Laikusként azt mondom, ha a kompresszió mérő jó, akkor a vezérlés van elrakva.
(mellesleg ha már le van véve a hengerfej, illik a szelepvezetőket leellenőrizni, minden szelepet becsiszolni és a benzinpróba hiányolása is jogos)
Szerintem az esetleges csiszolási hiba miatt csökkenhet a kompresszió, de nem nullára. Úgy gondolom a vezérlés van elrakva. Lehet csak egy kicsit, de ha meg van oldva, hogy ilyenkor a szelep ne verjen a dugóba akkor még az is lehet, hogy nagyon. A vezérléssel indulnék újra a kályhától a kályhától.
Szelephézagot ellenőrizem az jó, sőt még inkább kicsit nagyobbra is hagytam.
Igen becsiszoltam a szelepeket, direkt vettem szelepcsiszoló pasztát. Szépen be is ült a helyére. Sajnos kihagytam a benzin tesztet, már utólag bánom. Vezérlés alul a főtengelyen és felül a vezérműtengelyen is stimmel, bár van egy gyanúm. Tavasszal szét volt szedve a blokk teljesen. összerakáskor lehetséges hogy fordítva lett visszarakva az előgyújtás állító (gyárilag ebbe van beleütve a jelölés egyes illetve 180fokkal elforgatva a ketteshengernek)
Szervizkönyv szerint az 1-es hengernek a jelölése és a vezérműtengely jelölését kell összenézni. (Most így lehet fizikailag a 2 henger jelölése van az 1 helyett) Az okozhat ilyen hibát ha 180 fokkal el lenne csúszva a vezérlés?
Megjegyzés: a 2-dik henger szelepeit nem babráltam, mivel előtte jó volt, nem hiszem hogy most hirtelen rossz lenne.
Becsiszoltad az új szelepeket, beállítotad a szelephézágokat, jó helyen van a vezérlés?Öntöttél benzint a a felfordított hengerfejbe szelepcsere után, hogy mindkét henger szelepi tömörek-e, zárnak-e?
Sziasztok
Pár napja szétszedtem a motoromat (CB125T) mert az egyik henger szelepeit cseréltem új darabokra (a másik hengerben maradtak a gyári szelepek) összeraktam a motort, de nem indul be, mértem kompressziót és mind a két hengerben 0 bar az értéke
Érthetetlen számomra miért.
Előtte mind a két hengerben 8-9 bár volt. Ráadásul a másik hengerben nem babráltam a szelepeket. Hengerfej tömítés jónak tűnik. Szappanos, habos vízzel körbenyomtam, nem láttam hogy eresztene, és nem is hallani hogy kifújna. Valamit nem jól raktam össze? Vagy más tipp?
A múltkor (CBR 900RR SC-28-1994) folyamatos zakatoló hang keresése okán szétszereltem a kuplungot és egy-két dologra felfigyeltem. Kérdés, hogy ez természetes állapot, vagy probléma?
- Az egyik, hogy a nagy kuplung kosár tengely irányban kifelé megmozdul. Balga módon nem mértem meg, hogy mennyit, de érzésre azt mondom legalább kb. 1mm-t. Feltételezem ez részben természetes, annál fogva, hogy a kosarat főtengely állandóan hajtja, de nem tudom mennyi elmozdulás a megengedhető. Azt sem tartom kizártnak, hogy ez elmozdulás lehetősége miatt a főtengely és a kuplungkosár fogaskerék fogainak kapcsolódása változik és ez ad ilyen hangot.
- A másik, hogy a belső kuplungkosár oldal irányba billen egy kicsit. Nem nagyon, de érezhetően. Mivel bordás tengelyre megy fel és le van húzva nyomatékkal nem biztos, hogy ez megengedhető billenés.
A fotón jelöltem, hogy hol, milyen irányú mozgást észleltem.
Nincs mit. Az áraikról nem tudok mit mondani, mert én a cementgyári-elághoz járok a kawa szervizbe. Szervizen nem biztos hogy ajánlott spórolni, mert lehet később többe lesz a hús, mint a leves... Főleg, ha valami kisiparis önjelölt hős több bajt csinál mint kijavít.
Úgy nevezett "kutya csont" segitségével lejebb szeretném ültetni a motorom ülés pozicióját. De olvastam hogy az elejét is hozzá kell alacsonyitanom. Valóban érezhető különbség lesz a beszerelés után hogyha az elejét a gyári állapotban hagyom? 30mm ről van szó. Csakis kényelmi szempontból túrázásra lenne az átalakitás a biztosabb talajfogás éredékben.
Köszönöm a segitséget.
No utána nézegettem.
Kicsit le kell kapnod az injektor sort.
Gondoltam, h ez nem lesz olyan 1szerű történet(mert túl kell ám automatizálni).
Szervizkönyvben az 5-71 résztől az 5-79-ig mókázzál.
Nincs vele ilyen problémám, elég egyenletes az alapjarat rögtön indítás utan. Többi f4i tulaj írta, hogy nekik mindegy hány fok van indítás után van szivato, ha hideg a motor.
Sziasztok. Van egy 2003-as Honda CBR600F4i injektoros gépem és azt tapasztalom, hogy nem működik az autómata szivató. Elvileg hideg motornál, indítás után emelt fordulatszámmal(2500-3000 f/min) kellene üzemelnie a motornak majd szépen fokozatosan visszaállnia alapjáratra. Én viszont azt tapasztalom, hogy nekem szivató nélküli, normál (1250-1300 f/min) alapjárati fordulatszámon indul és nem emeli meg a fordulatot autómatikusan. Mit kellene megnézzek rajt? Esetelg valakinek volt hasonló?
Szerintetek egy 125-ös kétütemű motorra, fel lehet szerelni az aábbi karbit? A gyárija már nagyon szar és ebből van egy új példányom polcon. Elvileg 4 üteműhöz való, de nem membrános. Ezeknél a karbiknál mi tesz különbséget 2 és 4 ütem közt? Egyébként Mikuni vm 22 (vagy legalábbis annak a koppincsa)...www.aliexpress.com%252Fmikuni-..." target="_blank">Itt egy kép. A lényeg ez felmehet kétütemre vagy nem, ha nem akkor miért nem? Köszi az építő válaszokat.
98-as CB 500s indexrelé lábkiosztását nem tudja valaki véletlenül?
3 lábú van benne, vettem bele egy LED-es indexrelét, ami szintén 3 lábú, de a CB-n a 2 lán egymás melett van, addig a LED-esen eltolva 3 szög alakban.
(mellesleg ha már le van véve a hengerfej, illik a szelepvezetőket leellenőrizni, minden szelepet becsiszolni és a benzinpróba hiányolása is jogos)
Szerintem az esetleges csiszolási hiba miatt csökkenhet a kompresszió, de nem nullára. Úgy gondolom a vezérlés van elrakva. Lehet csak egy kicsit, de ha meg van oldva, hogy ilyenkor a szelep ne verjen a dugóba akkor még az is lehet, hogy nagyon. A vezérléssel indulnék újra a kályhától a kályhától.
Igen becsiszoltam a szelepeket, direkt vettem szelepcsiszoló pasztát. Szépen be is ült a helyére. Sajnos kihagytam a benzin tesztet, már utólag bánom. Vezérlés alul a főtengelyen és felül a vezérműtengelyen is stimmel, bár van egy gyanúm. Tavasszal szét volt szedve a blokk teljesen. összerakáskor lehetséges hogy fordítva lett visszarakva az előgyújtás állító (gyárilag ebbe van beleütve a jelölés egyes illetve 180fokkal elforgatva a ketteshengernek)
Szervizkönyv szerint az 1-es hengernek a jelölése és a vezérműtengely jelölését kell összenézni. (Most így lehet fizikailag a 2 henger jelölése van az 1 helyett) Az okozhat ilyen hibát ha 180 fokkal el lenne csúszva a vezérlés?
Megjegyzés: a 2-dik henger szelepeit nem babráltam, mivel előtte jó volt, nem hiszem hogy most hirtelen rossz lenne.
Pár napja szétszedtem a motoromat (CB125T) mert az egyik henger szelepeit cseréltem új darabokra (a másik hengerben maradtak a gyári szelepek) összeraktam a motort, de nem indul be, mértem kompressziót és mind a két hengerben 0 bar az értéke
Érthetetlen számomra miért.
Előtte mind a két hengerben 8-9 bár volt. Ráadásul a másik hengerben nem babráltam a szelepeket. Hengerfej tömítés jónak tűnik. Szappanos, habos vízzel körbenyomtam, nem láttam hogy eresztene, és nem is hallani hogy kifújna. Valamit nem jól raktam össze? Vagy más tipp?
- Az egyik, hogy a nagy kuplung kosár tengely irányban kifelé megmozdul. Balga módon nem mértem meg, hogy mennyit, de érzésre azt mondom legalább kb. 1mm-t. Feltételezem ez részben természetes, annál fogva, hogy a kosarat főtengely állandóan hajtja, de nem tudom mennyi elmozdulás a megengedhető. Azt sem tartom kizártnak, hogy ez elmozdulás lehetősége miatt a főtengely és a kuplungkosár fogaskerék fogainak kapcsolódása változik és ez ad ilyen hangot.
- A másik, hogy a belső kuplungkosár oldal irányba billen egy kicsit. Nem nagyon, de érezhetően. Mivel bordás tengelyre megy fel és le van húzva nyomatékkal nem biztos, hogy ez megengedhető billenés.
A fotón jelöltem, hogy hol, milyen irányú mozgást észleltem.
Úgy nevezett "kutya csont" segitségével lejebb szeretném ültetni a motorom ülés pozicióját. De olvastam hogy az elejét is hozzá kell alacsonyitanom. Valóban érezhető különbség lesz a beszerelés után hogyha az elejét a gyári állapotban hagyom? 30mm ről van szó. Csakis kényelmi szempontból túrázásra lenne az átalakitás a biztosabb talajfogás éredékben.
Köszönöm a segitséget.
Kicsit le kell kapnod az injektor sort.
Gondoltam, h ez nem lesz olyan 1szerű történet(mert túl kell ám automatizálni).
Szervizkönyvben az 5-71 résztől az 5-79-ig mókázzál.
Nekem gyanús ez a dolog. Mindjárt megnézem a nagykönyvben mit írnak hozzá...
szerintem ilyen melegben nem kéne megemelnie 2500-3000-re a fordulatszámot. dadog vagy nem egyenletes az alapjárat indításkor?
Nézd meg a vezetékek alapján.
Fekete-szürke csíkos=12V
Zöld=GND(Test)
Szürke=Irányjelző kapcsoló közös pont.
98-as CB 500s indexrelé lábkiosztását nem tudja valaki véletlenül?
3 lábú van benne, vettem bele egy LED-es indexrelét, ami szintén 3 lábú, de a CB-n a 2 lán egymás melett van, addig a LED-esen eltolva 3 szög alakban.
Előre is köszi
Már sokszor használtam! Kva jó cucc!