Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

lenne 1 kérdésem. 4t motornál valami csattog a hengerfejben,himbák-vezérmütengely nem kopottak..... akkor mi lehet--szelepek? gpz 900 r
egyetértek , ahelyett hogy fejlesztették volna az ipart mármint minőségileg még ha összeébb is húzták volna hogy kevesebbet gyártsanak de az jó legyen inkább felszámoltak mindent... az elektronikáról meg az a véleményem hogy otthon lehet csinálni működni is fog de nagyon nagy rá a valószínűség hogy nem lesz olyan mint a gyári vagy ha mégis feleannyira se lesz megbízható mivel azt 20-30 vagy több ember fejlesztette 20-30-50 éven keresztül ... ipari felhasználású elektronikákat gyártottunk szilárdtestrelét, optikai érzékelőt stb mikroprocesszor vezérelt vezérlőmodult automata gépekhez volt amiből a prototípus volt az egyetlen de a legtöbb cucc se érte el a 15 darabot , kínlódtunk a párával (végén aranyoztuk a csatlakozókat) zavar volt a 200 eres 0,5 -ös vezetéken meg ilyenek aztán lassan megvettük a gyári cuccokat ... játszani lehet de ahol a megbízhatóság a fontos oda kipróbált dolgok kellenek
Az már nagyon régen volt, azoknak az embereknek már a leszármazottaik is rég kihaltak. Ezek a mostaniak meg csak ostoba áldozatok, most őket használják ki arra, hogy szopassák a gazdag nyugatot (meg a szegényebbet, tehát minket is)...
A kommunista elit és a kapitalista elit egy tőről fakad, a 2VH óta lazán játszadoznak az egész világgal...
Na de érted, a kínai olcsó szarral tudatosan tönkre vágták a hazai könnyűipart, ne várd el, hogy még szeressem is őket, attól függetlenül, hogy a kínai barom is "csak" a pénzt hajtja és legtöbbnek fogalma sincs, hogy ezzel másoknak kárt okoz.

Az országunk vezetése évtizedek óta csak kiszolgáltatja a "népet", tőlük nem várj semmi jót! Én amit tudok azt megcsinálom/legyártom magamnak, kiszolgált dolgokat újra hasznosítom, a kaját meg elsősorban ismerős termelőktől veszem, és ha a többség is így tenne akkor nem döglődne ennyire az ország.
Ez a gyújtás tuning is inkább már csak a hatásfok javítás miatt érdekel. Kevesebb bengával teszed meg azt a távot, csökken a kiadásod és az ökölógiai lábnyomod, mindenki jobban jár.
Mondtam, hogy nem az alkatrészeket kell cserélgetni, hanem kimérni.
Sorba...
jeladótól kábeleken át műszerfalig....
Látod csak egy csati volt, kb. 3 másodperc lett volna kimérni

10-15éves motorokon meg érdemes az ÖSSZES csatit széthúzni, kipucolni, be sprézni oda való elektromos sprével...

Ahol szenesedés,melegedés nyoma van(pl. generátortól jövő kábelek,stb.) oda új sarukat,csatlakozókat rakni....
régen kitaláltak ők is pár dolgot és nem hinném hogy ne lennének ott most is okos emberek , az meg hogy kihasználják a sok pénzéhes gyíkarcot és lenyúlják a technikát nem meglepő
Már megvan a hiba

A főköteg ami ment előre ott volt egy csatlakozó ami teljesen le volt burkolva szigetelő szalaggal , állt benne a víz, és oda jött be a jeladó vezetéke is , szarrá volt oxidálodva, kitakarítottam és nagyon patent lett........... VÉGRE!
Nem kizárt, én is sokszor jártam úgy, hogy RT ből építettem rf áramkört és nem ment.
Jött a saját terv, ment....

De annyira most nem foglalkoztat a profi gyújtás mocira....
Szerintem a gyári 21Ló nál is kezesebb nyomatékgörbét lehetne elérni változó gyújtásidővel, de a próba mondaná meg megéri e...
Én viszont nem sokba nézem az olyan embereket akinek még önálló nyáluk sincs, úgy kell őket szájba köpni, hogy legyen...
Ez a fejlődő országokba exportált tech és az olcsó gyártás a globálizáció találmánya, akik így akarják leépíteni és kiéheztetni a gondolkodó (többnyire fehér) embert.
Mondj egy saját ötletet ami jól működik, strapabíró, és kici kínai találta ki!
azért én nem írnám le őket elektronikailag... mondjuk hogy ha ólcsó szarra van igény azt gyártanak, általában tci gyújtás van azokban a motorokban ahol 2 trafó van persze csak a vége tranzisztor maga a modul mikroprocesszor vezérelt kisfeszültségű cucc cdi gyújtásút (vagyis a tirisztoros nagyfeszültségű) onnan is észrevehető hogy a gyújtótrafó primer ellenállása kissebb mint 1 ohm , autókat nem tudom valószínüleg CDI mert kaptam pár 4 az egybe gyújtótrafót gyertyapipát és elég furcsák mikor méregeti az ember .....
Nincs annyi időm erre, hogy végigbogarásszak minden "hülyeséget". Amikor kezdtem 90-ben, rá ment vagy 2 évem, építettünk rengeteg csúcs szuper gyújtást a leírások szerint, ami mind szar volt

MZ-re vagy 35-40 lóig tökéletes a fix gyújtási idő, ha minden más rendben van... Inkább a minden mással szokott gond lenni

Szóval a 7R a legjobb moci, de azt már nem tudod mi hajtja?
Azt akarod mondani, hogy nem tudod mi csinálja benne a szikrát?
egy példa

De google a haverod
Teli a net mikrovezérlős házi rajzokkal, meg softwareokkal.
Gondolkoztam én is építek egyet és elkezdem igényemre faragni, ne fix gyújtása legyen az mz nek...
Gyáriból nincs "belső" kapcsolásirajzom és softwarem.
Finom volt az ebéd. Pont "rizsa" volt.
Egyébként meg sosem olvasztottam el dugót, és nem is tervezem
Maradok az előre gondolkodunk elméletnél...
Most is ezt teszem.
Nem az volt a kérdés, hogy én mit tudok, hanem, hogy te mit tudsz!
Nem viccből kérdeztem azokat...
Tudsz a kérdésekre érdemleges választ adni, vagy csak rizsázol?
Köszi!
Pontosan ilyenekre gondoltam, csak nem Kínaira, mert szegények termékeit nem sokra tartom, hiába gyártanak mindent ami létezik.

A gyertyapipa trafós gépekben is ilyen rendszer lehet?
A jó öreg tranzisztoros gyuszit már semelyik új gépben nem alkalmazzák? Autóknál sem?
jó reggelt
Tudod te jól hány dologtól függ az ideális gyújtásidőpont, azokat mindet méred
Aztán megírod a titkos programot a mikrovezérlőre
Elolvasztasz pár dugót
Végül, ha fasza örülsz neki

Vágod te nagyon jól nem a kapcsolás a nehézség, hanem a gyújtástérkép megírása
De!

Ahol a madzagon zavaró jel van lekell szürni alkatrésszel, hogy tiszta delej menjen a műszerfalba.

1.ha kussulunk hülyék vagyunk
2.ha mondjuk vidd el hozzáértőhöz meg ne cserélgesd az alkatrészeket találomra bunkók vagyunk
3.ha adunk tanácsod nemérted meg

Komolyan, erről egyik kedvenc filmem jut eszembe, mikor pisztáááácia fagyit akarnak vásárolni
Sebaj csak a pufin adhat erőt és mindent legyőző akaratot
és egy relé kattog,,amit eddig nem hallottam ,de akkor jo a relé ha kattan nem? két ugyanolyan relé van benne, ha felcserélem is kattog,,
valami köcsög manó ellopta az áramot az acétől és így nem indul,
ez egy kici kínai 4T dc CDI
az ac az,,elírtam,,és gondolom annak a reléje kattog,eddig ha gyujtást adtam töltött az ac,,most meg se nyekken,,és nem is kap valamiért áramot,,az acét vettem ki akkor,,ha külön adsz neki áramot akkor jó,,de ha bent van a helyén nem kap,,
Ez nekem kínai semmit nem értettem belőle!

Magyarul nem lehetne?
Mi lenne? Vagy kicseréled, vagy eltörik.
Azt komolyan gondoltad, hogy beírsz pár lényegtelen dolgot aminek kurvára semmi köze a gyűrűd kopásához és abból majd valaki megjósolja mit basztál el?
Ja igen, már egy ideje van egy rossz szokásom, a gyújtásokat is magamnak építem a tuning/átalakított gépekre, ezért is gondoltam, hogy talán megint eljött az idő a tovább fejlődésre

Meg gondoltam egyúttal a Kawás menőt is letesztelem mennyire van képben...