Üdv!
2 napja vettem egy Aprilia RX 125 öst, (rotax123)
Kipróbáltam indult szépen és ment is, aztán tegnap egyszer csak megállt menet közben!
Kicseréltem a gyertyakábelt,pipát és a gyertyát.
Ki mentem ma minden oké, elsőre indult aztán néhány kilóméter után ismét megállt...
Meg néztem mindent és arra lettem figyelmes, hogy gyenge a szikra.
lefújtam wd-40 el minden sarut,csatlakozót és a testet,de semmi változás, rugdosom és csak puffog.
A kérdésem az lenne, hogy mi is lehet még a baja?
Megszakító? esetleg membrán? Vagy ilyen kicsi a szikra alapból?
Szevasztok! Egyik pillanatról a másikra elment az alapjáratom, karbi kifújkálva kitakarítva és semmi változás, szívatóval megy ha leveszem megáll.
Gyertya fehéres tehát mintha keveset kapna. De nem értem miért hiszen fúvóka minden gyári semmihez nem lett hozzányúlva menet közben egyszer csak gondolt egyet és megállt.
Cseréltem gyertyát is de semmi.
Valaki járt már így?
Mi lehet a gond?
A motor teljes felujitáson van. A kerék a porfestönél van, igy fel sem raktam a kerékre.
A nyereg teljesen szétszedett állapotban volt. Új dugattyukat, tömitéseket is kapott. A szerelöasztalon probaképp szereltem össze. Még a féksö sincs a nyergen, igy olaj sincs a nyeregben. Lehet, hogy épp ez a gond? De a dugattyuk tökig be vannak tolva, és a betét annyira fogja, hogy az eggyik kezemben a nyereg, a másikkal probálom a tárcsát mozgatni, de semmi.
Jól értelmezem?
Betéteket beraktad a nyeregbe tárcsát szintúgy felraktad. Utána a nyerget (a betétekkel együtt) a helyére próbáltad rakni, de nem ment rá a tárcsára, ezért lazítottál a csavarokon, ráraktad a nyerget tárcsára és a helyére majd lehúztad és nem forog a kerék. Jól értelmezem?
A nyeregben a dugattyúk és a csúszkák nincsenek megszorulva/berohadva? Vagy esetleg a fékfoly. tartályod csurig van és nem tudnak a nyeregben a dugattyúk visszamenni. Véleményem szerint ha nem értesz hozzá, főleg fékhez futóműhöz, inkább bízt hozzáértőre, ciki lenne ilyen marhaságért meghalni.
Sziasztok!
Olyan kérdessel fordulok a motoros társasághoz, hogy:
vettem zsir uj féktárcsát, betétet, tömitéseket, és nagy nehezen összeraktam. A tárcsát meg sem tudom mozditani kézzel. Csak ugy tudtam berakni a betétek közé, hogy egy kicsit lazitottam a nyereg csavarjain, viszont mikor meghuztam, annyira szoros, hogy nem tudom megmozditani. Mit ronthattam el? Az alkatrészeket a motor tipusához rendeltem, ugyhogy azoknak jó nak kell lennie.
A segitségeket elöre is köszönöm!
ha majd egyszer elkopik a dugó utána a vasperselyt meg kell 'fúrni' a fúrás meg lehet olyan 5 pénz
a nikasilról meg csak levakarják a rárakódást, már aki levakarja
Köszönöm az infót!
Még erősen gondolkozok, hogy nagy henger legyen-e vagy gyári. A hajtókar úgy néz ki megúszta a szorulást, de a szerelőm szerint nem ártana cserélni, ha nem gyári 25-öset veszek rá, mert azzal még tán elmenne.
Mindenesetre megérdeklődöm, hogy mégis mipénzért adnának egyet.
A +5 rugót azt hogy érted? Elvileg 40 körül perselyezik, abban benne van a dugó ára is? Én azt hittem, hogy azt még vennem kell kb 25k-ért.
Vagy lehet én értettelek félre.
Mert ez olyan jelenség, mintha a szivacs túl kevés fojtást jelentett volna a karburátornak, és ezért nem szívta nem tudta kiszívni a benzint. De így se értem!
olyat láttam már hogy csucsogósra szívatták légszűrőolajjal ami megkötött és behorkolt magas fordulaton
ennyiből jobb a 2t olaj mert az lefolyik
de azt meg sűrűbben kell mosogatni
Megáll az eszem! Én bármire gondoltam volna, de a szivacs légszűrőbetétre nem! Főleg nem úgy hogy a "hiba" csak pillanatokra jelentkezik! De örülök, hogy sikerült a végére járni!
De érteni nem értem!
Konkrétan már meg nem mondom, de ilyen folytásos áramlásos témával, én sem hittem, hogy ez ennyit számít. Mondjuk az is benne lehetett az "alapjárati pakliban", hogy a karbi nem volt beállítva ellőtte és ugye üzemmeleg motornál kell beállítani de nekem esélyem sem volt addig felmelegíteni a motort és randomra tekergettem hátha lesz valami.
Szinte hihetetlen ez a megoldás, de ha egyszer működik, már csak az marad hátra, hogy jöjjünk rá, mi a magyarázata a jelenségnek. Elsőre nekem nincs nagy ötletem. Alapjáraton sem járt a motor, pedig ott olyan minimális az áramlás, hogy nem igazán árthatna a legrosszabb légszűrőnek sem és a szűrő fojtására sincs igazán szükség, hiszen a karbin adódik a fojtás java olyankor. Valakinek valami ötlet? Aki a tanácsot adta, mivel magyarázta?
Ha valakit érdekel mi lett a megoldás:
Megkérdeztem valakit aki régóta foglalkozik 2t-vel, azt mondta, hogy motorolajjal áztassam be az új légszűrőszivacsot, facsarjam ki amennyire tudom és lehet jó lesz, mert az áramlás főleg 2t-nél nem mindegy ugye hogy mit a hova mikor mennyire meddig. Jó is lett.
koszi a valaszt, kiderult hogy bizony fel-le is kotyog, csak meg kellet keresni azt a pontot, igy sajna cseres a hajtokar is, de nembanom, tudom hogy egy zsir uj motorom lesz.
Én Tarjánból szereztem nagyobb hengert az NS 125 F-emre Szatyináéktól. Írd be gugliba, hogy "Gerecse motor" vagy "Gerecse motors" (nem emlékszek, hogy melyiket). Az oldalukon ott van a telefonszámuk hívd fel őket. Ahhoz képest, hogy milyen ritkák ezek a hengerek mondhatni nekik elég gyakran van, talán most is lesz.
Én Tarjánból szereztem nagyobb hengert az NS 125 F-emre Szatyináéktól. Írd be gugliba, hogy "Gerecse motor" vagy "Gerecse motors" (nem emlékszek, hogy melyiket). Az oldalukon ott van a telefonszámuk hívd fel őket. Ahhoz képest, hogy milyen ritkák ezek a hengerek mondhatni nekik elég gyakran van, talán most is lesz.
2 napja vettem egy Aprilia RX 125 öst, (rotax123)
Kipróbáltam indult szépen és ment is, aztán tegnap egyszer csak megállt menet közben!
Kicseréltem a gyertyakábelt,pipát és a gyertyát.
Ki mentem ma minden oké, elsőre indult aztán néhány kilóméter után ismét megállt...
Meg néztem mindent és arra lettem figyelmes, hogy gyenge a szikra.
lefújtam wd-40 el minden sarut,csatlakozót és a testet,de semmi változás, rugdosom és csak puffog.
A kérdésem az lenne, hogy mi is lehet még a baja?
Megszakító? esetleg membrán? Vagy ilyen kicsi a szikra alapból?
Gyertya fehéres tehát mintha keveset kapna. De nem értem miért hiszen fúvóka minden gyári semmihez nem lett hozzányúlva menet közben egyszer csak gondolt egyet és megállt.
Cseréltem gyertyát is de semmi.
Valaki járt már így?
Mi lehet a gond?
FCR-41 karbi Motor Husaberg 650
A nyereg teljesen szétszedett állapotban volt. Új dugattyukat, tömitéseket is kapott. A szerelöasztalon probaképp szereltem össze. Még a féksö sincs a nyergen, igy olaj sincs a nyeregben. Lehet, hogy épp ez a gond? De a dugattyuk tökig be vannak tolva, és a betét annyira fogja, hogy az eggyik kezemben a nyereg, a másikkal probálom a tárcsát mozgatni, de semmi.
Betéteket beraktad a nyeregbe tárcsát szintúgy felraktad. Utána a nyerget (a betétekkel együtt) a helyére próbáltad rakni, de nem ment rá a tárcsára, ezért lazítottál a csavarokon, ráraktad a nyerget tárcsára és a helyére majd lehúztad és nem forog a kerék. Jól értelmezem?
A nyeregben a dugattyúk és a csúszkák nincsenek megszorulva/berohadva? Vagy esetleg a fékfoly. tartályod csurig van és nem tudnak a nyeregben a dugattyúk visszamenni. Véleményem szerint ha nem értesz hozzá, főleg fékhez futóműhöz, inkább bízt hozzáértőre, ciki lenne ilyen marhaságért meghalni.
Olyan kérdessel fordulok a motoros társasághoz, hogy:
vettem zsir uj féktárcsát, betétet, tömitéseket, és nagy nehezen összeraktam. A tárcsát meg sem tudom mozditani kézzel. Csak ugy tudtam berakni a betétek közé, hogy egy kicsit lazitottam a nyereg csavarjain, viszont mikor meghuztam, annyira szoros, hogy nem tudom megmozditani. Mit ronthattam el? Az alkatrészeket a motor tipusához rendeltem, ugyhogy azoknak jó nak kell lennie.
A segitségeket elöre is köszönöm!
a nikasilról meg csak levakarják a rárakódást, már aki levakarja
Még erősen gondolkozok, hogy nagy henger legyen-e vagy gyári. A hajtókar úgy néz ki megúszta a szorulást, de a szerelőm szerint nem ártana cserélni, ha nem gyári 25-öset veszek rá, mert azzal még tán elmenne.
Mindenesetre megérdeklődöm, hogy mégis mipénzért adnának egyet.
Vagy lehet én értettelek félre.
ennyiből jobb a 2t olaj mert az lefolyik
de azt meg sűrűbben kell mosogatni
De érteni nem értem!
Megkérdeztem valakit aki régóta foglalkozik 2t-vel, azt mondta, hogy motorolajjal áztassam be az új légszűrőszivacsot, facsarjam ki amennyire tudom és lehet jó lesz, mert az áramlás főleg 2t-nél nem mindegy ugye hogy mit a hova mikor mennyire meddig. Jó is lett.
teljesítményben nem tudom hogy észrevehető-e a különbség