Ha előtte jó volt, akkor nem szoktuk az úszószintet baszogatni. Pucold ki a tűszelepet (de inkább az egész karbit) és ellenőrizd a beállításait. Ha sima (nem gumis) a tűszelep, akkor akár be is csiszolgatod. Kevés finom csiszolópaszta és pici fúróba befogod a tűszelepet (minidrill). Finoman oda-vissza tekergeted (lassú fordulaton) a tűszelep házban. Mégjobb ha egy kicsi gumicsövet húzol a tűszelepre és annak a végét fogod a fúróba. Óvatosan, mert rézből van és puha. Nem úgy mintha lovat ba...nál. Ha ez nem vezet eredményre, akkor csere. Ezt csak azért írom, mert van hogy egy motorba egy komplett tűszelep 18-20eFt. Ha ügyes vagy, ezzel a technikával meg tudod oldani. Ha nem, akkor elba....od végleg.
Hello mindenki!
Olyan gondom lenne , hogy van egy rotax 123 as blokkom iszonyat szimeringes volt szétlett szedve ujra össze rakva jól van össze rakva de azóta füstöl bezabál benzindől a karbi uszószintet állitottam már nem tudom mi lehet a gondja a levegő csavarra alig reagál kilett takarítva a karbi remélem valaki tud valami segítséget !
Ezt mérted, vagy csak gondolod? Ezek a tárcsák más motorkon is kagylósra kopnak sajnos, csak a csere segít rajta. Lehetöleg minél elöbb, mert kikezdi a komplet elejét...becsuszószárakat, nyakcsapágyat...
Rá kell körbe mérni több ponton (10-12 ponton) a tárcsára egy mikrométerrel, ha a vastagságban 1-2 század miliméternél (! )nagyobb az eltérés ez okozza az ingadozó fékeröt a tárcsa kerületén pulzálva.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Ìgy még nem jártam. Januarban vettem 2004es busat, egészen jó is a kicsike. De. Fékezéskor razza az elejét, nem is kicsit. Fékbetétet mar csereltem benne és a gumik is újak jól kicentìrozva. Mitől lehet ez a jelenség? Elvileg a tarcsak sem ütnek. Segítséget előre is köszi.
Nem zavarsz ezzel. Válaszolni is fogok ha látom a kérdést, meg ha éppen itt vagyok valahol. Az enyémbe az egyik egy sima, de a másik egy spéci hengergörgős csapágy volt, amikor kerestem, igencsak nézett a csapágyboltos hölgyike. Telefonált párat és azt mondta hogy egyetlen egy darab van az SKF egyik dunántúli raktárában, de holnapra elhozzák nekem. Így is lett. Nem volt olcsó (~4.000,-), de a motor azóta szépen ketyeg. Most fogom újra szétszedni, egy karbantartás és egy szíjcsere erejéig.
Üdv.
Nem beszéltünk el egymás mellett szerintem.A kuplungról beszélek én is vagy hátsó varióról tök mindegy.Ahogy néztem a videókat annyira nem emberes a rugó azért le lehet fogni.A csapágy csréje sem lesz gáz szerintem a fiam munkahelyén van prés kicsi-nagy pl szilent cseréknél használják.Majd ha szétkapom bitti lesz még kérdésem ha nem zavarlak vele csak még idő kell hogy nekiessek mert dolgozok.Csapágyat ilyesmit lehet kapni egyébként pl csapágyboltban vagy spéci való bele ami nem kompatibilis mással?
Annyit kérdeznék még hogy ez egy 50ccm runner de esetleg a 180-as vagy 250-es jó e bele és hogy mennyire számit hogy 2 avagy 4 üteműbe kell?
Amúgy szerintem lazán elbeszélünk egymás mellett. Na szóval én kuplungnak hívom azt az egész hátsó hóbelebancot. Ha csapágyat akarsz cserélni, akkor az a kuplung alatt van. Magyarul neked hátsó szíjtárcsa kell. Van aki ezt hátsó variónak mondja. Ugyan azt csinálja mint az első, csak ez ellentétesen. Ezen van a kuplung rögzítve. Azon meg a harang.
Ha picit lilás az nem baj, elvégre is az a dolga hogy tapadjon és eközben 'kis' hőt is termel. Ha főként városban van használva (gyakran megáll-elindul) vagy 14-15 éves apuci kedvence gyerekek kezében volt, akkor pedig az egykerekezéstől szokott megégni. Ilyenkor már csúszik, hiába van meg esetlegesen a betét vastagsága. Extrém esetben a harang is megég, esetleg deformálódik. Olyankor az is csere.
Aztatat én ugye nem tudhatom, hogy mi tört el benne. Akár egy rugó is lehet. Néha törik az is. Van benne 3. Már ha a magára a kuplung rugókra gondolsz. Meg van benne egy emberes is. Ha leveszed majd a nagy belső anyát, ő fog rád támadni.
Valahol mindenkinek igaza van.Mert a munkák között is van különbség, ha a festő elmagyarázza a megrendelőnek a különbséget mármint a "panelfestésre gondolok" és le is írja neki, hogy mi mennyibe kerül.Akkor szerintem megérti a megrendelő is és nem érzi úgy, hogy át lett verve.Persze sajnos nálunk nem állnak olyan jól az emberek, hogy mindent szakemberrel csináltassanak meg.Egyébként nem festő a szakmám, de én is melósként dolgozok.
Sziasztok!
Valaki tudna tippet adni mi lehet a probléma, ha behúzom a kuplungkart és nem old a kuplung, mindegyik sebesség fokozatba betudom rakni csak egyikben sem old.
Mi lehet ennek az oka?
Előre is köszi.
Üdv.
Ja hoghy magában a kuplungban is van csapágy?Na ezt nem tudtam.Akkor lehet hogy az karistol ha hátrafelé tolod a mocit néha meg is akad de az lehet a betétektől is gondolom.Olyan érzés mint ha az egyik rugó eltört volna benne és a betét megfogja a harangot.Mellesleg a harang egy két helyen meg van lilulva.Ez természetes mert surlódik vagy akkor már kuka?Lehet nem szórakozok hanem veszek egyet kompletten ha nem méreg drága.
Túl nagy előgyújtás. Kellene egy stroboszkóp és jelre állítani a lendkereket. Ha ez nem van (mert biztosan nem van otthon ilyen), akkor fellazítod a gyújtás alaplapot és a lendkerék gyári forgásának irányába kezded tekerni az alaplapot. Forgass rajta vagy 3-5 mm-t és próba. De jobb lenne, ha rendesen beállítanád. A hibás gyújtástól szétpereghet a blokk...
Ha leveszed a 15-ös anyát, akkor lejön az egész kuplung. Nem folyik ki semmi, mert a kihajtás már más tészta. Igen, mindkét csapágy magában a kuplung belső részében van és nem fog szép szóval kijönni. A régi csapágyakat akár ki is ütheted belőle, de az újakat már nem kéne ütlegelni. Ezért mondtam hogy lehet hogy prés kell hozzá.
Én nem vagyok szerelő, csak disznópásztor, de egy jó kompresszió 12-14 bar. És ezt tudja egy jól összerakott 50-es 2T Simson, egy karbantartott 150-es 4T Leó és egy (szemre beállított szelepű) 250-es kínai quad is. Persze biztosan vannak kivételek, nem tudhatom.
A vezermulanc feszito altalaba megmutatja. De 100 ezer km alatt nem hiszem hogy kellene cserelni. Plusz ha vezerlesi jelek pontosak akkor minden ok. Ha csorompol az sokszor a feszito hibajara utal.
Sziasztok! Nekem egy yzf 600r thundercatom van, nem tudja valaki a vezérmü lánc mikor van megnyúlva? Hallottam hogy úgy kell megnézni hogy 20 szemnek a méretét kell megnézni
Ha nem ejti le rendesen alapra akkor kell neki karburálás.
A váltókattanás is lehet ettől, mert kifoghatod azt a szitut, mikor nem tehermentes a hajtás és nagy a fordulatszám.
Kuplungnál még van egy apróság ami miatt nem emelhetnek ki a régibb Kawák rendesen, arra is illik ránézni.
Nyáron is kell neki 50-50% fagyálló, és aluhozvaló!
A venti bekapcsolgathat melegben, de folyamatosan nem kell menni neki, ha megy akkor a következők lehetnek(nemtartja meg az előírt nyomást a vízkőr, sérült a hűtő, elvan karburálva a motor akár egy extrém verseny gyújtásrotorral és kályhacsővel, stb.)
A pici zxr karbiállításánál van két trükk is, amit kevesen tudnak, különben sose fogja szépen ejteni a lapot üresben alul.
Következő lenne a gond. ZXR 400-am van elégé melegszik lassú menetbe 1-2 20km/h környékén elégé fel megy a vízhő jelzőm és legutóbbi találkozón két kört tettünk egy felvonuláson nekem kb 3x kapcsolt be hűtő ventilátorom eléggé aggaszt a dolog... Karbi szinkront javasoltak még mert néha 2,5 2 ezernél megakad a fordulatom és ha engedem ki a kuplungot akkor áll vissza 1,5re tehát úgy normál alapjáratra szerintetek ez is befolyásolhatja nagyobb mértékben? Annyit kell tudni még hogy nemrég szereltem szét a kicsikét át lett pasztázva mert néhány helyen könnyezett és a hűtő vizet is le engedtem kicseréltem újra "de" csak desztillált vízen van most benne simán nem fagyállós keverék. Másik dolog szerintetek az normális hogy nagyot ránt a moci mikor be teszem egyesbe és a többi felváltásnál hallok egy apró kattanást, jó tudom hogy ilyenkor van egy minimális mert át ugrik más fokozatba de úgy érzem mintha ez ettől valamivel hangosabb és nagyobb lenne.
Olyan gondom lenne , hogy van egy rotax 123 as blokkom iszonyat szimeringes volt szétlett szedve ujra össze rakva jól van össze rakva de azóta füstöl bezabál benzindől a karbi uszószintet állitottam már nem tudom mi lehet a gondja a levegő csavarra alig reagál kilett takarítva a karbi remélem valaki tud valami segítséget !
Ezt mérted, vagy csak gondolod? Ezek a tárcsák más motorkon is kagylósra kopnak sajnos, csak a csere segít rajta. Lehetöleg minél elöbb, mert kikezdi a komplet elejét...becsuszószárakat, nyakcsapágyat...
Rá kell körbe mérni több ponton (10-12 ponton) a tárcsára egy mikrométerrel, ha a vastagságban 1-2 század miliméternél (! )nagyobb az eltérés ez okozza az ingadozó fékeröt a tárcsa kerületén pulzálva.
Nem beszéltünk el egymás mellett szerintem.A kuplungról beszélek én is vagy hátsó varióról tök mindegy.Ahogy néztem a videókat annyira nem emberes a rugó azért le lehet fogni.A csapágy csréje sem lesz gáz szerintem a fiam munkahelyén van prés kicsi-nagy pl szilent cseréknél használják.Majd ha szétkapom bitti lesz még kérdésem ha nem zavarlak vele csak még idő kell hogy nekiessek mert dolgozok.Csapágyat ilyesmit lehet kapni egyébként pl csapágyboltban vagy spéci való bele ami nem kompatibilis mással?
Annyit kérdeznék még hogy ez egy 50ccm runner de esetleg a 180-as vagy 250-es jó e bele és hogy mennyire számit hogy 2 avagy 4 üteműbe kell?
Valaki tudna tippet adni mi lehet a probléma, ha behúzom a kuplungkart és nem old a kuplung, mindegyik sebesség fokozatba betudom rakni csak egyikben sem old.
Mi lehet ennek az oka?
Előre is köszi.
Ja hoghy magában a kuplungban is van csapágy?Na ezt nem tudtam.Akkor lehet hogy az karistol ha hátrafelé tolod a mocit néha meg is akad de az lehet a betétektől is gondolom.Olyan érzés mint ha az egyik rugó eltört volna benne és a betét megfogja a harangot.Mellesleg a harang egy két helyen meg van lilulva.Ez természetes mert surlódik vagy akkor már kuka?Lehet nem szórakozok hanem veszek egyet kompletten ha nem méreg drága.
A váltókattanás is lehet ettől, mert kifoghatod azt a szitut, mikor nem tehermentes a hajtás és nagy a fordulatszám.
Kuplungnál még van egy apróság ami miatt nem emelhetnek ki a régibb Kawák rendesen, arra is illik ránézni.
Nyáron is kell neki 50-50% fagyálló, és aluhozvaló!
A venti bekapcsolgathat melegben, de folyamatosan nem kell menni neki, ha megy akkor a következők lehetnek(nemtartja meg az előírt nyomást a vízkőr, sérült a hűtő, elvan karburálva a motor akár egy extrém verseny gyújtásrotorral és kályhacsővel, stb.)
A pici zxr karbiállításánál van két trükk is, amit kevesen tudnak, különben sose fogja szépen ejteni a lapot üresben alul.
Köszi
Következő lenne a gond. ZXR 400-am van elégé melegszik lassú menetbe 1-2 20km/h környékén elégé fel megy a vízhő jelzőm és legutóbbi találkozón két kört tettünk egy felvonuláson nekem kb 3x kapcsolt be hűtő ventilátorom eléggé aggaszt a dolog... Karbi szinkront javasoltak még mert néha 2,5 2 ezernél megakad a fordulatom és ha engedem ki a kuplungot akkor áll vissza 1,5re tehát úgy normál alapjáratra szerintetek ez is befolyásolhatja nagyobb mértékben? Annyit kell tudni még hogy nemrég szereltem szét a kicsikét át lett pasztázva mert néhány helyen könnyezett és a hűtő vizet is le engedtem kicseréltem újra "de" csak desztillált vízen van most benne simán nem fagyállós keverék. Másik dolog szerintetek az normális hogy nagyot ránt a moci mikor be teszem egyesbe és a többi felváltásnál hallok egy apró kattanást, jó tudom hogy ilyenkor van egy minimális mert át ugrik más fokozatba de úgy érzem mintha ez ettől valamivel hangosabb és nagyobb lenne.