Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Persze, sok függ az előélettől, alkatrészellátástól.
Nekem is van egy olyan 125-ös DT-m mondjuk azt is jól szétgányolva kaptam 50ccm felirattal a blokkba ütve , valóban más világ.
Főleg az, hogy volt hozzá normális alkatrész, míg MZ-hez elég nehéz felhajtani most már.

Alapvetően egyetértünk. Én is azért vettem ki a napi használatból, mert MÁR nem éri meg.
Különbség az, hogy nekem jó emlékeim kapcsolódnak a Simson, MZ korszakhoz, te pedig szívtál velük.
Én mondjuk Rigával és Jawaval szívtam, azokhoz képest az MZ olyan mint neked a DT az MZ-hez képest
Jawan 500km-enként gyújtás állítás. MZ is megszakítós volt, de gyakorlatilag akkor állítottam csak amikor raktam össze a blokkot fúrás után.

Ja és a sluszpoén, az MZ-t azért vettem, mert a 82-es Honda mellé kellet egy megbízható motor, amivel rohangálok az alkatrészek után
A szoci gépek mind fosadekok.
Egy olasz robi kenterbe verte őket még megbízhatóságban is.
Lehet egyszer jó volt, de eltelt 40 év gányolás Azt tudom, hogy 15-17 éve amikor simson-riga-mz korszak még úgy ahogy ment, akkor már elég sokat kellett őket szerelni. Utána váltottam egy 82-es évjáratú yamaha dt 125-re. Más világ volt, mint a korabeli ndk-s gépek. Nem ment sokkal rosszabbul, mint a 250-es mz, és gondolom a 125-250 4t japó gépek még megbízhatóbbak voltak már akkor.
Hát igen. Ezek a szarok olyan rossz minőségűek voltak hogy 40 év gányolás után is napi használatban tudnak maradni.
Én még 25ezerért vettem. 30-50ezrenként kellet generálozni, átlagosan 50ezer forintból tiptop állapotra felújítottam. 3,5literes fogyasztással, 90-100-as utazó sebességgel.
Tényleg hülye aki ilyet használ

A kínai szarok már úgy vannak tervezve, hogy önmagukat elpusztítsák és ne is érje meg javítani. Nem említhetőek egy lapon.
Abban igazad van hogy manapság használatra egy japán lényegesen jobban megéri 4-5* annyiért, de ettől még nem fogom felgyújtani a régi motorjaimat.
Számomra az a hihetetlen, hogy még mindig nem koptak ki ezek a szarok, és egyesek rajongani tudnak érte, vagy egyenesen megmagyarázni, hogy miért jó.
Öregapám is azért vett kombi trabantot, hogy tudja hurcolni magával a pótblokkot és szerszámokat. Aztán ha úgy adódott fel tudta újítani a fostalicskát az út szélén.
Ez a mai világban már teljesen elfogadhatatlan lenne.
Kínai szarok is ilyenek. Megveszed, használod, majd ha elkezd szarakodni kitolod az árokszélére, felgyújtod és belelököd. Nem kell szerelni, vagy lehet venni Japán 4-5x annyiért.
Mondjuk inkább úgy hogy a szimón kívül nem volt normálisnak mondható kismotor
Rigához lehet hogy hasonlatos, de a Simson kifejezetten jó gép volt. DDR anyagminőség a mai napig veri ezeket a távol keleti csodákat.
Pl, a berugó fogasív MZ-n kibírt 30 évet és minimum 100ezer km-et. Tajvani utángyártott 3 hetet bírt. Második csere után guberáltam kopott DDR-t, az van benne most is.
szerintem semmivel se szarabb az 50es évekbeli segédmotoroktól
csak úgy kell kezelni mint egy gyengébb minőségű terméket
Ez egy hulladék ! Ennyire az 50-es években az ipari tanulók rakták volna össze , azok sem szúrták volna el !
Sziasztok!

Rakok össze egy 50-es Am6 blokkot. Van a gyújtás oldali főtengely szimering. Az lenne a kérdés, hogy a szimeringnek csak a belseje gumis. A külső háza fém. A gumist simán belekocogtatom és ok. De ez mivel fémházas nem mertem nekikezdeni mivel lehet van valami trükkje. Vagy simán mint a normál szimeringet lehet belekocogtatni és kész?
Utána meg eladta, és alább olvashattuk az eredményt
Egyik ismerős vagy 4 évig járt valsmi amerigo necű rettenettel különösebb hibák nélkül
Kicsi hibák sűrűn voltak pl indító gomb kihalt és hasonlók
Olyan napi 20-30km távokra használta
Ezt ki fogom nyomtatni és minden olyan ismerősöm aki kínai robogót akar venni, a kezébe nyomom.
"Nesze, ezért mondom hogy Japánt, de minimum európait vegyél"
Baszki ez mèg olvasva is agyfasz! Kikötött olajzással keverve már mehetne mint a szèl.
Üdv az Uraknak!
Alábbi szösszenet a heti motorjavításomról.
Gyerekkori barátom megkeresett egy Motowell robogóval, (3 hete vásárolta) hogy rakoncátlankodik a karburátorja, ki kéne pucolni, meg behangolni.
Ez relatíve gyorsan megtörtént, még aznap kipróbáltam, de a kuplungja hol magasan, hol alacsonyan nyitott.
Így nem adtam át a robogót, megbeszéltük hogy átnézem a hajtását is.
Valszeg sokat állt, be voltak a szíjtárcsák rozsdásodva, meg a kuplungharang is tiszta retek volt.
Ezt is orvosoltam, hozzá kell tegyem szép állapotú robiról van szó esztétikailag, és motorikusan is gyönyörű hangja van.
Leteszteltem a hajtását, és elkezdődött, amire álmomban sem gondoltam volna.
Az első 150 méter után, hangos visító hang, mint mikor csúszik az ékszíj.
Majd 50 méter után megragadt a motor, és hirtelen le is állt.
Na mondom ez hiányzott még.
Hazatolás után lerántottam a hengert, de ott semmi hibát nem találtam, kivéve hogy kopottabbak a gyűrűk, és lefújt a dugattyú oldalánál,
magyarul kormos volt a gyűrűk alatt a csapszegek oldalánál.
Jobb és baloldalát lecsontoztam, mert érzésre szorult a főtengely.
Konstatáltam hogy nem az olajzás, és nem is a hajtás fogja a főtengelyt.
De akkor mi?
Gyorsan szétszedtem majd megtaláltam a hiba okát, a baloldali variátro felőli csapágy kosara széttört, és az okozta a visítást.
A tulaj sem örült jobban mint én, majd megbeszéltük, megterveztük a felújítás részleteit.
2 új csapágy, főtengely jó, szimmeringek, s mivel a henger szép volt, és alapméretes, így ajánlottam neki egy új dugattyút gyűrűkkel, így járatni sem kell, hanem lehet tovább pörkölni.
Szerintem kössük ki az olajzást, de Ő ragaszkodott hozzá, ha van szivattyú, akkor rakjuk össze gyárira.
Én belementem, mivel mi bajunk lehet az új alkatrészekkel?
Elmentem, bevásároltam, kaptam mindent a robogóhoz.
Elmosás után elkezdődött az összerakás.
Főtengely befűz, beállít középre, dugattyú felfűz, derékszög ellenőrzés után mehetnek a gyűrűk a helyére, mehet rá a henger, majd jöhetnek oldalra a
sallangok. Mehet fel a szivattyú, bekötés után légtelenítés, majd ellenőrzés hogy szállít -e?
Minden ok, boldogság van.
Barátom átjött este indításra.
Úgy indult, mintha most állítottam volna le, gyönyörű zajmentes motorhanggal.
Tiszta boldog volt, már én is hogy megszabadulok a motortól.
Tudatja hogy most nem viszi el, mert a napokban ezer dolga van, de járhatnék vele amíg kicsit járatgatom.
Ok, akkor holnap letesztelem.
És elkezdődött a kálvária.
Másnap kb 1 km után megragadt a motorja.
Mondom most ezt hogy?
Na ezután járatgattam alapon, szünetekkel pöfögött kb 3 órát a munkahelyemen.
Akkor teszteljünk.
Kb 300 méter után megragadt ismét.
Jó akkor ezt tovább nem erőltetjük, hazaszállítottam teherautóval.
Henger lekap, a szívó oldalon? a dugattyú szarrá akadva, a kipu oldalon is akadás nyom, de az nem olyan erőteljes, ami számomra felettébb érdekes, mert a hidegebb oldalon több az akadás nyom...
Elő a tolómérő, hát a fasza Taiwani dugattyú a gyűrűhorony alatt mérve 1 tizeddel kövérebb, és valszeg az ötvözet több alut tartalmaz, így hőre jobban hízik...
Akkor mentsük még a menthetőt, vissza a régi dugattyú az új gyűrűkkel, meglátjuk mi lesz.
Szépen indul, szép hang, irány tesztkörre.
KB 3/4 óra motorozás, már kímélet nélkül.
Teszi a dolgát, semmi akadás.
Hívom a tulajt, másnap jöhet érte.
Másnap megjelenik a tulaj, még győzködöm próbálja ki, nagyon jó lett.
Fél óra múlva jön vissza, fasz kivan, 6x leállt, már be sem indul, tekeri az önindító, de szerinte nem kap benzint.
Karbipucolás után életre kel a paripa, elmegy a tulaj vele.
Délután hív, megint megállt, de most a városban van vele.
Nem értem mi történt, fel nem fogom agyilag.
Karbira gyanakszom én is, de semmi baja.
Nehezen elindul, de erő az ablakban.
Otthon szétszedtem újra a karbit, és lehúztam az olajzócsövet.
Ráindítózom, nem jön az olaj.
Most ezt hogy?
Hisz én raktam össze, le is ellenőriztem, szépen lüktetett kifelé az olaj.
Gyors szétszedés után konstatáltam hogy az új olajszivattyú megszorult, maj a meghajtó műanyag kereket is tönkretette, és ezáltal hogy elégtelen volt az olajzás,
így a gyűrűt, dugattyút, és most már a hengerfalat is tönkrebuszta.
Új hét következik, új tervekkel, de ugyanazzal a céllal.
Tanulság? Az nincs. Hiába értesz valamihez, rossz minőségű alkatrészekkel, nem szabad javítani, főleg nem barátnak, és főleg nem ingyen.
Harmadszorra talán sikerül, ha nem, én fogom felgyújtani ezt a kínai retket az utcán.
Köszi hogy elolvastad.
Üdv mindenkinek!

Használt dellorto-t vegyek ,vagy egy ilyen "king" karbit?

http://szabomotor.unas.hu/spd/...
én azt tapasztaltam hogy egy géphez illő progresszív rugónál nincs jobb futómű tuning(az egyszerű telókról van szó)
olcsó, gyors kivitelezhető és akár 5-6 vagy 10 évente meg lehet csinálni amikor fárad a rugó, nem kimondottan nagy érvágás
Duksiké még nem koppant fel.
Valamiért egyébként nem lett tökéletes , mert elhagyták a gyártók ! Nagy szenzáció volt , alkalmazta a Kawa /GPZ-k/a Suzi/Katanák / is aztán elhagyták valamiért !
az enyém nem hinném van vagy 300mm rugóutam ott azért mindig van beljebb
de a többit értem
Ha ráfékezel , és összeül a telód a tied is úgy pattog , max . amit az első gumi elnyel . Csak mivel a másik nem ül össze súly marad a hátsó keréken is ami hatásosan fékezhető , nem úgy az összeült telóval amelyiknek elkönnyül a hátulja , és fékezhetetlen , ill. nem hatásos a hátsó mivel elkönnyül és kitör , vagy fejre állsz . Ezért azokkal a telókkal sokkal nehezebb stopizni !
aztán fékezéskor van valami szar út(pl divatos a keresztetődés előtt becsíkozni) akkor pattog az eleje mint a kecskeszar a deszkán?
Ja és a lényege , hogy az elzárt olaj miatt nem tud összeülni a teló , kimerevedik mint a fagyott kutya lába !