Sziasztok,
Van egy GSR 600-am aminek a tankján van egy tenyérnyi horpadás.
Milyen módon lehetne ezt javítani? Ki lehet húzatni valahogy?
Válaszokat előre is köszönöm.
Laci
Üdv! Van egy 4 ütemű, 400-as, egyhengeres, négyszelepes 2004-es enduró motorom. Az egyik motorozás alkalmával amikor hátranéztem annyit vettem észre, hogy nagyon fújja a füstöt. Egy 5 perccel ezelőtt mondjuk elég sokat kapott a motor, mert pályáztam, és kétszer sajnos le is tiltattam.
Kb. egy 15 perc elteltével (ennyi idő volt míg hazaértem) már egy pici füst sem volt még nagy fordulaton sem.
Azóta eltelt közel egy év, és egy kicsit sem füstölt sohasem és a blokkjához nem volt hozzányúlva.
Mi történhetett akkor amikor nagyon füstölt?
Elképzelhető hogy közrejátszott az is hogy nagyon húztam neki a füst megjelenése előtt?
Sziazstok,
egy 50-es 4 ütemű csoda robogóban cseréltünk gyűrűket, azt produkálja, hogy úgy 10 perc motorozás után mintha hirtelen kifogyna a benzin, majd 1-2 mp fulladozás után ismét megy/húz. Lehet, hogy miután bemelegedik az új gyűrű olyan sokat tágul, hogy megragad?
Találkozott-e már valaki ilyen problémával (ha egyáltalán probléma)?
Rugók cseréje okán szétszedtem a kuplungot és észrevettem, hogy a belső kosár billeg egy nagyon kicsit a tengelyen. Nem értettem, hogy miként lehetséges, illetve a nem túl bizalom gerjesztően lebiztosított központi anyát is cserélni szándékoztam, ezért leszedtem a kuplung kosarakat.
Addig szórakoztam a belső kosárral, amíg rátapintottam a lényegre. Adott, hogy a belső kosár a sebességváltó tengely bordás végére megy fel. Ehhez a csatlakozáshoz a belső kosár közepébe bele van sajtolva egy belül bordázott furatú persely. A kuplung tengelyen az olajszivattyú lánckerék alatt van egy persely, aminek a belső oldala a blokkban levő tengelycsapágy belső kosarához támaszkodik. A tengelyen ehhez támaszkodik egy persely, amin a nagy kuplungkosár tűgörgős csapágya fut. Amikor fen van a kis kosár és az anya meg van húzva a kiskosarat és a perselyeket hozzá préseli a blokkban levő csapágy belsőhöz, ezáltal ezek együtt forognak a tengellyel. (Ezt csak azért írtam le, hátha valaki még nem gondolkodott rajta, hogy ez rész miként működik.) A lényeg, hogy a belső kuplungkosárnak fixen kell állni a tengelyen.
A gondot abban látom, hogy amikor a kuplung kar nincs behúzva a belső és a külső kosár az össze lamellával együtt egy tömeget képez. Gyorsításkor és lassításkor ez az egész tömeg oda-vissza elmozdul a kiskosárba préselt, de ebben kimozgósodott betéten. Nem tartom valószínűnek, hogy gyári a megoldás. Esetleg valahogy lehetne fixálni a betétet, vagy cserés?
(Hab a tortán, hogy mind a két kúpos alátét fordítva volt berakva. Ez okozta, az 1500-as fordulat alatti (már kb. 1450 nél) folyamatos gyári csattogó kuplung hangot. Miután megfelelően visszaraktam 1300 jön elő a hang és ott is finomabban, szakaszosan.) Viszont a csak melegen előjövő nem erős, de hallható zakatolás nem szűnt meg.
Ha www.cycleterminal.com%25252Fwi..." target="_blank">ezt megnyitod, mást se találsz csak kapcsolási rajzokat. De nagyon sok oka lehet annak, hogy nincs szikra. Gyújtáskapcsoló, gyors leállító, oldalsztender kapcsoló (ha van rajta). stb. stb.
Sziasztok kedves motoros társak :-)
Szűkségem lenne jó tanácsra
Van egy cb1 hondám és nincs szikra :-( hol kezdjem a hiba felderítését? kapcsolási rajzot valaki?
Köszönöm előre a segítséget !
Sziasztok.
Köszönöm a segitségeteket!Mindent átnéztem ahogy irtátok de csak a karbi volt a ludas.Most indul,jár megy is de csak olyan 3-4 ezrtől indul meg a moci addig dadog kicsit és az alapjárat nehezen áll vissza normálba.az a baj hogy az enyémhez hasonlitom a járgányt a Gilera megy mint a távirat pedig az is csak 50-s.Mindegy.............a lényeg hogy most már halad a ketyere.
Köszönöm nektek Kinter,Eryk stb
Néztem pár XT-s videót.
Hát ezek 90%-ban zakatolnak mint a kurvaélet.
Hogy mindegyik szar volna?
Kétségeim vannak.
A generálozás előtt ilyen hangja volt.
A generál után viszont ilyen hangja lett.
Az első zakatolós hang hallatszik, amíg fel nem épül az olajnyomás.
Bocsi -humeszab- hogy felhasználtam a videóidat!
Szeretek a tökéletesre törekedni csak a sorrend végén van a csempézés ez világos!
Kb. a sorrend:
1. elmélet
2. gyakorlat
3. jó szerszámok
4. jó munka körülmény
A 4. nél is lehet sorolni, hogy elsőnek pormentes és világos, másodiknak fütőtt és hütőtt, harmadinak könnyen takaritható(pl. csempézés) aztán utána még jöhetnek a kényelmi szempontok mint kényelmes fotel, szék, stb.
A festésre vissza térve, ha nem tetszik, hogy csak úgy rakom fel, vigye máshoz!Kevesebb motort szerel az ember több szabadidőm marad, így is már egy éve az angol tanulás a fő napirendi pont szabadidőmben...
Nézd az első gondolatodhoz hozzáfűznék annyit, hogy nem kell kicsempézett műhely, de azért vannak alapvető követelmények amihez nem árt azért egy szerszámozottság egy satupad amin szerelsz, meg egy átlátható ideális környezet.
Hidd el, nem a csempén múlik.
A másodikhoz pedig.
Ha kifizeti a tulaj, én is csiszolok és festek.
De sok tulajnak konkrétan 2000.- forintja nincs festékre.
Annak nem festünk.
Úgyhogy ez nem helytálló.
Én is adok sok mindent, de azért hülye nem vagyok, attól független, hogy mostanában valahogy divat lett a másik hülyének nézése....
Van egy GSR 600-am aminek a tankján van egy tenyérnyi horpadás.
Milyen módon lehetne ezt javítani? Ki lehet húzatni valahogy?
Válaszokat előre is köszönöm.
Laci
Kb. egy 15 perc elteltével (ennyi idő volt míg hazaértem) már egy pici füst sem volt még nagy fordulaton sem.
Azóta eltelt közel egy év, és egy kicsit sem füstölt sohasem és a blokkjához nem volt hozzányúlva.
Mi történhetett akkor amikor nagyon füstölt?
Elképzelhető hogy közrejátszott az is hogy nagyon húztam neki a füst megjelenése előtt?
lehet, hogy kifogy a benya a karbiból.
egy 50-es 4 ütemű csoda robogóban cseréltünk gyűrűket, azt produkálja, hogy úgy 10 perc motorozás után mintha hirtelen kifogyna a benzin, majd 1-2 mp fulladozás után ismét megy/húz. Lehet, hogy miután bemelegedik az új gyűrű olyan sokat tágul, hogy megragad?
Rugók cseréje okán szétszedtem a kuplungot és észrevettem, hogy a belső kosár billeg egy nagyon kicsit a tengelyen. Nem értettem, hogy miként lehetséges, illetve a nem túl bizalom gerjesztően lebiztosított központi anyát is cserélni szándékoztam, ezért leszedtem a kuplung kosarakat.
Addig szórakoztam a belső kosárral, amíg rátapintottam a lényegre. Adott, hogy a belső kosár a sebességváltó tengely bordás végére megy fel. Ehhez a csatlakozáshoz a belső kosár közepébe bele van sajtolva egy belül bordázott furatú persely. A kuplung tengelyen az olajszivattyú lánckerék alatt van egy persely, aminek a belső oldala a blokkban levő tengelycsapágy belső kosarához támaszkodik. A tengelyen ehhez támaszkodik egy persely, amin a nagy kuplungkosár tűgörgős csapágya fut. Amikor fen van a kis kosár és az anya meg van húzva a kiskosarat és a perselyeket hozzá préseli a blokkban levő csapágy belsőhöz, ezáltal ezek együtt forognak a tengellyel. (Ezt csak azért írtam le, hátha valaki még nem gondolkodott rajta, hogy ez rész miként működik.) A lényeg, hogy a belső kuplungkosárnak fixen kell állni a tengelyen.
A gondot abban látom, hogy amikor a kuplung kar nincs behúzva a belső és a külső kosár az össze lamellával együtt egy tömeget képez. Gyorsításkor és lassításkor ez az egész tömeg oda-vissza elmozdul a kiskosárba préselt, de ebben kimozgósodott betéten. Nem tartom valószínűnek, hogy gyári a megoldás. Esetleg valahogy lehetne fixálni a betétet, vagy cserés?
(Hab a tortán, hogy mind a két kúpos alátét fordítva volt berakva. Ez okozta, az 1500-as fordulat alatti (már kb. 1450 nél) folyamatos gyári csattogó kuplung hangot. Miután megfelelően visszaraktam 1300 jön elő a hang és ott is finomabban, szakaszosan.) Viszont a csak melegen előjövő nem erős, de hallható zakatolás nem szűnt meg.
Szűkségem lenne jó tanácsra
Van egy cb1 hondám és nincs szikra :-( hol kezdjem a hiba felderítését? kapcsolási rajzot valaki?
Köszönöm előre a segítséget !
Köszönöm a segitségeteket!Mindent átnéztem ahogy irtátok de csak a karbi volt a ludas.Most indul,jár megy is de csak olyan 3-4 ezrtől indul meg a moci addig dadog kicsit és az alapjárat nehezen áll vissza normálba.az a baj hogy az enyémhez hasonlitom a járgányt a Gilera megy mint a távirat pedig az is csak 50-s.Mindegy.............a lényeg hogy most már halad a ketyere.
Köszönöm nektek Kinter,Eryk stb
Hát ezek 90%-ban zakatolnak mint a kurvaélet.
Hogy mindegyik szar volna?
Kétségeim vannak.
A generálozás előtt ilyen hangja volt.
A generál után viszont ilyen hangja lett.
Az első zakatolós hang hallatszik, amíg fel nem épül az olajnyomás.
Bocsi -humeszab- hogy felhasználtam a videóidat!
Ez pontosan így van sajnos ahogy leírtad.
Szeretek a tökéletesre törekedni csak a sorrend végén van a csempézés ez világos!
Kb. a sorrend:
1. elmélet
2. gyakorlat
3. jó szerszámok
4. jó munka körülmény
A 4. nél is lehet sorolni, hogy elsőnek pormentes és világos, másodiknak fütőtt és hütőtt, harmadinak könnyen takaritható(pl. csempézés) aztán utána még jöhetnek a kényelmi szempontok mint kényelmes fotel, szék, stb.
A festésre vissza térve, ha nem tetszik, hogy csak úgy rakom fel, vigye máshoz!Kevesebb motort szerel az ember több szabadidőm marad, így is már egy éve az angol tanulás a fő napirendi pont szabadidőmben...
Hidd el, nem a csempén múlik.
A másodikhoz pedig.
Ha kifizeti a tulaj, én is csiszolok és festek.
De sok tulajnak konkrétan 2000.- forintja nincs festékre.
Annak nem festünk.
Úgyhogy ez nem helytálló.
Én is adok sok mindent, de azért hülye nem vagyok, attól független, hogy mostanában valahogy divat lett a másik hülyének nézése....