Ja...........csak ugyi mindenki elnézi azt hogy a gari és a szavatosság nem ugyanaz.
A garanciánál az eladónak kell bizonyítani hatósági szakvéleménnyel hogy a hiba nem állt fenn az ealadás pillanatában.
A szavatosságnál meg a vevőnek ugyanúgy hatósági szakvéleménnyel hogy márpedig fennáll.
És ezt ugyan per esetén ha nyer visszafizetik meg a perköltséget.
De.
Szakvélemény x összeg,ügyvédet,beadványokat,illetékeket csengetni kell,elhúzódik évekre ezt is mind fizetni.
Mire perre kerül a sor bennevan a motor ára az ügyben és utána jó nyer,na és?
Addigra az eladónak nem lesz semmifeéle behajtható vagyona oszt néz a nyertes vevő kifelé a tágranyílt szemein keresztül hogy 5-600-700e be nem hajtható költsége van egy KB 20 kilós bontott blokk benyelése helyett mert olcsón akart motorozni gixxerrel.
Roll-nak igaza lehet, mintha változott volna az erre vonatkozó törvény és a használtra kereskedőnél vagy fél év a szavatosság, de magánszemélytől is több lett és ez automatikus ha csak nincs felsorolva a szerződésben a hibalista amiről tudott a vevő. Bár a fene tudja, csak hallottam nem biztos, hogy igaz.
az a helyzet hogy megnézted és megvetted
ennyi
szinte esélytelen hogy bármit is el tudj intézni
feljelentés bíróság szakértő mittudoménmi, mire eljutnál addig hogy egy "rendes" tárgyalás van sok-sok 100ezred úszik benne
de
nézd a dolgot a másik oldalról
van egy motorod, még épp jó mint a többi használt vas, megveszik aztán a vevő másnap lát egy szebbet-jobbat, hidegen tol neki egy perc tiltást aztán visszaviszi mert szar
ezek a régi lomoknak bármi baja lehet
pl:
egyik ismerős nemrég elhozta a frissen vásárolt robogóját hogy pucoljam ki a karburátort, aztán a próbaúton gondolt egyet a csapszeg egyik zégergyűrűje és kipattant a helyéről
egyből új dugó új henger
akkor most ki a hibás?
Lépj fel határozottabban. Ha nem akarsz balhézni, intéztesd ügyvéddel. Mi a nyáron visszavásároltattunk egy Alfát, mert haver is úgy hozta el, mint te, hogy több sebből vérzett, többen kételkedtek benne, hogy sikerülni fog, de simán ment mindenféle balhé nélkül.
Ebben Igazad van! Beszéltem is vele,hívtam telefonon...Első válasza/kérdése az volt,hogy biztos hidegen lövettem neki.Persze ,rá sem ülök a motorra addig még el nem éri a 70 fokot....
Egy olyan embertől vettem a gépetaki úgymond- biznisznek- törötten vette egy másik jómadártól ,amit nem is tagadott. Ő megcsinálta a motort.(teljes idomgarnitura,törött részek lecserélve,új fényezés...stb...) Kívülről patent a gép. A hangja is teljesen normális-nem csörög nem csattog.... Ez viszont most derült ki, hogy eszi az olajat,de rendesen... az, hogy ő tudta,hogy a motor ki van nyírva (bár csak nem lenne igaz,de a hozzászólásokból sok jóra nem következtethetek sajnos?! ) nem tudom.
Gondolom erről az olajfogyasztásról nem számolt be az eladó. Én simán visszamennék hozzá, hogy megbeszéljük a dolgot. Vagy kifizeti a felújítást, vagy visszaveszi a motorját, vagy találkozik az ügyvédeddel. Ha magánszemélytől veszed, akkor is van fél év szavatosság.
Természetesen,amit meg is fogok tenni...... túl sok mindent beképzeltem már magamnak mióta kiderült,hogy nem egy jó gépet vettem magamnak..... ami nem igazán előnyös mert ha úgy indulok el,hogy félek a motortól-akkor abból csak baj lesz
"120-140 körül néha, mintha elkezdene kígyózni alattam a moci."
Alattam sokszor 50-90-nél is, mikor a sávom ki van vályúsodva. Nem ártana , ha egy "régi motoros is megnézné azt a gépet. Csak van ilyen ismerősöd is?!
Igen,nem tudom-ezt nagyon mérlegelni kell .Főleg,hogy minél többet megyek annál többször gondolok arra,h valami nem stimmel a motorral.120-140 körül néha, mintha elkezdene kígyózni alattam a moci.... először arra gondoltam,hogy a szél dobál ,de mostanában sokat fúj a szél többet megyek szélben ..nem ugyan az az érzés mint mikor belekap oldalról és meginbojog alattam... persze lehet a gumit sem lenne ártana lecserélni(az első pl.9 éves biztos nem ugy viselkedik mint ahogy kellene )
Akit tud segítsen már fingom sincs mi a baj! Adott egy 50es fekvőhusszú levegős minarelli blokk új dugóval gyűrűvel a motor nem indul be ha mégis nagynehezen beindul nem pörög fel és búgó sűvítő hangot ad utoljára amikor mentem vele elment az ereje amikor ezt a hangot produkálta
Ha szerelőhöz viszed, akkor nem lesz olcsó, de jól meg lesz csinálva. Ráadásul a kezedbe nyomja azon alkatrészeket, amiket cserélt és ad számlát is. Ha tényleg szerelőhöz viszed(!) Ha csak "szerelőhöz" viszed, akkor össze lesz taknyolva negyed áron. Menni sem fog, de legalább marad valamennyi pénzed.....
amíg nem szedtétek szét kár is agyalni
max annyit hogy mértek egy kompressziót
ha jó akkor jó, ha nem akkor lehet kis baj is és nagyobb is
ha kopott és csak pár évig kell akkor meg kell gyűrűzni-szimeringezni aztán elgurul az még pár évet
vagy tiltásig forgatva kinyírod az első falunapon
Igen ,nem értek hozzá,sajnos.Biztos egyszerűbb lenn e dolgom,ha autó és moto szerelőként élném az éltem,persze akkor nem is kerestem volna fel a honlapot Ez van.. ezt meg lehet csinálni=ha olyat találsz aki nem ért hozzá akkor azt le lehet húzni... Vagy figyelj oda mit veszel mert a közértben is lehet romlott a tojás,kivülről nem látszik...csak majd ha haza mész és feltöröd kicsit büdös lesz
ja 3 kiloért,de akkor már 3-at buktam rajta sajnos.És nem beszélve ami az átírási procedúrával járt mert az sem volt egyszerű...hiányos papírok stb....egy olyan embertől vettem aki kapásból szimpi volt és ezek után nem is értem mi a szart adott el nekem.....persze itt minden a pénzről szól....? nem feltétlen majd Isten végez..:( Én meg meghajtott fejjel keresem a lehetőségeket.... De azért kösz mindenkitől az őszinte válaszokat hozzászólásokat
Bízok abban hogy ha elviszem egy szerelőhöz akkor talán az itt említett összegek töredékéből helyre lehet hozni,ha meg nem-akkor ilyen világban élünk....
Írtam, ha van rajta ép cucc, meg kell nézni a hirdetési oldalakon, hogy mit lehet belőle kiárulni.
Meg lehet hirdetni 3 kilóért, motorhibával.
Meg lehet kérdezni a bontókat mennyit adnak érte...ha tiszta akarsz maradni.
De megkérdezheted a bontókat, hogy mennyi hozzá egy komplett blokk? Plusz blokk cserénél van újabb vizsga adminisztráció, meg a szerviz munkadíja ami 50- 100 között bármi lehet...
Bevallom nem hiszem hogy akár 200-ból is kijönne, ha számolod az utánjárást, vesződséget, idegeskedést.
Èn szeretem csinálni nekem ez a hobbim, de a restaurálások mellett mindig van működő motor is amivel motorozni lehet...
A garanciánál az eladónak kell bizonyítani hatósági szakvéleménnyel hogy a hiba nem állt fenn az ealadás pillanatában.
A szavatosságnál meg a vevőnek ugyanúgy hatósági szakvéleménnyel hogy márpedig fennáll.
És ezt ugyan per esetén ha nyer visszafizetik meg a perköltséget.
De.
Szakvélemény x összeg,ügyvédet,beadványokat,illetékeket csengetni kell,elhúzódik évekre ezt is mind fizetni.
Mire perre kerül a sor bennevan a motor ára az ügyben és utána jó nyer,na és?
Addigra az eladónak nem lesz semmifeéle behajtható vagyona oszt néz a nyertes vevő kifelé a tágranyílt szemein keresztül hogy 5-600-700e be nem hajtható költsége van egy KB 20 kilós bontott blokk benyelése helyett mert olcsón akart motorozni gixxerrel.
Ahhelyett hogy vett volna egy GS500-at.