Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A prespán nevű anyagot ismeri valaki?
Tömítés készítésre jó lehet? Pl dekli meg ilyenek
Elég kemény anyag, tuti nem igazodik be úgy mint a kringelit vagy mi a fene a neve...
Köszönöm Neked is és mindenkinek az eddigi válaszokat, azt hiszem ragasztóval próbálkozom egyelőre.
Nem szorult meg a főtengelycsapágy, a dugó igen tavaly ősszel, mert szétment az alsó tűgörgős kosár, és felkerültek a hengerbe. Új dugó és a henger kuka.

Habár a blokkházat nem melegítettem, de a sörös dobozból vágott lemezdarab megközelítőleg sem akar bemenni a házába helyezett csapágy és a ház fala közé, egyik oldalon sem, nem még úgy hogy mindkét oldalán ki van hézagolva a csapágy
mi lett a vége?
Az jó hír.

Látod ezt nem tudom. Én még nem láttam olyan vízpumpát amin kívülről ilyesmi látszott volna.
Egyszer volt olyan hogy a csapágy már nullára volt darálva és kóválygott az egész, de még mindig tömített :) igaz ez egy régi diesel volt.
Olajban tuti nincs víz, meg a vízben sem.
Tömszelencén lehet látni vajon ilyenkor repedés vagy hibát vagy csak simán beállt és nincs előfeszítése az állórészhez.
Helló!
Suzuki RV125-höz keresek (Magyar!!!) service manualt! Esetlegesen van valakinek, azt nagyon megköszönném, ha megosztaná.
a tized ilyen helyen rengeteg
ez már sosem lesz jó ha ennyit kopik tuti nem központosan kopik
a legtöbb amit tehetsz hogy felpontozod, beteszed az új csapágyat ragasztva utána ha szétmegy kidobod a blokkot
ha ügyesen pontozod azért el fog menni sokáig
gépmunka meg olyan hogy egy 50 éves retrónál még esetleg megéri megcsinálni de egy tömegcuccnál sok értelme nincs
Az sok. Azon már a hézagoló lemez sem biztos hogy segít.
Esetleg rendes gépműhelyben felperselyezni ha van elég anyag ott, és egyenesbe fúrni a két csapágyfészket, de lehet ez meg már drágább mintha szereznél egy jó blokkot.

Amúgy hogy sikerült szétcseszni? Megszorult a csapágy és elforgott? Normál esetben szabályosan cserélgetve a csapágyakat, vagy egy tucatszor szét lehet szedni úgy hogy nem kopik ki, de ennyire még akkor sem, csak mondjuk kicsit lazábban megy vissza, de lötyögése ekkor sincs. Ekkor még jó a csapágyragasztó.
Ez nagyon egyszerű.
Ha az olajban van víz (fehér trutyi az olajbetöltőnél) és/vagy olaj a vízben, akkor hengerfejes.
Ha tökéletesen tiszta mindkettő, csak simán fogy, akkor vízpumpa.
Ezen felül amikor hidegen beindítod már a kipufogó szagán is érződik a fagyálló, a benzin mellett.
Az rengeteg! Felejtsd el. Jo allapotu fotengely es blokkhaz a megoldas es nem a Borsodi csomagolas......
Sziasztok!
Suzuki SV1000 2006-os motoromból ha magasabb fordulaton(5000 felett) használom akkor eltűnik a hűtővíz a tartályból és a hűtőből is fogy egy kevés. Ha alacsonyabb fordulaton használom akkor lassabban fogy de akkor is. Van egy kis cső ami kivezeti a vizet a tömbszelence és a szimmering közül, de nem látok állásában semmit, menet közben meg lecsöpögne.
Én vagy a tömbszelencére gondolok a vízpumpánál, vagy hengerfej tömítésre. De utóbbihoz ki kell venni a blokkot a vázból.
Köszönöm a segítséget!
Főtengelyen nem lötyög, csak elfordul, házában minimálisat, talán 1-2 tizedet lötyög
Máris ránézek, de nem lötyög, csak elfordul
evvel csak az a baj hogy nem tudod hol ragassza meg
mert ha már lötyög akor nem fog központosan állni és ha nem központos gyorsabban tönkre fog menni
A csapágyrögzítő - ragasztó - 0,25 mm-es hézagokig használható. Gondolom megteszi akkor. Bízom benne.
Minarelli AM6 blokk
így van, új a csapágy és kézzel elfordítom a tengelyen és a házában is.
Inkább kidobni kéne.
Gányolásnak megpróbálhatod a ragasztást, de az sem csodaszer.
És ahogy a főnököm mondaná, szakszerű gányolással lehet menteni: Sörösdobozból vágj egy csapágy szélességű csíkot, és azzal együtt az öntvény melegítésével told bele a házba. Ha nem fér bele a hézagolás, akkor talán elég lesz a ragasztás.
Főtengelynél nem olyan gond ha könnyen rámegy, de azért ne lötyögjön. Hézagolni kell, hogy oldalra ne csúszkáljon, de azt amúgy is.
A sörös dobozos módszer annyira működik egyébként, hogy a 20 éves Opelem kerékcsapágya 10 éve probléma nélkül megy ezzel. Mondtam az autószerelőnek cseréljék ki mert szar, de egyik sem cserélte ki mert szerintük meg jó :D
Milyen motor? A ragasztgatas ideig oraig jo aztan ugyanaz lesz. A " konnyen elfordul" azt jelenti hogy kezzel tudod forgatni uj csapaggyal?
Sziasztok! Főtengelycsapágy könnyen elfordul a tengelyen ill. a házában is. Kell ragasztani? Köszönettel
Item location:
CHINA, China

Vegyél inkább gyári bontottat. Egy ilyen kínai fosban a karmantyúk, porvédők, fos gumiból vannak. A fém alkatrészek, tehát a dugattyú rozsdásodni fog. A gyári az 10x tovább bírja...
Ezeknek a kínai rossebeknek nem kell megfelelni semmilyen minősítésnek, ezáltal bármilyen anyagot használhatnak bárhová, és bármilyen előállítási formát tudnak használni, csak annyi legyen a lényeg hogy megvásárlás után 1 hónapig működjön, utána meg már nem reklamálhatsz.
Féken-futóművön ne spórolj, mert amit spórolsz majd a családod-rokonságod rákölti koszorúra...
Sziasztok!

LTZ 400 ki kell cserélni a jobb első féknyerget. Egy gyári bontott 20e forint. Ebayon találtam a 2db elsőt 17e forintért, de ezek utángyárottak. Mi a véleményetek az utángyártott féknyeregről? Szerintetek jól működhet és bátran be lehet szerelni?

http://www.ebay.com/itm/Front-...
Hasonlo tapasztalataim vannak a Mitakaval, bar nem tul sokat epitettem be igazabol. Hobby celra teljesen megfelelo. Kicsivel talan gagyibnak tunik, mint a prox de az nem jelent semmit.
A nagy wiseco es a wossner is tort mar szet nem egy, rendet tett rendesen
Annál is kínaibb... Japán belpiacos yamahához kellett, semelyik nagy gyártó nem csinált hozzá. 1 napot faragtam a dugót mire azt mondtam hogy....
A Meteorral nincs tapasztalatom, de Mitaka-val elég sok. Egy RM250-be használtam, pálya, endurozás stb, elég jól bírta, szerintem ugyan úgy mint az előző wössner. Mivel nem mentem időre ezért nem tudom megmondani hogy jobb vagy nem, az biztos hogy egy kicsit nehezebb, de 250-nél én nem éreztem különbséget. RS125-ön egy komplett hengerszett volt mitaka, és hibátlan volt, később vettem rá gyárit mert külföldiába is elmerészkedtem vele, de leszerelés után sem látam rajta olyan egetverő hiányosságot, nicasil réteg szép volt, nem hordósodott, nem verődött le ablakoknál sem, pedig 12000-et beletettem.