tekercsekben bármi hiba lehet
egy egyszerű szimó jeladótekercssel szoptam anno hónapokat, mert hol ment hol nem volt hogy ment egész nap utána leállítottam és nem ment mondjuk 2 napig utána igen
és sosem jelzett a műszer szakadást
akkor még nem volt net hogy gyorsan legyen az ember okos, a végén szétfaragtam és megforrasztottam a kitört tekercs forrasztását a nyákon
azóta is üzemel hibátlanul
Enyém most nem csinálja, 1szer csinálta az első henger, de gyertyacsere megoldotta a problémát. Egyik ismerősöm fz1 csinálja, gondolkodunk trafó cseréken, hogy az én trafóimmal is előjön-e Neki, csak nem tudtam, hogy ha ki vannak mérve akkor lehetnek-e rosszak. De akkor majd valamikor összehozunk egy cserét.
azért coil mert olyan szegényes az angol szókincs mint a fantáziájuk
karády őrmester ha angolul cifrázta volna az epizódok negyedével kevesebbek lettek volna
ha csereberéled a trafókat akkor is ugyanaz hagy ki?
ha igen akkor mégiscsak van baja ha cserebere után is az a henger kínlódik akkor vagy a vezérléssel vagy egyéb mechanikus gond van
szerintem
bár többhengeres motorral nem sok a tapasztalatom
Ez ugyanolyan "trafó" mint ami esetleg a motor oldalára van fogatva. Beindítani nem tudod ha mondjuk 1 hengeres, de önindítóval vagy berúgókarral tekertetni tudod.
Bármilyen sokmenetes tekercs ellenállásos mérése csak szakadást vagy zárlatot képes kimutatni, és sajnos ezt sem egyéértelműen..
Egyértelmű lenne az induktivitás mérés, csak iylasmire alkalmas cucca rendszerint nincs otthon senkinek..
A trafó meg még külön macerás,nem fejtem ki miért mert felteszem nem erre vagy kíváncsi lényeg, hogy EGYÉRTELMŰ jó-nemjó tesztet rendszerint nem lehet végezni egyszál ellenállás mérővel.
A műszer mondjuk 1,5 volttal mér, hibátlan értéket fogsz kapni.
Üzem közben viszont a primer oldalon is van néhány száz volt, a szekuderen meg néhány tízezer, ami a műszer feszültségével vizsgálva jónak látszik, az üzem kközben simán lehet, hogy teljesen szar, mert akora fesznél már átüt..
Ráadásul, amikor méred, terhelés sincs rajta, áram sem folyik, szóval ha csak nem tök szakadt, vagy szénné égett nem lesz egyértelmű az eredmény..
A trafó ettől még lehet zárlatos és szakadt is. A zárlat melegen szokott előjönni, a szakadás meg a rezgéstől. Akár át is üthet belül, főleg ha a motort úgy indítják hogy a pipa nincs a gyertyán, csak a levegőben lóg. A nagyfesz ilyenkor is átüt, csak a trafón belül. Ha ezt sokszor eljátszod vele, akkor az ív járatot csinál magának és a trafó mehet a kukába.
A légtelenítő csavart éppen csak annyira kell nyitni, hogy kijöjjön a buborék. Ha nagyon lazára engeded, akkor a kar visszaengedésekor vissza is szívhat a csavar mellett. Ha nem sikerül, akkor elviszed egy autószerelőhöz, aki ráakaszt egy vákumos cuccot. 10 perc.
Amellett az alapjárati keverékszabályzó csavaron is szokott lenni egy pici O gyűrű. Csak gondolom ezek eltűntek a kromofágban, ezért látod úgy hogy semminek semmi baja. Pedig szerintem van.
Hmm, ki fa.....m mossa ki a karburátort kromofággal? A fúvókákat ki lehet piszkálni, szerintem nem kell bele új. De ha a tűszelep benne volt mikor kromofággal megöntötte, akkor az kurva élet hogy a tűszelep gumi kúpja és az O gyűrűt megette a fene, azaz a kromofág. Mert szerintem ezekben már gumikúpos tűszelep van és a tűszelep ház alatt benzinálló O gyűrű. Szóval gratulálok a "szerelődnek" ha volt akkor fasz, hogy kromofággal álljon neki....
Az lehetséges, hogy kiméri az ember a trafók (coil) ellenállásait amik megfelelnek a gyári értékeknek, ennek ellenére mégis rosszak? Olyan tünetet produkál, hogy 2-3e fordulat között le-leáll 1 henger (nem mindig csinálja) majd 3e fölött újra beindul... Gyertyasor ki lett cserélve, új gyertyákkal is fent áll a probléma.
4 tartályt végigkpumpáltam csövet drádugtam megnyitottam pumpáltam . levegő nem jött a csövön fel a végén levettem elzártam a légtelenítő csavart, de semmi.tipp,hogy hol kaphat ilyenkor a rendszer falsot? mert én arra gyanakszom.
A bármiylen jeladó rendszerint nem a mondott menetzárlat jellegű hibát szokta produkálni, mivel semmiylen terhelés nincs rajta, csak egy ipmulzus és csók.. Sokkal inkább megszakadni szokott, ilyenkor pontosan azt csinálja amit leírtál.
(ha menetzárlatos lenne-ami nem jellemző- akkor hidegen sem menne illetve meg sem pöccenne, nem gyújtana félre amitől durroghatna, mert nem gyújtana sehol:)
Az ilyen félhalott induktív alkatsz vagy induktivitásmérővel mérhető (csak persze, ahhoz tudni kellene hogy mennyi volt ereetileg..) vagy kiszerelt állípotban elúálíltod az üzemszerű hibát: Rákötsz egy ellenállásmérőt a jeladóra, és hajszárítóval (vagy hőlégfúvóval messziről) melegíted. Szép lassan mászni fog felfelé az ellenállása,és ha szakadt, egyszer csak végtelen ellenállásba ugrik. Nem kell leolvasztani rendszerint elég 50-60 fokosra melegíteni a hibafeltáráshoz.
Olajat ontessz a kupplung hidrauikus rendszerbe?
A legtelenitore huzol egy atlatszo csovet es kinyitod. Pumpalod addig a kuplungot amig bubborekok jonnek ki de legalabb 2 tartaly folyadekot pumpalj at. Elzarod es kesz.
hali, sziasztok ! egy bizonytalan kérdést teszek fel.
Gas Gas 50esem légteleníteném a kuplungot. a kuplungot úgy kell légteleníteni, hogy beleöntöttem tartalyba az olajat húzkodom a kuplungot és ugye bugyog fel a levegő . aztán közben a légtelenítő csavart megengedem, miközben behúzva tartom a kuplungkart aztán vissza a csavar ugye?
mert vagy baszul csinálom vagy marha levegős. mert mondjuk sok levegő jön fel csak mondom megkérdem.
vagy 2 órája ezt csinálom már. valami ötlet? amivel meggyorsíthatom vagy szarul csinálom vagy nemtudom...
fotozd le az alkatreszeket es akkor talan megtudom mondani milyen allapotban vannak. Egyebkent fuvokakat csak nagyon ritka esetben cserelunk a tuszelep a gumi hegy miatt mar kerdeses.
yamaha Majesty 125 robogóm van nem volt használva 1évet
a karbi belseje be volt zöldülve szerelönek elvittem kimosta kromofággal
az egészet.
Azt mondta vegyek bele új fúvókákat meg tűszelepet de ki lettek mosva kromofággal.
Muszály venni szerintetek?
Nincs pedig tönkre menve benne se a fúvókák se a tüszelep.
de szerintem jobban járnál egy 16os kerekű robogóval
egy egyszerű szimó jeladótekercssel szoptam anno hónapokat, mert hol ment hol nem volt hogy ment egész nap utána leállítottam és nem ment mondjuk 2 napig utána igen
és sosem jelzett a műszer szakadást
akkor még nem volt net hogy gyorsan legyen az ember okos, a végén szétfaragtam és megforrasztottam a kitört tekercs forrasztását a nyákon
azóta is üzemel hibátlanul
karády őrmester ha angolul cifrázta volna az epizódok negyedével kevesebbek lettek volna
ha csereberéled a trafókat akkor is ugyanaz hagy ki?
ha igen akkor mégiscsak van baja ha cserebere után is az a henger kínlódik akkor vagy a vezérléssel vagy egyéb mechanikus gond van
szerintem
bár többhengeres motorral nem sok a tapasztalatom
Egyértelmű lenne az induktivitás mérés, csak iylasmire alkalmas cucca rendszerint nincs otthon senkinek..
A trafó meg még külön macerás,nem fejtem ki miért mert felteszem nem erre vagy kíváncsi lényeg, hogy EGYÉRTELMŰ jó-nemjó tesztet rendszerint nem lehet végezni egyszál ellenállás mérővel.
A műszer mondjuk 1,5 volttal mér, hibátlan értéket fogsz kapni.
Üzem közben viszont a primer oldalon is van néhány száz volt, a szekuderen meg néhány tízezer, ami a műszer feszültségével vizsgálva jónak látszik, az üzem kközben simán lehet, hogy teljesen szar, mert akora fesznél már átüt..
Ráadásul, amikor méred, terhelés sincs rajta, áram sem folyik, szóval ha csak nem tök szakadt, vagy szénné égett nem lesz egyértelmű az eredmény..
(ha menetzárlatos lenne-ami nem jellemző- akkor hidegen sem menne illetve meg sem pöccenne, nem gyújtana félre amitől durroghatna, mert nem gyújtana sehol:)
Az ilyen félhalott induktív alkatsz vagy induktivitásmérővel mérhető (csak persze, ahhoz tudni kellene hogy mennyi volt ereetileg..) vagy kiszerelt állípotban elúálíltod az üzemszerű hibát: Rákötsz egy ellenállásmérőt a jeladóra, és hajszárítóval (vagy hőlégfúvóval messziről) melegíted. Szép lassan mászni fog felfelé az ellenállása,és ha szakadt, egyszer csak végtelen ellenállásba ugrik. Nem kell leolvasztani rendszerint elég 50-60 fokosra melegíteni a hibafeltáráshoz.
A legtelenitore huzol egy atlatszo csovet es kinyitod. Pumpalod addig a kuplungot amig bubborekok jonnek ki de legalabb 2 tartaly folyadekot pumpalj at. Elzarod es kesz.
Gas Gas 50esem légteleníteném a kuplungot. a kuplungot úgy kell légteleníteni, hogy beleöntöttem tartalyba az olajat húzkodom a kuplungot és ugye bugyog fel a levegő . aztán közben a légtelenítő csavart megengedem, miközben behúzva tartom a kuplungkart aztán vissza a csavar ugye?
mert vagy baszul csinálom vagy marha levegős. mert mondjuk sok levegő jön fel csak mondom megkérdem.
vagy 2 órája ezt csinálom már. valami ötlet? amivel meggyorsíthatom vagy szarul csinálom vagy nemtudom...
Egy új 15ezer bele ,használt karbi is 14körül
nem akarok ennyi pénzt kiadni ezekre
a karbi belseje be volt zöldülve szerelönek elvittem kimosta kromofággal
az egészet.
Azt mondta vegyek bele új fúvókákat meg tűszelepet de ki lettek mosva kromofággal.
Muszály venni szerintetek?
Nincs pedig tönkre menve benne se a fúvókák se a tüszelep.
kb5-6000ft egy csere nem egy nagy összeg, és gondolom vétel után vagy ha nem tudod mi van benne