már bocs de akkor hogy akarsz szelepet állítani ? ahogy esik úgy püffen ? , van egy kerek kupak kb 4 centi átmérő általában 17-es dugókulcsal kell kicsavarni az alatt van de úgy kell visszarakni ahogy kijött van egy rugó is . igen egybe van a váltó a motorral és ott a kuplung is azért kell motorokhoz való olaj
szívó 0,1 kipu 0,15 mm 1liternél kevesebb szokott bele menni de az látszani fog a szinten kb 7-8 deci 10w40 motorkerékpárolaj , érdemes a szitát is kifújkálni mivel nincs normális olajszűrője csak egy szita , olaj csere 1000 km vagy ennek megfelelő üzemóra
Benzinhez kevered, vagy szivattyús olajozás van? Kérd meg inkább egy hozzáértő ismerősödet nézze meg a karburátort , vagy az olajszivattyút ha van olyan.
Pedig fujtam rá bőven. Szép fullarany lánc, legyen szép tiszta fényes. Ezért mosom át totál, majd befújom fehér kenővel. Szép is, tiszta is, meg is van kenve. A féktisztító is levitte, de abból egy flakon kevés volt, hogy szépen átmossam. A benzin olcsóbb.
Szia!
Sajnos tönkreteszi a láncot.A probléma az,hogy a szemekből kimosod a kenőanyagot és utánna már hiába fújod oda már nem megy vissza.Én is így jártam,szép tiszta lett,de nemsokára a tisztítás után cserélhettem.
Hali. Mit szóltok a benzinnel történő lánc tisztítsára? Nem teszi tönkre?
Benzinnel pucoltam tisztára, könnyen lehet vele tiszítani, csak kérdés, hogy jót-e tesz az O gyűrűknek?
egyébként a karburátoron mi az a kis műszer, szenzor? vagy nem tudom minek nevezni... van rajta valami kis elektronika az miért kell rá? az fzr-en nem volt...
Kicseréltem most a gyertyasort, javult a helyzet, de sajnos nem az igazi:( mostmár ha húzom neki akkor megy tökéletesen ... 80-90 km/h felett! de alatta szaggat, kihagy ... játszadoztam vele, ha alacsony fordulaton járok vele és ráhuzom a szivatót akkor nem szaggat... kitudja mi van azzal.... majd elviszem szerelőhöz :(
Janikám tudod a sok házimókoló megmondta már párszor nem hozza el a motorját és nem ad egy vasat se.
Aztán mikor sorba vette a felesleges alaktrészeket és beszóltam nekem is adhatja akár
A motor még továbbra se működött és még jobban szétbaszta, akkor megsértődik, hogy bunkó vagyok, mert nem távgyógyítok neten
Vágod sajnál tőlem pár ezret, de alkatrészre kiad 10-20ezret meg a meneteket beletépí....
Hogyha szétesik a motor azt meg ráfogják az olajra, mert nem kásztról vagy mótyúúl volt benne 100km -ként cserélve.
Kérdésem van kellő tapasztalattal rendelkező fórumtársakhoz.
A motor Honda CBR 900 RR (SC28-1994)
Egy ideje a motor alapjáraton és kisebb fordulaton ütemes zakatoló hangot ad. (nem csörög, zörög, csattog, sivít ..... zakatol). Részben saját autós tapasztalat és autószerelő vőtárs véleménye alapján nem főtengely és nem hajtókar csapágy. Illetve nem a szokásos kuplungkar behúzására elhallgató CBR 900 kuplunghang. (az a hang is meg van)
A hang forrása hallgatózás alapján a baloldalon levő - generátor - dekli környéke (persze tudom, hogy a hang a blokkban vándorol). A fordulatszám emelésével nem erősödik, magasabb fordulaton nem hallható. Vagy megszűnik, vagy elnyomja a kipufogó hangja.
A motor január eleje óta van nálam. Korábban nem tapasztaltam ezt a hangot, de ennek oka az is lehet, hogy idő kellett egyes hangok elkülönítéséhez. Utólag úgy rémlik, mintha a sportdob gyári dobra cserélése után keletkezett volna, de nem hinném, hogy azzal bármilyen összefüggésben lehet. Olaj, olajszűrő cserélve a gyári dobhoz a szivacsos helyett új papíros levegőszűrőt raktam.
Az alábbi hibaforrásokra gyanakszom, kérdésem, hogy volt-e már valakinek ilyen probléma, és ha igen mi okozta.
1. Meglazult a generátor álló, vagy forgórész csavarozás.
2. A főtengely bal oldali végén levő, a nagy fogaskerék és a szabadonfutó alatt elhelyezkedő tűgörgős csapágy probléma.
3. Szabadonfutó probléma.
És melyik házi mókolónak van ny.kulcsa?
Én inkább attól félnék, hogy ha amatőr cseréli a gyertyát akkor belehullik a sok kosz (aztán később emiatt kilazul)- félre kapatja bele - nem húzza meg eléggé - csak a végén attól, hogy túlhúzza.
Nem lehet netről segíteni az átlagnak, max a pár kivételnek akiknek van érzékük hozzá és szorgalmasan tanulnak, figyelnek, csak jól jön nekik a rutinosabbak pár tanácsa...
Az igazi segítség az átlagnak az, ha a közelében lévő megbízható szerelő elérhetőségét megadod és oda irányítod. Akkor is az, ha ők ezt nem fogják fel és meg vannak sértődve, hogy ezt ő is megcsinálja, meg kókány szerelőkre nem bízza mert legutóbb is...
Én meg már annyira leszarom az ilyen barmokat, hogy többnyire szóra se méltatom, mert előre tudom a reakciókat...
Ez van sajnos, az "átlagnak" nincs már szabad gondolkodó kapacitás az agyában
No, megnéztem a karbikat. Amit észrevettem, a gázkar állás figyelő szenzor "lába" törött. Már megrendeltem a bontottat.
Létezik, hogy ez a szenzor annyira befolyásolná a gyújtást nagyobb fordulaton, hogy megtorpanjon a motor?
Másik dolog, hogy az egyik membránon, ha egy kicsit megfeszítem, 1 mm hosszan pici repedés látszik. Nap felé fordítva át is látszik.
Ez a kicsi rés okozhatja a 7ezer fordulatos megtorpanást?
egy másik kérdés!hogy kizárjam a trafó hibát, ugye nekem az 1es henger nem jó, a 3as henger trafójával felcserélhetem? a 4 trafónak egy az "értéke" ? köszi előre is!
Az megin más, mint te vagy én aki naponta húz meg kötőelemeket.
De egy átlag motortulaj? Az lehet közelébe se találja el.
Hogyha már van kulcs akkor használjuk.
Tudod, ha már ki izgatta, nyelje is le.
Ha profi nyomatékkulcs közelében vagyok akkor le szoktam magam próbálni, hogy jók-e az értékek a "kezemben", és ezt nem én találtam ki, hanem kőkemény profi versenyszerelő mutatta, hogy érdemes gyakorolni, hogy ha netán nincs nyomatékkulcs akkor se álljon meg az élet...
Pontatlan ny.kulcsot szerintem nem is szabadna gyártani, de használni meg főleg nem
Bocs nagyon kezdő vagyok.
A szitát hol találom?
Gondolom a váltó olajjal együtt van a motor olaj.
Segítséget kérnék.
Esetleg van e rajzotok Zongshen 150 4+1 sebességes quadhoz.
Pontosabb alkatrészek miatt.
Meg szeretném kérdezni mekkora a szelephézaga.
Meg hogy milyen motorolajat öntsek bele.
Meg persze mennyi megy bele.
Köszönöm a választ.
Üdv.: Kiss
1:50hez olajozom. Sthil olaj. Kis karburátorra gyanakszom de segítsetek!
Sajnos tönkreteszi a láncot.A probléma az,hogy a szemekből kimosod a kenőanyagot és utánna már hiába fújod oda már nem megy vissza.Én is így jártam,szép tiszta lett,de nemsokára a tisztítás után cserélhettem.
Benzinnel pucoltam tisztára, könnyen lehet vele tiszítani, csak kérdés, hogy jót-e tesz az O gyűrűknek?
Nem is kell, megmondták sokan vagyunk a bolygón.
Aztán mikor sorba vette a felesleges alaktrészeket és beszóltam nekem is adhatja akár
A motor még továbbra se működött és még jobban szétbaszta, akkor megsértődik, hogy bunkó vagyok, mert nem távgyógyítok neten
Vágod sajnál tőlem pár ezret, de alkatrészre kiad 10-20ezret meg a meneteket beletépí....
Hogyha szétesik a motor azt meg ráfogják az olajra, mert nem kásztról vagy mótyúúl volt benne 100km -ként cserélve.
A motor Honda CBR 900 RR (SC28-1994)
Egy ideje a motor alapjáraton és kisebb fordulaton ütemes zakatoló hangot ad. (nem csörög, zörög, csattog, sivít ..... zakatol). Részben saját autós tapasztalat és autószerelő vőtárs véleménye alapján nem főtengely és nem hajtókar csapágy. Illetve nem a szokásos kuplungkar behúzására elhallgató CBR 900 kuplunghang. (az a hang is meg van)
A hang forrása hallgatózás alapján a baloldalon levő - generátor - dekli környéke (persze tudom, hogy a hang a blokkban vándorol). A fordulatszám emelésével nem erősödik, magasabb fordulaton nem hallható. Vagy megszűnik, vagy elnyomja a kipufogó hangja.
A motor január eleje óta van nálam. Korábban nem tapasztaltam ezt a hangot, de ennek oka az is lehet, hogy idő kellett egyes hangok elkülönítéséhez. Utólag úgy rémlik, mintha a sportdob gyári dobra cserélése után keletkezett volna, de nem hinném, hogy azzal bármilyen összefüggésben lehet. Olaj, olajszűrő cserélve a gyári dobhoz a szivacsos helyett új papíros levegőszűrőt raktam.
Az alábbi hibaforrásokra gyanakszom, kérdésem, hogy volt-e már valakinek ilyen probléma, és ha igen mi okozta.
1. Meglazult a generátor álló, vagy forgórész csavarozás.
2. A főtengely bal oldali végén levő, a nagy fogaskerék és a szabadonfutó alatt elhelyezkedő tűgörgős csapágy probléma.
3. Szabadonfutó probléma.
Én inkább attól félnék, hogy ha amatőr cseréli a gyertyát akkor belehullik a sok kosz (aztán később emiatt kilazul)- félre kapatja bele - nem húzza meg eléggé - csak a végén attól, hogy túlhúzza.
Nem lehet netről segíteni az átlagnak, max a pár kivételnek akiknek van érzékük hozzá és szorgalmasan tanulnak, figyelnek, csak jól jön nekik a rutinosabbak pár tanácsa...
Az igazi segítség az átlagnak az, ha a közelében lévő megbízható szerelő elérhetőségét megadod és oda irányítod. Akkor is az, ha ők ezt nem fogják fel és meg vannak sértődve, hogy ezt ő is megcsinálja, meg kókány szerelőkre nem bízza mert legutóbb is...
Én meg már annyira leszarom az ilyen barmokat, hogy többnyire szóra se méltatom, mert előre tudom a reakciókat...
Ez van sajnos, az "átlagnak" nincs már szabad gondolkodó kapacitás az agyában
Létezik, hogy ez a szenzor annyira befolyásolná a gyújtást nagyobb fordulaton, hogy megtorpanjon a motor?
Másik dolog, hogy az egyik membránon, ha egy kicsit megfeszítem, 1 mm hosszan pici repedés látszik. Nap felé fordítva át is látszik.
Ez a kicsi rés okozhatja a 7ezer fordulatos megtorpanást?
De egy átlag motortulaj? Az lehet közelébe se találja el.
Hogyha már van kulcs akkor használjuk.
Tudod, ha már ki izgatta, nyelje is le.
Pontatlan ny.kulcsot szerintem nem is szabadna gyártani, de használni meg főleg nem