Átnéztem a rajzot, az "engine switz" kapcsolót és az ahhoz menő vezetékeket nézd meg, ott testelhet le valahol, nagy valószínűséggel a 30 Amperes biztosító a bizonyíték.
ez arra való hogy a sarki pék is is be tudja kötni
halkan megjegyezném hogy az autószervizek java része is ezen a szinten van
pl a kép szerinti bekötést is képesek elrontani, és ezt nem hallottam hanem sokszor láttam
Ok,rendben.Sztem vasárnap mi is ezt fogjuk csinálni .Leülünk nézzük meg méregetünk.Aztán talán előjön a hiba.Ha meg nem,akkor jövő hétre megpróbálok szerezni valakit,aki elviszi a gépet a szerelőhöz aztán majd ő csak rendbe tudja tenni.Mindenesetre kössz a segítséget és a türelmet .Talán hamar rendbe jön a gép.Nálam hétköznapi közlekedési eszköz,így motor nélkül meg vagyok lőve.
Olvasgatva itt a hsz-id remélem szombaton megoldódik az én proGlémám is. Majd délután kő rá telóznom a srácra, hogy hozza haza a műszerét a "nagy falubó" holnapra. Remélem jönni fog.....
az indítás a legkevesebb, ha más nem húzol egy madzagot az akkutól a gombig meg vissza
a gyújtás(szikra) az ami a fontos
a kapcsolási rajz meg egy kicsit zagyva aki nem evvel foglalkozik, főleg azért mert nem úgy rajzolják ahogy van a motoron, egyes kapcsolók-csatlakozók sokszor más helyen folytatódnak
de a vezetékszínek alapján ki lehet igazodni rajta
én úgy szoktam hogy leülök mellé és nézegetem, ha nagyon felidegel akkor másnap folytatom
egyszer egy fz400 vezetékelését tettem rendbe avval elvoltam egy hétig is annyiszor felidegelt(meg a sok @ aki előttem műtötte )
Az lesz,de azt majd lehet már a haverom fogja.Vasárnap délelőtt elvileg ráér jönni.Gépjárműszerelő,van +20 év tapasztalata.Csak sajnos ő is ritkán ér rá.Van normális mérőműszere is.Engem már most összezavart kicsit a rajz .Az akksitól indul a piros/fehér szál.Megy a reléig onnan a 30-as biztihez.Onnan,ha jól értelmezem,megy a fehér az indítógombhoz.Ott meg a sárga/piros kábellel van összeköttetésben a vészleállítóval.De akkor hogyhogy van áram a vészleállítónál de az indítógombnál nincs?De lehet csak azért mert nem értek hozzá.Ezért is akarom/akarnám,hogy hozzáértő nézze meg.
Végig nyomogattam most megint mindent.De most valamiért a kürt nem szól.Index,féklámpa (mindkettőre kapcsol),hátsó világítás,első helyzetjelző lámpa,rendszámtábla világítás,műszerfal világítás megy.De a kürt nem szól.
Most megnéztem multiméterrel a két kapcsolót.A "Stop" gomb 11,8 V-ot mutat kikapcsolva,bekapcsolva 0 V.A "Start" gomb viszont mindig 0-t mutat,függetlenül attól,hogy a vészleállító milyen állásban van.
akkor amelyik vezetéken kiolvadt a biztosíték azt bogarászd végig
szerintem ott van a hiba
nem kap áramot "gyújtáson" se az indítómotor se semmi ami a motor működéséhez kell
gondolom a gomboknál sincs egyik ágon se áram
Hát most azt csinálja,hogy indítógombra semmit sem.Ha a relé két vékony vezetékét kötöm az akksira,akkor az indítómotor elindul,számomra normális módon megforgatja a főtengelyt.De nem indul be.Kicsavartam egyenként a gyertyákat,megpucoltam őket majd a hengerhez tartva őket megnéztem adnak e szikrát,miközben bekapcsolt gyújtásnál ráindítottam.De nincs szikra,egyik hengernél sem.Van világítás,kürt,index.A biztosítékok is rendben vannak.Mert az egész úgy indult,hogy a 30-as főbiztosíték 1 héten belül 2x is kiégett.Először csere után ment minden tovább,de a második után már semmi.
Már mindenféle verzióban ki volt próbálva,az úszón is volt állítva ide-oda.A levegő csavart is a gyári beállításban aztán ahogy jobban pörög de sehogy nem jó.Fals?..erre is gondoltam már,de akkor pörögne melegen,meg változna a fordulatszám indokolatlanul.A következő gondolatom már a gyújtásra terelődik,mert azt észrevettem,hogy változik magától az előgyújtása,volt mikor a kipufogóba visszabeszélt az addig enyhe előgyújtás,utógyújtássá lett.Most vagyok azon a ponton,hogy elviszem szervízbe átnézetni.
Ha látom már meg fejtem