Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mondom a multimetert felejtsd el! Hacsak nem valami nagyon gyors analog muszered van. Szkop kell vagy lambda tesztert osszeepiteni (par forintbol megvan)
Ne akarj uzem kozben veletlen sem ellenallas meressel ecu testet merni!
Nezd at amiket irtam. Nem bonyolult az csak legyel alapos!
Akkor ennél a lambdánál nem tudok 0-1V-ot mérni multiméterrel?
Mégha jel és jelteset csapolom is le a méréshez?
Előtte jel és kocsiszekrény mértem Fesz értéket járó motornál és így volt ez a fals -0,2 -0,9 közötti értékek amik alig változtak
Illetve jeltest és kocsiszekrény között kikapcsolt gyújtásnál szakadást mérve sípol a multiméter ha az ecu adja a jeltestet akkor gondolom ugyebár az szabályzott ha ő "rákapcsolja a jeltestet" akkor hogy tudok mérni jeltest-kocsiszekrény között szakadást?
Annyit tudok még a témához tenni hogy mikor pucoltam az alapjárati léptetőmotort ami egy tengely kúpal lényegében és levegő járatot zár el vagy épp nyit ki hogy ez a tengely elég szépen kotyog,illetve a kúp a végén kissé sréhen van megkopva nem körkörös a kopás rajta,szóval az biztos volt egy félrekopása a sok lerakódástól most hogy tiszta és kenése is van előfordulhat hogy előzőleg a rá"sült" kosz letömített,és most tisztán nem és esetleg fals levegőt kap az alapjárati levegő furat felől hogy nem tömít le tisztán a kúp?

Azt hiszem műszakilag nekem is kezdi a tudásom felül múlni a dolog
Azért köszi ha valamilyen tipped esetleg akad szívesen veszem.
Az szep lenne!
Valahogy lehet full resetet aplikalni. Hogy ennel hogyan az nem vagom.
Szerintetek tényleg létezik olyan, hogy gilera nexus 500 programozása közben megfagy az op rendszer és most vásárolnom kell egy ecu-t?
A dolgok jelen állása szerint igen és nagyon hálás lennék ha valaki aki otthon van az olasz kurvák- PGDS világában mondana olyat, amit az elmúlt 3 napban nem próbáltam meg...Ha valakit tényleg érdekel leírom konkrétabban is de most már kezdek hányni a műszaki nyelvtől :)
Szia
Az ECU adja nagy valoszinuseggel a jel testet ami nem egyezik a normal testtel!
Ez egy eltolt test a 0hoz kepest.
Multimeterrel ne akarj lambda jelfeszultseget merni mert nem lehet. Oszcilloszkop vagy szonda teszter kell.
Masodpercenkent tobb jelet is ki kell adnia a szondanak vagyis ez a fajta viselkedes amit leirtal biztosan nem megfelelo.
Amit en tennek:
- kocsiszekrenyre kotnem a testet egy proba erejeig. Nem korrekt de ha megjavul akkor tudod hogy az ecu a hibas
- falslevegot keresnek fektisztitos teszttel a szivoagban
- falsot keresnek a kipufogo reszen a szonda elott. Egy kicsit is tomitetlen sortomites tud problemat okozni
- kernek kolcson egy szondat aztan kilrobalnam azzal ha a tobbi nem jon be.
Apropo: nem erdemes horror aron szondat venni. Boven jo a 10k koruli univerzalis Denso
Én még a lambda előtti korban tanultam dolgokat ezek nekem kínaiul vannak. Pedig magyarázta a szerelő lévén Ő is motoros.
Sajnos én ehhez nem tudok érdemben hozzászólni. én csak annyit tudok, amennyit hallottam. nagyon összetett dolog. Először én is azt hittem, hogy a fojtó szelep koszos. Kipucoltam. semmi. Még egyet: Próbálj meg vízhőfok jeladót cserélni. De szerintem vidd szervizbe hátha ott többet tudnak és van alkatrészük is.
Még egy kérdem lenne a szondáról ha nem a kocsiszekrény a test a szondának hanem jeltestje van
Akkor a jeltest az ecutól jön ez mire való milyen jeltestet kellene adnia egy ecunak?
Esetleg kimérése miből állna és milyen értéket kellene mérnem?
Ha az ecutól jön a jeltest akkor szakadásvizsgálat során a jeltest és a kocsiszekrény között szakadást kellene mérjek vagy sem?
Szóval ez fix az ecutól vagy ő kapcsolja a testet/illetve ennek az értéke mekkora kéne lennie?
Annyi hogy folytószelepház lett kipucolva, és az alapjárati léptetőmotor mert már igencsak piszkos volt
Tömítések nem lettek cserélve a folytószelepháznál és bakelit gyári közdarabok is vannak 1-1 felén papír tömítéssel de repedés vagy papírtömítés szakadás nem volt minden ép volt ki és visszaszerelésnél.
Mivel SPI a rendszer injektor lett kiszedve egy félgyűrű fogta torxal maga az injektor 1-1 O gyűrűvel van tömítve épek voltak
Alapjárati léptetőmotor is O gyűrűvel van tömítve az is ép Más szenzorhoz nem lett nyúlva (TPS vagy IAT) és a üzemanyag nyomásszabályzóhoz sem!
Csövek épek
Map szezor lett lehúzva még ott az egyik cső végéből vágva lett 1 fél cm-eres darab le mert repedt volt de falsot biztosan nem szív onnan így meg pláne nem!
Amúgy ecut lesve laptopról hőmérséklet normális map érték jónak tűnik motorhőfok jó befecskendezési idő ms-ban is jónak tűnik csak vicces hogy előtte ez a lambda hiba nem volt és pont most jött elő szerelés után igaz a kábelek nem a legjobbak sajnos olasz kocsi FIAT :)
Viszont előtte 1 hónapal már csinált olyat nemvolt alapjárat csak ha tartottam a lábam a gázon kábeleket megmozgatva megjavult egy ideig...És előzőleg műszakin is már egy emissziós érték khöm nem volt túl jó tavaly

De ez a lambda ekkora szélsőséges korrigálgatásokat nem tudom hova tenni ha dús lenne ha szegény (pl fals vagy valameik jeladó hibás lenne amit egyenlőre kizártam)

oszcilloszkóppal mit lehetne pontosan látni?Ugyanis habár nem sckóp de a program laptopon a jel "jellegét" vagyis ciklusát mutatja és nem ilyen sinusos jellegű hanem ilyen:
Illetve lehúzott lamdával normálisan viselkedik az autó jó az alapjárat és nem torpan meg meg lassúl be gondolom mert az ecu fixen 0,45 körüli értéken dolgozik pont mint mikor figyelmen kívül hadja a szonda jelét
A Seat Cordoba-m hasonlókat csinált , lambda-csere lett a vége. Autó-villamosságis mondta mi a gubanc.
A hiba tünetei amíg nem veszi figyelembe a lambda jelet alapjárat jó
Amint aktív a hiba attól függ merre megy el a λ-érték vagy emelkedik a fordulatszám kissé vagy egyik a fordulat
Alapjárat 900rpm-lenne de felmegy 1100-re vagy épp lemegy 750-re
Menet közben gázadásra későn reagál ha aktív a hiba de ha ecu kikapcsolja a figyelést addig jó csak az a baj ki be kapcsolgatja azt hogy nézze e a lambda értékét
pl megyek 60-al adok egy folyamatosan növekvő gázadást és az autó megtorpan nem gyorsul és belassul szó szerint lassul már már rángatózik aztán kilő újra reagál közben a gázon megse mozdítom a lábam.
Tipukusan az az érzést csinálja menet közben is amit látok hogy hol figyelembe veszi a λ értéket de az valamiért nem jó ekkor az autó vezethetősége rossz amint nem figyeli inaktív a λ érték akkor ha pont egy gyorsításnál volt a dolog akkor kilő a kocsi és egy ideig újra jó addig amíg újra nem kezdi figyelni az ecu a jelet

multiméterrel a szonda feszültség álló helyzetben mikor a lambda jelet is ad (ergo a kocsi rosszul is viselkedik) és ez alapjáraton akkor nem 0-1V között mozog az érték hanem pl λ-értéknek megfelelőlen és amit nem értek mínusz tartományban pl :
ideig stagnál -0,2V-on ha adok kis gázt neki akkor reagál az érték de pl átmegy -0,4-re vagy épp felmegy -0,9V-ra és ott marad jó pár ásodpercig ezt se értem miért jelez a multiméter negatívot?
Elsősorban az elektro guruktól kérdeznék most
Habár nem motor kocsi de az alábbi a problémám:
Lambda hibakód sajnos a hiba jellegére csak anyit ír hogy Hiba
A szonda 4 vezetékes 2 fehér (fűtés)1 fekete (jel) 1 szürke (jeltest)
Járó motor amint melegszik és az ecu figyelembe veszi a szonda jelét azaz aktív lesz a szonda és zárt húrkú akkor a λ érték elkezd felmenni szépen λ=1-ről egészen 1,30 ig ekkor kikapcsolja az ecu inaktívá teszi a szondát úkra nyitott ciklusal dolgozik ha picit adok gázt akkor újra figyelembe veszi a λ jelet de ekkor pedig a λ=1-ről szépen lemegy λ=0,6-ig
Szóval ilyen billegősen szegény dúst játszik a lambda folyamatosan
Az ecu meg ki be kapcsolgatja a szondát(azaz vagy figyelembe veszi vagy nem) ezt laptopról nézve látni is illetve a hibakód egy ideig csak tárolva van amint nő a λ érték és elér egy küszöb értéket akkor aktívá teszi a hibát aztán pedig kikapcsolja az ecu a lambdát ez mitől lehet?
Ez csak egy dolog, amin tudok spórolni, de egy szezonkezdésnél nem csak olajat teszek a motorba :) És ha esetleg tudja ugyanazt a Mol-os is, mint a Motulos, akkor miért ne vegyem az olcsóbbikat?!
jó olajok, tudják amit kell, használd nyugodtan.
Mennyit sporolsz igy evente? 5ezret? Megeri?
Üdv!

Van egy 2004-es Yamaha R6-om, eddig Motul 7100 ma2 motorolajat használtam, de sok jó hallottam a Mol Dynamic olajokról, ami jóval olcsóbb.. Mi a véleményeket, tudják ezek az olajok ugyanazt, amit a Motul 7100-as? Kérem csak olyanok válaszoljanak, akik valóban értenek hozzá, köszönöm!
Sziasztok!
Előszöris egy Suzuki tsr200-as verseny enduro motorrol lenne szó.
Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy k*rva sokat eszik a motorom, tehát 40km környékén már lazán bevágja a tankot(7liter). A motor hangja alapjáraton, alacsony fordulaton olyan mint ha sokat kapna kicsit darál, viszont ha megyek vele és bekapcsol a power semmi gond vele, megy mint a golyó. Tegnap levettem a levegőszürő ház takaró idomját, és sokkal jobb lett a motor, sokkal jobban kipörög, sokkal jobban húz, jobb a hangja. A karbiba a súbertűn lévő gyűrűt legfölülre tettem, levegő csavaron állítgattam, de semmi változás.. A gyertya az őzbarnánál szerintem sötétebb. Nagy lehet a fúvóka benne? Válaszokat előre is köszi!
Ezeknél ez gyakran elöfordul. Fordulaton berezonál az egész, és igen csúnya hangot hallat...Kuplung zajok egy része megszünik, ha kikuplungolsz, meg azok zakatolnak már alapjáraton, ha laza pl a szegecselés...de ha azt meg tudod nézni, mert értesz hozzá, akkor legalább azt kizárhatod.
Fötengelynél már 0,05 mm hézagnál kukás, tolerancián kivül van.
Jobban örültem volna egy, "cserélj kuplungot" válasznak, de kösz a választ. A lényeg, akkor hogy gurulhatok szervizbe. Nem állok neki otthon. Kösz a véleményt.
Fötengely csaagyas.
Sziasztok!

Egy aggódó kérdéssel fordulok hozzátok. A motor egy CBR600FS. Még nem volt meg a tavaszi felkészítése (olaj stb.) de zörgést hallok a váltó felől. Már tavaly szezon közben is volt ilyen nagyobb gázadásra elég hangos zörgés lentről. Kérdés, hogy kinek mi a véleménye, találkozott-e hasonlóval?

Üdv és kösz.
Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy van egy xt 600 motorom és sehogy nincsen szikra azt jelenti hogy meg van halva a gyújtótekercs ? előre is köszi a segítséget
Sziasztok!
Egy kis segitseget szeretnek kerni, van egy 2008-as Suzuki GSX650F motorom. A hiba ami most elojott rajta hogy, negyed gaznal lehorog menetkozben es alapjaraton egyarant, de meg nem all.
Uzemanyag nyomasom jo 3 BAR. Hibakodot meg lehorgesnel sem ir ki.
Csereltem gyertyakat. Uzemanyagot. Az injectoroket elvittem ultrahangos tisztitasra. De a hiba tovabbra is fent all.
Valaki talalkozott mar ilyen hibaval?
Hivd fel a gyartot es kerdezd meg mit kuldtek neked.
Szevasztok!az volna a kérdésem h szerintetek ez milyen motornak a plexije?mert a Honda nsr-emre nagy rosszat rendeltem :S tovább szeretném adni csakhát amíg nemtom milyen típusra van hirdetni se tudom! :) köszi előre is a segítséget!