2éve használok ELF full szintetikus olajat 2 ütemű motorjaimhoz és mivel nehéz beszerezni (formula 3000-nél kapható 2100Ft 1L és +2k a posta) váltani szeretnék egy legalább ilyen minőségűre. Árban lehet 2500/l csak a lényeg hogy teljesen szintetikus legyen és 2T motorokhoz.
Hát most itt kérdés, hogy ahová kötöttem oda bejátszik e valami...
Arra jó, hogy ha látom, hogy lecsökken akkor fel tudjak készülni.
Mivel az R1-en mikor legutóbb bajba kerültem nem tudtam mi a hiba.
A generátor nem töltött és én fel se tudtam rá készülni.
Hát nem tudom. Ez nem műszer csak egy kínai voltmérő. Kis digitális kijelző két vezetékkel, bekötöttem a motorba, azt hiszem a helyzetjelzőre. gyújtást adva mutatja az akku feszültséget 12.6-12.8 V általában. aztán indítás után mutatja hogy 15.3 V például, ami szépen lemegy olyan 14.3-14.6 V közötti értékre ahogy haladok a motorral.
Nem figyeltem folyamatosan, de néha rápillantottam a túra közben.
A korábbi fesz szabályzó esetén lámpák nélkül 14.1-et mutatott, lámpákkal 13.5-13.6 V-ot, de az nem smakkolt, az akku sem volt tele és mikor megbolydult ugye a fesz szabályzó akkor le is fulladtam.
Tehát ott tuti nem volt jó....valami.
Ezzel az új fesz szabályzóval megjártam Zakopane-t oda vissza, gond nélkül, most szépen indul a motor, nem kehesen mint a korábbi fesz szabályzóval.
Inkább golyóra hajaz....ha egy a szemnél nem sokkal nagyobb csapágygolyót erősítesz a szerszám végére az jó lehet, van aki csapágygolyóval nyomja szét valahogy.
a láncnittelőnek hogy néz ki a kúpja?
mekkora-hány fokos?
ma összetákoltam egyet de túl hegyes lett, aztán miután felidegeltem magam inkább elvertem(a szokásos módon) hidegvágóval
Ilyen mutatós dögökből mondom van lcr hidam, q mérőm, mV mérőm, csvm stb.stb.
Szeretem a régi mutatós félajtós szekrényeket, mert pontos igényes darabok, csak ugye a mérés lassabb vele meg kell hozzá "érteni" és nagy helyet foglal...
Van egy kb. 40éves jelgenerátorom is, sima szabadfutó oszcival és olyan pontos, hogy nem akartam hinni adatlapjának, lemértem frekimérőn és komolyan!
Tudom, csodálatosnál csodálatosabb műszerek vannak, de nem szerviz használatra az enyém is megfelel, ez 12000 Ft volt pár éve. Viszont még most is ha pontosat akarok mérni akkor egy sima elektronika nélküli mutatósat használok.
Rádióamatőr börzén vagy apródon néha bele lehet futni egy tizesért!
Jó tudom az is sok pénz, de na....
Mellé egy öreg tr-2102 csöves lrc mérőhíd amit meg szintén apródon v. börzén megtalálsz 5e körül...
Egy dologra kezd nagyon fájni a fogam ami nekem sincs, kéne egy 4csatornás tárolos normális szkóp.
Sajna 2x60Mhz régi ruszki ezer kilós dögöm van, pontos meg stb. de egy tárolós és 4csatis jobb lenne...
Ott akár a 4 henger gyújtás görbéjét kitudod elemezni is...(Persze ha van 4db nagyfesz mérőfejed)
Én nem adatlappal méregetek, hanem pl egy "Mastech MS8209" műszerrel ezt napi használatban . Csak mint mondtam a motor "12V-os" áramkörben ajánlatos lenne megnézni szkóppal, milyen jelalakok keringenek. Aztán műszer legyen a talpán amelyik ebből mért értéket tud előállítani.
Én nem szólhatok semmit, mert egy Fluke 175-esen van.