Üdv
Adott egy 250-es Yamaha dragstar.
Indul pöccre, szépen jár de hirtelen gázra megtorpan aztán úgy indul meg egy bizonyos fordulatig ahol elkezd puffogni.
Tudna valaki tippet hogy mi lehet?
Adott egy karburátoros motor. Jól fogyasztott (600 ccm, kb 4.5-5,3 között). Jól gyorsult, jól ment. A gyorsulása kicsit karcos volt (mintha egy henger nem vette volna ki a részét annyira a dologból, de mindegyik henger ment) és hidegen az első pár 10 másodpercben szivatóval is kicsit tüsszögött.
Kapott egy nagy szervizt (szelephézag - minden lapka gyári értéken belül; ultrahangos karbi tisztítást- az egyik henger szivató része elvolt dugulva és némelyik fúvókákon még a korábbi életéből származó lerakódások voltak. Nálam 40.000 km és nem volt karbi szinkron és tisztítás sem, sohasem dadogott.)
Most ezek után össze lett rakva. Hidegen szívató nélkül indul, szépen kereken jár, alapjáratról teljes gázra tiltásig villámgyorsan felpörög.
Eddig általában 6-7 ezer környékén felváltottam. Ez lényeges. Próbakör. Iszonyúan gyorsul 6000-es fordulatig.
MInden ok, elvittem. Rögtön 5 km-en belül elnéztem egy előzést és tovább forgattam. A motor 6000-es fordulattól el kezd gyengülni (mintha hosszú áttétele lenne).
Kiváncsiságból egy egyenes úton (5 km-ről beszélünk) huztam egy csutka gázt és csutkán is hagytam. A motor nem megy többet 6-ban 150-nél és ha jön az emelkedő akkor lassul.
Beszéltem a szerelővel viszem is vissza.
Addig is (hogy nyugodtan aludjak) ki mire tippel:
- hideg szívató nélkül is szépen jár
- alapjáratról csuklás nélkül pörög fel tiltásig
- 6000 ezres fordulatig nagyon megy
- nem pruszköl, nem tüsszög, nem durrog vissza gázelvételkor
-karbi szinkron gyári értékeken, kétszer is ellenőrizve
- szelephézag jó
És karbi szinkron előtt végig volt erő, de nem forgott ilyen szépen.
"Árban mit kóstálhat a fogaskerék pár? Egyáltalán lehet ilyet kapni külön?"
Èn nem ismerem ezeket a fűnyírókat, a gyári új cucc bizton több kerül mint amibe vennéd.
Ha értesz hozzá (vannak kétségeim), akkor komplett váltót veszel, miután megnézted, hogy a milyenek a foglelületek, tolóvilla hézagok, kapcsolókörmök, kapcsolózsebek.
Pl ezt:
http://www.vatera.hu/aprilia-rx-sx-rs-50-valto-derbi-senda-d50b0-2541655415.html
Mihez képest?
Ha kiszedek egy szemet akkor a megnyúlt lánccal is lehet a zöld tartományban.
Nagyobb lánckerékkel is.
Én a hátsó lánckeréken megnézem, hogy a kézzel ráfeszített lánc végig illeszkedjen a fogak közé. Ha nyúlik a lánc akkor látod hogy a fogaskerék ívén kissé hosszabb a lánc kiosztása mint a lánckerék fogaié. Azaz felül a bal oldala fekszik fel a láncszemnek, alul a jobb oldala. Túl nyúlt lánc esetén nem is illeszkedik hanem kiemeli a végeinél. Ekkor már durván zörög a lánc. Ilyen túlnyúlt lánc nemcsak veszélyes, hanem drasztikusan gyorsan nyúlik, és koptatja a lánckereket.
Derbi senda ebs blokk.
Valakinek van ötlete hogy mi lehet a probléma?
Minden sebességet nagyon szépen veszi nagyon szép halk hangja van kivéve a 6. Sebességnek ahogy felvaltok 6.ba olyan fura hangja van hogy az szornyu. Süvítő, visító hangja van. Valakinek van ötlete mi lehet a problema?
persze ha az index nem villog azért nem kell szétszedni a karbit