Csak náluk csináltatok hengerfejet, akár ügyfeles, akár saját. Szakál-Metál is jó, csak apró méretű szelepekkel bajban vannak sokszor.
Nyilván hibázhatnak, mint bárki, aki dolgozik, de szerintem ha jelzed nekik, hogy valami nem sikerült, nem pattintanak le.
A szelepvezető csere lesz a gondok forrása. Csak gondolj bele, ha a külseje nem fut a furattal. És itt elég csak pár század. A szeleptányérnál az már több tized ferdeség. ezért kell nagyon sokat marni, ezért megy mélyre a szelep. Az omegánál ezt pontosan tudják, régóta. Ahol meg csináltattad, nem tudják. Szerintem a mai napig sem. 14000-es vezető helyett így lett okosba szar vezetőd. Szerintem.
Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy ha valaki a szelep végéből leköszörüli a kemény réteget, akkor a szelepvég erősebb kopása miatt nem csökken a hézag, hanem nő... de mindegy.
Ha a lapka a tőke alatt van, egy bizonyos vékonyságú korong alatt már rátámaszkodik a szelepemelő a felső rugótányérra. Nyilván, aki nem látott még ilyet, vagy csak simán nem bírja felfogni szerényebb képességeivel, mást állít. 650-es V-stromon a 130-as lapka már a rugótányér felső szintjéből nem is áll ki, a tőke belső kis kiugró része pedig alig fél mm.
Ennyi.
A rugóelőfeszítés szempontjából is necces a dolog, egy letiltatás okozhat problémát, viszont az így csökkenő előfeszítő erő kompenzálható vastagabb alsó rugótányérral, sőt szokták is csinálni versenymotorokon, mikor a tuningelektronika tovább engedi forogni a motort, hogy olyan vastag alsó rugótányért alkalmaznak, amivel még épp hogy nem ül össze koppra a rugó, maximális szelepnyitáskor.
A szelep mélyebbre szándékos mélyebbre marása is előfordul tuning vezérműtengelyeknél, mikor a megnövekedett szelepnyitási mélység miatt a dugó beleverne a szelepbe.
Elég szerteágazó témakör.
még az előd vállalkozás esetében minden volt simsonhoz. Most jól (közelről) rálátok, én inkább a biciglit is itthon szerelem. Pedig le is tolhatnám....
Értem én hogy edzett cuccok meg majd visszaköszörüljük, de hát basszamög, egy vállalkozás, akinek a hengerfej felújítás a fő profilja, ebből él, ezt csinálja egész nap (és plafonig voltak melóval) az értsen már ennyire a fémekhez, hogy tudja mit lehet és mit nem!
Gyári gyűrűkészlettel, hengerfej meg hengertalp tömítéssel, vezlánccal + a hengerfej együtt volt alles zusammen 150. Ebből asszem 50 volt a hengerfej, marás, szelepszár szimmering meg a kipuff oldali szelepvezetők cseréjével, azokat ők alakították át valami suzuki szelepvezetőből, mert a gyárinak 14.000 volt darabja. Ehhez azért tudni kell, hogy ezzel egy időben még kellett rá 2 új gumi, és láncszett meg műszaki. Ez így egyben közel volt a 3 kilóhoz, miközben az egész motor forgalmi értéke 25 évesen 94.000km-el(valszeg visszatekert, neppertől vettem, aki olaszoktól hozta) kb 350.000 lehetett. Hengerfejhez persze nem volt számla, így nem igen volt mire vernem magam. A további megbontás egyből egy 22.000-es hengerfejtömítéssel indul+ új hengerfejet keresni, azt megint felújítani, hogy a végén többe kerüljön a javítás mint amit a motor ér, közben már úgyis tervezgettem hogy újabb meg nagyobb motort veszek. Elengedtem a dolgot, szétkaptam, összesen sikerült 330-at kiárulni a cuccokból, megvettem a rexit oszt most öröm és bódottá. :D 12.000-et sikerült 1 év alatt a rexibe tenni, hibátlan, karcmentes, ha kifényesítem mosás után, mint az új. Arról nem beszélve, mennyivel nagyobb a vigyor, mind motorerő, fék, futómű ügyben mint az öreg tádén. Már nem bánom a dolgot, így volt ez jó.
akkor se igaz ............... korong nélkül 0 -ás , a töke belsejében a korong nak van ki türemkedése ... legyen 5.32 .vagy 7,48 de még a 9.6 nál is igy van sőt a 25 mm gs nél is van kitüremkedés pedig ot felül van .. vagy a ki támasztható xj 27 mm is igy van ............. én csak nevetek ................ semmi más nem történt csak anyi .. hogy szelep fészket martak .... ujra csiszolták a szelepet ..............igy olyan mélyre kerűlt a szelep hogy a v tengely -nél a illesztész már minuszos lett,, azt gondolták ..majd szépen a szelep tetejéből le vesznek .. kint hidegen be korongozták .. ÉS JO LESZ AZ .... ............... csak ugye ezek edzett cucok .................. az omega motortol pedig még cipő füzöt sem venék ............
Ha jól értem ez abban az esetben igaz, mikor a töke alatt van a hézagoló korong? De fent áll hasonló veszély ha korong a töke tetéjében van? Ekkor én nem látok ilyen veszélyt, hogy mélyebben ül a szelep mondjuk 0,5mm-rel. Vagy esetemben egy 90-es gsxr 1100 hengerfej volt himbás-vezérlés/ csavaros -állítással. Mégis lepasszolták munkát. Egyetlen "veszélynek" azt találom, hogy kevésbé lesz elöfeszítve a szeleprugó----> lehet hogy ekkor már belenghet a szelep, utolérheti a dugó?! Ez már az a tartomány az az eset mint mikor össze van ülve, elfáradva a szeleprugó?
Na, erre nem is gondoltam, pedig ez lett volna.... Vettem úgy ki szeleprugót, hogy csak egy cső rá és megkocogtatni kalapáccsal, ék kiakad, rugó kijön.
Mondjuk azt aztán végül nem tudtam meg pontosan hogy mit sikerült így elbaxniuk, mert a hengerfejet már nem vettem le, eladtam hibás blokknak az egészet egyben. De tényleg, mit csinálhattak hogy ez lett vége? Mikor visszakaptam a kész hengerfejet, beépítés előtt mértem hézagot és minden jó volt, 5000-el később meg nulla hézag még lapka nélkül is. Mert ha nőtt volna a hézag, akkor valami elkopott vagy mittomén, de hogy eltűnt?.....
Azért veszélyes ha mélyebbre kerül, amiért az én motorom is gallyra ment tavaly nyár végén, miután a fantasztikus soproni ZK technik túl mélyre marta, és 5000km-el később a horvát tengerparton tűnt el a szelephézag teljesen. Aztán itthon indult a hibakeresés, kissé meglepődtem hogy nincs hézag több szelepnél egy 150.000-es felújítás után, ami pont a hengerfejet érintette, próbáltam a legvékonyabb lapkával, azzal se volt, végül akkor adtam fel és bontottam szét eladásra a mocit, mikor próbaképpen összeraktam lapka nélkül, és még úgy se volt 2 szelepnél mérhető hézag.....
Nyilván hibázhatnak, mint bárki, aki dolgozik, de szerintem ha jelzed nekik, hogy valami nem sikerült, nem pattintanak le.