Egy derbi dfw 50-es (50 ccm, 2 ütemű motor, automata váltó, különolajozás) quad - jelenleg boldogtalan - tulajdonosa vagyok. A gépet egy napig tudtam használni, minden szép és jó volt, a gép ahhoz képest, hogy 50 ccm és 115 kg az önsúlya, én meg 80 kg vagyok, meglepően szépen megy. Aztán jött a probléma: hidegen a motor normálisan beindul. Rövid ideig szépen jár alapjáraton, vagy tudok vele menni is, de aztán ha megállok, az alapjárat elmegy, leáll a motor. Ha azonnal ráindítózok, nem indul be. Ha várok egy keveset, mondjuk 5 percet, beindul, alapjáraton tartva ezután pár másodperc múlva lefullad. Ha sokat várok, kb 20 percet, el is tudok vele indulni, de amint alapjáratra visszaesik a fordulatszám, lefullad. Gondoltam szétszedem a karbit egy tisztításra, mert hozzátartozik, hogy 2004 óta áll a garázsban a quad és kb. most egy hete került hozzám, én mentem vele először, mindjárt egy egész napot. A karburátor leszerelés azonban nem is olyan egyszerű feladat, legalábbis számomra, most csinálom először.
Ezek a problémáim vannak, ezekben kérném a segítségeteket:
1) a képen látható karburátor van a gépen, Mikuni gyártmány, ennyit tudok, de szükségem lenne a pontos típusra, mert így nem találok semmi útmutat
2) a karbit nem tudom leszerelni. Az egyik, ami tartja még, az olajvezeték, ezt hogy szereljem le róla? Lecsavarható, csővel együtt, vagy a gumicsövet kell lehúzni? A képen a rézcsőre, aminek a palástja pirossal jelölt (éppen csak látszik a jelölés) csatlakozik az olajvezeték. A másik drót a gázbowden, ami tartja. Ez egy L alakú merevítő csövön át megy a karbiba, és ez a merevítő egy talphoz csatlakozik (ez a karb tetején van), amit két csavar rögzít. Én - jobb híján - ezt csavartam le, így most az úszó a tűvel, rugóval, L alakú merevítővel, talppal a bowdenen lóg a karbi mellett. Lehet a karbit úgy leszerelni, hogy a gázbowden L alakú csővel együtt veszem le? Mert így nem tudom tisztítani az úszót, tűt.
Tehát egy egyszerű karburátor leszerelés lenne a gondom, nekem ez első munkám, így nekem nem triviális feladat.
Köszönöm, ha tudtok ezekben a kérdésekben segíteni!
minden tovabbi nelkul.akar gyutjas problema is lehet.nekem pl most ugyanezt jatszotta,megtorpant egy bizonyos sebessegnel.az en motorom falsot sziv.legalabb is ezt mondjak az okosabbak.
meggyőződésem hogy a benzinszinten minden skálát kiprobáltunk nemaz a baja,keverék jó mércével csinálom 1:5 öt,a főtengely szimering most volt megnézve,jó..akkor a karbin kéne állítani levegőt...gondolom.gyertya baja nemlehet?
üdv.olyanba nemtudtok nekem segítani,rg50 ről volna szó..beindítom..alapjárat megvan
és mikor pörgetném,huznám a gázt 3ezernél megáll és darál,egyszer elkapja ,és a többi fordulaton,pörög szépen,henger nemkarcos,dugo gyűrű jó,mi lehetne?
a legtelenites volt az elso,amire gondoltunk,csak elfelejtettem a felsorolasbol,annyit szerltuk mar:) a lapat,nem tudom. ezt a vizpumpat ugy kel lelkepzelni,h a kuplung felol jon egy tengely.a tengelyen va negy bevagas,ami tart egy eket.az ek masik oldalan meg a vizpumpa lapatjai vannak.sztem eselytelen,h ne forogjon,ha az ek nincs elnyirva.az meg ep,megneztuk.
lehet nincs lelégtelenítve rendesen és nem a vizet foralja hanem a levegőt és a nyomás tolja ki a vizet.esetleg lehet hogy a vizpumpa tengelyen megforog a kerék és csak héha működik.más 5letem nincs
szasztok! kérdésem lenne: nem tudjátok véletlenül a Honda nx 650 dominátor szelephézag értékeit vagy hogy honnan tudnám megnézni mert már nagyon csttog elöre is köszi
a motorom 250-es FZR, tulnyomasos,zart rendszerrel.a deszt viz se 100 fokon forr fel.gondolod,h ennyit jelent a deszt viz,meg a fagyallo kulonbseg?mar csak azert,mert nekem is ez az utolso toletem...
Hello! egy oriasi keresem lenne: HELP! mar az idegbaj szelen allok.ilyen nincs,es megis van.a kovetkezo a hiba,rem egyszeru:forralja a motorom a vizet.ez eddig nem nagy kunszt,de most jon a lenyeg:
leteszteltuk a hutosapkat,rendesen nyit 0.9barnal,ahogy kell szakkonyv szerint
leteszteltuk a vizpumpat,forog-alapjaraton is
kitakaritottuk a hutot kivul-belul
jar a viz folyamatosan az egesz rendszerben
sehol nem csopog a viz
a hengerfej tomitesen ep a tuzkaria,nincs atfujas (max vizjaratok kozott lehetseges-megneztuk)
nics benne termosztat
tiszta desztviz van benne.
az olaj nem vizes, a viz nem olajos.
a venti kapcsol idoben,es mukodik (mellesleg mar van egy plusz kapcsolo is,ahol en tudom szabalyozni mikor kapcsoljon be,de az automataja is mukodik mellette)
megis ennek ellenere,h minden jo,forralja a vizet.ja es a slusszpoen:csak es kizarolag araszoglatasnal,varosi kozlekedesnel.kint lakott teruleten kivul,ahol tudok 90-110-zel haladni semmi gondja nincsen.
konyorgom segitsetek,mert mar a tokom ki van vele!
a forras csak es kizarolag a tulfolyon tavozik a kiegyenlito tartalyon keresztul.
a motorban vastagabb hengerfejtomites van agyarnial (0,3-as helyett 1,2-es), mert csiszoltunk a hengerfejbol es a hengerbol is,mert el volt vetemedve.a motor poccre indul,es ha jo kedve van szepen huz is(levegoszuron falsot kap,igy nem mindig,de majd hiba javitva lesz)
Üdv!
Kérnék 1 kis segítséget.
A porlasztóban alul az a kis tartó fedél(ezen van a túlfolyó is,öntött alu)bal oldalt az 1ik csavarnál el lett nyírva,és szétrepedt a sarok résznél,lehet vhol ilyen tartályt magában találni,vagy csak komplett porlasztóval szerezhető be..Nem akarok porlasztót venni,ettől a hibától eltekintve,pöpec állapotú.
Előre is köszi a segítséget,ha vki válaszol nekem. :)
Egy Honda XL600 am van,és a hengerfej eltört rajta,és nemtudok hozzá szerezni!
Segítsetek,hogy hol találnék hozzá!