Méret alapján keress hozzá más motorét, hátha...
Ha jól látom 51-es a furata a blokknak, tehát ekkora furatú 4t motort kell keresned, és persze a gyűrűk vastagsága sem mindegy, amit nemtom mekkora, meg kell mérni, ha szét van szedve a blokk. Meg kutakodj a neten, akár külföldi alkatrész katalógusokban.
ha az olajlehúzó kuka akkor a többi sem lehet valami jó
szóval neked egy komplett generálra lenne szükséged
aztán aki belpiacost vesz az számítson arra hogy drágább lesz a cucc
elkeseredettségemben írok, hátha van valakinek mentő ötlete...
Van egy 4 ütemű Suzuki (lets 4g) robogóm, japán belpiacos, így szinte lehetetlen alkatrészt venni hozzá.
Az olajlehúzó gyűrűi tönkrementek, és ezt próbálok meg szerezni. Egyedül a Redbaronból adtak ajánlatot 16.500ft, a többi bolt/szervíz lepattintott azzal, hogy japán belpiacoshoz nem tudnak rendelni.
Valakinek van valami ötlete, honnan tudnék rendelni, vagy hogy lehetne megoldani az alkatrész pótlást?
motor paraméterek:
Ez jó lenne, de még ott van, hogy nem hozza a generátor azt a nyers VAC-ot amit kéne. Alapjáraton 17V, 5000-en meg 53V.
Az meg már úgy logikus, hogy kevés megy be még kevesebb töltő jön ki. Ebben a képeltben az a gond, hogy ha forgatom akkor meg kevesebb, tehát megint visszakanyarodtunk a fesz szabhoz. Drága lesz az már biztos. Nem cserélhetek ez vagy azt csak úgy mert az a tippem. Ez már alapból pénzbe kerül, hogy rápróbálnak egy másik szabot ha nem jó akkor keresik a hibát.
feszszabályzó az szokta csinálni korán leszabályoz kis fordulaton még simán engedi a kraftot mikor nagyobb a fordulat korán leszabályoz , kérj kölcsön valakitől egyet egy próbára
Rendes multiméterem van, nem kínai. A lámpa mindegy, hogy van vagy nincs rajta. Nekem késleltetve kapcsolja fel egy elektroninak és mindegy hogy van vagy nincs az annyit mutat amit írtam. De a valódi méréseket lámpa alatt mértem. A töltést is meg a nyers generátort is. Utóbbinál már nagyon meg akart halni az akku mire kimértem. 12V sem volt benne. Jellemzően 13.3v és valamivel alatt töltődik az akku. Fölötte soha sem és érdekes, de alapjárat közelben jobb a töltés mint emelet fordulaton.
a kis csiribirivel vagy egy rendes multiméterrel ? lámpa nélkül felmegy ? én nem lennék biztos a generátorban de persze akár az is lehet nem ártana megnézni egy jó akksival és egy másik feszszabályzóval előtte
Na már kiderültek dolgok.... Pl közel sem hozza a generátor a nyers feszültséget. 53V 5000-es fordulaton. Ami közel sem esik 75 és 100 közé. Ez egy gond. A másik, hogy akármi van nem megy 13.5V fölé a töltésem. 5000-en stabil 13.3V.
Sztem a generátorommal van a baj.
de mi a baj ? a töltést 4000 fordulat körül kell nézni nem alapjáraton , ha alapjáraton is 13 fölött van az jó pláne bekapcsolt lámpánál 4000-en ha 14 körül van tökéletes
Üdv! A történet annyit, hogy felszereltem a töltés visszajelzőt a GS500-ba. Ami elsőre nem is tűnt fel, hogy problémát jelez. http://www.sportmotor.hu/motor...
Mire tippeltek? A tekercseket mát kimértem. 0.3Ohm. Sajnos nagyobb fordulatra nem tekertem fel és majd csak holnap tudom azt is nagy meló árán, mert be van építve a full zárt garázs mélyére.
Az akkum elég gyenge volt mindig is és minap már el sem indult a hidegben. Ha jól sejtem van töltés, de kevés. Alultölt. Érdemes még megnézni a rendszert lehúzott generátor vezetétekkel és kimérni testhez képest a 3 szál vezetéken mennyit nyom? VAC 100 alatt kell valamivel ha jól néztem. 75 alá nem mehet. Esetleg ha fesz szab hibám van tudnák ajánlani valamit? Vagy maradjak a gyárinál?
Ez így igaz!
Lehet a gumi alatt csavar,ami nem csavar,hanem a csúszó csapnak a rögzítő anyája.Ennek a hengernek mozognia kell!
Egy oldali dugattyús nyereg nem lehet fix,csak abban az esetben amit Feri is leírt.Nézz valami "komolyabb szakembert"!
ez egy sima úszónyereg és nem tárcsahajlító (olyan nincs se olcsó se drága motoron vagy robogón ) ahol fel van fogatva azzal a 2 csavarral a telóhoz na azt befogod satuba rámarkolsz a nyeregre és mozog mert 2 csapon csúszkál nyugodtan próbáld ki ha meg nem akkor valami vagy nagyon rozsdás vagy rosszul raktátok össze
olyan, mintha... :) ráadásul alul a konzol és a munkahenger össze van csavarozva tehát nem tud egymástól elmozdulni. hidd el, én sem értem. vakartuk a fejünket mikor szétszedtük, hogy akkor ez most mi? minden kis szar ki lett szedve, fel lett polírozva minden ami nem volt menetes bár nem volt rá ok de mi is azt hittük, hogy ennek mozogni kéne de semmi. néztünk másik bontott nyerget, ugyanez. lehet, hogy gyárilag úgy találták ki, hogy mozognia kéne mert az lenne a logikus de valamit akkor nagyon elbaszhattak a tervezésnél mert vagy annyira összerohad, hogy soha többé nem mozdul, bár darabokra lett szedve teljesen, kipucolva, tömítések cserélve mert már kicsit megdagadtak és utána se mozdult, vagy nem tudom.
a 4. kép a lényeges. ha a hátulját nézed van két nagy csavar, az fogja össze a nyerget, középen a kisebb csak a biztosítólemezt fogja. ami két oldalt mellette van azok tartják a fékbetétet. ezen kívül van még két csavar (ha a légtelenítőt, a fékcső csatlakozást és a villaszárhoz való imbusz csavarokat nem számolom). egy nagy amit hátulról fog egy anya , ez lehetne egy csúszka mert nem végig menetes de a konzol alján van még egy csavar, ha a külsejét nézed (1., 2. kép) egy porvédő gumikupak takarja de az alatt egy csavar van ami a munkahengeren át a konzolba megy. innentől kezdve nem tud egymástól elmozdulni. az a gumi egy olyan porvédő ami átmegy a furaton, mintha csúszka lenne és a konzol és a munkahenger között van egy kis hézag amit kitölt, de máshol meg teljesen összeér a két rész, felütközik, ezért lehet ennél a csavarnál porvédő.
de ha van bárkinek ötlete szívesen veszem mert bár lassan beletörődök, hogy ilyen azért mindig zavart egy kicsit.
google.com
képkereső
és nézd végig egy olyan zxr sincs ami fapadtárcsás...
gyári katalógusban is a mórickaábránál látszik a szegecs(kawasaki.com, cmsnl.com,stb-stb)
Ez a féknyereg amit linkeltél, szerintem tud mozogni!
Nézd meg a légtelenító közelébe és a becsatlakozási pont síkjába azt a két csavart, nekem egy illesztőcsapnak látszik ami végén a kötöelem zár...
oldalról látva olyan a kép, hogy mintha egy gumi harmonika takarná a csapot(porvédelem)
Tárcsagörbitő féknyerget még csak olcsó tárcsás kerékpárokon láttam.
na csak találtam egy képet. ilyen. tudom van a képen olyan ami csúszkának látszik, de nem az. ha megnézed akkor a munkahenger és a konzol fixen össze van csavarozva, nem tud elmozdulni egymáshoz képest. a külső felén lévő gumidugó alatt egy csavar van, a hátlapot a munkahengerhez fogja két csavar
bár az előbb felhívott valaki valóazínűszeg gyálról a körzetszámból kiindulva, hogy ő nem akar beregisztrálni de ilyen nincs. állítólag motorszerelőket tanított 12 évig. a nevére sajna nem emlékszem pedig felajánlotta, hogy skypeon ingyen és bérmentve ad át tudást nekem. nem úgy tűnt, mint aki nem ért hozzá de elég bizarr beszélgetés volt :)
de leírom ide is és én ezt itt le is zárnám: a kawámon szegecselt a tárcsa de fixen szegecselt. nem mozog semerre tengely irányban. nekem is furcsa volt, szerelőnek is megmutattam, olyannak aki ilyen motorokkal versenyzett aztán később szerelte őket, tehát nyilván látott már ilyet. azt mondta át lehet szegecselni lötyögősre de minek? a gép belpiacos, nem tudom ez mennyire játszik ilyenben szerepet, szerintem semennyire. ha ez úszótárcsa így is akkor elnézést kérek mindenkitől akit esetleg félre vezettem, ne volt célom. én abból indultam ki, hogy mivel semerre nem mozog egy k*rva tizedet sem és nincs berohadva ezért fix.
viszont a hátsó fék ugyanezen motoron tuti nem szegecselt tárcsa, egyetlen darabból van, fixen rögzítve a kerékhez, miként a kétdugattyús hátsó nyereg is ahol egymással szemben vannak a dugattyúk, tehát minden fix...
egyébként ilyet szerintem más motorokon is látni
a scarabeonál meg tartom magam (egyelőre ). szerintem is egy elbaszott konstrukció de működik.
Ha jól látom 51-es a furata a blokknak, tehát ekkora furatú 4t motort kell keresned, és persze a gyűrűk vastagsága sem mindegy, amit nemtom mekkora, meg kell mérni, ha szét van szedve a blokk. Meg kutakodj a neten, akár külföldi alkatrész katalógusokban.
szóval neked egy komplett generálra lenne szükséged
aztán aki belpiacost vesz az számítson arra hogy drágább lesz a cucc
amúgy az ebay-on nincs hozzá cucc?
elkeseredettségemben írok, hátha van valakinek mentő ötlete...
Van egy 4 ütemű Suzuki (lets 4g) robogóm, japán belpiacos, így szinte lehetetlen alkatrészt venni hozzá.
Az olajlehúzó gyűrűi tönkrementek, és ezt próbálok meg szerezni. Egyedül a Redbaronból adtak ajánlatot 16.500ft, a többi bolt/szervíz lepattintott azzal, hogy japán belpiacoshoz nem tudnak rendelni.
Valakinek van valami ötlete, honnan tudnék rendelni, vagy hogy lehetne megoldani az alkatrész pótlást?
motor paraméterek:
Suzuki Let’s 4G (UZ50)
A.sz.,: CA41A-118369
M.sz.: A404-120105
Köszi előre is!
Valaki meg tudná nekem mondani, hogy mennyibe jönne ki egy 954rr vezérlésének a cseréje?
Az meg már úgy logikus, hogy kevés megy be még kevesebb töltő jön ki. Ebben a képeltben az a gond, hogy ha forgatom akkor meg kevesebb, tehát megint visszakanyarodtunk a fesz szabhoz. Drága lesz az már biztos. Nem cserélhetek ez vagy azt csak úgy mert az a tippem. Ez már alapból pénzbe kerül, hogy rápróbálnak egy másik szabot ha nem jó akkor keresik a hibát.
Mindezt jövő héten, előbb nem megy. Addig pihi.
Sztem a generátorommal van a baj.
Mire tippeltek? A tekercseket mát kimértem. 0.3Ohm. Sajnos nagyobb fordulatra nem tekertem fel és majd csak holnap tudom azt is nagy meló árán, mert be van építve a full zárt garázs mélyére.
Az akkum elég gyenge volt mindig is és minap már el sem indult a hidegben. Ha jól sejtem van töltés, de kevés. Alultölt. Érdemes még megnézni a rendszert lehúzott generátor vezetétekkel és kimérni testhez képest a 3 szál vezetéken mennyit nyom? VAC 100 alatt kell valamivel ha jól néztem. 75 alá nem mehet. Esetleg ha fesz szab hibám van tudnák ajánlani valamit? Vagy maradjak a gyárinál?
Lehet a gumi alatt csavar,ami nem csavar,hanem a csúszó csapnak a rögzítő anyája.Ennek a hengernek mozognia kell!
Egy oldali dugattyús nyereg nem lehet fix,csak abban az esetben amit Feri is leírt.Nézz valami "komolyabb szakembert"!
a 4. kép a lényeges. ha a hátulját nézed van két nagy csavar, az fogja össze a nyerget, középen a kisebb csak a biztosítólemezt fogja. ami két oldalt mellette van azok tartják a fékbetétet. ezen kívül van még két csavar (ha a légtelenítőt, a fékcső csatlakozást és a villaszárhoz való imbusz csavarokat nem számolom). egy nagy amit hátulról fog egy anya , ez lehetne egy csúszka mert nem végig menetes de a konzol alján van még egy csavar, ha a külsejét nézed (1., 2. kép) egy porvédő gumikupak takarja de az alatt egy csavar van ami a munkahengeren át a konzolba megy. innentől kezdve nem tud egymástól elmozdulni. az a gumi egy olyan porvédő ami átmegy a furaton, mintha csúszka lenne és a konzol és a munkahenger között van egy kis hézag amit kitölt, de máshol meg teljesen összeér a két rész, felütközik, ezért lehet ennél a csavarnál porvédő.
de ha van bárkinek ötlete szívesen veszem mert bár lassan beletörődök, hogy ilyen azért mindig zavart egy kicsit.
képkereső
és nézd végig egy olyan zxr sincs ami fapadtárcsás...
gyári katalógusban is a mórickaábránál látszik a szegecs(kawasaki.com, cmsnl.com,stb-stb)
Ez a féknyereg amit linkeltél, szerintem tud mozogni!
Nézd meg a légtelenító közelébe és a becsatlakozási pont síkjába azt a két csavart, nekem egy illesztőcsapnak látszik ami végén a kötöelem zár...
oldalról látva olyan a kép, hogy mintha egy gumi harmonika takarná a csapot(porvédelem)
Tárcsagörbitő féknyerget még csak olcsó tárcsás kerékpárokon láttam.
na csak találtam egy képet. ilyen. tudom van a képen olyan ami csúszkának látszik, de nem az. ha megnézed akkor a munkahenger és a konzol fixen össze van csavarozva, nem tud elmozdulni egymáshoz képest. a külső felén lévő gumidugó alatt egy csavar van, a hátlapot a munkahengerhez fogja két csavar
bár az előbb felhívott valaki valóazínűszeg gyálról a körzetszámból kiindulva, hogy ő nem akar beregisztrálni de ilyen nincs. állítólag motorszerelőket tanított 12 évig. a nevére sajna nem emlékszem pedig felajánlotta, hogy skypeon ingyen és bérmentve ad át tudást nekem. nem úgy tűnt, mint aki nem ért hozzá de elég bizarr beszélgetés volt :)
de leírom ide is és én ezt itt le is zárnám: a kawámon szegecselt a tárcsa de fixen szegecselt. nem mozog semerre tengely irányban. nekem is furcsa volt, szerelőnek is megmutattam, olyannak aki ilyen motorokkal versenyzett aztán később szerelte őket, tehát nyilván látott már ilyet. azt mondta át lehet szegecselni lötyögősre de minek? a gép belpiacos, nem tudom ez mennyire játszik ilyenben szerepet, szerintem semennyire. ha ez úszótárcsa így is akkor elnézést kérek mindenkitől akit esetleg félre vezettem, ne volt célom. én abból indultam ki, hogy mivel semerre nem mozog egy k*rva tizedet sem és nincs berohadva ezért fix.
viszont a hátsó fék ugyanezen motoron tuti nem szegecselt tárcsa, egyetlen darabból van, fixen rögzítve a kerékhez, miként a kétdugattyús hátsó nyereg is ahol egymással szemben vannak a dugattyúk, tehát minden fix...
egyébként ilyet szerintem más motorokon is látni
a scarabeonál meg tartom magam (egyelőre ). szerintem is egy elbaszott konstrukció de működik.