Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

De legalább Janiban nem csalódunk , hogy ezt karbi tisztítással véghez vitte !
Figyelj a részletekre : " A gyujtáskapcsoló szépen kapcsolgatja az áramot ! "
Nekem a kis 125-ösHonda csopperem volt "hasonló", a gyújtás nem akkuról ment, hanem a robogókhoz hasonlóan külön tekercsről, ún. AC-CDI-vel.
Mondjuk a gyújtáskapcsolóban is volt egy külön érintkezőpár, ami leállította. De ha az nem menne (nem lenne bekötve) akkor tényleg csak a vészleállítóval lehetne lelőni.

A konstrukciónak van előnye is: tönkrement generátorral, akku vagy fesszab nélkül is üzemképes a motor, betolva, világítás nélkül természetesen.
Jol erzed. Generator. 2 vezetek fel van cserelve a fesszabalyzo csatijaban. A kawasaki van (ezen) gyujtas vezetek es akku pozitiv. A szabalyzoban mar nincs gyujtas vezetek es itt lett elszurva.
Nem ismerem a kábelkötegeket, illetve hogy mit hogyan szoktak bekötni, ezért mint amatőr. :D : Feltételezem a gúyjtáskapcsoló nem szakítja meg a gyújtást, csak az akkumlátorról zárja az áramkört, ezért a már járó motornál a generátor/fesszab irányából érkező áram bőségesen elegendő a gúyjtáshoz, ezért nem áll le. A vészleállító pedig nyitja ezt az áramkört is.
Ááá, hagyjál már, fáradt vagyok ehhez a szívatáshoz, legalább egy kapcsolási rajzot adjál. 4 motoromon mindegyiknek másként van a töltés szabályzás.
Nyilván a generátorról kap villanyt, a gyújtás, de a gyújtás kapcsolónak akkor is el kéne vennie a gyújtásról a villanyt, nem csak az akkut leválasztani.

Mittudom én, index relé a rossz?
Sorban van a két kapcsoló és mégis csak az egyik szakítja meg , miközben a másik is kapcsolgatja az áramot ! Hű de gondolkodok !
Meg varok kicsit. Jani is elment ebedszunetre es addig is tori a fejet a valaszon. Probald megvalaszolni miert is jarhat a motor. Azaz mi kell ahhoz hogy a motor jarjon. Ujra: a gyujtaskapcsolo off allasba NINCS aram sehol de ha mar megy a motor akkor OFF allasba tovabb jar es mindenhol van aram egeszen addig amig a veszleallitoval le nem allitod.
Gondolkodjunk Béláim !
Pirossal jelölve a kábelkorbácson , nem tudsz rádugni mást !
Na írd meg mielőtt megöl a kíváncsiság
Vegul is nem az a kerdes hogy HOL a problema hanem hogy MI.
Ja az öreg CB-n is elég nehéz összekeverni, de ha valaki nagyon erőszakos azért megoldható.
Kawát nem ismerem. Egy Kawa-szaki de Tasi biztosan kisújból tudja melyik bizbasz baszódott el ránézés nélkül is, nekem mérnem kell ehhez.
Egyik sem. Jani is keresi a valaszt. Lelkesen bujja a youtube nevezetu oktato videokat
A kormány felé menő vezeték és a gyújtás kapcsoló lehet hogy külön kábelkorbács.
Nekem a lámpafejben futnak össze.
Csatit nem tudsz cserélni Kawán , más lábkiosztások vannak , és szín színre megy !
Felcserélték a csatlakozókat.
A gyújtás és vészleállító alapból sorba van kötve, ha a sallangokat nem nézzük.
A felcserélés módja a kérdés de az csak szemrevételezéssel derül ki hogy átkötötték vagy simán csak csatit cseréltek.
Mivel sorba van kötve a két kapcsoló , nehéz elképzelni ! Töröm a fejem , de remélem megtudom mielött teljesen összetöröm !
Talalos kerdes: egy teljesen mindegy de 250 ninja jott a muhelybe kollega karbit tisztitotta majd beszabalyozas utan le akarta allitani. Gyujtas kulcs off de a motor jar tovabb. Veszleallito off a motor megall es nincs semmi aram alatt. Szal a gyujtaskapcsoloval nem lehet a motort leallitani csak a veszleallitoval. A gyujtaskapcsolo szepen kapcsolgatja az aramot.
En azonnal mondtam a Janinak mi a hiba. Fonokomnek is feltettem a kerdest de uveges szemmel neznek ram. Kerdezem oket mi a problema. De a sotetben lovoldoznek. Na? Valasz? Lassuk ki az elso.
Ja egyébként sokszor nem is az áramkör a kunszt, hanem azok az elcseszett spéci és szabványtalan csatlakozók, pedig egy fasza ipari vízmentes csati gyakran olcsóbb és sokkal jobb lenne.
A szénkefe sok típus esetén egyben van a feszültség szabályzóval, így egyben cserélendő, de amúgy lehet.
Sokkal inkább arról van szó hogy egy modern generátorban nincs már szénkefe
Másik a fesszab. 1-2 ezer forintos alkatrész egyetlen chipre gyártva, egy szabvány tranzisztor tokozásával. Nincs mit javítani rajta, nem éri meg.
Lehet építeni diszkrét alkatrészekkel fesszabot, de nem éri meg, csak tényleg akkor ha nagyon spéci.
Az integráció szerintem jó dolog. Fokozza a megbízhatóságot, teljesítményt, pontosságot, csökkenti az árakat.
Azt most hagyjuk hogy miért kérnek 60ezer forintot egy 500 forint költségen gyártható áramkörön.

Amúgy kösz az ötletet, ezt is beírom az "ebből fogom szénné keresni magam, ha egyszer kirúgnak innen" listámra
Ez jobb mint a kabaré.

Szerelés vs. javítás. Nem várom el hogy megjavítsd a villanykörtét, de ugye te csak azt látod hogy nem ég a villany.
Egy szerelő kicseréli az izzót mert az szokott a hiba lenni. Tudja tapasztalatból. De ha nem az?
Egy jó szakember meg fogja a műszert és ki tudja mérni hogy mi a hiba, és célzottan azt cseréli ki.
Plusz ismerek olyat aki egy lényegesen jobban fizető szakmája mellett végezte el, tehát nem is akart soha motorszerelőként dolgozni, csak úgy gondolta hogy a tudásnak hasznát veszi saját motorjainál, vagy az élet más területén is.
számomra az már nem kacagtató, mikor marha nagy faszságot mond, vagy hibát követ el, és mások ezt "tanulják" ... az már dühít...
én is láttam már pár dolgot, nem tudtam eldönteni sírjak vagy nevessek....