg egy henger rosszul gyujt és emiatt. Ez szerviz előtt volt, után a már nem volt ilyen..
nagyon hangos a kuplungja - ennek 9 ekm kornyékén is ilyen volt Az morgás, ami kup,lung behúzásra üresben elhallkul
A zold fuvoka egyertelmuen etanol tartalom miatti rezgalic, azaz korrodalt. Tudom, az egyre növekvo etanol tartalom miatt nem lehet vele mit kezdeni, hacsak minden túra végén le nem engedem a karbikból a benzint..
A szinkront teljesen kivehetjuk a kepbol, amint gazt nyitsz, annak semmi koze semmihez, azt felejtsuk el. Erre irtam, hogy 6 ezerig forog mint az állat utána nem megy...
Mi az a kompot? De ne felejtsük el a legfontosabbat.
Előtte jó volt és utána lett nem jó.... Tehát ami bontva lett az okozhatja...
alapjarati keverekcsavar extrem elallitasa --- gondolom egy jó karbi szinkron és a harapós gázreakció nem fér össze extrém beállításokkal. Erre mondta, hogy minden gyári értéken van.
Azt hozzatennem, hogy a cbf keverekkepzese eleg fura gyarilag. Ezt jo ha tudja az ember, kulonben szopas lesz.
Hiaba cv karbi, nem uzemmeleg allapotban nagyobb gazra lefullad. Ez igy gyari. Ezt nem tekintenem hibanak.
Ha nem melegited be rendesen, es ugy leallitod, siman bekopi a gyertyat legkozelebb. Nagyon erzekeny. Tehat a teli inditgatasaiddal ezt siman ki tudod valtani. Ez a tipus ilyen.
A haromhengerezesnel, amit irtal, ezt vedd figyelembe. Es lehet cserelgetni a gyertyakat marokszamra, ha valami el van allitva az alapjarati keverek csavarokkal. Hihetetlen mennyire erzekeny mas tipusokhoz kepest.
Az egyes fekete gyertya is lehet ilyen miatt.
Aztan valszeg alapjarati csavar ossze-vissza lett allitva, es a gyertyak megjobban odalettek. Nalam ez volt.
Kopogo hanggal kezdeni nem tudunk semmit forumrol. Ha 40 e km kornyeken van, ennek nagyon hangos a kuplungja. Ha barmilyen kopogo hangot hallasz keverekkepzes nyoman, azt eszrevenned.
Az nem csak egy koppanas lenne. Ha elugrozt vezerles miatti szeleputoleres, azt sem ilyen nyugodtan irnad. (Gs500 nal volt szerencsem hozza)
A zold fuvoka egyertelmuen etanol tartalom miatti rezgalic, azaz korrodalt.
A szinkront teljesen kivehetjuk a kepbol, amint gazt nyitsz, annak semmi koze semmihez, azt felejtsuk el.
En annak idejen ezert mertem mindig kompotot karbiallitas ellott, mert a legtobbszor ilyenkor nem a karbival volt baj.
Itt az a baj, hogy egy hibajelenseget tobb, masik eltorzithat, ugyhogy egyaltalan nincs konnyu dolga a szerelonek, plane a fent felsorolt sajatsagos keverekkepzes miatt.
Szepen el lehet kezdeni meregetni mindent. Kompot, uszoszint, alapjarati keverekcsavar extrem elallitasa, stb. Ez sajnos ilyen.
Zxr 250-el volt egyszer úgy, hogy elvittük szerelőhöz még jól ment. Megcsinálta, amit megcsinált, indult, szépen pörgött, ejtette a fordulatot ahogy kell, de ki nem próbáltuk menet közben. Platón haza, aztán mikor ki akartuk próbálni 10ezernél nem volt hajlandó terhelés alatt tovább forogni és zabált, mint az állat. Akkor addig keresgéltük a hibát míg megtaláltuk, hogy egy vákumcső csatlakozó eltörött. Ez volt az utolsó alkalom, hogy motorunkhoz a családban "szerelő" nyúlt, pedig neves szerelőről volt szó. Zxr 400 assal szívtam egy idei, hogy nem akart mindig rendesen kipörögni miután megvettem, de a jelenség nem mindig állt fenn. Itt az alapjárati csavarok voltak valami 5 vagy 6 fordulatot is kitekerve. Beállítottam hangra, mivel eszközöm nincs hozzá így nem volt valami egyszerű, de utána megszűnt a hiba. Nincs olyan motor, amit nem lehet megcsinálni, csak jól át kell nézni.
Érdemes lenne átnézni, hogy minden vákumcső a helyére került, nincs-e elrepedve. Esetleg, ha tudnál egy menet közbeni videót csinálni, elég lenne hang is, hátha többet tudunk mondani belőle.
Nos mivel (végre) értelmes, szakmai tanácsok mentél folyik az eszmecsere (kár hogy engem érint) és sok felvetés volt, ezért három fázisra osztom az eseményeket.
a) szerviz előtt
b) szerviz után
c) miután visszavittem és újbóli beállításra került (szétszedéssel együtt)
Hideg indítás:
a) szivató nélkül nem indul vagy leáll. Ráhúzott szívatónál jár, de gázadásra kopanó hang. Ha kicsit melegszik (pár 10 sec) ezek eltűnnek: Nincs koppannó hang, kereken forog, gázra reagál. A rodulatot nem azonnal, kis késlekedéssel veszi. Ez melegedéssel eltűnik. Melegen is megy rajta felejtett szivatóval
b) hidegen is indul szívató nélkül. Nincs koppanó hang, a fordulatot azonnal (csuklás) nélkül veszi. Szivató ráadással nincs hatás a motor fordulatra. Melegen ráhúzott szívatóra leáll alapjáraton
c) szivatóval indul. fordulatot azonnal veszi.
Kipufogó leomlő hömérséklet:
a) az egyes henger érezhetően hidegebb 10-20 másopercig. Utána egyenletes
b) egyenletes
c) egyenletes
Gyertyakép:
a) egyenletes barna
b) 1-es henger kormos, 4-es normális. A többi amikor először visszavittem nem vette ki. Amikor másodszor visszavittem (50 km út után, másnap beindítás nélkül azzal kezdte) azt mondta hogy sokat kap alsó tartományban (nem tudom karbi szinkronnál miért nem jött ez ki. Erre csak azt mondta, hogy a többi húzta a 4-es hengert - lehet emiatt volt karcos a gyorsulás)
c) nincs info
Alapjárat:
a) melegen szép, de ehhez üzemmeleg viz is kell
b) már hidegen is szép
c) már hidegen is szép
Gyorsulás (általában 6-7 között mindig elváltottam):
a) megy mint a veszedelem, de karcos (nem tudom másképpen leírini.) Nem csuklik sehol, 8-9-ig simán elforgott (tovább nem próbáltam)
b) 6-ig gyorsul mint a veszedelem (jobban, kerekebben mint az a) verzióban. 6 felett erőtlenné válik, néha 8-9 között becsuklik
c) ugyanaz mint a b.
Végsebesség/sebesség
a) nem tudom hol a vége, sohasem próbáltam. Kétszeméllyel, dobozzal, enyhe emelkedőn kisebb sebességről is gyorsult óra szerint 160-170-re.
b) 5 km hosszú, sík egyenesben csutka gázon óra szerint meg áll 155-nél
c) nem mentem vele
Múlt:
- 40.000 km alatt nem volt karbi szinkron.
- ugyanez a szerelő nézte a szelepházagokat 24.000 km-nél (nem nyúlt a karbihoz)
- gyorsulni gyorsult, de karcos volt
Azt nem tudom, hogy csak hézagot nézett-e vagy kivette a vezérmű tengelyeket is. A b) változat saját tapasztalat, a c) valtozat az ő elmondása alapján.
Azért volt karbi tisztítás (csak szinkront kértem), mivel hidegen nem ment az 1-es henger és szivatóra sem jól reagált. Ultrahangos karbitiszítás volt, mutatta a fúvóka képeket, kicsit zöldek voltak.
A karbi tiszítás után volt sznkron (az a) eset után). Télre mindig liquy molly üzemanyag stabilizálóval tettem el a motort, teli tankkal és 3 hetente 20 percig (ventilátor beindulásig) járattam.
Azt nem tudom, hogy mit nézett a b) eset után és hogy csinált-e újabb karbi szinkront.
Ja mert maskepp becsap. Peldaul ha magas fordulaton szegeny akkor feherre eg de mikor jossz vissza a muhelyhez akkor mar kisebb fordulaton jar a motor eleg hamar elvaltozik a szine ha pl mar alacsony fordulaton mar dusabb.
5 eve konyorgom a fonoknek egy Dyno pad miatt. Minden alkalommal riziko a teszt. Az eletem, masok elete es a jogositvanyom. Meg meg esetleg bortonbe is vihetnek.
Szelep állítás abból érdekes, ha a vezérmű lánc esetleg egy foggal odébb került.
Az is tud hasonló jelenséget produkálni, mivel rossz helyen lesz a vezérlés.
Karbi tisztítás mit takart?
Nem sérült valamelyik fúvóka vagy állító szelep?
Nem lehet hogy a tisztítás következtében levállt valami szutyok és az okoz problémát?
Rendes karbi állítás volt utána?
Alsó hangon túl sok benzint kap. Erre utal a szivatós móka, de magas fordulaton meg mintha keveset kapna, erre utal hogy nem forog ki.
Esetleg valamelyik membrán, nem sérült, vagy szorul? Mert akkor a súber lehet nem úgy reagál ahogy kéne.
Esetleg valamelyik rugó került vissza rosszul, azok is elég érzékenyek.
Látod, most ezzel meg fogtál. Nem tudom volt-e? Nem ismerem a processt. Ha jó a szelephézag akkor kiszedik a lapkákat? Kopás esetén (lapkás motor) nő vagy csökken a szelephézag.
Nekem empirikus alapon vannak gondjaim.
Ha beviszel egy motort, hogy nem megy nem indul akkor több hiba lehetőség van. De ha ment és csináltál valamit akkor a hiba (nagy valószínűségben) arra korlátozódik amihez nyúltál. Ez pedig jóval kevesebb.
Persze lehet, pont most adta meg magát valami, de annak kisebb a valószínűsége.
Megtalaltam. Gondolom a vezerleshez nem lett nyulva mivel azt mondtad nem kellett allitani a szelephezagot.
Meg mindig azt mondom hogy eloszor gyertyat nezd meg. A szine sok mindent elarul. De fontos szabaly hogy ott fordasd a motort ahol rossz majd veszleallito es ugy allj meg hogy tobbet nem megy a motor a jo tartomanyban esetedben also mivel elrontja a gyertya kepet. Szal megallsz gurulva es akkor nezed a gyertyakat. Es aszerint allitassz a karburatoron ill javitod amit a szerelo elrontott.
A hozzászólás száma volt amivel kezdtem. Minden fokozatban 6000-es fordulatig nagyon jól megy. Utána viszont erőtlen lesz és és csak vánszorog. Sík úton, 6-ban a vége 155 km/h.Dobozolva, utassal is mentünk már 170-180-at néhol korábban. Egyébként Honda CBF 600.
Szinkron CSAK az alsó tartományban számít. Egy jó szerelő tudja, hogy Full gaznál semmi köze a szinkronnak. Egy jó szerelő gyertyakepet IS néz. Másrészt a probakornel azonnal "beszel a motor". Tehát lehet tudni mi a gond. Ezért a szerelőnek kell lenni ötletnek. Egyébként milyen motor? 4. Ben és afölött hogy viselkedik? Az előző hozzászólást nem láttam.
A motor 10 fokban egynapi allas utan indul szivato nelkul es szepen jar. Ha hidegen rahuzom a szivatot semmilyen hatassal nincs a motor fordulatszamara.
Ha uzemmelegen rahuzom a szivatot azonnal leall.
Magas fordulaton olyan mintha nem kapna eleg benzint - valami "huzza vissza" a motort.
Ma a nagy szelben kiforgattam. 2-esben elforog 11-ig, 3-asban csak 10-ig, de 8-9 kozott egy-ket masodpercre becsuklik. Ezt csak 3-ban csinalta.
Azóta újabb állítás, a szívató már jól működik, viszont a többi hibajelenség továbbra is fennáll. Újabb szétszedés újabb szinkron, a hiba maradt. És mindezt egy karbi tisztítás után kezdte produkálni, tehát igen kicsi a valószínűsége egy más jellegű meghibásodásnak.
Megjegyzem nem kezdő szerelőnél van (nem irok nevet) csak őt is bosszantja engem meg idegesít. És ahogy telik az idő egyre kisebb lehetősége lesz kipróbálni, hogy végsebességre jobb lett-e?
Srácok! Kösz az eddigi véleményeket! Ami biztos, hogy 70.000-et nem fogok kifizetni neki. Sőt! Ha hétfő reggelig kapok kedvező választ egy másik műhelytől akkor elhozom onnan a gépet. Nem írom le a ,,lehúzós-esélyes" cég nevét mert nem akarok ebből bonyodalmat.
Ha nem melegited be rendesen, es ugy leallitod, siman bekopi a gyertyat legkozelebb - 50 km forszírozott próbálkozás után volt sötét az 1-es gyertya beállítás után..
A haromhengerezesnel, amit irtal, ezt vedd figyelembe - ez csak hidegen volt 10-20 sec-ig
Aztan valszeg alapjarati csavar ossze-vissza lett allitva - soha nem nyúltam hozzá, csak a szerelő most.
Kopogo hanggal kezdeni nem tudunk semmit forumrol. - ez egy koppanás amikor hideg és rárántom a gázt. Valszeg egy henger rosszul gyujt és emiatt. Ez szerviz előtt volt, után a már nem volt ilyen..
nagyon hangos a kuplungja - ennek 9 ekm kornyékén is ilyen volt Az morgás, ami kup,lung behúzásra üresben elhallkul
A zold fuvoka egyertelmuen etanol tartalom miatti rezgalic, azaz korrodalt. Tudom, az egyre növekvo etanol tartalom miatt nem lehet vele mit kezdeni, hacsak minden túra végén le nem engedem a karbikból a benzint..
A szinkront teljesen kivehetjuk a kepbol, amint gazt nyitsz, annak semmi koze semmihez, azt felejtsuk el. Erre irtam, hogy 6 ezerig forog mint az állat utána nem megy...
Mi az a kompot? De ne felejtsük el a legfontosabbat.
Előtte jó volt és utána lett nem jó.... Tehát ami bontva lett az okozhatja...
alapjarati keverekcsavar extrem elallitasa --- gondolom egy jó karbi szinkron és a harapós gázreakció nem fér össze extrém beállításokkal. Erre mondta, hogy minden gyári értéken van.