Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Van igazad neked is de nem olcsó egy cucc azért érdekelt hogy jó-e a horpadás miatt.
Ma tudtam venni egyet hozzá 15ezer volt a membrán ennek is van az oldalán kisebb horpadások de jó lesz.
Beinditottam erős most már az alapjárat is.
Most a karbin pricol a benzin és meg is áll. teszek róla fel képet hogy hol.
Hy! Fékfolyadékot mivel kell/érdemes lemosni? Mennyire van hatással a festésre és esetleg a műanyagra? :-(
hihetetlen mennyit tudsz problémázni....
lehet a próbaúton széjjeltép egy balfasz autós aztán itt agonizálsz meddig bírja az a membrán
a motorod tuti nem lesz meg addig amíg a membrán brja
Az magyar hirdetésben "kölcsönvett" képek vannak.

Arra gondoltam, hogy addigra rég kifekszik az eröforrás, futómü, stb...Most mennyi idös a gép?
Az utángyártottakba mind meg van horpadva néztem a hirdetésekbe.
Ha 10évig birja akkor az jó.
Irtad hogy addirgra már más komolyabb baja lesz akkor hamarabb is tönkre mehet nem?
Néhány gyártó meg tudja csinálni gyürödés nélkül a köppenyt, valaki nem. Majd 10év után azokon az éleken fog kirevülni, de addigra szerintem már más komolyabb baja lesz...
Rá kérdezek erre. köszönöm a segitséget.
De attól a horpadástól fogja birni? vagy kisimul az egy idö után?
és ez?
Szerintem ha ügyes vagy feléböl is ki tudod hozni...
Ez a membrán jó szerintetek attól függetlenül hogy be van horpadva a belseje? Nem merem megrendelni
ez az
papír nélkül
volt egy maszek futóm ami egy másik "gyári" koppintása volt
ezelőtt 10-12évvel 70 pénzért vállalta volna egy mérnök hogy megcsinálja a tervrajzot és az engedélyeket hozzá
A régi típusú (két betű - négy szám) rendszámmal ellátott járműveket az Országos Gépjármű Nyilvántartó nem számítógépre feldolgozva, hanem papír alapú, kartotékos rendszerben tartja nyilván.

Ennél fogva alváz és motorszám alapján nem keresnek ki tulajdonost, csak és kizárólag a rendszám alapján. Rendszám alapján viszont a BM ad ki igazolást, hogy ki volt a nyilvántartott utolsó tulajdonos.

Ahhoz hogy a nevedre írasd az adásvételi láncot - az utolsó nyilvántartott tulajdonostól kezdődően - igazolni kell.

Öröklés esetén az örököstől megvásárolható a motor, sőt a hagyatéki eljárás során az örökös lemondhat a nevedre.

Papír nélküli járművek összeépítési engedéllyel is forgalomba hozhatók, de aki csinált már ilyet azt mondja komoly procedúra. Az alkatrészek eredetét biztos, hogy ilyen esetben is igazolni kell.

Bontóban ilyen régi dolog is forgalomba kerülhet. Egyik beviszi, másik megveszi.
Nagyon szépen köszönjük a segítséget! Továbbítom az írásaidat az illetőnek!
Ezek az oladlak szerintem jártassabbak ebben a problémában.

Sok sok éve én is összeszedetem és szereltem mindent. Akkor még a rendörségen volt a jármüvek ügyíntézése... irattak velem egy "büntetöjogi felelöségem tudatában ... a jármúveket nem loptam"... papírt, mivel elég korlátos volt már ekkor az adatbázisban a jármüvek visszakeresése... A doksin szerepelt a motor és váz azonisító.. ezzel elmentem akor még élményszámba menö eredetiségi vizsgabázisra, ott adtak egy levágott sarku forgalmit...Innen tudtommal nyitva lett volna az út a biztosítás kötésre , müszakiztatásra, forgalomba helyzésre. De mivel diák voltam, csak idöm volt pénzem nem, hogy annyi motor után fizessek, ugyanis egyszerre 3 db-ot csináltam...Abból 2 azóta is meg van, de csak a garázs diszei, mert pont elég velük annyit foglalkozni, hogy kitolom, letörlöm, leápolom, fél napot rugdosom, majd visszatolom, ha véletlen kicsit több türelmem van, akor lehet be is indul, ilyenkor megturáztatom a szomszédok örömére, fordulok kettöt a "hosszú" udvarban...aztán visszatolom és latakarom.
Egy fontos dolgot kell róluk tudni, a "megbizhatóság" fogalma kicsit más volt akkor meg más ma... Jó ezeket birtokolni, de elég keményen elhat´rozottnak kell lenni, ha hosszú utakra vágysz velük...és ugyan kevés alkatrészük van, de valamelyik mindig beadja kulcsot.
A veteránozásról nekem a személyes 10-15 évvel ez elötti tapasztalatom, hogy az ilyen sokat ált kivülröl jól kinézö gépeknél is legaláb az épitöelemek 30-40 % kuka, 30-40 % komolyabb szaktudással felújítható, vagy lekoppintható...A jellemzöene silány minöségü, de viszont legalább jó drága utángyártott alkatrészekkel csak a gyártók járnak jól, neked csak a kínod méllyül. A koronát sok éves munkádra fényezö és a galvanizáló tenné fel, mely sok esetben pár év után , de van hogy azonnal is minöségi problémákat jelez. A végeredmény jellemzöen minuszos, vagyis nagyon ritkán ér többet mint amennyit belefektettél a munkaórákat nem is számolva. Tehát érdemes olyan alanyt választani, amit kisszériás, nem tömegcucc volt...nyilván ebben az esetben a máik oldalon nönek a kihivások, pont a kevés megmaradt jóállapotú alkatrész miatt.
Szóval mielött neki esne az illetö, azonosítsa be a tipust, nagyjából mérje fel az állapotát , nézzen küröl, veterános hirdetésekben , hogy mennyiért mennek az alkatrészek, meg mennyit ér most a piacon a gép. Tárazzon be magának, néhány céget, mint homokfuvó, galvanizáló, fényezö, forgácsoló, kötöelem, csapágy, tömítés szaküzlet, stb...
Ezen projektek legnagyobb hozadéka, hogy aki végigcsinálja, kap némi betekintést a technológiákba, technikába, és máképpen fogja értékelni mások munkáját is. Nem csak tetszik, nem tetszik gombot fogja tudni nyomkodni, esetleg füszerezve a "de csúnya rajta a kipufogó, meg hogy néz ki az a fejidom...."
Szia! köszi a választ! Rendszernél milyen rendszerre gondolsz? Okmányirodából elzavarták hogy kell a tulajdonos a rendszám, az alvázszám adatai! A papa már rég meghalt akié a motor volt, és szerintem már azelőtt a sufniban állt a motor szoval örökösödés valsz nincs. Ez esetben lehet ugy megoldani ahogy ujabb motoroknál szokás hogy szerezni valahonnan egy papiros vázat és arra épiteni!? Van ilyen az eladások között!?
Veterán vizsgánál nem kell meglennie minden papírnak (forgalmi törzskönyv stb.) A rendszerből simán le tudják kérni vázszám alapján, hogy volt-e és mikor volt forgalomba helyezve, azt is, hogy ki a tulajdonos. Viszont a tulajdonjogot visszamenőleg mindenképp igazolni kell! Ha az ismerősöd megtalálja lekérdezés után a tulajdonost vagy annak hozzátartozóját és tőle "megveszi" adásvételivel a motort, akkor tiszta ügy. De a tulajdonos hozzátartozójának is kell adásvételivel vagy öröklési papírokkal rendelkeznie, hogy az övé is volt a motor. Ha ez nem lehetséges, akkor sajnos semmi mód nincs rá, hogy forgalomba helyezzék. Ezzel az erővel lopott is lehetne a motor, ha nincs adásvételi, ezért nem fog menni.
egy segitseget kernnek vetem egy motort 4 utemu keeway huricanet sok minden el volt bene kopva ezeket mind lecsereltem de nagyon nehezen indul be de ha beindul az alapjarat ingadozo es porogni se porog elege szikra van belzin szint jo es kap is levegoszuro ujj segitsetek ha tudtok
Igen.
Na most rákérdeztem a tulajra, szóval ciripelés, leállás majd utána még tekert párat az önindító de aztán azóta se.
Mármint a dugattyúra gondolsz?
Sziasztok! Nem feltétlen vág ide a téma de hátha jártatok már így... egy ismerősöm vett egy ingatlant, és egy régi motor volt a fészerbe (valami csepel azt hiszem) De semmi papír, rendszám, stb. És a srác meg akarja csinálni, csak nem tudja hogy forgalomba helyezésnél mi lesz az eljárás!? Valaki ötlet tapasztalat!? Ha azt mondja hogy alkatrészenként rakta össze bontóba? Vázat lehet kapni bontóba ilyen régi motor esetében!? Köszi a tippeket!
Helló!Nem tudja valaki h a gyújtótrafót h lehet megnézni h jó e ? 2 ütemű motorhoz
Ciripelés a szorulás előtt szokott lenni.....hallottam már párszor.
Sziasztok!
Adott egy Honda Dominator 650 (1994) ami az utóbbi időben nem nyújtja azt az élvezetet amit kellene. Kezdődött egy motor generállal, majd amikor kész lett rá 2 hétre egy váltó léptető villa hiba, és most legutóbb egy eddig ismeretlen hiba. A motor nem a sajátom!
Mentek vele, majd egyszer csak ciripelő hang majd leállt, onnantól meg se nyekkent önindítóval sem. Hívták az eddigi szerelőt aki mondta, hogy valószínű, hogy szétesett az autómata dekompresszor. Mire lehet számítani, miképp történik ennek az ellenőrzése, hogy tényleg az e a baj, vagy esetleg más?
Sok sikert!