Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Van egy 150-es ETZ-m.A gondom vele a nagy torka és 5300 fölé nem akar pörögni.Darabosan megy,már állítottam a gyújtáson is,meg a karbi akárhogyan van szabályozva,akkor is ezt csinálja
sziasztok!
etz 125 öm van és valamiért sorra fogyasztja gyújtótrafókat,minden más jó rajta(örülök is hogy nem fesz szabot meg aksit kell cserélgetnem)de miért lehet ez?vagy csak a véletlen műve lenne,hogy már a 3.at teszem bele idén?És egyik pillanatról a másikra lesz végük csak ugy útközbe megszűnik a szikra vagy halvány lesz...(gyertyát,gyújtókábelt,pipát,természetesen cseréltem már nem az a baja,ja meg kondit is most elöször...)segítsetek köszi!
Oldaltámasznál lévő kapcsolónál a két eres vezetéket levágtam és összekötöttem.A kuplungkarnál lévő kapcsolónál 3 eres vezeték van,ott felváltva összetekertem a vezetékeket.Rákötöttem a relén lévő két vékony vezeték egyikét a testre a másikat meg hozzáértem a pozitívhoz.Az indítómotor rendesen forgott,de be nem indult.Egy gyertyát kivettem és megnéztem úgy indításnál.Nincs szikra .
Ön nyert, az évszázad legfaszább képe...
Nem látni semmit :(
Nem "pici" zxr?
Szia RC51!
A közelmúltban írtam a Honda VT250 F hidraulikus kuplung nyomórúd szimeringről.
A barátom motorján ugyan ez a szimering haldoklik.
De nála egy kicsit másabb a kialakítás.
Nos, elkezdtük kiszedni a régit, de amint a képen látható a szimering fészek előtt van egy 2/3 körívben kialakított váll. Kicsit érdekes mert a váll kiemelkedik a síkból. Lehet, hogy azért tervezték ilyenre, hogy kívülről is szerelhető legyen? Szerinted az új merev szimeringet be lehet tenni majd a helyére? A robbantott rajz szerint az egész blokkot szét kellene szerelni miatta. A tanácsodat kérjük, talán van valamilyen praktika.
viaszos vax aztán egy ideig nincs vele gond
5-10 mosásig szép lesz utána ismét lekened-polírozod
Ezt találtam, itt lehet választani.
Sziasztok!

Apró halvány mosókarcokat illetve amit az utas okoz a kesztyűjével hogyan lehet eltüntetni teljesen illetve kipolírozni kézi és gépi megoldás is érdekel, illetve milyen szereket használjak? Nem vagyok otthon a témában kérlek segítsetek! Azért szeretném megcsinálni mert idegesít a sok apró kis karc(mosókarc)
Előre is köszönöm!
Segítségeteket kérném. Van egy aprilia af1 europa 50-es motorom. Nemrég lett összerakva, de bajai vannak. Alsó fordulaton nagyon gyenge, lomha kb 7000-ig. Tudom hogy kétütemű és ezért is. Amint eléri a 7000 fordulatot hirtelen megindul és 10000 körül valami mintha besúrolna a blokk jobb oldalán. Valakinek van valami tippje, ötlete, hogy mi lehet a baj?
Rendben,köszönöm.Akkor a két kapcsolót kiiktatjuk és megpróbáljuk majd a két vékony vezetékről beindítani.
az van kiiktatva amin össze van sodorva a vezeték és megforrasztva
ezért írtam még az elején hogy ki kell kötni egyenlőre és akkor egyből kevesebb a lehetséges hibás alkatrészek száma
az indítórelén meg a 2 vékony vezeték lesz, azt kell az akkura kötni a test lehet fix a pozitívot meg csak érintsd hozzá
Ennyire nem vagyok benne a témában.Melyik része a gyengeáramú?Bár gondolom a két vékony vezeték.Mert az egyik vastag az akksira megy a másik meg az indítómotorhoz.És mennyi áramot adjak neki?A kuplungé 2 éve tönkrement,azóta csak rá van dugva,de nincs a kuplungkarra szerelve.Eddig nem volt vele gond.Az oldaltámaszé fent van még de kitolt oldaltámasznál sem ér a kapcsolóhoz így az is ki van gyk. iktatva.Akkor lehet ezeket is meg kellene nézni?De csak holnap,mert mindjárt megyek dolgozni.
ha nem egérrágott a köteg nincs értelme cserélni, a másik sem lesz jobb
ha a relé gyengeáramú részéhez áramot adsz akkor indít? ha igen akkor a relé jó
ha így indít akkor végig kell menni a vezetéken mi a hiba
tuti ki van iktatva minden biztonsági kacat?
oldaltámasz, kuplung, mittudomén mi lehet még rajta
Én délután dolgozok ő meg délelőtt.Így a héten nem tudok átmenni hozzá.Esetleg beszélek haverommal,aki átjön,hogy ha tud hozzon mérőműszert magával.Ezt a relét én is néztem,meg egy másik univerzális relét.Itt a motorszerelő azt mondta hogy amit adott az is jó lesz.Most nézegettem Ebay-t,egy használt kábelköteg olyan 13 körül van.EbayLehet cserélni kellene a komplett kábelezést.Bár 13-ért lehet rakna nekem össze valaki egy újat új vezetékekből.Mondjuk olyan ötletem is van,hogy a vészleállító gombnál van valami,ami miatt nem engedi elindítani a motort.De ez is ugye csak teória,amit mérőműszer nélkül nem lehet megmondani.Nekem csak multiméterem van,de én azzal az akksi feszültségét meg a töltést szoktam csak mérni.
az autóvillamosságitól nem tudsz szerezni egy mérőműszert?
amit ráakasztasz a vezetékre és méri az átfolyó áramot
mert avval le tudod ellenőrizni mekkora ampert vesz fel az önindítód
ha egyezik a gépkönyvben leírtakkal az is jó
amúgy az indítórelé összezárását ne a mérőműszer vezetékével csináld mert jóhogy forrósodik
5-6 db 1-1,5ös vezetéket sodorj össze aztán avval csináld
ilyen 60-80 amper lehet az önindító áramfelvétele, relé is legalább ekkora legyen de inkább nagyobb vannak 150esek is link
Na a szakértő keresése ami nehéz.Van a faluban autó-villamossági,de ő nem nyúl motorokhoz.Pedig mondtam,van szerelési könyvem (pdf formátumban) rajzzal együtt.De akkor sem.A szomszéd kisvárosban van motorszerelő,de ott egyrészt aranyárban dolgoznak (4-5 ezer/óra) másrészt nem éppen megbízhatóak.El kellen vinnem oda,ahol tavasszal szervízelték,de ahhoz meg jó lenne beindítani.Aki jön barátom,az sok sok éve foglalkozik régi motorok felújításával.Nem konkrétan villamossági szakember.De hátha valamit hozzá tud szólni.Amúgy mi lenne egyszerűbb?Megkerestetni a hibát a kábelrengetegben vagy egyből kicseréltetni az egész kábelköteget?
És addig ne nagyon próbálgasd, mert ha elégett, vagy felforrósodott a vezeték az előző zárlatos relé miatt, akkor az egyéb bajt is csinálhat.
Relé-relé! Ha tudja az Ampert akkor jó. De keress egy elektromos embert aki tudja mit csinál, és ,miért! mert károsodhatott a vezeték is, (elégett pl.) ami a relét működtetné.
Az új relét még nem zártam rövidre,azért is kérdeztem,lehet e betolni egy ekkora gépet.Ott max a homlokom fog izzani pár tíz méter után
Hétfőn vettem a helyi motorszerelőnél egy másik relét.A régit meg bevizsgáltattam a munkahelyemen egy ebben jártas emberrel,aki mondta,hogy hibás is volt a régi relé,meg valami zárlatot is említett.De most az új relével sem csinál semmit.Az amúgy számít valamit,hogy egy Kymco Dink-ből kiszedett relé van most benne?Ezt adták.
Szerény véleményem: A relével lesz a baj, akkora áram nem lehet , hogy izzásba jöjjön a tekercs-áramától bármi. Az max. 1-2 Amper lehet.
A relé jól hozzáférhető helyen van.A régi relénél egy szigetelt markolatú régi csipesszel érintettem össze.Na az elkezdett vörösen izzani a végén.Holnap jön át haver aztán megnézzük mit tudunk csinálni.Lámpák,kürt,index megy.Hogy van e szikra,azt nem tudom.Már sokszor írtam,de itt a környéken nincs sok jó szerelő.Múltkor volt egy facsavar a hátsó gumimban.Motorszerelőhöz vittem és ők egy kerékpárbelső-javító flick-el ragasztották be.Bírt is olyan 200 km-t,mielőtt elengedte volna...
Én meg az oldalon süllyesztett szinvonalat érzek megint
Minden gyári motorba olyan gyertya kell ami a gyári értéke.
Amikor elkezdik tuningolni a motort(karbi, kipuf, dugók, égéstér, stb. akkor ez nem igaz)

Nem lenne egyszerűbb a belevaló pontos gyertyát belerakni és kideríteni a hiba okát?
Süllyesztett elektródás gyertyát rakok bele, és nem lesz vele többet gond.
Kapásból hármat