És hová van kötve a relé? Az akkuról kap áramot vagy a generátorról? Én az akkura kötném, mert a generátor alacsony fordulaton kevés feszt ad, magas fordulaton meg odab....sz a relének. Az akkumulátorod jó? Indítja a motort? Ha autós villogót használsz, annak 21W-os izzók kellenek, ellentétben a kisebb motorokban használatos 10W-osok helyett. Stb-stb.
Szorulni nem szorul a fék, de az ideálisnál jobban súrlódik a betét a tárcsához. Felemelt első kerékkel, egy kézzel megforgatva ~2.5 fordulatot tesz a kerék mielőtt megáll.
Az ideális állapotra törekednék.
Szia,
Érdekes, de miért tapogatod a tárcsákat? A fék jól működik? A kerék jól forog ha fel van emelve? Akkor ennyi.
A 4 leömlőd 1forma meleg? mert ha nem akkor nem dolgozik minden henger ugyanolyan hatásfokon...
Csak kíváncsi vagyok, h mitől keres ilyen problémákat az ember...
Sziasztok!
Fék szervizzel kapcsolatban kérnék segítséget. Bandit első fék, négydugattyús Tokico féknyergekkel.
A kerék nem szorul, fékhatás megfelelő, de az egyik tárcsa érezhetően jobban melegszik a másikhoz képest. A féknyereg dugattyúit kijjebb nyomtam a tiszta részig, fémtisztára tisztítottam és visszanyomtam. Ez akadálymentesen ment kézzel, szerszám nélkül.
De ugyanúgy megmaradt a tünet. Mit tudnék még megnézni?
Szia,
Akkor lássuk csak.
Nézegettem a rajzodat, és én így gondolom:
Az indexeid direktbe a testre vannak kötve, az index kapcsolón keresztül kapcsolsz neki tápot(ami az index reléből jön). Na ezen a körön kéne elsőnek körül nézned. Pl hogy az égők a foglalatokba nincsenek-e belerozsdásodva, vezetékek ellenállása(izzó ellenállása), index kapcsoló érintkezői...stb.
Amúgy én nem így csináltam volna meg az egész kapcsolást...
Ezt a négy lámpás villogást nekem úgy rémlik, külön relével oldják meg, és nem a villogó-automata áramkörét terhelik vele. A másik: elektronikus villogó automata összeszedhet annyi zavart, a motor hálózatából, hogy nem a saját áramköre szerint fog billegni, hanem összevissza vibrál. És először ezt a segédrelés megoldást csináljátok meg.
Elsősorban motorvillamossághoz értő emberekhez szeretnék szólni, akiket teljesen megértek, ha kérdőre vonnak, miért "vágtam" bele, de visszaút már nincs, a problémát valahogy el kell hárítani, ezért remélem vannak emberek akik a segítő szándék jegyében indulnak neki az olvasásnak.
Adott egy 2006-os HONDA CBR 125 R. Régóta nálam van már a csöpp jószág, és találtam egy oldalt(http://125cbrevolution.free.fr...) ahol mindenféle tutiságot lehet művelni a gépezettel.
Ki is néztem magamnak a vészvillogót (http://125cbrevolution.free.fr...), gondolván milyen jól fog mutatni felvonuláson, az utcán sajnálatomat vagy köszönetemet megnyilvánítani, na meg persze villogni a haveroknak, hogy az enyém ilyet is tud.
Igaz francia nyelvű az oldal, de a hozzávalókat megszerezve, a kapcsolási rajzot szakembernek megmutatva a művelet sikeresen véghezment, mely során én csak a motor idomainak szétbontásában vettem részt, hogy ő hozzáférhessen az elektronikai részekhez.
A gyári indexrelét ki kellett cserélni, mivel az nem bírta mind a 4 indexet működtetni. Egy autóé került bele.
Már legalább egy éve problémamentesen üzemelt, ám az utóbbi időben nagyon furcsa dolgot kezdett el művelni, amely csak tovább fokozódott.
Az első jelenség az volt, hogy időnként az indexem vagy nagyon lassan, vagy egyáltalán nem villogott. Ekkor a rendszer nagyjából átnézésre került, de semmi rendellenességet nem tapasztaltunk a beszerelést végző szakemberrel. Minden megfelelően működött.
Később véletlenül rájöttem, hogy mikor is lép fel a probléma, méghozzá magas fordulaton(8.000-nél már nem jó)
Elsősorban én a relére gondoltam, talán valamiért nagyobb feszültséget kap, ezért nem bírja. Ki lett mérve, fordulaton nem kap többet a tudomásom szerint megfelelő 14.4V-nál.
Otthon találtam egy suzuki swift indexrelét, na mondom ez tuti jó lesz, made in japan, stb., minőségi cucc. Elsőre jónak tűnt, ám a dolog újabb fordulatot vett, mert most már nem az volt a baj magas fordulaton, hogy a relé nem működik, és nem villog az indexem, hanem folyamatosan világít.
Időközben újabb furcsa dolgokat produkált a masina, mert bár teljesen abszurd, de előfordult, hogy álló helyzetben, alapjáraton bekapcsoltam az indexet, viszont az nem működött. Hiába kapott egy kis fordulatot, nem hatott, ám amikor a motorral elindultam és gurultam már vagy 20km/h-val, az index ismét működött, ha visszalassultam ismét felmondta a szolgálatot.
Nem teljesen értem mi köze hozzá, hogy a motor áll vagy gurul. Többször is leteszteltem, tehát nem csak a képzeletem játszott velem.
Magas fordulaton persze még mindig folyamatosan világított, mindegy hogy csak valamelyik irányba jelzek, vagy épp mind a négyet szeretném működtetni.
A dolog mára ott tart, hogy vagy egyáltalán nem működik(tök mindegy, hogy állok, megyek, vagy pörgetem a motort), vagy összevissza vibrál, hol villog, hol nem, folyamatosan világít, és így tovább.
Kész őrület.
Mai elinduláskor nem működött, egész úton káosz volt, most hogy megálltam a motorral melóhelyen, teljesen jó állapotban hagytam ott.
Sajnos még nem sikerült szakemberrel időpontot egyeztetni, de az már meg lett beszélve, hogy mindent tüzetesen kell átnézni lépésről lépésre.
Ettől függetlenül én ezúton szeretnék megkérni egy hozzáértőt, hogy bár látatlanban, de nyilatkozzon valamit a problémáról, mi az amivel szerinte gond lehet(az elmémen kívül), hogy ha netán valami elkerülné a figyelmünket, akkor fel tudjam hozni, mint hibalehetőség.
Még valami
Aprilia T. Rally
Ha csúszik a kuplung? Akkor mit tegyek? Mit hogy állítsak, mire figyeljek? hogy kell beállítani?
csak akkor csúszik egy kicsit, ha úgy igazán meghúzom neki...
Sziasztok!
-Aprilia Tuareg Rally-
A karburátort kitisztítottam-legapróbb darabig szétszedtem- majd összeraktam. Az alapjáratot nem sikerül belőni sajnos. Mégpedig ami gond: a levegőcsavar. Ha kiveszem a levegőcsavart, akkor teljesen jól meg felpörög tökéletesen, jó a hangja. Ha viszont visszateszem, éppen belekapatom már csökken is a fordulat-és szerintem nem kap levegőt- és lefullad.
Mi lehet a gond?
Tisztítsam ki újra a karbit? :D
Nem érdemes vesződnöd a lánc cserével, gyakorlatilag 2000km múlva újra előjön a zakatolás. Tudok küldeni service manual-t ha gondolod, csak adj egy email címet.
1pont neked! :-)
Kicseréltem a rögzítő stiftet, úgy kellett beverni a helyére így tutira nem lóg! Annyi előnyöm lett, hogy ha behúzom a kuplungot akkor már nincs zakatolás (eddig volt) sőt alapjában is halkabb Elképzelhető, hogy a lánc okozza a gondot, de sajnos nincs róla rajzom! Ha esetleg valaki tudna küldeni azt megköszönném! :-)
Szinte biztos, hogy a kuplung kosár hátsó fogaskereke a hiba okozója.
Tegnap széthúztam az egészet és látszik is a kopás nyomai, a lyuk a kosáron a forgás iránnyal megegyezően vizszintesen 5,17mm míg függőlegesen 5,02mm a fogaskeréken a stift helye 5,35mm és a nút egyik oldalán már látszik egy kicsit a beverődés helye a stift átmérője az 4,98mm. A számok alapján nem is nagy az eltérés, de ha össze adjuk akkor majdnem van egy milliméter lógás ami a fogaskeréken majdnem egy fognyi. Ha kézzel megmozgatom a fogaskereket akkor ugyan az a kattogó hang keletkezik csak ugye itt nem erősiti fel a többi fém alkatrész. Ha sikerül ma esztergályost találni akkor délutánra kiderül, hogy ez volt e a hiba, de szerintem (és a sok fórum hozzászólói szerint) is ez lesz!
Hát sajna ilyesmi lehetőségem nincs úgyhogy marad a régi.Megpróbálok megbékélni vele.Láttam más dobokat is 50-es Runner-ről bontva kinálgatják és tök másképp néz ki mint az enyém.Ilyesmi esetleg jó lehet,végtére is 50-es mociról van!Nem is veszélye 5-10 forintért már odaadják.
GYárilag az XJ600at igen szarul tervezték meg, ugyanis a főtengelytől a hajtás egy láncon megy át a váltóra, és a láncnak nincsen semmi feszítése csak egy vezetője. Ezáltal a lánc mozogni tud, nem keveset, így ha az olaj betöltőnél be nyúlsz akkor 1 centit simán tudod mozgatni a kuplungot, plusz mocskos szar zakatoló hangja van alapjáraton.
Az a baj,hogy nem .Csak arra emlékszem,hogy az alján és a tetején dupla menet volt.Meg a lényegre,az átmérőre sem emlékszem.A távirányító rugójánál is a fő gond a nem megfelelő átmérő volt.Olyasmit mondott a barátom,hogy a megfelelő átmérőjű rugó felfekszik arra a lemezre,amire a két vezeték megy és azáltal testel le?,vagy valami ilyesmit mondott.Nem az én szakterületem,de ezt már tisztáztuk .Kapcsolónál csak az számít,hogy megfelő átmérő legyen (passzoljon a kormányra),vagy van más is?Gondolom a vezetékeket csak oda kell forrasztani a motoron lévő megfelelő vezetékhez és zsugorcsővel szigetelni.Meg persze,hogy két bowden megy a gázkarhoz.
Szétszedtem a kuplungot a szokásos Yamaha betegség (kuplung kosár fogaskerekének kopása és zörgése) Egy olyan kérdésem lenne, hogy gyárilag kell oda valamennyi holtjáték, vagy passzentosan áll? (az enyém nagyon durván kotyog) Holnap akarom összerakni így sürgős lenne a válasz!
Köszönöm!
Ahogy azt beszéltük itt,egy kúpos kialakítású rugó.Én egy régi távirányító rugójával helyettesítettem.De az nem volt jó sem méretre,sem kialakításra,sem anyagra.Próbálgatások közben meg is olvadt.Valamit magyarázott a barátom,hogy a rugó nem csak azért van,hogy szakítsa a kapcsolatot,hanem hogy egyáltalán zárjon az áramkör és elinduljon az indítómotor.De mivel nem a speciálisan kialakított gyári rugó volt,csak rugózott de másra nem volt jó.Ezért is mondta nekem,hogy ugyan olyan rugót nehéz lesz találni,így keressek egy másik kapcsoló részt és cseréljük ki.Az akkutöltőm olyan,ami feltöltés után csepptöltésre vált át.Így elvileg az nem ölhette meg.De már tavaly írta itt valaki,hogy a teljesen lemerült akksi ha életre is kel,sokat veszít az élettartamából.
Nagy valószínűség szerint az akku meghalta magát. Az automata akkutöltő az igazi. Egy két napig a szabályozatlan töltőn hagyott akku lemeze elhajlik, zárlatos lesz. Lehet a tieddel is az történt . Milyen forma rugót vesztettél el? Nem tudod más rugóval pótolni?
Az ideális állapotra törekednék.
Beköthető egyszerűbben is?
Érdekes, de miért tapogatod a tárcsákat? A fék jól működik? A kerék jól forog ha fel van emelve? Akkor ennyi.
A 4 leömlőd 1forma meleg? mert ha nem akkor nem dolgozik minden henger ugyanolyan hatásfokon...
Csak kíváncsi vagyok, h mitől keres ilyen problémákat az ember...
Fék szervizzel kapcsolatban kérnék segítséget. Bandit első fék, négydugattyús Tokico féknyergekkel.
A kerék nem szorul, fékhatás megfelelő, de az egyik tárcsa érezhetően jobban melegszik a másikhoz képest. A féknyereg dugattyúit kijjebb nyomtam a tiszta részig, fémtisztára tisztítottam és visszanyomtam. Ez akadálymentesen ment kézzel, szerszám nélkül.
De ugyanúgy megmaradt a tünet. Mit tudnék még megnézni?
Akkor lássuk csak.
Nézegettem a rajzodat, és én így gondolom:
Az indexeid direktbe a testre vannak kötve, az index kapcsolón keresztül kapcsolsz neki tápot(ami az index reléből jön). Na ezen a körön kéne elsőnek körül nézned. Pl hogy az égők a foglalatokba nincsenek-e belerozsdásodva, vezetékek ellenállása(izzó ellenállása), index kapcsoló érintkezői...stb.
Amúgy én nem így csináltam volna meg az egész kapcsolást...
Elsősorban motorvillamossághoz értő emberekhez szeretnék szólni, akiket teljesen megértek, ha kérdőre vonnak, miért "vágtam" bele, de visszaút már nincs, a problémát valahogy el kell hárítani, ezért remélem vannak emberek akik a segítő szándék jegyében indulnak neki az olvasásnak.
Adott egy 2006-os HONDA CBR 125 R. Régóta nálam van már a csöpp jószág, és találtam egy oldalt(http://125cbrevolution.free.fr...) ahol mindenféle tutiságot lehet művelni a gépezettel.
Ki is néztem magamnak a vészvillogót (http://125cbrevolution.free.fr...), gondolván milyen jól fog mutatni felvonuláson, az utcán sajnálatomat vagy köszönetemet megnyilvánítani, na meg persze villogni a haveroknak, hogy az enyém ilyet is tud.
Igaz francia nyelvű az oldal, de a hozzávalókat megszerezve, a kapcsolási rajzot szakembernek megmutatva a művelet sikeresen véghezment, mely során én csak a motor idomainak szétbontásában vettem részt, hogy ő hozzáférhessen az elektronikai részekhez.
A gyári indexrelét ki kellett cserélni, mivel az nem bírta mind a 4 indexet működtetni. Egy autóé került bele.
Már legalább egy éve problémamentesen üzemelt, ám az utóbbi időben nagyon furcsa dolgot kezdett el művelni, amely csak tovább fokozódott.
Az első jelenség az volt, hogy időnként az indexem vagy nagyon lassan, vagy egyáltalán nem villogott. Ekkor a rendszer nagyjából átnézésre került, de semmi rendellenességet nem tapasztaltunk a beszerelést végző szakemberrel. Minden megfelelően működött.
Később véletlenül rájöttem, hogy mikor is lép fel a probléma, méghozzá magas fordulaton(8.000-nél már nem jó)
Elsősorban én a relére gondoltam, talán valamiért nagyobb feszültséget kap, ezért nem bírja. Ki lett mérve, fordulaton nem kap többet a tudomásom szerint megfelelő 14.4V-nál.
Otthon találtam egy suzuki swift indexrelét, na mondom ez tuti jó lesz, made in japan, stb., minőségi cucc. Elsőre jónak tűnt, ám a dolog újabb fordulatot vett, mert most már nem az volt a baj magas fordulaton, hogy a relé nem működik, és nem villog az indexem, hanem folyamatosan világít.
Időközben újabb furcsa dolgokat produkált a masina, mert bár teljesen abszurd, de előfordult, hogy álló helyzetben, alapjáraton bekapcsoltam az indexet, viszont az nem működött. Hiába kapott egy kis fordulatot, nem hatott, ám amikor a motorral elindultam és gurultam már vagy 20km/h-val, az index ismét működött, ha visszalassultam ismét felmondta a szolgálatot.
Nem teljesen értem mi köze hozzá, hogy a motor áll vagy gurul. Többször is leteszteltem, tehát nem csak a képzeletem játszott velem.
Magas fordulaton persze még mindig folyamatosan világított, mindegy hogy csak valamelyik irányba jelzek, vagy épp mind a négyet szeretném működtetni.
A dolog mára ott tart, hogy vagy egyáltalán nem működik(tök mindegy, hogy állok, megyek, vagy pörgetem a motort), vagy összevissza vibrál, hol villog, hol nem, folyamatosan világít, és így tovább.
Kész őrület.
Mai elinduláskor nem működött, egész úton káosz volt, most hogy megálltam a motorral melóhelyen, teljesen jó állapotban hagytam ott.
Sajnos még nem sikerült szakemberrel időpontot egyeztetni, de az már meg lett beszélve, hogy mindent tüzetesen kell átnézni lépésről lépésre.
Ettől függetlenül én ezúton szeretnék megkérni egy hozzáértőt, hogy bár látatlanban, de nyilatkozzon valamit a problémáról, mi az amivel szerinte gond lehet(az elmémen kívül), hogy ha netán valami elkerülné a figyelmünket, akkor fel tudjam hozni, mint hibalehetőség.
A válaszokat előre is köszönöm!
Aprilia T. Rally
Ha csúszik a kuplung? Akkor mit tegyek? Mit hogy állítsak, mire figyeljek? hogy kell beállítani?
csak akkor csúszik egy kicsit, ha úgy igazán meghúzom neki...
ezenkívül légszűrőt nézd meg tiszta-e, kiput hogy nincs-e tele dzsuvával.
-Aprilia Tuareg Rally-
A karburátort kitisztítottam-legapróbb darabig szétszedtem- majd összeraktam. Az alapjáratot nem sikerül belőni sajnos. Mégpedig ami gond: a levegőcsavar. Ha kiveszem a levegőcsavart, akkor teljesen jól meg felpörög tökéletesen, jó a hangja. Ha viszont visszateszem, éppen belekapatom már csökken is a fordulat-és szerintem nem kap levegőt- és lefullad.
Mi lehet a gond?
Tisztítsam ki újra a karbit? :D
1pont neked! :-)
Kicseréltem a rögzítő stiftet, úgy kellett beverni a helyére így tutira nem lóg! Annyi előnyöm lett, hogy ha behúzom a kuplungot akkor már nincs zakatolás (eddig volt) sőt alapjában is halkabb Elképzelhető, hogy a lánc okozza a gondot, de sajnos nincs róla rajzom! Ha esetleg valaki tudna küldeni azt megköszönném! :-)
Tegnap széthúztam az egészet és látszik is a kopás nyomai, a lyuk a kosáron a forgás iránnyal megegyezően vizszintesen 5,17mm míg függőlegesen 5,02mm a fogaskeréken a stift helye 5,35mm és a nút egyik oldalán már látszik egy kicsit a beverődés helye a stift átmérője az 4,98mm. A számok alapján nem is nagy az eltérés, de ha össze adjuk akkor majdnem van egy milliméter lógás ami a fogaskeréken majdnem egy fognyi. Ha kézzel megmozgatom a fogaskereket akkor ugyan az a kattogó hang keletkezik csak ugye itt nem erősiti fel a többi fém alkatrész. Ha sikerül ma esztergályost találni akkor délutánra kiderül, hogy ez volt e a hiba, de szerintem (és a sok fórum hozzászólói szerint) is ez lesz!
XR650R-be milyen olajat ajánlotok? Milyen olajszűrő való bele?
Köszi előre is a választ!
GYárilag az XJ600at igen szarul tervezték meg, ugyanis a főtengelytől a hajtás egy láncon megy át a váltóra, és a láncnak nincsen semmi feszítése csak egy vezetője. Ezáltal a lánc mozogni tud, nem keveset, így ha az olaj betöltőnél be nyúlsz akkor 1 centit simán tudod mozgatni a kuplungot, plusz mocskos szar zakatoló hangja van alapjáraton.
Kérnék egy kis segítséget Yamaha xj 600S ügyében!
Szétszedtem a kuplungot a szokásos Yamaha betegség (kuplung kosár fogaskerekének kopása és zörgése) Egy olyan kérdésem lenne, hogy gyárilag kell oda valamennyi holtjáték, vagy passzentosan áll? (az enyém nagyon durván kotyog) Holnap akarom összerakni így sürgős lenne a válasz!
Köszönöm!