Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok
Tudna valaki segíteni vagy ötletet adni egy kawasaki z12r 2003 as USA modell hajtókaros lett meg is rendezett mindent úgy hogy blokk csere lett. Vásároltam egy 2004 es blokkot hozzá majdnem boldogság csak be kell tenni a régi helyére indítani és mehet tovább a dolog. De mikor be tettem a helyére indítani szerettem volna nem indult csak tekert tekert meg durrogott néha. Aztán 3 nap próbálgatás vezérlés állítás gyertya csere szikra nézés után úgy döntöttem hogy el viszem egy kawasaki szervizbe. Majd a kawasaki szerviz fel hívott hogy nem tudják mi a baja. Tudna esetleg valaki mondani valami okosa mit lehetne még nézni hogy induljon?
Köszönöm!
Azért én a helyedben bármilyen macerás is, ha nem elleörizted a úszósziteket, ha nem cserélted az o- gyürüt a pilot csavarnál, és nincs felpucolva minden fúvóka és járat, mégis csak kiszedném. Ezeknek a gépeknek ez a lelke...ez pár apróság. Ha nincs rendben akkor tök fölös "szinkronizálni"!


szinkron-1

22504 poszt
Val.szeg annyit kellett volna, hogy leírni a hibakódokat és utána megnézni mit is jelentenek.
Ott írják, hogy dobálta a hibakódokat !
Megmondta az mi a baja Zászlóra nem fogja kiírni, de a kódokból lehet kovetkeztetni. Ha meg rádúgod a diagnosztikát, akkor kb. kiveri a szemed.
Majd holnap is tanulunk valamit
Csak azt nem értem ha már egyszer telelökték Compjúterrel azt a kibökött motort, akkor mi a nagylucskos lila-kékeres rongyba-tekertért nem jelzi ki , hogy lecsúszott a cső?!
Délutáni fejlemények:

Megtaláltam a levegő csavarokat, el sem lehet téveszteni. Előrelátóan szépen le van dugózva mindegyik, hogy ilyen kontárok, mint én, ne piszkálják fölöslegesen
Persze ahány, annyiféle beállítás volt. Visszaraktam mindet 2.5-re, és lám, egyből indult a gép! Az alapjárat az bicegős, de majd egy szinkron megoldja.
Még egyszer köszönöm az okításokat!
Köszönöm mindkettőtöknek a kimerítő tájékoztatást!

A karbim nem egész ilyen, de hasonló. A videón lévőhöz hajaz inkább. Délután lesz egy ki időm ránézni. Ha nem muszáj, nem akarom ismét kiszedni a helyéről, elég macerás...

Üdv!
Szia,
Aztaaa. Ezt is megjegyezzük.
Örülök, h jó lett a gép.
Üdv. Idő közben meglett a hiba. A belépő nyomásmérő szenzorról volt lecsúszva a vákuumcső. Persze, hogy teljesen megbolondult az egész mindenség. Lelett lökve valószínű valamivel szerelés közben, és a vízcső alá befordult a vége, így fel sem tűnt, hogy annak oda kellene mennie. Visszadugtam a helyére, egyből lett alapjárat, a füst eltünt, fogyasztás is normalizálódott, szóval minden király. Köszi a segítséget.
Szia Iinside,
Vannak bizony. Akku hibára egy sztorim, ami pár éve történt velem és a kocsimmal. Megdöglött a régi akkumlátor a kocsiban, vettem bele egy MM akkut. Kb fél év múlva, reggel lementem a kocsihoz, beültem, elindultam dolgozni, egyszercsak kikapcsolt az autósmagnó, visszakapcsoltam, nemsokkal utána lefulladt az egész autó. Az út széléhez irányítottam(dejó volt szervó nélkül) . Lekapcsoltam mindent, próbálom indítani, elindul, mondom fasza, bekapcsoltam a lámpákat, megint mentem vele vagy 500métert, megint megállt. Félretoltam, gyorsan motorral bejöttem melózni, majd hazafele multiméterrel felszerelkezve mentem már. Odamentem a kocsihoz, akkufesz 12,8V indult is frankón, leállít/elindít vagy 10szer. Semmi baja. Mondom akkor terheljünk egy komolyat. Elkezdtem egymás után bekapcsolni mindent ami elektromos, és a 4. dolognál, durr, megint leállt a kocsi(10V lett benne). Visszavittem a boltba az akkut(egy jó arc kisöreg volt ott), mondtam neki, h terhelésre zárlatos lesz, a 300e-res Bosch teszter azt mondta rá, h 98%-osan jó. Egy orosz terhelő cuccra rákötöttük, ott egyből kijött a bibi. Kicserélték azonnal.

Na de visszatérve a motorodhoz:
Első körben, én nem mechanikai hibára gyanakodnék, hanem elektromosra. Mégpedig a te problémát a főtengely jeladó lesz amiből elvileg kettő is van(lehet csak 1). Ebből az 1ik dögledezik. Meleg hatására megváltozik az ellenállása, és ezért a motorvezérlőd nem kap rendes főtengely jelet, ezért nem indul el. Ezt a két tekercset mérd meg hidegen, és melegen is. A szervízkönyvben pickup coil néven megtalálod az ellenállás értékét.
A generátor mellett van amúgy, ha keresnéd.
A szabadonfutót meg szereld vissza.
Az 3. képen pedig szívató dugattyú és tömités látható, ezeknél a 30 éve gépnél, ezek elöregednek, és kirepedeznek, érdemes cserélni, mert falsot tud szívni, és sok kellemetlenség okozója.
A Yamahánál csak egyben árulják a komplett szívató rendszert...de a Suzukik közül is sok modellt szereltek ezekkel a Mikuni porlasztókkal, és náluk, csak a tömítés is rendelhető, kb 4.5€/ db áron.

Elvileg ez az....
Alatta láthatod, hány Suzuki modellbe volt még ilyen ...

Érdemes megnézni, hogy a fojtó szelepek tengelyénél nem falsol e.......oda kell fújni kívülről a féktisztítóval, ha változik az fordul szám, akkor valahol falsol...
Elvileg ilyen mikuni porlasztó van a yamahán is...
Az elsö képen láthatod a PILOT csavarokat, amit finoman ütközésik betekersz, majd 2.5 felet kihajtasz. Viszont nem ártana kitekerni teljesen és a rajta levő pici O-gyűrűt, ha még nincs elporladva, akkor kicserélni.
Ha cseréltél tűszelepeket és a fészkeket, akkor illik ellenőrizni az úszók magasságát, és beállítani a manuálban megadott értékre.
A második képen láthatod az 1-es furat a PiLOt furata a szívócsatornában, annak a keresztmetszetét fogod állítani a PILOT csavar kúpos végével.
A 2-es furat a pillangó éle alatt van, ha nincs szinkrontesztered, akkor a porlasztók tengelyein levő szinkroncsavarral úgy kell beállítani, hogy mindegyik furatot kb félig fedje le a pillangó éle.
Ezek a furatok az alapjárati és részterhelés rendszer furatai.Ezek tisztasága, és aránya határozza meg , hogy motor, hogy indul, hogy veszi a lapot, hogy ejti a fordulatot, hogyan viselkedik alsó fordulatszám tartományban kis gáznál, addig még a pillangó annyira nyit, hogy meginduljon az áramlás a főcsatornában, el kezdjen dolgozni a főfúvóka, és membrános tolattyú az áramlás okozta nyomáskülönbség hatására.
Az arány pedig amit említettem: hogy mennyi anyag jön alapjáraton a PILOT csavar kúpja mellett az első furaton, és mennyi a pillangószelep éle alatt a második furaton. Ha nagyon meg van nyitva a pillangószelep, akkor nehezen ejti a fordulatot...

ùszószint állítás
házi szinkron
Azt azt. Sajnos a karburátorokhoz nem nagyon értek.
Engem is már elvitt ez a future dolog az injektoros irányba...
Igen, úgy számoljuk. És betekert állapotból kifelé tekerjük.
Viszont ami szervízkönyben én néztem(95 XJ900S), abban másfél a fordulat...
Üdv: Mindenkinek. Gsx-750-ben, A gyári kormányt szeretném lecserélni, túra kormányra. Mire számítsak? Bowdenek elég hosszúk lesznek, stb? Segítséget előre is köszönöm!
Megtaláltam, 2,5 fordulat. Ez ugye 2X360 fok plusz 180 fok?
Holnap megnézem, hogy állnak. Abból a móricka rajzból ami a könyvben van, pontosan nehéz beazonosítani, de ha látom, valszeg felismerem, melyik az
Nem, semmit nem állítottam rajta, csak összeraktam. Ezek a pilot csavarok, amit mondasz? Kapásból nem tudom, melyek ezek és mennyi a gyári beállítás, de van egy manuálom angolul, abból talán ki tudom keresni.
Szia bigoneoszi,
kösz a választ.
Az kimaradt a leírásomból, hogy az akku új, kb fél éves ezért azt nem gondolnám hibásnak, bár nyilván vannak csodák. Lakatfogóm nincs, a feszültség az akkuban jónak tűnik, kb két hét állás után tegnap ~13 V. Az előzmények okán lett lecserélve a régi amivel vettem a mocit. Az előzmények: kb fél éve kezdett hülyéskedni, melegen gázadásnál vagy kis fordulaton lefulladt, utána k... sokat kellett tekerni az önindítóval mire beindult. Aztán ez fokozódott: hidegen pöcc-röff, melegen semmi, kitekertem az utolsó ampert is az önindítóbol és semmi. Hazatol, akku feltölt. Reggel hidegen indul, motorozni elmegy, motor leállít/leáll melegen megint akku lemerít. Ekkor lett akku cserélve, gondoltam az a baja. Hidegen indul, melegen akku lemerítésig teker-teker-teeekkkeeeerr...
Kb két hónapja már hidegen sem hajlandó elindulni, csak ha bikázom.
Azért gondolkodom valami szorulásban, mert az autó 45 Ah akkuja gond nélkül megtekeri úgy hogy elinduljon, a saját 9 Ah akkuja meg mostmár hidegen is érezhetően kínlódik vele. Jó lenne egy lakatfogó, tudom.
A szabadonfutón van egy zéger gyűrű, szét lehet szedni..érdemes nekimenjek? Van három fogazott tárcsa meg egy fogaskerék a tengely másik végén. De önmagához képest kézzel nem tudom megtekerni egyik irányba se mozdul(kéne neki?). Az előző postban leírt kikukucskáló fogaskeréknél van az hogy egyik irányba lehet tekerni csak, másik irányba ellenállás van, gondolom úgy hajt.
Dekompresszor? Ezen automata van azt hiszem, legalábbis a karbin lévő szivatón kívül semmi más nincs amit húzgálni kéne.
A szinkron sztem az utolsó amit be kell lőni rajta az egyenletes járáshoz, de gondolom a levegőcsavarok is el vannak tekergetve. Azokat visszaállítottad gyári beállításra?
Hali!
Ma végre meg tudtam csinálni a karbimat, megjöttek az alkatrészek. Folyattak, ezért szelepüléket és tűszelepeket cseréltem bennük, tökéletesen zárnak, benzinnek nyoma sincs.
Viszont nem indul be a gép!
Ha nyomok neki a torokba féktisztítót, azonnal indul, viszont olyan kelletlenül, össze-vissza jár alapjáraton. A fordulatot elég jól veszi, lent egy kis késéssel-köhögéssel, és elég lassan is ejti. Leállítás után ismét nem indul.
Az én gondolatom az, hogy legutóbb a karbik a folyatós állapotukban lettek szinkronizálva, ezért most teljesen rossz a beállítás. Újra kéne egy szinkron.
Aki jobban ért hozzá / nem nehéz :) / erősítsen meg lécci, vagy mondjon véleményt!
Köszi!
Szia Iinside,
És lám vannak értelmes emberek, akik le tudják írni mit szeretnének stb...
Első körben meg kéne vizsgálni az akkumlátort, pl csere diagnosztikával, h tud-e megfelelő indító áramot kiköhögni magából.
Láttam ilyet, aminek a feszültsége teljesen rendben volt, és korrektül működött menet közben, de az indítási áram, valamiért majdnem a fele volt. Gondolom nincs otthon lakatfogód, h meg tudjad mérni az indítási áramot.
Az önindítót, terhelés nélkül persze tudja gyorsan forgatni, de ha ráakasztasz terhelést, akkor kellenek az Amperek.
A vezetéket is érdemes lenne átnézni, ami az önindító relétől meg az önindítóig, nem-e oxidos stb.
A szabadonfutó hasonlóan működik, mint a kontra a régi bringákon. 1ik irányba tudod hajtani ellenállás nélkül, a másik irányba meg összezár, és egyben forog az egész. Viszont ha ez be lenne teljesen állva, akkor a főtengely visszafele hajtaná az önindítót, ami elég hamar leégne az áttétel miatt.
A DRZ400-on milyen a dekompresszor?
Tisztelt fórumozók, kedves márkatársak!

Egy éve vagyok egy 2007-es évjáratú DRZ400 tulajdonosa.
A következő problémával fordulok hozzátok: saját erőből, értsd saját akkumulátorról a motort nem lehet beindítani. Forgatja a motort de érezhetően lassan, kínlódva. Ha odatolom az autóm mellé és bikázom, akkor egy pillanat alatt beindul. Ilyenkor indításnál teljesen normálisan, gyorsan pörgeti a motort az önindító, 1-2-3 másodpercen belül be is indul a motor. Tegnap lebontottam a blokk bal oldalán lévő fedelet, kijött a szabadonfutó vele együtt. Nem tudom annak kellene e saját magához képest mozogni, elforogni, de olybá tűnt mintha össze volna állva. Ráindítottam kiszedett szabadonfutóval, az önindító szép villanymotoros hangon felpörgött. A blokkból kikandikáló fogaskereket (kuplungkosár?) egy ujjal könnyedén el tudtam fordítani.
Örülnék minden jó tanácsnak, ötletnek ami a megoldáshoz vezet.
Köszönöm!

ps. rendkívül bosszantó így, mert nem lehet vele sehová menni, itthon bikázva könnyen indul, de bárhol leállítom/leáll nem lehet utána beindítani, csak tolás de inkább meredek lejtő segít :(
rekluse kuplung, ekkor feleslegessé válik a kuplungkar és egy bowdennel tudod a féket húzni
de természetesem tehetsz a kuplung mellé-alá is egy kart
Meg kellene nézni, hogya Honda CBR 1000F nél a dual féket hogy oldották meg.
Lehet, hogy 20-25 éve még valami egyszerűbb megoldást alkalmaztak