Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszönöm a segítségedet, ha valami van jelzem! (Persze csak ha érdekel)
Ha gyári cdi van meg hozzá, akkor nincs gond. Rajzot meg itt találsz:

https://www.dropbox.com/s/4xbh...
Esetleg a szimering?
Van gyújtótrafóm gyertyapipával, meg külön CDI. Természetesen van karbi, légszűrő, gyertya, minden.
Csak kellene egy rajz vagy kép, hogy mit mivel kellene összekötnöm.
Még egyszer köszönöm a segítségedet!
Sziasztok!

Valakinek volt már olyan tapasztalata, hogy egy adott motorolaj esetleg kártékony hatással lenne a szelepszár szimeringre? Gondolok itt arra, hogy igen hamar igen nagy mértékben megnyúlik a szimering és kitágul rajta a lyuk. És ezt valami okozza. Esetleg az olaj....?
Sziasztok!

Segítsetek, HELP!

Van egy Honda VF400f motorom. Van benne egy kattogás. Ezt kéne megszakérteni, és elmulasztani.

Első tippre a bal hátsó henger felől jön, hallásra felülről.
Akkor erőteljesebb, ha épp lassul a motor, tehát leveszem a gázkart 3000-es fordulaton, és amíg lemegy alapjáratra, addig nagyon kattog. (mindezt üresbe teszteltük.)

Tud valaki ajánlani motor szerelőt, aki vállal ilyent ehhez a 29 éves típushoz?

Érd-en lakok, de Budapestre is fel tudjuk vinni..
veszti(Kuk acc)freemail.hu

Előre is köszi, ha valaki tud írni.
" vagy ezt bármelyik motorszervizben ki tudom géppel olvastatni?" Szerintem csak márkaszervizben. Egy ilyen gépnél kicsit bonyolultabb a helyzet. Vagy viszed motorral együtt az ECU-t vagy kérsz kölcsön másikat.
Ha olyan cdi-d van, ami együtt van a trafóval, akkor csak össze kell kötni a vezetékeket. Jeladó, gerjesztő tekercs (itt 3-400V van, csak óvatosan tapogasd) és kell neki egy test. Innentől ha megtekered a motort, akkor indul. Persze ha van rajta karbi, gyertya, stb...
Yamaha r6...lemaradt
Sziasztok!
Valószínűleg az ecu doboz hibásodhatott meg. Nem tudjátok véletlenül, hogy ezt hogyan ellenőrizhetném? Valakitől kell kölcsönkérnem kipróbálásra egyet vagy ezt bármelyik motorszervizben ki tudom géppel olvastatni? Kiolvasáshoz csak maga a doboz kell vagy motorral együtt kell elszállítanom? Bocs a sok buta "hozzáértő" kérdésért.
Köszönöm
Köszi a választ, nagyon aranyos vagy! Ha szerzek, akkor kérhetek segítséget a bekötésében vagy egyszerűen megoldható?
Most kerestem rá a CDI képére neten, úgyhogy van is itthon elfekvőben egy...
Akkor innen hogyan tovább? :)
Már ha nem elég ciki a kérdés. Nem szeretném szerelőhöz vinni, csak végső esetben. Mégiscsak nagyobb sikerélmény, ha egyedül csinálom meg. :)
Még egyszer köszönöm az eddigieket! :)
És elektromos rendszer körül
Köszönöm eddigi válaszaidat.
Legalább tudom hogy első körben a Szelephézag és trafo környékén keresgeljek. .
"Szelephézag állítva nézve nem volt rajta de hallatszik hogy Szelephézagos mert "kelepel"" Ha kelepel, akkor először ezt a hibát kellene kiküszöbölni. Szelepbeállítás. Addig sok jót ne várj tőle. Szerintem..
Tulajdonképpen azt írtad hogy megáll. Ha ezt egy pillanat alatt teszi, akkor érdemes lenne rátenni egy stroboszkópot és megnézni hogy a leállás pillanatában (amíg még pörög a motor) van-e szikra. Ha nincs, akkor az elektromos rendszer körül érdemes keresgélni. Igazából ezt így neten keresztül nem lehet meghatározni, én is csak tippelgetek.
Bármi elképzelhető. ...de nem tudom hogy hol keressem a problémát vagy mivel szurjem ki...
Kontakthiba?
Köszönöm eddigi valaszodat segitsegedet a motor se nem hagyogat ki és nem is pruszkol csak mint ha vészleállitoval állítanám le úgy al le magától
Szelephézag állítva nézve nem volt rajta de hallatszik hogy Szelephézagos mert "kelepel"
aki nincs tisztában a motorkerékpárjára szerelt elektromos rendszerekkel nem minden..... fekete doboz .... cdi gyújtásdoboz leggyakrabban használatos rövidítései ECU (=elektromos vezérlő egység), Igniter, Spark Unit, Zündbox. A vezérlő általában a motor környezeti hatásoktól jól védett részén található, pl. az ülés alatt.A gyújtásrendszer, amely a gyors energiaáramlást és a gyújtószikra megfelelő időtartamát egyidejűleg biztosítja, a CDI (Capacitor Discharge Ignition) gyújtás DC vagy AC.....TCI TRANZISZTOR VEZÉRELT GYUJTÁS
Az ECU - Engine Control Unit - a motorvezérlő rendszer központi eleme.(Pongyolán vezérlőegységnek is szokták /szoktuk/nevezni, nem gondolván arra, hogy egy korszerű motorokban nemritkán immár több, mint 1-2 hasonló doboz működik.) Feladata a motorvezérlő rendszer érzékelő elemei által szolgáltatott információk feldolgozása, és a minden időpillanatban megfelelő beavatkozó jelek létrehozása.

A vezérlőegység szíve a mikrovezérlő (mikrokontroller), amiből akár kettőt is találunk az elvileg minden külső behatás ellen védő alumíniumdobozban. A mikrovezérlőt a gyártás utolsó fázisában, a jármű felszereltségétől függően programozzák fel. Ezen program alapján számolja ki a mikroprocesszorunk a mindenkori paramétereknek megfelelő beavatkozó jelek nagyságát, mértékét, irányát.
Az ECU vezérelt azt jelenti hogy a motorvezérlést egy mini számítógép végzi és egy kis fekete dobozból jópár kábel jön kifelé (10-20 szál). A cdi gyújtás meg egy egyszerű valami, sokszor a trafóval egybe építve (robogóknél pl) és 4-5 szál vezeték.
Itt megint arra gondoltam hogy mikor volt rajta szelephézeg ellenőrizve/beállítva. Esetleg kompresszió mérve.
A gyújtór trafó zárlatára gondoltam. Ilyenkor ahogy felmelegszik a motor, kihagyásokkal esetleg prüszkölve áll le és amíg újra ki nem hűlik, addig nem lehet indítani. Majd ez ismétlődik újra és újra.
Legalább egy cdi kell hozzá.
ill. valószínű hogy cdi gyujtasos. 2 db trafo van egymás melett
Gondolom az ECU pedig számító gép vezérelt. .
Nem tudom hogy ECU vezérli vagy CDI gyujtasos. ..ha el magyaraznad hogy melyik melyik akkor meg mondanám.