Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Középállványos olajszint ellenőrzés nem épp a legideálisabb..

Minden esetben akkor mérsz a legpontosabban, ha egy sík, vízszintes talajon áll a motorkerékpár, a két kerekén nem pedig állványon, teljesen függőleges állásban.
Szia!
Köszönöm a válaszodat.
Az éjjel megszereltük és a kiderült, hogy a nyomórúd kissé kopott.
Mivel, ma délután egy kisebb túrát tervezünk, ezért gyors javításra volt szükség.
Alumínium gyors ragasztó szalaggal rátekertünk 2 réteget.
Ez egy 5 cm széles és Kb. 0,05mm vastag ragasztó szalag.
Így a nyomórúdon, most az adott szakaszon sikerült kb. 0,1mm-el megvastagítani az átmérőt.
Az éjjel kipróbáltuk és eddig jónak tűnik. Az olajból is vettem ki. 1dl-el most kevesebb van benne.
A középállványra téve, leállított motornál az olajszint a képen látható.
Beindítva a motort, az ablakból szépen eltűnik az olaj.
A mai túránk úgy, 350 Km-es lesz, remélem kibírja.
az átlag nép ilyen 5-600ft-os multiméterrel méreget azoknál el tudom képzelni a nagyobb tévesztést
Valószínű egyébként félreértelmeztem, lehet amire és gondolok az a henger-dugó átmérőbeli különbség, de akkor nem tudom, meddig kellene feljárni a dugónak...
Addig is közönöm a segítségedet? Még annyit kérdeznék, az természetes dolog, hogy a henger felső éle és a dugó széle között felső holtponton van 1,7 mm? Itt található a motor specifikáció (TS125X), én ebből úgy látom hogy 0,5 mm-nek kellene lennie. Nem tudom ez miből adódik. A hengertalptmömítés 0,5 mm klingelit, ennél vékonyabbat nem nagyon akarnék rakni. Van ötlet? És ha már így benne vagyunk kipufogó tűzkarikát honnan szoktatok venni? Köszönöm a segítséget!
14voltnál ami +-1voltot csal az nem műszer, az egy fos!

Az én műszerem 20voltos méréshatárban egyenfeszültségnél 0,1%pontos ami mellé extrém hőmérsékletnél hozzá jöhet 0,05%

Tehát 14volton az 1% az 14/100 ami 0,14volt és akkor 0,14*0,1 mivel a tizedéről van szó! Ami azt jelenti 0,014volt!
Ez +- tehát 14volt esetén mutathat 13,986 és 14,014 között bármit.

itt van a műszerem adatlapja
Nem hiszem hogy az a kis olaj tobblet ekkora gondot okozna. Valoszinu a szimmering beszerelese folyaman serult vagy a meret nem megfelelo. Plusz meg az olajod is surubb mint ami elo van irva. Szerintem csereld ujra azt a szimmeringet. Az is lehet hogy a nyomorud felulete serult. Szal vizsgald meg.
Felkapcsolt világításnál biztos, hogy nincs ennyi!
Nekem van egy jó pár műszerem, de 1V-os tévedés bármelyiknél előfordulhat.
Kedden megnézem, a csapágyboltban.
50ml fecskendő létezik, mert nekem is van pár darab
Nem nekem szólt, de hátha...

aki azt mondja egy motorba több olaj kell a maximumnál az egy balfasz és többet ne hallgass rá szerelés témában!
A több olajtól melegebb lehet minden alkatrész üzem közben, függ a blokk kialakításától és a többlet menyiségétől. 1,5deci nem a világ vége de akkor se!

Ha a tömítőgyűrű amit cseréltetek 3hónapja rendesen tömít mindegy mennyi olaj van a blokkban, tömítettség esetén akár teli öntheted úgy, hogy a dugó meg se fog tudni mozdulni mert már
az olaj a dugó aljánál :(

Azt persze gondolom 3hónappal ezelőtt nem néztétek meg miért ment tönkre az a tömítőgyűrű! Lehet lóg a tengely, de az is lehet az új nem szakszerűen lett beszerelve és megsérült a tömítőéle beszereléskor...

Ha így nem melegszik túl a mocid és picit csipegeti az olajat akkor ne engedd le azt az 1,5decit, mert lehet leengedéskor elbaszod és kifolyik mind... (majd elcsipegeti)

De 1,5decit még egy orvosi fecskendővel és vékony tömlővel kitudsz szívni a betöltő helyén is akár, van 0,5decis fecskendő is tudomásom szerint!
Szia RC51!
Már a múltkor is jó választ kaptam Tőled, ezért most megint hozzád fordulok. Kb. 3 hete cseréltem olajat a Honda VT250 F motoromban. Többen ajánlották, hogy a felső nívó szint fölé töltsem az olajmennyiséget. Nos, én 150 ccm-el, tettem bele többet. Pár nap után észrevettem a motor alatt néhány csepp olajfoltot. Üzem közben a kuplung nyomórúd szimmeringnél szépen szivárog az olaj. Pedig ott a szimmering 3 hónapja lett cserélve. Tehát új. Eddig nem is szivárogtatott. Szóval Lehetséges, hogy 1,5 deci olaj többlet miatt nyomja ki? Elégséges lesz ha eresztek le az olajból? Egyébként, Repsol 20W50 olajat tettem bele és szűrőcserével 2,1 Litert öntöttem bele. Van valami ötleted?
Muldi.
Koszi szepen. Voltal mar naluk, viszonylag olcson dolgoznak?
14.1-14.9 között írja a gépkönyv, de a kínai mérőműszer sem biztos hogy pontos
pinket is megkérdezheted
ebay-on van egy csomó de több lenne a szállítás mint a kütyü ára
esetleg itt is körbenézhetsz: http://www.germalex.hu
Itt próbáltam nálunk Gyulán egyik bolt sem tudott beszerezni a csapágybolt szerint meg járműméret, ők sem tudnak. A neten a Gerecsemotornál láttam az egyik fajta méretet, de ha már postán rendelem csak egy helyről kéne a kettőt megrendelni...
motorosboltban próbáltad már? esetleg egy suzuki dealer?
19.6X37X8 illetve 28X56X7
Vennék én de hol..?
úgy is kell
én még a zsírt is kimosom belőle
szimeringből meg vegyél belevalót
2 z-re? Kb fél éve lett cserélve csak 2z kaptam skf-ből én meg kivettem a porvédőket belőle...
Még valami: ha már szétvetted a blokkot akkor nem ártana , ha a főtengelycsapágyat is kicserélnéd 2Z- re .
Nyugodtan légy, és próbáld a tengelyre, a simeringet, és látni fogod, hogy zár-e. Összeszereléskor szilikonzsírozd be a tengelyt. Legfeljebb ha szükséges veszel bele 18-ast. de nem biztos, hogy jó az, ha nagyon szoros a . Az sem baj, ha a tengelyt felpucolod összerakás előtt 800-as csiszolópapírral. Még jobb lenne ha beiratkoznál estin gépipari szakközépbe, ha van ilyen felétek. Hogy tudd mit csinálsz, és azt miért.
szívó oldal= gyújtás oldal. Elnézést az elírásért.