Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szakadt membrán miatt nem indulna szívató nélkül, azaz nem dúsulna túl a keverék.
Az ilyen ötletelések azért jók lehetnek, mert olyan dolog is felmerülhet amire éppen nem gondolt javítás közben.
Persze így hogy úgy is a szerelő fogja csinálni, csak fing fűrészelés.
régebben sok motort vettem, magamnak ismerősöknek
mindenki adta a nagy gondos gazdát hogy x kilométerenként cserélte, friss olaj stbstb
azán amikor ártaltan arccal rákérdeztem mennyi olaj kell bele csak néztek bénén vagy ép mondtak valamit ami majdnem jó volt....
Meg a mai vidámság:
http://totalbike.hu/technika/motordoktor/2017/10/30/van_amikor_az_olajszurot_nem_kell_cserelni/
Csípem, mikor rutinból válaszolnak a nagy szakértők, azt meg főleg mikor a gondos tulaj ilyen tájékozott. Se a cbf125-ben, sem a cbr125-ben nincs cserélhető szűrő, csak egy szita a kuplungfedél alatt, amit csak mosni lehet. De azért cseréljük. A legszebb, hogy a gyereknek vettünk egy kis cbr-t és a hírdetéseknél 10-ből 8 írja, hogy friss olaj és szűrő. Há' persze vazzeg......
A javítás meg az lesz, hogy a kedves szerelő úr újra szétszedi, ő majd látja hogy kimaradt egy o gyűrű a membrán orránál, becsípte a membrán szélét, ki van keményedve a membrán, esetleg még szakadt is, mert a hiba leírása leginkább a membrán hibás működésére utal, amig csak kicsit kell emelnie, még elég, de nagy fordulatnál nincs elegendő vákum hogy teljesen felszívja a tolattyút.
főleg úgy hogy semmit se csinál rajta
nem rossz a fórum ötletelés szempontjából akkor ha van egy minimális tudása az embernek, csak mondjuk ahhoz a típushoz még nem volt dolga
aztán akinek volt az tolhat pár ötletet mit nézen meg rajta
Nem azt bonyolítod túl, hogy meg akarod javíttatni a rosszul működő motort, csak azt hogy írsz 6 A4-es oldalt és azt hiszed attól majd megjavul a fórumon keresztül. Ilyen csodát én még nem láttam, de még csak nem is hallottam ilyenről. 1000meg1 oka lehet a hibás működésnek, kérdezni meg ötletelni is lehet, de egyik se egy fórumon fog kiderülni és főleg nem megjavulni.
Vegül is igen. 150-et megy, 130 a megengedett. A maximális fordulatszám felén jól forog - tovább tart a motor.
Nincsenek nyomás alatt a karbik , így is kinyithatod a leeresztőt kapillárissal , csak felesleges ! A vákumcsapot meg nem kell túlgondolni , lehúzod a vákum csövet , rácuppantod a nyelvedet , aztán már folyik is a benya ! Szerintem egyébként túlbonyolítod a dolgot !
Rosszul gondolod ! Hacsak nem 200 al mész és úgy akarod ellenőrizni ! / ram air / Vagy turbó van a gépen !
kozben rajottem - ha jol gondolom - hogy jaro motor mellett ezzel a gumicsoves modszerrel nem tudok szintet ellenkrizni mert nyomas alatt van a karburator. ha meg all a vakumcsap miatt direktve kell benzint adni neki. vagy nem igy van?
Igen , lehet , így a legpontosabb , mert a benzin üzemszerű valós szintjét látod ! Ezzel sajna egy szerelő sem szeret bíbelődni , macerás le és felcsavarozgatni a poharakat . Ha így szeretnéd ellenőrizni , a valós dölés szögbe helyezd a karbit és finoman nyitogasd , zárogasd a leeresztőt . Végén nyomáspróbát ne felejtsd el . Először ejtőtartályosan , aztán ha van amdiciód hozzá , fecskendővel is nyomás alatt ! Jó móka ez , ha van elég türelem hozzá !
Azért nem ilyen egyszerű ez.
Az ügyfél csak annyit érzékel mint amit te is leírsz. Odavitte valami piszlicsáré dologgal és "elrontotta" a szerelő.
Holott inkább arról van szó, hogy a rutin művelet felszínre hozott valami más problémát, aztán az ügyfél követeli a karbiszinkron áráért a főtengely cserét. (sarkítva)
Ráadásul ahogy mondtad neked is csak rendesen kihúzatva derült ki. Szóval azért ez nem annyira a szerelő hanyagsága, hacsak nem kértél fékpadi mérést is a változásról.

Én csak saját motorjaimat piszkálom és vitathatatlan előnyöm, hogy én minden rezdülését sokkal jobban ismerem mint más. Karbi beállítást is menet közben, fülre szoktam, meg érzésre. Az is igaz, hogy egy ilyen hibával akár egy hónapig is elszöszölök, mire apránként mindent végigzongorázok használat közben.
Ez a luxus egy szerelőnek nem adatik meg.
majd hivatkozok ratok.
Ez olyan, mint hogy elmegyek az orvoshoz azt mondom neki, hogy ilyen gyógyszert írjon fel, mert én már rágugliztam mi a bajom és ezt írta rá :D . Minden szerelő értékelné, ha ezzel a mondattal nyit az ember "forumon mondták". :D Viszont, ha a szerelő tekergette el és nem jön rá, akkor lehet kellene egy másikat keresni aki már látott is ilyet, nem csak ismer olyat, aki már látott ilyet.
Esetleg mondd meg neki, hogy mit mondtam en egy forumrol, ugy, hogy soha nem lattam a motort, az megjobb. Annak orul mindenki. :D
"Varj turelemmel, mire megtalalja"

Meddig? Mert ez nem hoz bevételt (tehát hátrasorolja) a többi meg igen...
Semmikepp ne okoskodj a szerelonek

Forumos okoskodasokat plane ne.

Pl ami neked koppanas, az nekem nem koppanas, hanem fojtoszelephazba durranas. Koze nincs a koppanashoz.
Egyszeruen ezt igy nem lehet.

Aztan most elmelkedunk a keverekkepzesen.
Valszeg ugy mentel 50 kmt hogy reszterhelesen volt a motor vegig, es nem nyelen, amibe viszont beleszolhat az alapjarati rendszer.

Varj turelemmel, mire megtalalja, hogy vissza kell allitani a motorodat olyanra, hogy hidegen szar legyen, es cserel 4 gyertyat melle :D
uszószintet lehet úgy nézni, hogy a benzin leeresztó "csapokra" vékony átlátszó gumicsövet húzok?

Már kínomban én is találgatok..

Mondjuk okoskodni sem akarok a szerelőnél (én is utalom ha a munkámba amatorok beleszólnak) de néha jól jöhet...
Ennek az a módja, hogy aprólékosan át kell nézni mindent. Én is úgy tudtam, hogy az alapjárati rendszer egyáltalán nem szól bele teljes gáznál,, de saját tapasztalatom alapján mégis. Mikor nem akart rendesen kiforogni a motorom és már nem tudtam mit kezdjek magammal, akkor néztem meg, hogy mégis mennyire vannak ezek kitekerve és vettem észre, hogy nem a normális 2-3 fordulatot. miután belőttem 2 fordulat körül volt a jó utána tökéletesen kiforgott, pedig elvileg teljes terhelésbe nem szabadna beleszólnia. Ahogy írtad is érdekes karbi ez a cv. Az úszószinttel elkezdenek babrálni a gyárihoz képest az már régen rossz, de már nem lepődök meg semmi. Legnagyobb baj, hogy ez tényleg látni érezni és tapintani kell, hogy konkrétat tudjunk mondani, így csak találgatni tudunk.
mondjuk ez elég nehezen kivitelezhető ha városban laksz vagy ott van a szerelő és pl. magas fordulaton nem megy. 2-ben 100 kornyékén mennek a motorok...
Nem nem,nema gyertya nézegetésen lepödtem meg. Az fontos, és sokat elárúl. Hanem hogy ott pörgetni és ott leállítani ahol nem jo. Azon lepödtem meg.
persze kozben folyamatosan képzem magam...

http://motopont.hu/cv-karburator/
http://zxrash.blog.hu/2010/04/...

és minden am i fel jön....
Ha gyarilag fullad a motor, most pedig nem fullad hidegen... Akkor szerintem nem kerdes, hogy uzemmelegen melyik iranyba megy a keverek.

Egy alapjarati keverekcsavarral le tudod kopetni a gyertyajat ennek a motornak.

Nyelgazon az alapjarati rendszer se zavar sok vizet, kerdes, hogy uszoszinttel oldotta meg a dusabb kevereket valaki?
Ha keverekbaja van...

A karbiszinkron semmi masra nem jo, csak szep alapjaratra. Attol nem lesz harapos gazreakcio.
Lehet extrem beallitas ettol fuggetlenul.

Kompot- kompresszio

Mindezek feltevesek, saccolasok, forumrol, hangrol nem lehet motort szerelni. Lehet oltari hulyeseget mondok. Sajnos nem vagyok ott.
Engem szopatott meg cbf. A tapasztalataimbol indultam ki, es fel probaltam hivni a figyelmet arra, hogy ez a motor fura gyarilag.
Mondjuk lehet sajátságos a felfogásom. Az elvégzett munkát és a felhasznált anyagot (ami jó lett és kellett) azt kifizetem, a próbálkozásokat nem.

Azért vittem oda mert nem akartam otthon próbálkozni. És jó motort vittem oda ellenőrzésre és beállítása (lehet voltak eltéreések) de most nem jó...