Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mondjuk a 14×1,25-ös hosszú menetes gyertyát mekkora nyomatékkal kell meghúzni hidegen, és mennyivel melegen, ezeknek az új és használt variációiban mi az eltérés?
Tényleg nem emlékszem, nekem ez már rég a "kezemben van"
jaj tévedtem az apród már olx.
Sebaj azért eladom a kútfúrót
kb. 3 hete történt:
a gyertyák alig jöttek ki, alján papírnál is vékonyabbra kilapított valami volt(nyomokban hasonlított eredeti méretére).Új gyertyák 7Nm után már akartak "megszakadni".
A kulcs hitelesített!

A kilazuláskor szétcseszi a menetet elvedet is érdem és jogos is.

Az is jogos, hogy nem mind1 tiszta a menetek felülete vagy trutyis, fémforgácsos, pinaszőrös, olajos...

Szerinted 10% nál körüli "csalás" csak a méreg drága nyomatékkulcsoknál lenne?
14+-(04*0,1) az ugye 12,6től 15,4ig lehet...
Elmondom neked filléres kulcsoknál is ez az érték megvan, ha leméred és tudod hol mennyit téved és félévente újból leméred megteszi az olcsóbb árkategória is!Így simán a kulcsod pár % pontosságra csökken a 10% ról.

Annyi húszezresem lenne, amennyi kötőelemet vagy gyertyát ifjú koromban lazára vagy túlhúzva húztam meg
Igen volt idő amikor én is elbasztam
Megvenném abból a sok húszezresből a fél ebáj.de -t és eladnám apródon 2X annyiért
"Fogadás jobbról"? Mennyit teszel rá?
A kérdéseket pedig ne kerüld ki!

Értem én, hogy a presztizs, meg minden, de ha ilyeneken nem lépünk túl akkor nincs igazi fejlődés.
A helyzet az, hogy én alapvetően fémmegmunkálással foglalkozok, a szerelés és tuning az "csak" hobbi nálam...
Tehát van, hogy készítem a meneteket, és sokszor javítom is, van mikor szándékosan szakítom meg a sérült menetet, és ezért van valamennyi tapasztalatom.
Új M10×1 menet ilyen hosszon nagyon tökös tud lenni, majd egyszer egy sérült japcsi h.fejbe szakíts bele egy gyertyát valami komolyabb nyomatékkulccsal, érdekelne mennyit mutat...
És gyakrabban tévedek, sajnos
Ritkán tévedsz, de akkor nagyot
E hozzászolásod a 2évente egy olyan alkalmad mikor épp tévedsz
Most már megint két évig 100% igazat fogsz írni.
No egyél meg egy finom csólentet és nyugodj meg ritkán de te is tévedhetsz
Jobbról balra írás már megy?
Vannak eladó 99-es GSXR 750 gyertyapipa trafóim, neked már csak műszaki érdekességnek is megérné megvenni
van sok motornál 4 gyújtótrafó gyertyapipával egyben cbr600f3 gsxr750 zx6 stb az újabbakban 98-tól
Láttál, de nem új menetnél...
Arra se mernék fogadni, hogy az új menetnél nem-e a gyertya szakadna bele?
A "kúp"-on az ék jelnek van!
Ha már az fog akkor azt a kúpot el lehet dobni! De ezt az átlag lakatosnak is tudni kell!
Ne is mondd! Ferdén belekapatottat is ! Nem is keveset! Főleg a középső gyertyánál. Pedig én nem javítok motorokat, csak motoros is vagyok. De amikor a ""szervizben"" a Yamaha Virago-nak a karburátorban a fúvókákat tartó elem tömítését ferdén félrecsúszva teszik vissza és ömlött a benzin a hengerbe, no arra nem is lehet mit mondani. A"profik" !?
Tudod én már akkor is láttam motort amikor te még pajzán gondolat sem voltál. Az pedig , hogy nem segítünk senkinek mert akkor a szerelőhöz viszik a motort , hadd ne kommentáljam.nekem is akartak már autón kuplungtárcsát cserélni, úgy, hogy egy rosszat betettek a csomagtartóba. ha már itt tartunk. De én úgy tudom, hogy két hengernek azonos a gyújtótranszformátora. Csak az egyik alsó holtponton szikrázik. Egyedül a Peugeotnál láttam négy hengernek négy trafót.
kellő kitartással mindent meg lehet csinálni
láttam én már kiszakított menetet is, úgy néz ki túl jól sikerült a gyertya.....
ne vágd fel az ereidet a gyertyameghúzáshoz nem kell 3 oskola meg 50 szerszám , csak érzéssel, nem meghúzni mint egy vadbarom na meg nem félrekapatni a menetet mert attól még az elégkulcs se ment meg
Sorold már fel légyszi azokat a nyomatékkulcsokat amiknek a hibaszázaléka 13-15 Nm közé esik. Na meg az árát
Jó ez a nyomaték lehúzási táblázat, akkor ha profi a kulcs, száraz a csavar, de mi van ha menetrögzítős? Új a gyertya, vagy használt...? Megannyi kérdés vetődik fel bennem

M10×1-es menetet ilyen hosszon nem kis meló beleszakítani még alu öntvénybe is. Azzal sztem épp az ellenkezője történhetett, (egyszer) nem volt lehúzva rendesen és kilazult, a mozgás pedig "elkoptatta" a menetet...
Ha érzéssel eltaláltad a meghúzási nyomatékot akkor nemkúrtál el semmit
Gumi meg gyógyszer nélkül is lehet védekezni, csak néha nem jön be.
Sajnos, legtöbbször a hülyéknek, mert nagyon elszaporodtak
ja ja a logikával nincs is baj, egyben felcserélve már látni merre lehet a hiba....
Tudod szép új világ
Ezek a mai autók és motorok....
akkor most mi van , elkurtam az egész berendezést?
Szerinted a gyertya minden részének azonos a hőtágulása?
13-15Nm közti pici tartományt te érezni fogod? Le a kalappal...

Persze értem én láttunk már pajszerral lebányászni MZ kuplungot, utána meg hülyének nézték a fizikát, meg az embereket, hogy az önzárókúp nem önzáró.A nevét is viccből kapta.Meg a német volt a hülye, hogy nem tett oda éket szövegre mikor mondtam nekem a gyújtás oldalon a simsonban sincs ék aztmondták az lepörög, mert nekik már sokszor elnyírta az éket.Érdekes 2éven át jártam simsonnal és 2éven át mz vel melózni. Nekem nem pörgött le olyan amit önzárókúp tartott helyén...
Sziasztok, miért kell hozzá nyomatékkulcs? az nekem nincs sajnos, érzéssel meghúztam , kész, ezen mit lehet anyira szétbaszni? nem húztam agyig, hogy perselyes legyen... ma kicserélem a gyertyákat aztán kiderül mi lesz :(
Sziasztok! Tud valaki gyári adatot,hogy a powerszelepnek mekkora fordualton kellene elkezdeni működni? Yamaha TDR125 (1997) Jelenleg 7000 ,de a régebbi motoromon ez 5000-res fordulat volt.
A szelep jól áll,azt ellenőriztem.... köszi
Nincs olyan motorom, ezért nem tudom, hogy a pipa egybe van öntve a trafóval! De akkor is logikusan adódik, hogy akkor felcseréli a két pipát azonnal kiderül nem az a rossz.
Most indulok a karbikat átnézni...Sajnos nem tudom milyen volt a szelepállítás előtt mert azt télen csináltam, és a motor is akkor került hozzám. Kipróbálni sem tudtam, csak minden fokozatba felpakoltam, de nem forgattam ki a téli idő miatt.
Meglátjuk.
karbira gondolnék hogy keveset kap de ha szelepállítás előtt jó volt és nem fészkelt bele közbe egy egércsalád akkor a vezérlést nézném át
valószínüleg dugulás a karbiba alapjárati fúvókára tippelnék
Helló zzr. 400 92 d modell.olyan problémám lenne hogy mikor felmelegszik a motor üzemi hőfokra menet közben és még kel alni valamiért Piros lámpa stb..akkor leesik az alapjarat és leáll a motor és nem indul újra se szivatoval se gazadassal . Ilyenkor várni kell 2_3 percet és ismét lehet menni tovább. Karbi és tank kipucolva takaritva. Én gyertyara vagy trafora gondolok szerintetek mi okozhatja ezt a problémát?