Azért azt is nézzétek mennyi mindent kell lebontani-visszaszerelni egy idomos gépen mire oda jutsz hogy cseréld a csapágyat.
Mire lejutottam a szelepfedélig a gépemem egy halom időm elment és mindennek ismertem a helyét.
endúróknál jól bírja evvel a módszerrel
szerintem minden mosáskor máshol lesz a kúpgörgő, és nem kopik annyira
meg mi azért intenzívebben tekergetjük a kormányt ide-oda
láttam olyan sportgépet amin "beállt" középre a kormány annyira egy pozícióba kopott-beverődött
nekem eddig mind 9bar felé volt mindben
de ha nincs ennyi nem jelenti azt hogy nagy a baj
ez a km dolog nem egyértelmű vannak ismerősük akiknek bőven 100ezer felett elment a gyári dugóval, és utána is csak dugót cseréltek meg pár apróbb kacatot
de
ha valami vidéki suttyó csak homokbányázik vele, jó párszor túlhevíti a motort ráadásul olajat se cserél rendesen akkor meg se közelíti a fenti futásteljesítményt
Hozzátok fordulok,igaz jártam egy szerelőnél is ezekkel a kérdésekkel de titeket is kérdeznélek..
Mennyi a jó KOMPRESSZIÓ egy 600-as (XL,XR,TT,XT) gépenek?
-Erre a szerelő azt mondta,hogy 8-9 bar. Na most,ha ez kevesebb akkor gondolom full generál..?
Illetve mennyi KM után kell dugót cserélni ill. hajtókart? Ha pedig már dugót kell cserélni akkor csapágyakat,szimeringeket is? Mit takar pontosan,vagy milyen hatásai vannak annak ha az ember megveszi hozzá az erősebb kompressziós dugót?
Köszönöm a válaszokat előre is! Lehet,hogy alap meg hülye kérdések,de inkább kérdezek.
Üdv mindenkinek!
Bocs, hogy mint új tag, egyből a kérdéseimmel idegesitelek titeket, de elég nagy gondban vagyok.
A motorom egy 2004es, fojtott rieju rr 50(am6-os blokk). Igen, fojtott, mert Ausztriában élek. Két hete, hétvégére hazamentem(40km) és haveromat tanitgattam elindulni, váltani, stb... Visszafelé jövet már nem volt jó a kilométerórám. Fasza... Amikor hétfőn suliba mentem, valahogy gyengének tűnt, és a hét folyamán egyre gyengébb lett. Tegnap már csak 30al mertem menni(alacsony fordulaton) mert a motorból fura, zümmögő, surrogó hang jön ki, minél nagyobb fordulat, annál hangosabb. Nem tudom, mit tegyek, és féltem szegényt...
segítsetek!
Az anyát légkulccsal érdemes leszedni, a harangot pedig olajszűrő leszedővel megfogni hogy ne forogjon el közben. Ha ez az anya lejött, akkor lejön a harang is, meg az egész mindenestől. Ez alatt lesz egy elég nagy és vékony anya, na ezzel érdemes vigyázni. Egyrészt nem kellene lesarkazni, másrészt ha mégis lejön, egy elég otromba rugó fogja nyomni felfelé. Ez könnyen arcon csap, ha nem vagy elég szemfüles. Ezt a részt satuban összefogva érdemes szétszedni. Nem kell állat módjára meghúzni, csak annyira, hogy a rugó ne tudjon meglepni. A csapágy cseréje már nem lesz egyszerű. Durván bele szokott 'ragadni'. Egyben nem hiszem hogy kijönne bármelyik is, ráadásul sok motornál rögzíti egy zéger is. Ha nem tudod kiszedni, marad a prés.
legalábbis nekem
bármelyik nő megmondhatja
Nem akarok egyhengeres túraendúrót.
Bár most felpróbáltam magam a 800-asra amelyiken 17-es öntött kerék van.
Leér a lábam.
ha egyik kézben sör van akkor se több egy óránál
Mire lejutottam a szelepfedélig a gépemem egy halom időm elment és mindennek ismertem a helyét.
én meg egy fél pizzáért megcsináltam havernak
rohadjon meg pont nem voltam éhes és nem tudtam megenni az egészet
itt 6000 ft volt a csere persze komplet fel ujitás történt
a meló kevesebb a rezsi-adó több szóval emelni kell
szerintem minden mosáskor máshol lesz a kúpgörgő, és nem kopik annyira
meg mi azért intenzívebben tekergetjük a kormányt ide-oda
láttam olyan sportgépet amin "beállt" középre a kormány annyira egy pozícióba kopott-beverődött
de ha nincs ennyi nem jelenti azt hogy nagy a baj
ez a km dolog nem egyértelmű vannak ismerősük akiknek bőven 100ezer felett elment a gyári dugóval, és utána is csak dugót cseréltek meg pár apróbb kacatot
de
ha valami vidéki suttyó csak homokbányázik vele, jó párszor túlhevíti a motort ráadásul olajat se cserél rendesen akkor meg se közelíti a fenti futásteljesítményt
Hozzátok fordulok,igaz jártam egy szerelőnél is ezekkel a kérdésekkel de titeket is kérdeznélek..
Mennyi a jó KOMPRESSZIÓ egy 600-as (XL,XR,TT,XT) gépenek?
-Erre a szerelő azt mondta,hogy 8-9 bar. Na most,ha ez kevesebb akkor gondolom full generál..?
Illetve mennyi KM után kell dugót cserélni ill. hajtókart? Ha pedig már dugót kell cserélni akkor csapágyakat,szimeringeket is? Mit takar pontosan,vagy milyen hatásai vannak annak ha az ember megveszi hozzá az erősebb kompressziós dugót?
Köszönöm a válaszokat előre is! Lehet,hogy alap meg hülye kérdések,de inkább kérdezek.
Bocs, hogy mint új tag, egyből a kérdéseimmel idegesitelek titeket, de elég nagy gondban vagyok.
A motorom egy 2004es, fojtott rieju rr 50(am6-os blokk). Igen, fojtott, mert Ausztriában élek. Két hete, hétvégére hazamentem(40km) és haveromat tanitgattam elindulni, váltani, stb... Visszafelé jövet már nem volt jó a kilométerórám. Fasza... Amikor hétfőn suliba mentem, valahogy gyengének tűnt, és a hét folyamán egyre gyengébb lett. Tegnap már csak 30al mertem menni(alacsony fordulaton) mert a motorból fura, zümmögő, surrogó hang jön ki, minél nagyobb fordulat, annál hangosabb. Nem tudom, mit tegyek, és féltem szegényt...
segítsetek!