Szép napot.Hát ismét megy a motor de még nem 100%-os.Hogy mi volt a gond,pontosan nem tudnám megmondani.Reggel jött a szerelő barátom.Átnézte a vezetékeket,méregetett majd mondta itt rendben van a dolog.Biztosítékok is rendben.Gyújtás be,de persze nem indul.Akksira rámér,lekötve 12.01 V,bekötve+gyújtás bekapcsolva 11,7 V-t mutatott.Hát mondja,ez kicsit kevéske.Hozott magával egy másik 12V-os akksit (12 vay 14 Ah).Rákötöttük.Az önindító ombját közben szétszedtük.Rövidre zárta a két kábelt és egyből elindult a gép .Amúgy az ő akksija 12,7V-ot mutatott kikötve,bekötve gyújtással 12,2-re lement.Mondjuk nem tudom,ez mennyire normális.Gondolom visszajelző lámpák+a világítás vesz le ennyit.Vészleállító omb is megy rendesen.De aztán jött a következő szívás,az indítógomb.Na azt sehogy sem tudtuk összehozni.Ugye nem volt meg a gyári rugó,mert valami idióta elvesztette szétszedés közben .Szóval gombra semmi nem indult.Így arra jutottunk,hogy a gázkarnál lévő kapcsolórész cserélve lesz,veszek bontóban egy olyant.A vezetékek meg majd össze lesznek forrasztva.Jelenleg úgy indul,hogy az önindító két vezetékét összeérintem.Szóval a haverom SOS-be ajánlotta a kapcsolórész cseréjét,meg melegen ajánlotta az akksi cseréjét is.Bár egyenlőre erről az akksiról is indul a gép.A töltést is néztük,13,8 V-t mutatott.Járó motornál is nézegettük a vezetékeket.Ahol tudtuk megmozgattuk,hátha valami hiba előjön üzem közben,ami lecsapná meignt a biztit.Apropó...mikor szórakoztunk az indítógomb összerakásával,akkor egyszer sikerült rosszul? összerakni a kapcsolót és mikor kipróbáltuk volna egyből kiverte a 30-as biztosítékot.De azóta nem tudtuk megismételni.Szal jelenleg jó,csak a kapcsoló részt kell cserélni.Meg lehet az akksit is.Ja az akksi meg Yuasa,1 éves.De tavaly ilyenkor sikerült bekapcsolt gyújtásnál kint hagynom és teljesen leszívta az akksit.Akkor itt mondtátok,hogy 48 óra folyamatos töltés visszahozhatja.Jó is lett de akkor ezek szerint valami kár keletkezhetett benne.
A kétütemű motor megfelelő és hatékony működésének nagyon fontos része a kipufogó. Nem csak a hangot befolyásolja, hanem a motor teljes fordulatszám tartományában a karakterisztikát. Mikor és hogy adja le a legnagyobb teljesítményt és nyomatékot. Mivel ezek a kis ccm.-es motorok egyébként se egy erőművek így nagyon ellehet rontani a menet tulajdonságokat. És akkor a fogyasztásról még nem is beszéltünk. Egy több mint háromszor nagyobb ccm.-es motor kipufogója lehet nagyon jól fog mutatni, de működni biztos nem fog jobban vele. Ha van lehetőséged csak kipróbálásra felrakni feltétlen tedd meg, csak utána vedd meg ha elégedett vagy vele.
Egy nagyobb ccm -es dobbal miért lenne rosszabb?Annak legalább biztosan oda esik akivezetése és nem kell fabrikálni rajta.
Persze ez még csak terv ezért kérdeztem.Ha nincs más marad rajta ez de ez qva ronda ezt elqrták rendesen szerintem.A lányom Matrix-án legalább lefelé áll a hangtompitó nem olyan feltünő.
Köszönöm a választ!
Széles utat!
sziasztok
valakinel van ötlete , hogy hol tudnék kawa zxr250- hez szerezni vezérműházat? a hidrotőke szorult bele mert elegge meg van kopva.
kérlek titeket, ha tudtok segítsetek.
köszönöm.
A típus stimmel. A fesszabi már egy második, a sajátjával is ugyan ezeket az értékeket produkálta, ezért gondolom, hogy jó. A szénkefék 7mm-esek, tehát bőven jók és érintkeznek is rendesen. Az akksi vadi új. Alapjáraton ez sem tölt, 2000 fordulattól indul a töltés, természetesen ott lett mérve illetve fölötte. Ismerek egy jó motorvillanyost, beszélek is holnap vele, csak általában heteket kell sorban állni nála...
Honnan tudod hogy a fesszabalyzo jo? Milyen motor? XJ900? Ha a szabalyzo jo szerinted akkor generator tekercselese vagy xj900 eseten szenkefe, forgoresz tekercseles, vezetek csatlakozasok, akksi lehet a problema. Nem egyszeru de ki lehet meregetni. A pontos diagnozis utan vedd az uj alkatreszt vagy javittasd.
fagyasztani próbáltad már?
abból indulok ki, hogy más 2 anyag hőtágulása, azt ahogy a hőmérsékletkülönbség miatt "mozog" lehet meglazul.
De felelőséget nem válalok az ötletért:)
Illetve vigyázz meg ne főzzék, bár egy jó karbipörköltnél nincs jobb :)
Másik 50-es kipufogója kisebb gáz, de Te 125-180 kipufogóját írtad először. El nem rontod, csak lehet hogy gyengébb lesz, rosszabbul fog menni. Az hogy a toroknál egyezik-e a csatlakozás pl. nem biztos. Akkor már vágni, hegeszteni kell. Felrakod és azt tapasztalod, hogy bár esztétikailag szebb, de menettulajdonságok tekintetében rosszabb.
Szerintetek mi lehet a baja egy generátornak, ha kevés a töltésem de a fesszabályzóm jó? Lámpa nélkül tölt 13,5-13,8 körül, terhelve nincs egészen 13V. Hogy lehet javítani?
Bocsi csak telcsiről irtam és már a szemem nem a régi.
Szóval egy szebb dobot láttam egy CPU-n és az is 50-es volt.Ez a gyári dob úgy kiáll a mociból hogy förtelem.Majd küldök egy képet róla iszonyat ronda ezért cseréltem volna valami kis fényes krómos kipufra.
Mindegy.Azért köszönöm!
Kétütemű motornál nem túl szerencsés a kipufogó cserélgetése. Különösen nem ekkora ccm. különbséggel. A motor karaktere teljesen megváltozhat és valószínű hátrányára.
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy tehetek e én a robogómra másik kipufogót?Most gyári van rajta ez egy 50-es Runner de szeretnék rá egy 180-as vagy 125-ös dobot szerelni ami szintén Runneren volt ezt rá lehet niggyeszteni,mennyire csereszabatos ez az alkatrész?Most sincs baja a jelenlegi dobbal csak egy nagyobb dob sokkal szebb lehet rajta.
Lehet ilyesmi merényletet elkövetni?
A válaszokat előre is köszönöm4
szereljünk is
teikei karburátor, ki kellene venni a tűszelep házat de nem moccan
általában magától kiesik, de most nem akar gondolom össze van rohadva az alu és a réz
ötletek?
a tűszelepház nem kell, van másik
első körben egy menetvágásra gondoltam, bele egy csavart aztán kiütögetni egy "negatív" kalapáccsal( ilyen csak sufni )
Nézd INI, aki teszem azt cukrász , az az ilyesmit nem tudja. Majd a saját keserves kárán megtanulja. A motoros ismerős is nézett, mikor ETZ-főtengely csapágyazásnál mondtam Neki:Tedd a főtengelyt a mélyhűtőbe a csapágyat pedig a 150 °-ra felfűtött sütőbe. És még koccantani sem kellett.
Az miért lehet, hogy az elsőfékem a fékkar útjának a felénél kezd el fogni és akkor sem meggyőző teljesítménnyel. Esetleg kopottak a fékpofák? A tárcsát megmértem és 5 mm vastag Csak úgy tudom megnézni a fékpofák állapotát, hogy kiveszem őket? Előre is köszönöm a válaszokat!
Te ne makogj nekem , kaptál léehetőséget, hogy a badacsonyi parkolóban megvédd a nézetedet , gyáva hulladék szájmenéses csupor voltál. Majd akkor foglalkozz velem ha én szólok hozzád!
Persze ez még csak terv ezért kérdeztem.Ha nincs más marad rajta ez de ez qva ronda ezt elqrták rendesen szerintem.A lányom Matrix-án legalább lefelé áll a hangtompitó nem olyan feltünő.
Köszönöm a választ!
Széles utat!
valakinel van ötlete , hogy hol tudnék kawa zxr250- hez szerezni vezérműházat? a hidrotőke szorult bele mert elegge meg van kopva.
kérlek titeket, ha tudtok segítsetek.
köszönöm.
Mert pl az én motoromnak még ennyi sincs a töltése alapjáraton és környékén, ellenben fordulaton tökéletes.
abból indulok ki, hogy más 2 anyag hőtágulása, azt ahogy a hőmérsékletkülönbség miatt "mozog" lehet meglazul.
De felelőséget nem válalok az ötletért:)
Illetve vigyázz meg ne főzzék, bár egy jó karbipörköltnél nincs jobb :)
Szerintetek mi lehet a baja egy generátornak, ha kevés a töltésem de a fesszabályzóm jó? Lámpa nélkül tölt 13,5-13,8 körül, terhelve nincs egészen 13V. Hogy lehet javítani?
Szóval egy szebb dobot láttam egy CPU-n és az is 50-es volt.Ez a gyári dob úgy kiáll a mociból hogy förtelem.Majd küldök egy képet róla iszonyat ronda ezért cseréltem volna valami kis fényes krómos kipufra.
Mindegy.Azért köszönöm!
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy tehetek e én a robogómra másik kipufogót?Most gyári van rajta ez egy 50-es Runner de szeretnék rá egy 180-as vagy 125-ös dobot szerelni ami szintén Runneren volt ezt rá lehet niggyeszteni,mennyire csereszabatos ez az alkatrész?Most sincs baja a jelenlegi dobbal csak egy nagyobb dob sokkal szebb lehet rajta.
Lehet ilyesmi merényletet elkövetni?
A válaszokat előre is köszönöm4
3 ilyen karbi volt eddig a kezem között mind kijött ez az egy meg meg sem moccan
Meg egy kis csavarlazító, kocogtatás, és persze az elmaradhatatlan anyázás :)
teikei karburátor, ki kellene venni a tűszelep házat de nem moccan
általában magától kiesik, de most nem akar gondolom össze van rohadva az alu és a réz
ötletek?
a tűszelepház nem kell, van másik
első körben egy menetvágásra gondoltam, bele egy csavart aztán kiütögetni egy "negatív" kalapáccsal( ilyen csak sufni )
csak gyorsan meguntam a szakmát mert érzékeny vagyok a napra
amúgy már vagy 2 napja írogatom neki hogy nézegesse át a vezetékeket
van hogy kikopik van hogy eltörik, van hogy csak egyszerűen belemegy a nyavalya
Az miért lehet, hogy az elsőfékem a fékkar útjának a felénél kezd el fogni és akkor sem meggyőző teljesítménnyel. Esetleg kopottak a fékpofák? A tárcsát megmértem és 5 mm vastag Csak úgy tudom megnézni a fékpofák állapotát, hogy kiveszem őket? Előre is köszönöm a válaszokat!