Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szép motor az, ráadásul az egyik örök klasszikus. Nagyon meghálálják ezek az öreg vasak a törődést. Ha egyszer nagyon kiöregszek a CBR- ből valami hasonlóan jó állapotú, kényelmes túra sport-túra gép lesz a következő gépezet.
Jut eszembe az üres jeladót hogy kell kísérni?
Gondolom azt nézted, hogy mennyi helyen szívhat falsot?
Motor boltosnál megnéztük őket, akkorák.
Valahogyan az 1600-as alapjáratot sem tudom beállítani, mert ott már nem esik vissza a fordulata a motornak, hanem pörög még utána is. 1100-as fordulaton jó az alapjárat. Én nekem van egy sejtésem, hogy ilyenkor már nyitva vannak a pillangószelep éle alatti lyukak is, és ott szippantja be a sok benzint.
Megmérted a fúvókákat? Szívatott régebben meg ilyesmi és pont az ilyen sok gazdás régi gépeknél amik már megéltek pár házi tuningot szokott hasonló meglepi lenni.
Akkor nem tudom mi van már. A fúvókák nincsenek tunningolva. Egyszerűen akkor béna vagyok a beállításához.
Inkább fordítva szokott lenni, az után gyártottak szűrnek kevésbé.
Biztos hogy kínai, onnét lett rendelve.
Elképzelhető hogy kevés levegőt enged át újan? Vagy ilyen nincs?
Rendelj eredetit a Honda-lakamoto-tól én ott veszem, ha kimondottan Honda alkatrész kell. Fent vannak a net-en. Elképzelhetőnek tartom hogy a szűrőd kínai!?
Vagy valaki előtte már állítgatta sport vagy valami más több levegőt engedő szűrőhöz és szét dörzsárazta a fúvókákat.
Helló
A Bandit 250-nél már kezdek azon gondolkodni, hogy az ebay-en vett légszűrő nem jó. Lehet az hogy valami utángyártott hamisítvány és nem enged annyi levegőt mint kéne?
Mert úgy néz ki mindenhol sokall. A tűt egyel lejebb rakva ott jó, de full gázon megtorpan ahol a főfúvóka működik már csak.
Sziasztok! Tudom, hogy esélytelen, de véletlenül nincs valakinek Balaton déli partja közelében egy 99-02-es Yamaha R6-os motorja? Valószínűleg az ECU doboz romlott el, de szeretnék egy jól működőt beletenni kipróbálásra, hogy valóban az-e a baja...köszönöm szépen :)
Akkor most gondold el, az én CBX750-em 30 éves elmúlt . De én is javítom fényesítem állandóan. és így el merek vele indulni.
Ja.... a kiskunhalasi homokon csiszolódom `85 óta, de eredendően Békés megyei vagyok. Az eddigi segítséget is köszönöm, mert az üres jeladó hibáján - tekintve hogy üresben világít illetve sebességben meg csak behúzott kuplung esetén - nem gondoltam, de a kapcsolási rajzot nézegetve őkelme is egyre gyanúsabb . Az elmúlt másfél év alatt annyi mindent cseréltem rajta, hogy lassan jobb lesz ez a CBR, mint új korában.
Akartam mondani, hogy motorozz ide Badacsonyba és megnézzük, de ahogy látom, kissé odább laksz.
Igen.... kezd az is gyanús lenni.
Légy szíves és az "üres" -gombát mérd ki mit mutat!
A régi diódád nem jó az egyik, (a fotón az alsó) zárlatos! Tényleg az lesz, hogy az üresjelző hibás.!?!
Pedig a rajzokat nézve a régi a rossz!
A DIÓDA az dióda legyen bármilyen. Az egyenáramot egyik irányba átengedi a másik irányba lezár. Mint egy visszacsapó-szelep. Tedd vissza a régit . Amit vettél azt méresd ki a villanyos ismerősöddel.
Ja.... a rajzokon a "+" é "-" jelek azt jelzik, hogy a méréskor a műszer melyik kivezetését hova raktam.
Elektronikai guruk segítségét kérném. A motor Honda CBR900RR SC28 (1994). Az volt a problémám, hogy amikor behúzott kuplung karral üresből sebességi fokozatba raktam egészen addig nem aludt ki az üres visszajelző, amíg valamennyire ki nem engedtem a kuplung kart. A másik oldaláról nézve, ha bármikor behúztam a kuplung kart világítani kezdett az üres lámpa. Az oldaltámasz visszajelzője tökéletesen működött.

Fórumtárs segített , hogy a CBR biztonsági rendszerében (sebességben csak behúzott kuplunggal indítható, kihajtott oldaltámasz esetén sebességbe rakva leáll) van egy dióda, ami vélhetően elpusztult.

Nem vagyok teljesen láma a jármű elektronikához de a diódák már nem az én világom, ezért vettem egy pontosan ugyanolyan kinézetű bontottat. Viszont amikor ezt beszerelem a helyére nagy meglepetésem – üres állásban - az alábbiakat tapasztaltam:

A régi diódával a motor ugyanazzal a hibával működik mint eddig.

Az „új” diódával:
- Gyújtás ráadásakor az ürest visszajelző lámpa nem világít.
- A motor kiengedett kuplunggal az indító gombra nem reagál.
- A motor kihajtott oldaltámasszal az indító gombra nem reagál (valószínű nem érzékeli az ürest)
- Behúzott kuplunggal a motor indul (üres visszajelző kuka).
- A motor beindulása után ha kiengedem a kuplung kart a motor nem áll le (üres visszajelző kuka).

Igazából a kérdés, hogy a vásárolt dióda nem jó, vagy csak – az azonos kinézete ellenére - ehhez a típushoz nem jó?

Mellékeltem a kapcsolási rajzot – bejelölve az ára általam feltételezett útját – és a mérési eredményeket.
Ha ha ....a "by the way"-t le se tudta forditani! Joooo
Amennyit a googli fordítás ér! Aki tudja kb. mit kell tenni annak hasznos a többieknek meg "kínai".
Azon a forditason orakig rohogtem. Fuuu basszus. Jo volt.
Annak a csavarnak a helyére kell egy olyan csőcsatlakozást készíteni, amire aztán az átlátszó csövet teszed, gyárilag nincs.