Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

...teljesn kibassza, vagy váltás közben nehezíti a sebességbe rakást egy kopott váltó, mivel nem a kapcsoló körmök kopnak használhatatlanra, hanem a pozícionálás hézaga növekszik meg egy váltó esetén. Ha a kapcsolóköröm lekopott akkor egyáltalán nem lehet sebességbe rakni, de inkább letörnek mint elkopjanak.
Igazi szakember nem vet el egyetlen elméletet sem amíg nem győződött meg az ellenkezőjéről.
Főleg nem hülyézi le a másikat olyan témában amiről gőze sincs.
Láncokhoz picit jobban értek, és a tapasztalataim amit leírtam bár meglepőek, de ettől még tények!!!!

Egy egyszeri felhasználó egy ilyen fórumos hibakeresésnél a hibajelenségek jó részét figyelmen kívül hagyja, mert nincs tapasztalata, ezért is fontos hogy több ötletet feldobjunk.
Egyszóval ez nem arról szól hogy ki a hülye és kinek lesz igaza, hanem arról hogy felvessük a lehetőségeket amire nem gondolt, hogy aztán ellenőrizhesse.

Gondolom abban azért egyetértünk hogy egy megnyúlt lánc ellenőrzése, és így ennek az elméletnek a kizárása a hibalehetőségek közül sokkal egyszerűbb mint szétbontani a blokkot. Ennek ellenére itt vergődsz, ami téged minősít, illetve a szakmai alázatod hiányát is jellemzi hogy azt hiszed mindent tudsz.

A MAMI oktatóit ismerem személyesen is, mert kicsi ez a szakma, noha nem tanultam náluk, de nagyon alapos, tapasztalt, és felkészült szakemberek, akikbe 1000szer több alázat szorult mint beléd. Ez onnan is látszik, hogy ha nem értenek egyet egy elmélettel, nem lehülyéznek, hanem rámutatnak azokra a logikai hibákra amivel a vitapartner is beláthatja hogy tévedett.
De a gyakorlati tapasztalat minden elméletet üt, márpedig saját motoromon tapasztaltam, ahogy ezt le is írtam.
Azt meg nem mondtam hogy nem zörgött közben.

Váltó hiba is lehetséges, de nekem gyanús hogy menetközben nem jellemző hogy egy egy pillanatra dobja csak ki. Vagy t
Nincs semmi baja a meghajtó lancodnak. A 4 sebességi fokozat ablakai. Ki koptak .... És pont 5-6 nel ki tolja magából a a ketes fogaskerék secunder fogaskereket .... Egy pillanatra ...a kukac tengely fix. Így a villa Visza tolja .... És ez megy. Ki ..... Be .

Te úgy érzékeled mindha rangatna ...Balázs 5 .be azt húzd a gázt. Vagy. Csere. ..
Még egy baromság ... Te nem fotel szerelő vagy a mamibol. Ott az a probléma. Hogy akik tanítják azok is hülyék a motorhoz ... Te véletlenül nem közéjük tartozol ?
Én csak úgy bele olvastam. De amiket te beszélsz ...az egy hülyeyeseg. Ha meg nyúlik a v lánc. Akkor zőrög ..meg erötlen. ..tiszta sületlenségeket. Beszélsz te gyerek ... Szerintem. Nem kéne itt osztani. Ami nincs neked ....
Üdv! van egy crf 450 r 2004-es motorom és nem indul el csak néha durran egyet! esetleg valaki valami infó hogy mi lehet a baj? a múltkor mentem vele még semmi baja nem volt..gyertyát cseréltem de így sem indul!
Sziasztok!
Dellorto PHVA 12-es karburátorba milyen súbertú ajánlott? Ha van,nektek milyen van benne?

Előre is köszönöm a segítséget!
Kellemes hétvégét!
Hello kaptam egy suzuki ts 125x blokkot de be kéne kotni a szikrat de nem tudom melyik kábel megy a trafóra van 1kek 1 piros 3 fekete meg 3 sárga
Szerintetek mi legyen előbb: kipuff miatti padolás (gyári elektronikával egyenlőre), vagy az injektor/folytószelep szinkron? Vagy egyik szükségtelenné teszi a másikat (padolásnál amúgy is állitgatják a keverékképzést)?
Pont ezt mondom, hogy inkább magasabb fokozatban jelentkezett, nem 1ben. Nekem volt már ilyen, azért mondom. Elsőre én is minden másra gyanakodtam, csak a láncra nem.
Fogak nem tűntek el, csak cápásodtak kicsit
Akkor cseréld le azt a szerelőt de nagyon gyorsan! Csak 4.ben nyúlt meg a vezlánc ?
Ez nem valós , hanem váltós ! Józsinak a meglátását osztom én is , szerintem a negyedik kereke kiugráll a köröm az ablakból nyomatékon a körmök kopása miatt !
Az hogy csak 4.-ben csinalja arra mutat hogy valto. Lanc miatt inkabb alacsony fokozatban kezd atugrani ugymint 1 aztan ha rosszabodik akkor 2-es es igy tovabb. Ja meg a fogak ekkor mar javareszt eltuntek. .
Á, nem kell ahhoz túl nagy lógás, elég ha durván megnyúlt a lánc és utána állított. Van az a pont amikor akkora lesz az eltérésé a fogaskerék és lánc között hogy terheléstől függően nyúlva felül a lánckerék tetejére.

Persze a váltó, hihetőbb tipp, de nem áll semmiből utána nézni a szekunder láncnak sem.
Nézd meg a láncodat és a kerekeket. Nem lehet nagy lógása, azaz kb 8 centi lógás felett ugorhat át de akkor a lackekrekek is legyalultak.
Az a szerelő nem szerelő aki vezermulancra tippel. Ha csak 4.- ben csinálja akkor én úgy érzem váltó.
Nos én már jártam úgy hogy ilyenkor ténylegesen a lánc nyúlt meg és az ugrott át.
Fura mert csak magasabb fokozatban jelentkezett, nyomaték csúcs előtt.

De természetesen lehet más is, pl gyújtás, elektronikai érintkezési gond...

Vezérmű lánc nem így jelentkezik. Ha megnyúlik attól nem rángat a gép csak zörög, mint valami rossz diesel.
Ha át is ugrik akkor pedig vagy szétveri a szelepeket, vagy csak elgyengül nagyon, magas fordulaton nem húz, meg furán kemény a hangja, mintha mindig erőlködne.
Értem olyan “érzés” mintha dobálná a láncot de ha odatépsz neki ugyan úgy gyorsít ahogy kell :/
Igen csak negyedik sebességben csinálja és csak 5-6e fordulaton.
Egy szerelő azt a tippet adta hogy lehet megnyúlt a vezérműlánc . Szerinted ez valós lehet?
Ha csak negyedikben csinálja akkor lehet váltó. Persze ha hallanám vagy próbálnám akkor tutira tudnám.
Sziasztok. Olyan dologban kérnék segítséget adott egy Kawasaki ZX-6R 2008 motor 4.sebességben 5-6e fordulaton elkezd rángatni (csak ebben a sebességben-tartományban)..
Valaki találkozott már ezzel a problémával? Mi lehet a hiba ?
A válaszokat előre is köszönöm.
A kép alapján inkább letört róla valami.
Helicoil? Nem tudom milyen menet de helicoil létezik minden méretben . Az gyorsan olcsón és még sokkal erősebbre javitja.
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék. A motor egy 2003-as Yamaha FZS 1000. Az első teleszkópból lenne szükségem egy alkatrészre, mégpedig az alsó részben található csillapító egységre, ugyanis bele volt szakítva a menet (a képen jól látható)... Nemrég van nálam, és sajnos csak keveset mentem vele, most derült ki gumicserénél a baj...Elvileg az előző tulajnál volt csináltatva teleszkóp olaj csere, szervízben....:)) Bontóban esélyes lehet, vagy csak a komplett villa?
Igen. Vagyis akkor nem mert kèptelensèg. Nem fogok fingot fűrèszelni.
A párás levegő lassítja az égést. Gyakorlatilag növeli az oktánszámot. Plusz a hideg miatt több az oxigén tartalma, ezért erősebb is lesz, persze ha megvan a megfelelő mennyiségű benzin.
Alapesetben a karburátorok enyhén túl dúsítanak így egy kis extra oxigéntől nem szegényedik el a keverék kritikus érték alá.

Persze a tárgyalt hiba szerintem nem ettől van. Persze lehet főfúvóka dugulás, vagy benzincsap dugulés, meg ilyesmi, de magas fordulaton általában érzéketlenebb a karburátor hibáira a motor. Egyedül ha nem tud kellő mennyiségű benzin áramlani akkor van ilyen, de ezek meg nem igazán függenek a hőmérséklettől, állandóan jelentkezne, és nem egyszerre az összes karburátoron.

Inkább gyújtás, vagy valami elektromos csatlakozó érintkezési hibára gyanakodnék, ami a párás hideg időben beejti a feszültséget jobban, vagy kicsapódik a pára és leföldeli a szikrát.

Egyszóval ez jó kis szívatós hiba.
Azért más amikor egy repülőgép 800-al suhan és a gázturbina lényegében egy cső amin teljes keresztmetszetében áramlik át a levegő 800-2000km/h-val,mint a motor ahol az ülés alatti kis lukon szipákolja azt a negyed vagy 1 litert.Egy BEMELEGEDETT motornál a nyári 35 fok helyetti 12 fok okozhat ilyen jelenséget mint amit lent vázoltak?