Egy kis segítségre lenne szükségem.Van egy Aprilia Sr Morini blokkos motorom.A berúgókar nem működik legalábbis ezt hittem mind addig amíg az oldal deknit le nem szedtem.Azt tapasztaltam, hogy a motor önindítóval sem üzemel,legalábbis abban az esetben, ha a gyertya be van tekerve a helyére.A berúgókart nem tudom lenyomni, ha kapcsolódik a főtengelyhez,önindítózásnál nehézkesen forog az önindító aztán egy kattanás és megáll.Ha a gyertyát kitekerem mind ez nincs, rendeltetésszerűen működik karral is és önindítóval is a motor.Kérlek szóljatok hozzá mi lehet a probléma, nekem sejtésem sincs.
Előre is megköszönöm hozzászólásotokat.
Én már sokszor használtam és a virágó fórumon is többen leírták tapasztalatukat. Jó dolog jól használható de feltételezi hogy egyébként a karburator és a motor rendben van. (Pl jó az uszo szint).
Azért használnak bronzkefet mert nagyobb áramot tudnak atvinni. Valószínű hogy a szenkefe tulmelegszik ezzel karosithatja a kommutator szeleteket. Kérdés hogy mennyire és milyen körülmények között. Lehet ha a motor jól indul (nem sokáig inditozva) nem lesz semmi baja. Ki tudja.
Végeredményben nem nyulok hozzá jó igy hogy szívató nélkül indul hidegen, melegen is indul csak az önindító 2-3 fordíthat a dugattyúrúd tengelyen Nincs igy gond vele. Lehet eddig elvolt valami dugulva és most kimostam belöle. Gooliban utána olvasva lehet szeginyiteni kell a keveréket. Azért köszönöm
Sziasztok!
Feltennék nektek e kérdést, bár amatőrnek tünhet, de sose foglalkoztam még ilyennek úgyhogy megköszönném a válaszokat. Szóval a kérdés.
50-es motor önindítóban helyettesíthető-e a bronzkefe szénkefével? Lehet-e baja ha szénkefével használnám?
józsibá kicsit túl tudja tolni ezt a szakma dolgot, de alapvetően igaza van
sokan csak azt gondolják hogy leírják 1 mondatban hogy mit kell csinálni és már jó is lesz minden
Nagyon kevés az, hogy "tapasztalat", tudni kell mikor mit teszel, mi történik ha valamihez hozzányúlsz pl. egy beállított csavaron 1/2-ed fordulatot nyitsz vagy zársz! Különben hályogkovácsolás lesz belőle!
Azért mert egy műszert tapogatsz, amivel sok mindent lehet tenni, de roppant könnyen és gyorsan el lehet qrni. Legalább egy gépészeti végzettséggel bíró jó ha van melletted! Mert aztán igen drága lehet egy ilyen próbaszerelés. Elég ha a karburátor bonyolult felépítését alapul veszed. Habár szakszervizből kihozott motoron is találtam olyat, hogy a két karburátor együtt-futását biztosító csavart jól meghúzta az IQ-bajnok.
Azt gondoltam esetleg már járt igy valaki és megosztaja a tapaszalatát
Mindegy, azt hittem ez itt a motorszerelős topic.
Amúgy szakács. De ez miért fontos?
Köszi
1999-es RX-típus aprilia? 125cc 50cc?
gyújtás kapcs 0 állásban zárt kapcsok keresése.. test másik gyújtás cdi tőltőtekercs röl van ágaztatva testre kapcsolva motor le áll kb a keresés menete
Gondolj bele! Innen messziről, hogy mondjuk meg mi lehet az oka a nehezebb indulásnak? Valamiért nagy valószínűséggel sok a benzin. Hogy ezt mi okozza? PL: hibás tűszelep, főleg ha belemostad a szrt a kis rugós pöcök mögé, (hiába írod, hogy nem állítottál semmit sehol), vagy esetleg még legalább 8 más gond esete van fennforgásban?! Mi a tanult szakmád?
Sziasztok
Van egy kis gondom. Adott egy kawa zzr600
Karbi tisztitáson esett át mert vagy 3 éve nem nyultamnehez az alkatrészhez.
A tavalyi szezonban már ugy indult a motor hogy hidegen elég könnyen de a szívatót teljesen ráhúzva. Majd szép lassan viszzatolva. Mikor mentem vele és pl tankoltam melegen elég nehezen indult. 3-4szeri indításra. (azelőtti években nem volt ilyen gondom)
Most hogy ki lett tisztítva hidegen szivató nélkül indul ugy mond egy pöccre. 6-7celsiusfok van a garázsban. Egyenletesen jár és ha felmelegszik akkor sem emelkedik a fordulat. Melegen is indul csak akkor már 2-3 teker rajta az öniditó akkor. A meleget gy értsd hogy 2-szer beindult már a hütő ventillátor.
Szerintem ez nem jó. Egy kis szívató azért kellene. Mi lehet a probléma. Nem állitottam semmit a karbin csakbki let mosva és fújva
Sziasztok!
1999-es RX-emen furcsa dolgokat produkál a gyújtáskapcsoló. Eddig semmi baja nem volt, de aztán áttettem az eredeti helyére (eddig nem ott volt) . Na itt cseszhettem el valamit. A kábeleket lefényképeztem, széthúztam (2 db csatlakozásról van szó) , ugyanúgy visszaraktam őket. Most azt csinálja, hogy nem lehet leállítani , hiába fordítom el a kulcsot, bármikor belehet rúgni, akkor is ha le van kapcsolva, de a világítás elzárása működik. Szóval ha lezárom nincs világítás, ha elfordítom a kulcsot van. Lehet , hogy miközben próbáltam előrébb tenni, kihúztam valami testelést vagy valami ilyesmit?
Van egy yamaha 4t 150cm3 robogóm.
Motorolaj-al kapcsolatba lenne kérdésem.
4évet nem volt használva de mikor leraktam fel lett öntve repsol motorolajal 10w-40es-el. A hajtómüolaj is le lett akkor cserélve benne.
Most kezdtem el használni 900km-ert mentem vele még.
Maradhat vagy cseréljem az olajat benne? Ennyi állás után lehet nem tesz jót neki.
Egy kis segítségre lenne szükségem.Van egy Aprilia Sr Morini blokkos motorom.A berúgókar nem működik legalábbis ezt hittem mind addig amíg az oldal deknit le nem szedtem.Azt tapasztaltam, hogy a motor önindítóval sem üzemel,legalábbis abban az esetben, ha a gyertya be van tekerve a helyére.A berúgókart nem tudom lenyomni, ha kapcsolódik a főtengelyhez,önindítózásnál nehézkesen forog az önindító aztán egy kattanás és megáll.Ha a gyertyát kitekerem mind ez nincs, rendeltetésszerűen működik karral is és önindítóval is a motor.Kérlek szóljatok hozzá mi lehet a probléma, nekem sejtésem sincs.
Előre is megköszönöm hozzászólásotokat.