Ez olyan dolog, mint a Trabantok. Felkapták a hírt hogy a két üteműeket be fogják szüntetni, vagy ha mégsem, akkor mindenképpen katalizátor lesz rá a kötelező. Az meg persze egy vagyon, stb-stb. Szépen el is adtam a gyönyörűen kihegesztett és újrafényezett Trabimat, szaré-húgyé. Azóta is szaladgálnak Trabik, katalizátor nélkül. A bőr hűljön rá a sok léhűtő politikusra, jogászra és az összes többi semmirekellő faszra, hogy abban élik ki az impotens kis életüket, hogy a szegény ember kúrelgatják mindenféle szarral.
Nah, ez a károsanyag kibocsájtás royogóknál ez aztán nagyon értelmes szempont..
(nem úgy értem, hogy a tied értelmetlen, hanem hogy a gyáraknak erről handabandázni)
Mennyi egy rotyogó tervezett élettartama 25 30 e kilométer?
Ez alatt mennyi jujdekáros anyagot fog kibocsájtani?
És mennyi egy buszkamiontherautó koromdizel tervezett élettartama?
Mennyi kurvára rákkeltő szirszart fog kiköpni magából?
helo topik
Most épp az a kérdésem hogy a himbának teljes szélességben fel kell feküdnie a bütykön vagy ha kétoldalt pár mm-t nem az jelentően megnöveli a kopását?szerintem minél nagyobb a felület annál kevesebb az egy pontra jutó terhelés ugye.Lényegében az érdekel mennyire kell erre figyelni,elég e ha jelentős kb fél himbafelületnyi szélességben felfekszik.
megsúgok valamit az aprilia scarabeo és a yamaha why ugyanaz szóval tök mindegy , már a régebbiek asszem újabban már piaggio blokkosak , minarelli fekvőhengeres blokk van a yamahákba és az apriliákba is már a 90 -es évek elejétől persze a malagutikba is meg az atalákba stb vagy az állóhengeres , a suzukikba morini blokk stb szóval azt gondolod japánt veszel közbe olasz , pl yamaha aerox aprilia sr a vizes vagy a levegős fekvőhengeres motorja csak a műanyag elemekben különbözik
örök? 200után kb szarrákopik benne minden
épp most kínlódik egyik ismerős mert szétkopott a pillangószelep tengelyének a csapágyazása
már ha azt a lukat a házon csapágynak lehet hívni
ha lenne ugyanaz a gép karbis és spricclis verzióban ugyanannyiért tuti a spricclis jönne a házhoz
mint írtam nem pont az aprilia befecskendező rendszerét kellene alapnak venni
nekem az egyéb motorjaikról sincs jó véleményem, volt pár évig egy scarabeo (mindent tudott amit a japó csak másfél literrel több benzinből)
pl ott a wr250f rendszere, teljesen hibátlan, nem kell ám állítgatni a keverékcsavart ha épp 0 fokban felbaktatsz 1500méter felé ugyanolyan facán megy mint 100méteren 40 fokban
de "natúr" hőmérsékleti tartományban is 2500méteren túl elég sok karbis gép küszködik
vagy pl a központi befecskendezésű régi swift 15 éve mennek hibátlanul. pedig az "gagyi" kategória
Őőőőőő.............én nekem az az egy a fontos hogy kulcs fordít,rötyötyö és brümm-brümm.
Nem szádékszom benzinben úszva szopni a motor közepén.
Volt hozzá részem.
Nem lett a szívem csücske.
A villany kütyükhöz csekély szaktudás is elegendő "hibakód,csere"...stb a karburátor részeit,alkatrészeit meg kell tanulni és a fülünkre szaktudásunkra kell hagyatkozni.Ettől jó,ettől izgalmas és ezért van több szó is az öreg,és egyben örök karburátorról.
persze mert egy karbiba belepiszkál akárki , egy karbi eldugul belerohad a benzin kiszakad a membrán eltörik letörik kikopik, a befecskendező meg vagy megy vagy nem a vagy nem meg általában ezekkel a rettenet 50 esekkel következik be
Mondjuk azt azért megfigyeltem a fórumon hogy hatványozottan több a fórumon az egyszerű karbival a kérdés.
Itt kehel,ott folyik,amott köhög,nem húz,em indul,felakadt,túlfolyik,nem tömít stb.
A bonyolult meghibásodó inyektoros gépből meg nincs semmi.Csak megy.Ki érti ezt.
egy karbi egyszerűbb azér ... a 0 meghibásodás meg a mesében még a régi központi befecskendezőknél is gázpozició szenzor lambda szonda benzinszivattyú (ha kevesebbet nyom mint az előírt lófasz és estifény ) a ditech meg egy nagy hányás persze mikor megy akkor fasza de mikor elkezdődik a benzinpumpa nem nyom eleget a kompresszor nem nyom eleget (mivel kis dugattyús kompresszor is van benne) egy benzinszivattyú 70000 ft egy kompresszor 40000 befecskendező tömítések megmennek mikor már szétkopott olcsóbb belökni a kukába és venni egy másik robogót....ja el ne felejtsem a piaggio is csinálta ugyanezzel a rendszerrel meg a peugeot is plusz a 2T-nél még az olajzást is meg kell oldani amit szintén a kis számítógép vezérel
Egyébként nem vágom. Otthon szeretnéd injektorosra átépíteni?! Ne izgassá mán.... Lenne értelme, mert az injektor jobban porlaszt, pontosabban adagol, ezért csökken a fogyasztásod és még kapsz 1-2 pacit is. De hogy ezt otthon nem fogod kivitelezni az kurva élet.
Az aprilia ott cseszte el hogy az akkori technikai színvonalon nem állt rendelkezésre egy olyan kis cseppekkel dolgozó inyektor ami az 50-eshez kellett.
Így két lépcsőben volt kénytelen elég bonyolult és sérülékeny rendszerrel megoldani a feladatot.
Próbáltál már ditech-et javítani? Egy rakat trágya. Méregdrága hozzá minden. Spéci kütyü kell, ha el szeretnéd érni az ECU-t. 'Mindenki ért hozzá', ezért szaladgál (azaz hogy ezért nem, mert állnak a garázs mélyén) annyi szar belőle.
mit kell érteni hozzá?
méri a gázt aztán állítja a spriccentést
aztán ha valami romlik akkor kuka
kocsiknál elég régóta hibamentesen működnek, az hogy az aprilia elkúrta nem azt jelenti hogy szar, csak azt hogy béna
az ár meg egy jobb(nem robogó) karbihoz képest nem sokkal másabb
pl egy fcr41 vagy 150 rugó egy injektor meg 20 ehhez még a többi kacat hozzájön aztán kb a karbi árában van
csak ugye a gyártók jó genyók és dupla áron számítják meg a "modern" injektoros motort
Növeli a teljesítményt, de 2T-nél nem is ez az elsődleges szempont, hanem az hogy kevesebb legyen a károsanyag kibocsájtás. Csakhogy még mindig olcsóbb egy karbit felrakni, mint egy injektoros rendszert kiépíteni. Ráadásul az Aprilia 2003 körül jól melléfogott ezzel a technológiával. (Pl. Aprilia SR50 Ditech morini) A későbbi kiadások már lényegesen jobbak voltak persze, de még mindig jóval drágább egy injektoros motor, a karbishoz képest. Ráadásul nem is sokan értenek hozzá. Pedig a jövő egyértelműen az injektor.
http://youtu.be/5gVeqix2Yc4 ez növeli a teljesítményt 2t nél? akkor mért nem mindet igy csinálják? vagy nem növel? pl egy cr 125 nél számitana? (direct injektion) közvetlen befecskendezés és a sima befecskendezés?
Egyáltalán nincs szikra? Próba gyertyával sem? Szellőztesd át a hengert (eket) gyertya nélkül, mert a sok próbálkozás alatt szerintem megtelt benzinnel. Majd új gyertya vagy a régit kiégetni és start. Ha új gyertyával sincs szikra, akkor biztosítékok, leállító kapcsoló, sztender kapcsoló, stb...
(nem úgy értem, hogy a tied értelmetlen, hanem hogy a gyáraknak erről handabandázni)
Mennyi egy rotyogó tervezett élettartama 25 30 e kilométer?
Ez alatt mennyi jujdekáros anyagot fog kibocsájtani?
És mennyi egy buszkamiontherautó koromdizel tervezett élettartama?
Mennyi kurvára rákkeltő szirszart fog kiköpni magából?
Most épp az a kérdésem hogy a himbának teljes szélességben fel kell feküdnie a bütykön vagy ha kétoldalt pár mm-t nem az jelentően megnöveli a kopását?szerintem minél nagyobb a felület annál kevesebb az egy pontra jutó terhelés ugye.Lényegében az érdekel mennyire kell erre figyelni,elég e ha jelentős kb fél himbafelületnyi szélességben felfekszik.
épp most kínlódik egyik ismerős mert szétkopott a pillangószelep tengelyének a csapágyazása
már ha azt a lukat a házon csapágynak lehet hívni
ha lenne ugyanaz a gép karbis és spricclis verzióban ugyanannyiért tuti a spricclis jönne a házhoz
nekem az egyéb motorjaikról sincs jó véleményem, volt pár évig egy scarabeo (mindent tudott amit a japó csak másfél literrel több benzinből)
pl ott a wr250f rendszere, teljesen hibátlan, nem kell ám állítgatni a keverékcsavart ha épp 0 fokban felbaktatsz 1500méter felé ugyanolyan facán megy mint 100méteren 40 fokban
de "natúr" hőmérsékleti tartományban is 2500méteren túl elég sok karbis gép küszködik
vagy pl a központi befecskendezésű régi swift 15 éve mennek hibátlanul. pedig az "gagyi" kategória
Nem szádékszom benzinben úszva szopni a motor közepén.
Volt hozzá részem.
Nem lett a szívem csücske.
Itt kehel,ott folyik,amott köhög,nem húz,em indul,felakadt,túlfolyik,nem tömít stb.
A bonyolult meghibásodó inyektoros gépből meg nincs semmi.Csak megy.Ki érti ezt.
ja és nem is akarok
az elvről beszéltem, ha nem kúrják el pofon egyszerű, kb nulla meghibásodási lehetőséggel
Így két lépcsőben volt kénytelen elég bonyolult és sérülékeny rendszerrel megoldani a feladatot.
méri a gázt aztán állítja a spriccentést
aztán ha valami romlik akkor kuka
kocsiknál elég régóta hibamentesen működnek, az hogy az aprilia elkúrta nem azt jelenti hogy szar, csak azt hogy béna
az ár meg egy jobb(nem robogó) karbihoz képest nem sokkal másabb
pl egy fcr41 vagy 150 rugó egy injektor meg 20 ehhez még a többi kacat hozzájön aztán kb a karbi árában van
csak ugye a gyártók jó genyók és dupla áron számítják meg a "modern" injektoros motort
Hogy lehet egy olyan tárcsát kiegyengetni ami egy nagyon picit üt?
Szerintem 1-2 mm-t üthet.