Ha nem világít, az a jó. Ha világítana, cserélhetnél generátortekercset, testzárlat miatt.
A három fázis feljövő vezetékei közé kell tenned a három izzót!
90-es évek közepén még RST volt nálunk a tananyagban de ha jól emlékszem L1 L2 L3 is....vagy nem gépeken láttam mindkét megnevezést csillag-delta átkapcsolásoknál is van , különben tök mindegy aki nem mozog, mozgott a témában lehet ABC is
Fuuuu mi meg ezt tanultuk R S T fazisok. De ugy tudom 90 kornyeketol mar L1 L2 es L3 volt az elnevezes. De reg hallottam az rst elnevezest. Ja meg a fazis sineket piros sarga es zold szinure festettuk.
Ja amugy en 110V-os izzokat hasznalok 150 Wattosakat amik fenyesen vilagitanak nemely motornal 5-7 ezres fordulatnal. Szal a 220V-os (vagy 240V ?) izzok siman mutatjak a tekercsek allapotat.
Attól, h a "felesleges" áramot amit a motorod nem vesz fel, eldisszipálja.
Vagy attól, h már a benne levő tirisztor meg van nyekkenve, és az tüzeli, de akkor a töltőfeszültségednek nagyobbnak kéne lennie.
pedig nem sok helyen használnak mutatós műszert
amúgy inkább a gagyi digit műszereknél lehet hiba, a több 10 ezres kütyüknél évekig tart a kalibrálás
mutatós meg akár a párszáz forintos is kielégítően működik
"Keressetek és találtok!" Nem lehet távba megmondani mi a helyzet, ha ti akik ott vagytok és közelről látjátok, hogy mi a baj! Mérni kell keresni ellenőrizni stb. Mintha valami kontakt-hiba lenne!
A-B3
B-A2
B2-A3
A teáltalad felvetett sorrend szerint-
Így kapsz 3 összetekert szálat. Azokat dugdosd be sorba a 3 fehér szálhoz.
24 voltos izzó kevés lesz, maximum alapjáraton, ha megforgatod kinyírja őket.
Bár én még mindig azt vallom, hogy egy multiméter többet ér.
Tavasszal vásároltunk egy HONDA NT 700V Deauville 2006-os mocit 45000 km-es , azért erre a típusra esett a választás mert legendásan megbízható gépezet formailag is tetszett , kényelmes és nem eszik sokat !
pár száz km megtétele után a teljes szervízt megcsináltuk rajta (motorolaj ,szűrő, levegő szűrő, szöghajtás olaj, telószim . és olaj csere, gyertya csere)
mentünk vele kb 500 km-t mígnem egyszer menet közben elkezdett fulladozni a moci félreálltunk telefonálgatás újraindítás után tökéletesen működött!
eltelt megint kb 600 km és tegnap megint megadta magát! (de a leállítás sem segített , hiba ugyanaz ha húzom a gázt nincs teljesítmény , már egy járdára sem lehet vele felmenni)
mocit ismerőshöz beraktuk ma elmentünk érte futóval , beindítottam és mentem vele egy kört a HIBÁNAK NYOMA SINCS! tehát tökéletesen működik
ezek után hogy induljon az ember ezzel a legendásan megbízható géppel hosszú útra?
jelenség:
-egyszer csak gondol egyet és elfogy az erő
-alapjárat van
-hibajelzés nincs (FI)
-nem durrog, nem csörög
-moci nincs széthajtva , olajat nem eszi (mind külsőleg mind belsőleg újszerű állapotban van)
nekem az ezer éves cagivámon is 35-36v volt a mi a generátorból kijött
rák egye meg az olaszokat olyan relé volt benne ha felkapcsoltam a világítást akkor kapcsolta a relé a 3. fázist, de a relén átment a világítás árama nem csak vezérelte, aztán ilyen "teljesítmény" relé a világon nem volt
szóval jó eséllyel a 24v izzó is sérülni fog
Egy mórickarajzot vagy egy kicsit szájbarágósabb leírást kaphatnék ? Induljunk onnan, hogy minden izzónak két lába van, A és B, A2 és B2, A3 és B3. Melyiket mivel kötöm össze? Bocs...
Igen, az izzók közös pontja nem a test (általában). Ha a generátor egyik pontja sincs testelve, márpedig itt nincs úgy néz ki, akkor deltába kell az izzókat bekötni. De én nem 12V-os izzókkal próbálkoznék, hanem inkább 24V-al (sőt). A 12V-os izzóknak valószínűleg még gázt sem kell majd húznod hogy elszálljon mind a három.
Elektronikás szakiktól kérdeznék valamit. Régebb óta van egy kis töltés gondom. Világítás nélkül fordulaton 13.8V a töltésem, világítással 12,5V. Egy bontott fesszabályzóra cseréltem a gyárit, de ugyan azok az értékek mérhetők. A minap beszéltem egy szerelővel, hogy a három izzós módszerrel meg lehet látni, hogy megvan-e a 3 fázis. 3 égőnek ugyan azon lábait összekötöttem, ebből lejön egy közös vezeték, amit az akksi negatívjára tettem. Az égők másik lábára három külön álló vezeték került. A fesszabályzó csatiját széthúztam, és a generátortól jövő részéhez csatlakoztattam a külön állókat. Három fehér, egymás mellett lévő vezeték van a csatiban. Elvileg az izzók világításának intenzitásából lehet látni a fázisok meglétét, erősségét.
Legalábbis én így értelmeztem a magyarázatot.
Na, beindítás után, fordulaton nekem egyik égő sem világít! Egyáltalán!
Mi lehet a hiba? Valamit nem jól csináltam?
Ha összedugom a csatit, a fenti töltés értékek mérhetők, tehát valami jön a generátorból.
A három fázis feljövő vezetékei közé kell tenned a három izzót!