én napi szinten szerelek mert ebből élek és lassan eljutottam arra a szintre hogy ami nagyon gány be se hozom az udvarra persze rá lehet futni így is egy csomó szarságra mert nincs röntgenszemem de nem árt kerülni mert senki se fizeti meg ha egy napot azzal töltesz hogy csak pár csavar menetét kellett megjavítani ..... meg miért nincs szikra mikor pár okos kalapáccsal verte le a lendkereket és már alig van benne mágnes stb
Hát a szerelés a gányolás között azért nagy különbségek vannak. Én is láttam már robogó légszűrő háza helyett mosogatószivacsot feldrótozva a szívócső végére. az is humoros volt
a gond sok emberrel az hogy olyan mintha szemellenzőt viselne. Nem hajlandó kimozdulni kinézni a konfortzónájából. ebből lesznek a "Csak én értem ti nem" jellegű kijelentések. Sokmindent tudok én is. de minidg nyitott szemmel járok és figyelek. Ez sokmindenben hasznos mint a szerelésben mint a motorzásban mint az élet bármely területén.
Amúgy a szerelés kontra alkatrész cserében részben igazat adok neked. Mert sajna egyre több szerelhetetlen komplex egység található a járgányokon. De például vanak olyan kiveszőben lévő szakik akik mai komplexebb cuccok bizonyos részleteit még mindig meg tudják csinálni. Például ott van a feszültségszabályzó. Az egy számomra kifejezetten bonyolult és bonthatatlan alkatrséz. Hiszen semmilyen oldási lehetőség nincs rajta mivel csak egy darab vas amibe bakelittel vagy gumival be van öntve egy diódasor. Mégis akad még olyan szaki aki egy úúj vagy utángyártott alkatrész töredékéért a meglévő vas alap megléte esetén simán elkészíti az alkatrészt. Bár az is igaz hogy ez sem szerelés már inkább újraépítés. De pl hallottál olyanról hogy nyugaton bármely személyautó generátorában egy műhelyben szénkefét cseréltek? Sajna már idehaza is egyre kevesebben csinálnak ilyet. Mert kiveszik a tudás. Cserélj inkább generátort. Persze a komplexebb járművel esetében egyre kevesebb ilyen a lehetőség van de úgy érzem a törekvés is egyre kevesebb hogy így javuljon meg valami.
Az emberi oldallal visszatérve a konfliktusra meg nem lehet mit kezdeni. Ilyen fajta ember. Mi meg amolyanak vagyunk egy hamradik ember meg megint más fajta. 1000 ember 1000 féle. De ebben amúgy semmi rossz nincs. Én tudod telefonos ügyintéző voltam évekig. az emberfajták százával volt szerencsém vagy szerencsétlenségem beszélni. soha nem volt két egyforma. De a világban ez a szép, hogy mások vagyunk hogy mindenkinek van véleménye. Nekem is van a MAMI-ról véleményem ami nem feltétlenül pozitív bár nem is negatív amolyan semleges. De megtartom magamnak mert tudom hogy részinformációkból hallomásokból itélkezem ami így biztos hogy rettenteőn szubjektív lenne amit én nem szeretek mert én ilyen vagyok. Azért pedig mert én ilyen vagyok meglepően sok meglepően változatos ismerősöm van. Az egyik orvos a másik notórius szabályszegő a harmadik hajlamos mindenkit leugatni a negyedik meg olyan mint egy gyurma mindig úgy hajlik tekeredik ahogy a körülötte lévők szeretnék. De ez a szép a világban hogy ennyire különbözünk. Ezen vitázni szerintem felesleges.
Tudom ez a világkép amit én használok engem kívülről kétszínűvé vagy túlontúl simulékonyá tesz. De újra visszatér a világképem. Mert ez egy szübjetív vélemény rólam, ami jobban megismerve változhat. Akik erre hajlandóak azokat becsülöm akik meg nem azokat hagyom elengedem, max jókat nevetek a videóin. Mert pl Taschner videón is jót kacagok mert humoros meg jó a szóhasználat. Nem amúgy nem szereltetnék nála (Mert van szerelőm most már nem is egy) de kacagni szeretek.
itt is volt valaki aki nem cserélte hanem megjavította a cuccot indítórelé kiiktatva egy kettőfeles kábel fel a kormányhoz ott még hozzátoldva 10 centi másid drót és már lehet is indítani csak vigyázzunk a drót bele ne égjen az ujjacskánkba azbesztkezűek előnyben
A vita alapja az, hogy van egy ember, aki mindenkit elkuld a picsaba, ugy, hogy sajat maga megy hazhoz a lofaszert a videoi tartalmaval, a forum megnyilvanulasaival.
Egyreszt, ha tobb ezren nezik a tartalmat, amit kiraktam a netre, mindenki velemenyt fog formalni. Ez egy ilyen vilag. Az, hogy nem sportmotor admin, es nem tud bannolni vele nem egyet erto embereket a forumon. Hat ez szopas. :D
Es itt nem azzal van baj, ha valaki hibazik. Pl egy videoban. Vagy tobb videoban. Hanem hogy kivetel nelkul mindenki hulye. Facebookon ezt tudja kezelni, aki bekommentel pl egy szamot, amit a szaki mashogy ismert, az azonnal bannolva van, pedig ez csak egy szamertek egy manualbol. Nem nagyon lehet maskepp felfogni... Vagy azt mondani akar egy kezdo diakra, hogy ezt rosszul tudod, hulye vagy. Ennek ellenere ez tortenik.
Amilyen amokfutasokat szokott rendezni topicokban az ember, az gaz.
Es most hagyjuk a nagyotmondasokat, mert az is van eleg. maradjunk a szerelesnel. Olyan alap dolgokat nem tud, hogy igy en senkit nem mernek elkuldeni. Nezz vissza csak ebben a topicban. Gerejsztotekercses es allandomagneses generator kozotti kulonbseget nem vagja. 150 ev szerelessel a hata mogott.
Es meg ez sem lenne baj. Mert az alap szerelesek java resze betanult munka, agy nelkul.
Es biztos ert az emberunk nagyon sok motorhoz, illetve rengeteg tapasztalata van, ezt alairom, annak ellenere, amit fentebb irtam.
Az, hogy ertesz egy adott motortipushoz, azt jelenti, ismered az adott motor legtobbszor elofordulo hibait, az azzal jaro jelensegeket. Ez maskepp nem szerezheto meg, mint tapasztalassal. Sehogy mashogy. Egy mernok, aki meg sosem szerelt motort, nem fog egy robogoval sem elboldogulni, csak nagyon nehezen.
Viszont ha az elmeletet tudod. Es nincs semmilyen tapasztalatod. Tudsz ugyanolyan minosegu munkat csinalni, mint egy hozzaerto, csak rettento lassan. (Tegyuk fel hogy nem torsz csavart bele semmibe, es van ugyesseged)
Neked vegig kell menned minden olyan hibafeltarason, amit egy hozzaerto azonnal kizar.
Ennyi a kulonbseg.
A masik dologra is reagalnek, ez a regi szerelo megjavit dolgokat, nem szerel.
Persze a lada korszakban ez oke.
Manapsag szerintem ez nem veletlenul van igy. Egy kozvetlen befecskendezesu auto motorban hogyan tudnal csere nelkul javitani bizonyos rettento bonyolult alkatreszeket? Kb mintha szetszedned otthon a villanykortet, ha kiegett.
De ez csak az en velemenyem, nem kell annyira komolyan venni, hangosan gondolkodtam :D
Így van! Az iskolában nem az azt tanulod meg, hogy kell ezer fele motort szerelni. Ott a SERVICE MANUAL! Az elvek, módszerek, gondolkozás. Ugyanolyan ez mint a szakmám... Ott sem lehet soha megtanulni , hogy milyen kóddal irj meg ezer millio lehetőséget, feladatot. Hanem hogy állsz neki, hogy epited fel , stb. Hogy dolgozik egy mérnök! Mindket szakmára igaz nagyon.
Hát nem tudom mi itt a vita alapja Igazából. Én vidéki gyerek vagyok. Itt mindenki elhiszi magáról hogy ő milyen szerelő. Néha még én is megörülök neki mikor az igen csekélyke tudásommal Életre tudom lehelni a láncfűrész. Olyankor kidomborított mellkassal villog a hátamon hogy a "Fasza szerelő gyerek" Viszont mikor a Hondához csak egy picit is hozzá kell nyúlni. A lánckenés meg a láncfeszesség állításon túl. Minden alkalommal megvárom a németben dolgozó szembe szomszédomat. Mert (legalábbis eddig) senki más nem nyúlhatott a motoromhoz. Mert mikor nem simson meg láncfűrész a téma akkor hirtelen minden szerelő futva rohan a feladat elől. Meg én nem hagyom ott egy műhelyben az életem egy darabját ahol azt mondják hogy "Majd szétszedjük aztán meglátjuk mi lesz" NEM így nem. Sajnos a szakik, az igazi szerelők, akik nem csak alkatrészeket cserélgetnek hanem efektív megjavítanak dolgokat. Kiveszőben vannak.
olyan ritkán találni már ilyen szerelőket. hogy ti ilyenek vagytok e azt nem tudom hiszen nem ismerlek benneteket,remélem ilyenek vagytok.
És hogy van egy csapat aki ezt az egyre kivesző tudást próbálja átadni olyan fiataloknak akiket esetleg érdekelhet ez az csak becsülendő dolog. Nem hiszem hogy az iskolának egy ilyen szerteágazó szakmában 100%-osan mindent meg kell tanítania a nebulóknak. Nem ezt nem hiszem. Az iskolának egy jó és stabil alapot kell szerintem adni a jövő szerelőinek és azon diákoknak akiknek ez tetszik és folytatni kívánják ezt a stabil alapokat használva felhalmozni a tudást utána már egyedül. Mert az olyan dolgokat már nem írják le a szakkönyvek hogy a 3 generációs Pegaso-kban szinte csavarra megeggyezik a blokk az Yamaha 660-as blokkjával. Vagy hogy a saját motoromnál maradva hogyan lehet az én 5 gangos váltómból az XX 6 gangos váltóját megcsinálni (Én sem tudom de láttam már 6 sebességes 11-est)
ezek majd az évek alatt ráragadnak a szerelőkre.
Azért meg nem felelhet egy frissen végzett szerelő tanonc hogy ezeket még nem tudja. Ő most kezdi majd egy két év múlva már meg lesz a tudás. Persze ezt a tudás hiányt eleinte el kell a szerelőnek ismerni. De ez is egy tanulási folyamat. Nem értem miért kell ezen vitázni.
Egy konkrét esetet, csak egyet írj ide, amikor én nem csináltam meg jól valamit, és te aztán megoldottad.Csak egyet.
Az ügyfelek nagy része kering a szerelők között, persze, hogy mindig az előző a hülye. Szerinted tőled még nem ment el senki? Egy kibaszott műanyag patentot nem tudsz kivenni úgy, hogy ne menjen tönkre, aztán meg azzal hencegsz, hogy fasza lemezanyával, meg csavarral pótolod a szar gyárit.
Bármit, bármit... érted?...bármit megoldok amit te tudsz, csak nincs folyamatos bizonyítási kényszerem...
Nem tudom, milyen sulit végeztél, csak nézz körül a volt osztálytársaid között, hányan dolgoznak abban a szakmában, aminek tanultak. Nálunk 15 fiúból 14 ment autószerelőnek, abból egy se lett az. Régen is így ment, most is így megy. Egy csomó diáknak elveszem a kedvét a motorszereléstől, mert míg addig otthon mindent megoldottak, itt rámutattam, hogy mennyit hibáztak. Itt jönnek rá, hogy ez nem nekik való. De megküzdenek a feladattal, végigcsinálják, aztán elmennek az élet más területére. Ha mást nem, annyit elérek vele, hogy helyén tudják kezelni a dolgokat, pl. most téged is.
Végezetül pedig elmesélek neked egy viccet a kedvenceim közül, aztán be is fejeztem veled egy életre:
- Mester, mi lehet a boldogság titka?
– Ne vitatkozz idiótákkal.
– Én nem hiszem, hogy ez lenne a titok.
– Igazad van – mondta a mester…
Ui: Megkérlek, hogy ne is hívj fel, mint a múltkor, miután baromnak neveztél itt a fórumon.
Még egy gondolat ... Mikor OTHON szerelgetel a garázsba .... És csináltad a motorokat ... A vendégeit fele. Nálam kőtőt ki .., mert vagy nem jó lett a motor vagy vagy .... Idézek. Sok embert. Jani. El kurvult. Az is érdekes. Hogy ezzel vendégeit. Ma is hozzám járnak pedig. Már régen. Kurva drága vagyok. Ezek tények. Barátom ... Üdv
Vagy. 16 százaléka. Teljesen mindegy tikteket minösit ..... A fiamat 5 éves kora óta tanítok szerelni ... Vágod Jani. Szerelni. ... Nem okosokat mondani reszemröl nincs vita. Már régóta nem vagyok aktív tagja a képesnek. ..a legjobbakat ....
Talán. 100 bol. Egy ,..... Aztán. Két év állat ti. A nagyok .... Majd még tanitjatok. Fiatal nebulókat. Szerelni. .. hogyan kérdem. Jani. Hogyan. Akkor amikor. Ti se tudtok szerelni. Csak elméletben ......az meg hogy van egy iskola. És a diákok. 6 százaléka marad a szakmában
Nincs anyazas .... Az hogy. A pancsikal el vagy és szereted nem azt jelenti .hogy magát a mamit ..vagy téged. Baszogatnalak ..... Tények. Vannak cimbora ..... Csináltok. Egy iskolát. Ez eddig. Fasza .... A diákok. 10 százaléka lesz szerelö.... Eddig egyet értünk ?........ 10 százalékából..... Ügyes jó kezü .. nem atbaszos ...tisztességes. Nem divatos szakmàs ..JO SZERELO ..aki dolgozik is éve a szakmában . Mennyi lesz. ???
Hat scrabble nevu tarsasjatekot bezztosan nem jatszanek vele.
De az utolso mondatodat sem osztom feltetlen. Sok teruleten valoban kisujjrazas, de. Egy nulla tapasztalattal rendelkezo diak, aki figyelt is az orakon, nem zavarodik ossze egy alap villamossagtan kerdestol... Mint ahogy az ebben a topicban regebben megtortent.
A baj hogy kihíztam a bőrruhát így farmerben jöttem egy sima cordura kabátban.
És a szerszámok is szedett-vedett fekete és fekete-sárga topex meg lidl cuccok.
a gond sok emberrel az hogy olyan mintha szemellenzőt viselne. Nem hajlandó kimozdulni kinézni a konfortzónájából. ebből lesznek a "Csak én értem ti nem" jellegű kijelentések. Sokmindent tudok én is. de minidg nyitott szemmel járok és figyelek. Ez sokmindenben hasznos mint a szerelésben mint a motorzásban mint az élet bármely területén.
Amúgy a szerelés kontra alkatrész cserében részben igazat adok neked. Mert sajna egyre több szerelhetetlen komplex egység található a járgányokon. De például vanak olyan kiveszőben lévő szakik akik mai komplexebb cuccok bizonyos részleteit még mindig meg tudják csinálni. Például ott van a feszültségszabályzó. Az egy számomra kifejezetten bonyolult és bonthatatlan alkatrséz. Hiszen semmilyen oldási lehetőség nincs rajta mivel csak egy darab vas amibe bakelittel vagy gumival be van öntve egy diódasor. Mégis akad még olyan szaki aki egy úúj vagy utángyártott alkatrész töredékéért a meglévő vas alap megléte esetén simán elkészíti az alkatrészt. Bár az is igaz hogy ez sem szerelés már inkább újraépítés. De pl hallottál olyanról hogy nyugaton bármely személyautó generátorában egy műhelyben szénkefét cseréltek? Sajna már idehaza is egyre kevesebben csinálnak ilyet. Mert kiveszik a tudás. Cserélj inkább generátort. Persze a komplexebb járművel esetében egyre kevesebb ilyen a lehetőség van de úgy érzem a törekvés is egyre kevesebb hogy így javuljon meg valami.
Az emberi oldallal visszatérve a konfliktusra meg nem lehet mit kezdeni. Ilyen fajta ember. Mi meg amolyanak vagyunk egy hamradik ember meg megint más fajta. 1000 ember 1000 féle. De ebben amúgy semmi rossz nincs. Én tudod telefonos ügyintéző voltam évekig. az emberfajták százával volt szerencsém vagy szerencsétlenségem beszélni. soha nem volt két egyforma. De a világban ez a szép, hogy mások vagyunk hogy mindenkinek van véleménye. Nekem is van a MAMI-ról véleményem ami nem feltétlenül pozitív bár nem is negatív amolyan semleges. De megtartom magamnak mert tudom hogy részinformációkból hallomásokból itélkezem ami így biztos hogy rettenteőn szubjektív lenne amit én nem szeretek mert én ilyen vagyok. Azért pedig mert én ilyen vagyok meglepően sok meglepően változatos ismerősöm van. Az egyik orvos a másik notórius szabályszegő a harmadik hajlamos mindenkit leugatni a negyedik meg olyan mint egy gyurma mindig úgy hajlik tekeredik ahogy a körülötte lévők szeretnék. De ez a szép a világban hogy ennyire különbözünk. Ezen vitázni szerintem felesleges.
Tudom ez a világkép amit én használok engem kívülről kétszínűvé vagy túlontúl simulékonyá tesz. De újra visszatér a világképem. Mert ez egy szübjetív vélemény rólam, ami jobban megismerve változhat. Akik erre hajlandóak azokat becsülöm akik meg nem azokat hagyom elengedem, max jókat nevetek a videóin. Mert pl Taschner videón is jót kacagok mert humoros meg jó a szóhasználat. Nem amúgy nem szereltetnék nála (Mert van szerelőm most már nem is egy) de kacagni szeretek.
Egyreszt, ha tobb ezren nezik a tartalmat, amit kiraktam a netre, mindenki velemenyt fog formalni. Ez egy ilyen vilag. Az, hogy nem sportmotor admin, es nem tud bannolni vele nem egyet erto embereket a forumon. Hat ez szopas. :D
Es itt nem azzal van baj, ha valaki hibazik. Pl egy videoban. Vagy tobb videoban. Hanem hogy kivetel nelkul mindenki hulye. Facebookon ezt tudja kezelni, aki bekommentel pl egy szamot, amit a szaki mashogy ismert, az azonnal bannolva van, pedig ez csak egy szamertek egy manualbol. Nem nagyon lehet maskepp felfogni... Vagy azt mondani akar egy kezdo diakra, hogy ezt rosszul tudod, hulye vagy. Ennek ellenere ez tortenik.
Amilyen amokfutasokat szokott rendezni topicokban az ember, az gaz.
Es most hagyjuk a nagyotmondasokat, mert az is van eleg. maradjunk a szerelesnel. Olyan alap dolgokat nem tud, hogy igy en senkit nem mernek elkuldeni. Nezz vissza csak ebben a topicban. Gerejsztotekercses es allandomagneses generator kozotti kulonbseget nem vagja. 150 ev szerelessel a hata mogott.
Es meg ez sem lenne baj. Mert az alap szerelesek java resze betanult munka, agy nelkul.
Es biztos ert az emberunk nagyon sok motorhoz, illetve rengeteg tapasztalata van, ezt alairom, annak ellenere, amit fentebb irtam.
Az, hogy ertesz egy adott motortipushoz, azt jelenti, ismered az adott motor legtobbszor elofordulo hibait, az azzal jaro jelensegeket. Ez maskepp nem szerezheto meg, mint tapasztalassal. Sehogy mashogy. Egy mernok, aki meg sosem szerelt motort, nem fog egy robogoval sem elboldogulni, csak nagyon nehezen.
Viszont ha az elmeletet tudod. Es nincs semmilyen tapasztalatod. Tudsz ugyanolyan minosegu munkat csinalni, mint egy hozzaerto, csak rettento lassan. (Tegyuk fel hogy nem torsz csavart bele semmibe, es van ugyesseged)
Neked vegig kell menned minden olyan hibafeltarason, amit egy hozzaerto azonnal kizar.
Ennyi a kulonbseg.
A masik dologra is reagalnek, ez a regi szerelo megjavit dolgokat, nem szerel.
Persze a lada korszakban ez oke.
Manapsag szerintem ez nem veletlenul van igy. Egy kozvetlen befecskendezesu auto motorban hogyan tudnal csere nelkul javitani bizonyos rettento bonyolult alkatreszeket? Kb mintha szetszedned otthon a villanykortet, ha kiegett.
De ez csak az en velemenyem, nem kell annyira komolyan venni, hangosan gondolkodtam :D
olyan ritkán találni már ilyen szerelőket. hogy ti ilyenek vagytok e azt nem tudom hiszen nem ismerlek benneteket,remélem ilyenek vagytok.
És hogy van egy csapat aki ezt az egyre kivesző tudást próbálja átadni olyan fiataloknak akiket esetleg érdekelhet ez az csak becsülendő dolog. Nem hiszem hogy az iskolának egy ilyen szerteágazó szakmában 100%-osan mindent meg kell tanítania a nebulóknak. Nem ezt nem hiszem. Az iskolának egy jó és stabil alapot kell szerintem adni a jövő szerelőinek és azon diákoknak akiknek ez tetszik és folytatni kívánják ezt a stabil alapokat használva felhalmozni a tudást utána már egyedül. Mert az olyan dolgokat már nem írják le a szakkönyvek hogy a 3 generációs Pegaso-kban szinte csavarra megeggyezik a blokk az Yamaha 660-as blokkjával. Vagy hogy a saját motoromnál maradva hogyan lehet az én 5 gangos váltómból az XX 6 gangos váltóját megcsinálni (Én sem tudom de láttam már 6 sebességes 11-est)
ezek majd az évek alatt ráragadnak a szerelőkre.
Azért meg nem felelhet egy frissen végzett szerelő tanonc hogy ezeket még nem tudja. Ő most kezdi majd egy két év múlva már meg lesz a tudás. Persze ezt a tudás hiányt eleinte el kell a szerelőnek ismerni. De ez is egy tanulási folyamat. Nem értem miért kell ezen vitázni.
Az ügyfelek nagy része kering a szerelők között, persze, hogy mindig az előző a hülye. Szerinted tőled még nem ment el senki? Egy kibaszott műanyag patentot nem tudsz kivenni úgy, hogy ne menjen tönkre, aztán meg azzal hencegsz, hogy fasza lemezanyával, meg csavarral pótolod a szar gyárit.
Bármit, bármit... érted?...bármit megoldok amit te tudsz, csak nincs folyamatos bizonyítási kényszerem...
Nem tudom, milyen sulit végeztél, csak nézz körül a volt osztálytársaid között, hányan dolgoznak abban a szakmában, aminek tanultak. Nálunk 15 fiúból 14 ment autószerelőnek, abból egy se lett az. Régen is így ment, most is így megy. Egy csomó diáknak elveszem a kedvét a motorszereléstől, mert míg addig otthon mindent megoldottak, itt rámutattam, hogy mennyit hibáztak. Itt jönnek rá, hogy ez nem nekik való. De megküzdenek a feladattal, végigcsinálják, aztán elmennek az élet más területére. Ha mást nem, annyit elérek vele, hogy helyén tudják kezelni a dolgokat, pl. most téged is.
Végezetül pedig elmesélek neked egy viccet a kedvenceim közül, aztán be is fejeztem veled egy életre:
- Mester, mi lehet a boldogság titka?
– Ne vitatkozz idiótákkal.
– Én nem hiszem, hogy ez lenne a titok.
– Igazad van – mondta a mester…
Ui: Megkérlek, hogy ne is hívj fel, mint a múltkor, miután baromnak neveztél itt a fórumon.
De az utolso mondatodat sem osztom feltetlen. Sok teruleten valoban kisujjrazas, de. Egy nulla tapasztalattal rendelkezo diak, aki figyelt is az orakon, nem zavarodik ossze egy alap villamossagtan kerdestol... Mint ahogy az ebben a topicban regebben megtortent.
És a szerszámok is szedett-vedett fekete és fekete-sárga topex meg lidl cuccok.
A mostani cbr-t is első tulajtól vettem. haverom TLR-jét szintén első tulajtól vettük. Mindkettő elég messze van a rommátörttől.